Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Mbc 2.5 td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
62 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 październik 2010 - 07:08

na zlocie byla 2,5 TD i bez tego badziewia miala 170KM i 370Nm


Z moich informacji najwiecej jak narazie udalo sie wycisnac z silnika 2,5TD jest 220KM/400Nm + strzał z metanolu + dodatkowe 20km i 40Nm.

#22 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 30 październik 2010 - 14:07

ciekawe jest to co piszecie ale czy takie modyfikacje z tym MBC i chipem to nie zarzynają silnika, i nie spadnie przez to jego żywotność? Moim zdaniem to powinien być wykres z hamowni przed przeróbkami i po wtedy był by dowód że dana modyfikacja coś dała a tak mogą to być tylko odczucia kierowcy

#23 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 październik 2010 - 15:15

chętnie będe śledzić temat, ciekawe jak ASB się ma do takich przyrostów mocy?
już jeden silnik mam za sobą, teraz rozsądniej podejde do takich przeróbek :)

#24 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 październik 2010 - 12:54

W końcu mogę odświeżyć temat. Ostatnio wymieniałem silnik więc tyle to trwało. Założyłem MBC Properfect.

http://allegro.pl/ma...1280497617.html ' class='bbc_url' title='Zewnętrzny link' rel='nofollow external'> http://allegro.pl/ma...1280497617.html

Trochę sie pobawiłem strojeniem i powiem że warto.


coś mnie zastanawia ..a gdzie to zamontowałeś?? gdzie podłączyłeś?? bo z obrazka dodanego to nie sprawdzi się w TD naszych

#25 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 01 listopad 2010 - 20:10

postaram się z rana wastawic foto i powiem co i jak. samo mbc wpina się w wężyk pomiędzy stroną zimną turbo a gruszką. i mozna w szybki sposób regulować doładowanie.

#26 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 listopad 2010 - 20:17

pare miesięcy temu podniosłem ciśnienie do 1.4bara, co prawda bez tego MBC tylko regulując cięgno od gruszki.

#27 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 01 listopad 2010 - 20:27

no tez się da tylko jak jest jeszcze spręzarka klimy to trzeba się nalamać żeby pokręcić cięgnem.

#28 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 listopad 2010 - 22:16

No tak...wpina się pod wężyk do gruszki..ale u nas ciśnienie wytworzone przez turbo dopiero uchyla zawór upustowy aby nie przeładować a na niskich obrotach jak ciągnie od dołu to nam gruszka nie potrzebna wtedy .. turbo na niskich obrotach nie uchyli nam zaworu bo nie wytworzy odpowiedniego ciśnienia ..dodam ze na jałowym powyżej 4500tys obr dopiero zaczyna uchylać zawór..No nie mam przekonania..na poprawność działania ale jak kolega widzi poprawę to oki.

#29 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 02 listopad 2010 - 23:09

tak ale zobacz na zegarze ile pompuje turbo na jałowym przy 4.5 tys ok o.6 bar dopiero pod obciążeniem turbo daje doładowanie. i to dopiero pełne wyciska na 3 biegu.

Zdjęcia jak to mam zamontowane.

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

na zdjęciu opisałem pod który wężyk się wpina i przynajmniej jest regulacja ładnie na wierzchu, i w szybki sposób można regulować sobie turbinke

#30 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 luty 2011 - 09:51

Dało to coś faktycznie?

#31 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 luty 2011 - 11:32

coś tam dało:P troszkę szybciej nabije ciśnienie. i możliwość szybkiej regulacji. w seri było na ok 0.9 bar a nastawione na 1.2 jak dam wiecej to brakuje paliwa. do tego chip i 2.5 v6 szwagra objeżdzam a ma zdrowe auto.

#32 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 luty 2011 - 12:56

A szwagier 2.5 ma w automacie czy w manualu ?? :D

#33 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 luty 2011 - 13:00

w manualu ma i sedan tak jak moja. a i do tego dawka na rozgrznym 3.5mg, wydech przelot. na wiosnę dojdzie ic chyba z renault master 2.8dci i lepszy dolot zobaczymy jak bedzie.

#34 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 luty 2011 - 13:03

hamowales ten sprzet?

#35 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 luty 2011 - 15:33

nie chamowałem jak zrobię wszystie mody to pewnie pojade, sam jestem ciekaw ile by wypluło. narazie niewiadomo.

#36 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 luty 2011 - 15:34

ale szalu macicy sie nie spodziewaj.

#37 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 luty 2011 - 15:37

coś tam dało:P troszkę szybciej nabije ciśnienie. i możliwość szybkiej regulacji. w seri było na ok 0.9 bar a nastawione na 1.2 jak dam wiecej to brakuje paliwa. do tego chip i 2.5 v6 szwagra objeżdzam a ma zdrowe auto.

Wg. Autodaty dla zdrowego silnika na 1.2 powinien dmuchać. Na 8 autach sprawdzałem i dmucha w granicach 1.15 jak się mocno na 3 daje. Ustaw na to 0.9 i sprawdź ile do 100, a sprawdź jak podniesiesz ciśnienie.
Nie trzęsie Ci silnikiem na tej dawce? Spore odstępstwo, mi na 4.5 już chodził nie tak jak należy.

#38 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 luty 2011 - 15:45

teraz mam nastawnik w czyszczeniu u Pana Gerlacha, jak wróci to postaram sie nagrać filmik. telepało jak miałem ustawiona na 1.3mg to nie schodziła z obrotów i bujało usatawiłem na 3.5 i jest ok. pompe miałem cała regenerowana tylko ze koleś co mam od niego auto jeździł na na jakimś gów... i znów robiona. a ciśnienia nie ma sensu ustawiać wiecej bo wtedy już nie jedzie. ogólnie to szukam też patentu na podlanie paliwka bo nawet przy mocniejszym bucie nie chce zabardzo kopcić, na forach tdi maja patenty z tym rezystorkiem na guzik żeby chwilowo podlać paliwo, tylko jaka wartość rezystora by musiała być u mnie to nie wiem.

#39 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 luty 2011 - 15:54

Popraw program w partiach obrotów, w których mu brakuje paliwa.

#40 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 luty 2011 - 18:06

to chyba nic nie da. szukałem po necie i nawet taki koleś serek ma bmw tds 220km i turbo na 1.2 bar ustawione wiec nie wiem.