Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

OLEJ, OLEJ, OLEJ...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Eryk

Eryk
  • 31 postów
  • Dołączył: 17-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 14 kwietnia 2007 - 21:55

CZEŚĆ.
CZY KTOŚ Z WAS JEST MI W STANIE RZECZOWO ODPOWIEDZIEĆ NA PYTANIA :
1. JAK SPRAWDZIĆ ILE MA BYĆ OLEJU HYDRAULICZNEGO W UKŁADZIE (DO KTÓREGO MOMENTU POWINNO SIĘ LAĆ) ? :?:
2. CO OZNACZA TO :censored: "OLMANGEL", POJAWIAJĄCE SIĘ CO JAKIŚ CZAS I ZNIKAJĄCE, PRZY ZAŁOŻENIU ŻE OLEJ ZALANY JEST WSZĘDZIE FULL ? :bad:
3. TO SAMO PYTANIE A'PROPO KOMUNIKATU "MOTOROL STAND" ? :evil:

DZIEKUJE Z GORY, ZA POZYTECZNE ODPOWIEDZI. :neutral:
POZDRAWIAM :drink:



#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 kwietnia 2007 - 22:02

CZEŚĆ.
CZY KTOŚ Z WAS JEST MI W STANIE RZECZOWO ODPOWIEDZIEĆ NA PYTANIA :
1. JAK SPRAWDZIĆ ILE MA BYĆ OLEJU HYDRAULICZNEGO W UKŁADZIE (DO KTÓREGO MOMENTU POWINNO SIĘ LAĆ) ? :?:
2. CO OZNACZA TO :censored: "OLMANGEL", POJAWIAJĄCE SIĘ CO JAKIŚ CZAS I ZNIKAJĄCE, PRZY ZAŁOŻENIU ŻE OLEJ ZALANY JEST WSZĘDZIE FULL ? :bad:
3. TO SAMO PYTANIE A'PROPO KOMUNIKATU "MOTOROL STAND" ? :evil:

DZIEKUJE Z GORY, ZA POZYTECZNE ODPOWIEDZI. :neutral:
POZDRAWIAM :drink:



PO PIERWSZE NIE KRZYCZ !
drukowane litery oznaczaja krzyk.


1. nakretka zbiorniczka od wspomaganie jest miarka. obejzyj ja dokladnie


2. uwalony czujnik albo przerwa w obwodzie- uzyj :szukaj2:
3. scisle powiazane z 2




 


#3 OFFLINE   Eryk

Eryk
  • 31 postów
  • Dołączył: 17-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 14 kwietnia 2007 - 23:32

Sorry, ale nie krzycze.
Jestem po prostu zły, bo nie wiem co się dzieje a opcja "szukaj" i odpowiedzi jakie znajduję do niczego mi się nie przydają...
Może zapytam inaczej, to będzie trochę bardziej przejrzyste o co mi się rozchodzi ?
Jakiego oleju dotyczą komunikaty z kompa ?

Pozdrawiam

#4 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2007 - 23:35

Jakiego oleju dotyczą komunikaty z kompa ?

Oleju w silniku.
Jeśli masz dobry stran oleju w silniku i nadal pojawia ci sie komunikat to oznacza że padł ci czujnik poziomu oleju.

#5 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 kwietnia 2007 - 08:10

Te czujniki oleju umieszczone w misce olejowej nie padają - one chyba tak mają - kolejny patent opla, olej te komunikaty sikiem prostym olejowym ,

#6 OFFLINE   Eryk

Eryk
  • 31 postów
  • Dołączył: 17-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 15 kwietnia 2007 - 22:05

Te czujniki oleju umieszczone w misce olejowej nie padają - one chyba tak mają - kolejny patent opla, olej te komunikaty sikiem prostym olejowym ,


Chyba jednak nie dokońca, ponieważ jak do tej pory nigdy się nie pojawiało, aż do teraz.
Mam padnięte z przodu amortyzatory i parę razy przychaczyłem spodem jak mnie zachwiało. Oglądałem spód, ale nic tam się z wyglądu nie stało, jednak być może jest to jakoś powiązane ?
Druga rzecz, to olej mam na wskaźniku w połowie między min a max - czy jest możliwe, żeby przy takim poziomie już pokazywał, czy powinno być pod sam max ?
I czy inny olej (hydrauliczny) jest jakoś diagnozowany przez komp...?

