Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Mbc 2.5 td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
62 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 18 sierpień 2010 - 19:16

Wszędzie było pisane o chipach do 2.5 td w celu wiadomym.. i nikt chyba nie bawił sie w dalsze mody bo "głowice dostają itd" przeszukałem cale forum i nic ciekawego nie zalazłem o zwiększaniu doładowania przy pomocy MBC. Seryjne ciśnienie to ok 1.2 bar Planuje podnieść do ok 1.4 bar. próbował juz je ktoś podnosić ciśnienie za pomocą tego? Jakie efekty? Zanlazłem opisy innych aut to wiara chwali pozytywnie a o omedze nic.. Zamówiłem Wskaźnik Ciśnienia Doładowania i MBC jak wszystko dojdze to zaczne zabawe z tym i napisze jakie efekty. Jak ktoś coś wie to prosił bym o podpowiedzi zawsze będzie łatwiej.

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpień 2010 - 19:19

Phantom wie coś na ten temat. Na pewno turbo do zmiany i układ wydechowy, można by dać większe IC przed chłodnice.

#3 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 18 sierpień 2010 - 19:27

No IC sie przyda i będzie na wiosne chyba od BMW 2.5 tds tam jest wąskie długie wpasowało by sie w zderzak.. Tylko czy napewno trzeba zmieniać turbo żeby nadmuchało 0,2 Bara więcej? Przecież powinno spokojnie dać rade. Gdzieś na forum tds doczytałem ze turbo powinno dobić do 1.5 bar.

#4 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpień 2010 - 19:39

Od BMW IC będzie za małe. Szukaj od auta z większym silnikiem. Co do turbo, może by i nadmuchało, ale w jakich partiach obrotów? Chcesz mieć z auta wiertarkę jak w Hondach, czy silnik, który będzie zbierał się od możliwie niskich obrotów? Po co doładowanie 1.4 Bar przy 4500 obr, kiedy w takich obrotach się nie jeździ... Większe turbo i IC to podstawa. Do tego jakiś dostrojony układ wydechowy, można by się o kolektory rurowe pokusić, ale tu już są koszta. Jesteś pewien, że Twój silnik to zniesie, czy chcesz wpakować kasę i okaże się, że silnik nie jest w stanie tego ogarnąć i zaraz rozrząd strzeli, albo korba bokiem pójdzie...

#5 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 18 sierpień 2010 - 21:53

Opis zapozyczony z innego forum:

Manual boost controller - urządzenie służące do podniesienia ciśnienia doładowania w rozsądnym zakresie dla silników turbodoładowanych. Prosta zasada działania oparta na opóźnieniu działania wastegate'u. Za pomocą jednego ruchu ręki można zwiększyć doładowanie. Z mojej wiedzy wynika, że jest to najbardziej precyzyjne i bezpieczne dla silnika urządzenie tego typu.

Po 30 minutach wymaganych do montażu, mamy możliwość otrzymania docelowego doładowania już od 750obr/min wcześniej, i zwiększenia maksymalnego doładowania. Regulacja z dokładnością do 0.25psi. Urządzenie jest skonstruowane tak, aby nie zniszczyć turbiny w razie zbyt dużego ciśnienia.

A więc tak:

MBC sa dwa rodzaje:
1. bleed value
2. presser type

Bled to taki so upuszcza do atmosfery lub przymyka przepływ.

Presser to właśnie taki z kulką. Jest szybki w dziąłaniu co powoduje że ciśnienie szybciej narasta w kolektorze ale jest to nie duża różnica za to przy zmianie biegów jest odczuwalne bo powietrze nie ucieka w początkowej fazie z układu.

MBC nie puszcza Ci ciśnienia do WG dopóki doładowanie nie przekroczy pewnej granicznej wartości ustalonej sprężyną, wtedy kulka uchyla się i puszcza ciśnienie do WG - efektem jest lepszy spool up turbiny i tym samym szybsze "dobicie" do żądanego doładowania.
Może być zrealizowany jako rodzaj kulowego zaworu cisnieniowego ze sprężyna naciagową regulowaną śrubą regulacyjną, w obiegu zamknietym. Teoretycznie klapka WG nie drgnie az do cisnienia w ktorym kulka podnosi sie, otwierajac kanal.

MBC zdecydowanie polepsza charakterystykę pracy turbiny do zadanego ciśnienia. Wpływa pozytywnie na przebieg charakterystyki momentu obrotowego.

#6 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpień 2010 - 21:58

Nie jest to czasem dla turbin z geometrią?

#7 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 18 sierpień 2010 - 22:05

A co do większego turbo to przecież jak wsadzi się większe turbo to potrzeba będzie więcej energi do jego napędzania, czyli włączało by się później. a większy IC powodował by większego laga. Dzięki za odp dobrze jest z kimś o tym podyskutowac :piwo: :piwo:

no właśnie nie z tego co czytałem to sporo wyciągaja mocy tymi sposobami ze staych 1.7 td te silniki isuzu co były np w astrach lub na 1.8 td ze starego forda a skoro w takich "traktorach" idzie to i w naszych musi iść :D

#8 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpień 2010 - 22:06

czyli włączało by się później

Co masz na myśli? Turbo chodzi cały czas. To jak auto reaguje na gaz i kiedy dostępna jest moc prędzej wyregulujesz programem, jak samym turbo. Doładowanie odczuwalne na moje będzie dosępne przy takich samych obrotach, jednak będzie większe, przez co moc będzie większa. Pokaże Phantomowi temat, niech się wypowie, bo jeździł 2.5 TD po grubszych modach.
Dla mnie bez zmiany układu wydechowego i tak wiele się nie uzyska.

