Jaki wlać olej jak nie wiem jaki jest nalany ;( 3.0 v6
#1 OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2010 - 16:27
I mam pytanie co mam nalać do 3.0 v6 w gazie jak NIE WIEM CO JEST W NIM NALANE .. proszę o pomoc , pozdrawiam.
#2 OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2010 - 16:51
Witam Kupiłem omke no i jak wypada to trzeba wymienic olej .. ale ostatni właściciel ćwok nie dał żadnej nalepki z jakim przebiegiem jaki olej , ehh ..
I mam pytanie co mam nalać do 3.0 v6 w gazie jak NIE WIEM CO JEST W NIM NALANE .. proszę o pomoc , pozdrawiam.
polsyntetyk only
#3 OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2010 - 16:58
#4 OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2010 - 18:04
http://allegro.pl/it...aniej_orgi.html
Poszukaj też na forum jest tego dużo, jest nawet lista kto jaki olej leje do swojego auta i przy jakim przebiegu.
#5 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2010 - 11:22
Chłopaki a ile dokładnie litrów wchodzi do silnika 3.0 ?
Filtry już też mam upatrzone cały komplet.
Czy wymiana oleju jest trudna i kompletny amator da sobie rade ? oraz filtry ?
dzieki za pomoc
#6 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2010 - 11:54
#7 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2010 - 17:33
Do 200 tys lej syntetyk, od 200 do 300 poł syntetyk, powyżej 300 mineralny. Tak średnio się przyjmuje do wszystkich benzyniaków. Jak nie wiesz jaki olej to kup minimum litr więcej niż wchodzi do silnika. Po spuszczeniu oleju zakręć korek, wlej ten min. litr, odpal bryke na 2-3 min. i spuść go znowu. W ten sposób resztki starego wymieszają się z nowym i wszystko zleci, przynajmniej w 99%. Potem wlej świeży, tak zrobiłem u siebie.
#8 OFFLINE
#9 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2010 - 18:50
#10 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2010 - 19:26
Chłopaki a ile dokładnie litrów wchodzi do silnika 3.0 ?
Filtry już też mam upatrzone cały komplet.
Czy wymiana oleju jest trudna i kompletny amator da sobie rade ? oraz filtry ?
Oleju wchodzi nie całe 6 l. Skoro jesteś amatorem to jedz do kogoś kto zajmuje się handlem olejem i tam w większości przypadków wymiana wliczona jest w cenę oleju.
10W40 Walwoline lub Castrola nie zalewaj pełnego syntetyka, bo poza tym, że bardziej odchudzisz portfel i będziesz miał z tego powodu satysfakcję nic Ci to nie da
#11 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 12:38
nie zalewaj pełnego syntetyka, bo poza tym, że bardziej odchudzisz portfel i będziesz miał z tego powodu satysfakcję nic Ci to nie da
Poprę poprzednika, drogie oleje wysokiej klasy nie mają większego sensu w przeciętnym silniku, Omega nie ma setek koni z małej pojemności, mało jaki sportowy motocykl lata na syntetyku, większość na semi niektóre na mineralnym no i nie trzeba mówić jakie są warunki eksploatacji auta osobowego a jakie ścigacza. To jeśli chodzi o jakość oleju, wg etykiety nawet tanie mineralne spełniają normy jakości dla większości osobówek, różnica będzie np. w zimę, na mineralnym gęstym silnik będzie na początku ciężej i głośniej pracował na syntetyku żadszym wiadomo.
#12 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 13:07
Witam!
Do 200 tys lej syntetyk, od 200 do 300 poł syntetyk, powyżej 300 mineralny. Tak średnio się przyjmuje do wszystkich benzyniaków. Jak nie wiesz jaki olej to kup minimum litr więcej niż wchodzi do silnika. Po spuszczeniu oleju zakręć korek, wlej ten min. litr, odpal bryke na 2-3 min. i spuść go znowu. W ten sposób resztki starego wymieszają się z nowym i wszystko zleci, przynajmniej w 99%. Potem wlej świeży, tak zrobiłem u siebie.
ale defetyzm siejesz. to rozumiem ze twoje dti juz dawno na mineralu smiga.
do naszych silnikow nie leje sie oleju mineralnego.
#13 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 17:35
Ja wlałem Castrol Magnatec 5W40 i wchodzi niecałe 5,8 litra.
#14 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 20:36
ale defetyzm siejesz. to rozumiem ze twoje dti juz dawno na mineralu smiga.
do naszych silnikow nie leje sie oleju mineralnego.
Napisałem "Tak średnio się przyjmuje do wszystkich benzyniaków"a nie tego modelu silnika!bo każdy model ma inne stosowanie olei (podanych przez producenta)!a mineral jest po to żeby wysłużony silnik chronić a nie jak syntetyk płukać!moje dti ma się dobrze na Mobil Super 2000 X1 Diesel 10W-40 przy 250 tys.
#15 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 20:48
#16 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 20:56
Proponuję Ci na początek jako ze nie wiesz co było lane wlać 10w40 może być mobil bo jak był zalany minerałem to za mocno go wypłuka i zacznie cieknąć a na następną wymianę dopiero 5w oszczędzisz kasy na uszczelnieniu silnika
panowie o czym wy piszecie :pokoj: co wam wypluka ?
no masakra....pan kaziu w garazu powiedzial ze lepszy olej wypluka uszczelnienie z silnika to wszyscy lykaja jak karp paczki.
lania mobila nie polecam - mialem przypadki mrużenia kontrolki oleju po zalaniu M1 normalnie kupionego w sklepie w zamknietych butelkach. po wymianach na Castrol albo Valvoline problem znikl. dlatego u mnie na warsztacie nie stosuje M1.
jesli nie wiecie co bylo zalane to wlac 10w40 - bedzie ok. mineral nie nadaje sie do aut z hydro-popychaczami.
#17 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 21:33
Witam!
Do 200 tys lej syntetyk, od 200 do 300 poł syntetyk, powyżej 300 mineralny.
..a powyżej 400tys. najlepiej smołę
BYŁO WAŁKOWANE NIE RAZ, za właściwości płuczące oleju odpowiada liczba TBN. Co więcej nowoczesne oleje mineralne często mają większe zdolności płucząco/myjące niż nie jeden 100% syntetyk.
#18 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2010 - 08:18
#19 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2010 - 09:46
..a powyżej 400tys. najlepiej smołę
.
to nie głupie zapomnisz o wyciekach raz na zawsze jak dobrze zaklei hehe:D oczywiście żartuje !
Może i macie racje !to najlepiej kiedy przejść na pół syntetyk od czego to zależy?bo słuchając opinii wielu warsztatów mechanicznych to niedługo dojdzie ze i superol zmieszany z mixolem się nada:D:D:D
#20 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2010 - 15:15