Pozdrawiam serdecznie.

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 kwietnia 2007 - 22:09

Te czujniki oleju umieszczone w misce olejowej nie padają - one chyba tak mają - kolejny patent opla, olej te komunikaty sikiem prostym olejowym ,


Chyba jednak nie dokońca, ponieważ jak do tej pory nigdy się nie pojawiało, aż do teraz.
Mam padnięte z przodu amortyzatory i parę razy przychaczyłem spodem jak mnie zachwiało. Oglądałem spód, ale nic tam się z wyglądu nie stało, jednak być może jest to jakoś powiązane ?
Druga rzecz, to olej mam na wskaźniku w połowie między min a max - czy jest możliwe, żeby przy takim poziomie już pokazywał, czy powinno być pod sam max ?
I czy inny olej (hydrauliczny) jest jakoś diagnozowany przez komp...?

Pozdrawiam serdecznie.



mi tez sie zapala przy polowie stanu.
olej hydrauliczny nie jest monitorowany




 


#8 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 15 kwietnia 2007 - 22:15

Druga rzecz, to olej mam na wskaźniku w połowie między min a max - czy jest możliwe, żeby przy takim poziomie już pokazywał, czy powinno być pod sam max ?


Będzie wyświetlało komunikat OELMANGEL, czasami - np. jak staniesz z/pod górkę lub krzywo to może Ci się pojawić MOTOROL STAND. Z resztą tego już doświadczyłeś. U mnie jak miałem w połowie to tak samo - raz ten, raz ten komunikat.

Dolej oleju i powinno być w porządku.

#9 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 16 kwietnia 2007 - 12:44

Jest podobno tak(książka obsługi):1.oelstand-za mało oleju,dolać.2.oelmengel-"kłopot" z olejem (ciśnienie i.t.p) udać się do warsztatu.Olej hydrauliczny (wspomaganie?hamulce?).Jeżeli chodzi o wspomaganie to rzeczywiście nie ma komputerowej kontroli .Trzeba normalnie sprawdzać (według książki co drugi przegląd),czy nie ma przecieków,stan oleju(dekstron III ,środek między załamaniami na bagneciku). Przy hamulcach stan pokazuje czujnik,jeżeli jest sprawny .

#10 OFFLINE   Eryk

Eryk
  • 31 postów
  • Dołączył: 17-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 09 maja 2007 - 20:43

Dziekuję Wszystkim, którzy raczyli odpowiedzieć na moje pytanie.
Było tak jak opisywaliście.
Poniekąd przyznać muszę, że patent z tymi napisami jest w/g mnie dobry, bo strachu nagoni, zanim poziom spadnie do faktycznie krytycznego momentu i zapłonie kontrolka od ciśnienia oleju.
Dało mi to trochę czasu, żeby się spokojnie przygotować, czyli poczytać o olejach (Upffff, ale tego było) i spokojnie wymienić na o klasę lepszy...
Po wymianie i nalaniu do MAX", komunikaty zniknęły.
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam. Eryk.
:grin:

#11 OFFLINE   Twaróg

Twaróg
  • 378 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Kobyłka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2007 - 16:12

A co może byc że u mnie wogóle sie nie zapala komunikat o oleju chociaż kilka razy miałem już przy minimum a jak go kupiłem to nawet poniżej minimum było :bad:
Komputer pokładowy oczywiście posiadam o zuzyciu klocków i o braku płynu do spryskiwaczy mnie np informuje

#12 OFFLINE   siwy75

siwy75
  • 134 postów
  • Dołączył: 23-07-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 10 maja 2007 - 18:58

sprawdz czujnik jest w misce olejowej wkrecony moze wtyczka spadla moze kable zniszczone a moze i sam czujnik