#9 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 18 sierpień 2010 - 22:18

ok poczekajmy na jego wypowiedz a ja jak poskładam wszystko to napisze wrażenia

A i jeszcze filmik na którym pokazana jest zasada działania



#10 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpień 2010 - 22:22

Nie oglądałem całego filmu, ale po wyglądzie tego "urządzenia" wnioskuję, że zda egzamin tam, gdzie turbo jest sterowane podciśnieniem, czyli nie w Omedze.

#11 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 sierpień 2010 - 07:32

owszem jezdzilem 2,5 TD po modach robionych w holandi.

z tego co nam sie udało rozgrysc to jest chip - po zmianie na zwykly kompa osiagi odrazu spadają,

dalej, auto nie ma klimy - jest za to wielki intercooler, taki wielki jak moja chlodnica od klimatyzacji.

dalej, pelny przelot jak pamietam fi 60mm - zostawiony tylko srodkowy tlumik, reszta sama rura.

no i turbina - z zewnatrz wyglada jak omegowa, ale walila cos kolo 2,8 bara. rury puchły i uginaly sie. Teraz wali mniej bo juz zajechana :D ale mysle ze do zlotu zregeneruje ją.

Efektem tych modyfikacji zostało zabitych - 3x silnik 2,5TD, 1 skrzynia biegów manual (zmielona w mak) i raz most tylny( rowniez zmielony).

NM w tym aucie morduje wszystko.

Teraz osiagi sie pogorszyly z racji wieku sprzetu i nie oszczedzania go.

zobaczymy na hamowni ile wypluje.

a tymczasem maly kat

#12 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 19 sierpień 2010 - 10:57

tylko jak to możliwe żeby nabiła 2.8 bar? chyba 1.8 bar w seri jest 1.2

#13 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 sierpień 2010 - 11:07

na zegarze doladowania bylo 2.8 cos kolo tego, napewno powyzej 2jki. Dokladnie to juz nie pamietam bo dawno to bylo.

Hamownia pokaze co to ile to koni zajechanych jeszcze ma

#14 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 sierpień 2010 - 11:09

tylko jak to możliwe żeby nabiła 2.8 bar? chyba 1.8 bar w seri jest 1.2

Dodaj do 1.8 Bar 1 Bar ciśnienia atmosferycznego i wychodzi to samo.

#15 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 19 sierpień 2010 - 11:20

a kiedy hamownia w planach?

#16 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 sierpień 2010 - 11:25

na zlocie

#17 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 19 sierpień 2010 - 14:39

Dziś założyłem zegar i ładuje ok 1 bar po osiągnięciu 2200 obr na 3 biegu z pedałem w podłodze. teraz czekam na mbc i będe stroić. napiszę co i jak wyszło.

#18 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 19 sierpień 2010 - 20:59

obserwuje temat i jestem pelen nadzieji na obnizenie turbodziury , zadalem kilka pytan dot zaworu na allegro czy do tego modelu mozna itp - jesli dostane szczegolowa instukcje jak zalozyc to kupuje w ciemno - jezdze spokojnie ale ta turbodziura to dla mnie koszmar hehe mapper dzialaj i daj znac jak ci poszlo pozdrawiam

#19 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4322 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 sierpień 2010 - 05:26

Dodaj do 1.8 Bar 1 Bar ciśnienia atmosferycznego i wychodzi to samo.

tyle że manometr nie pokazuje ciśnienia atmosferycznego, a on pisze że miał zegar, co do opisu tego zaworu to tam są bzdury napisane że dzięki niemu można spowodować że turbina efektownie będzie pracowała od 750 RPM, to jest zwykły zawór który powoduje opóźnienie otwarcia WG jak chcesz mieć turbo z szybszą reakcją to mniejsza turbina np. seria GT15 lub jakiś VTG, ale przy VTGu zaś jest problem ze sterowaniem kierowajką

#20 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 29 październik 2010 - 21:23

W końcu mogę odświeżyć temat. Ostatnio wymieniałem silnik więc tyle to trwało. Założyłem MBC Properfect.

http://allegro.pl/ma...1280497617.html ' class='bbc_url' title='Zewnętrzny link' rel='nofollow external'> http://allegro.pl/ma...1280497617.html

Trochę sie pobawiłem strojeniem i powiem że warto.

Moje auto posiada chip ponoć na 160 km i 305 nm

Zwiększyłem dawkę paliwa na 4.5 mg/cykl

i z seryjnego 1bar zrobiłem 1.2 i to jest takie optymalne ustawienie, sprawdzałem na większych 1,4 bar ale jak zaczynał mulić, brakowało paliwka.

Więc opłaca się założyć MBC i trochę się pobawić mocy dodaje ale ile to niewiem i troche szybciej turbo dmucha, auto na szybciej zaczyna ciągnąć na moje odczucia ok 200 obr wcześniej.

Jak narazie mój traktor objeżdża 2.5V6