Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,0 8v problem z gazem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ubocik

ubocik
  • 224 postów
  • Dołączył: 26-04-2009
  • Skąd: Płock

Napisany 12 sierpnia 2010 - 17:13

Witam mam jakiegos pecha do gazu w tym samochodzie wiec tak autko pali mi 16-17 litrów po miescie kola mam 225 na 45 R17 regenerowalem parownik miesiac bylo dobrze i od nowa co chwile zmieniam gazowniku rece rozkladaja bo juz nie wiedza co jest nie ktorzy mowia ze parownik powinien byc nowy bo regegeneracja nic nie daje samochod chodzi idealnie ładnie trzyma obroty nie szarpie nic kompletnie instalacja to lovato 1 generacji sruba i jeszcze jeden przykra sprawa facet tankował mi na orlenie gaz i jak wkladał pistolet wpadło te cale gniazdo od wlewu do srodka :(:mad:

i teraz mam dwa pytania ?
1. Co moge jeszcze zobaczyc z tym gazem zeby mniej palił ?
2.Czy jak odkrece ten wezyk od wlewu gazu to gaz wyleci ?

#2 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 12 sierpnia 2010 - 18:34

Witam mam jakiegos pecha do gazu w tym samochodzie wiec tak autko pali mi 16-17 litrów po miescie kola mam 225 na 45 R17 regenerowalem parownik miesiac bylo dobrze i od nowa co chwile zmieniam gazowniku rece rozkladaja bo juz nie wiedza co jest nie ktorzy mowia ze parownik powinien byc nowy bo regegeneracja nic nie daje samochod chodzi idealnie ładnie trzyma obroty nie szarpie nic kompletnie instalacja to lovato 1 generacji sruba i jeszcze jeden przykra sprawa facet tankował mi na orlenie gaz i jak wkladał pistolet wpadło te cale gniazdo od wlewu do srodka :(:mad:

i teraz mam dwa pytania ?
1. Co moge jeszcze zobaczyc z tym gazem zeby mniej palił ?
2.Czy jak odkrece ten wezyk od wlewu gazu to gaz wyleci ?


1.Zrób tak. Od razu mówię, że nie jestem zwolennikiem śruby. Zakręć tę śrubę na rurze do oporu. Potem odkręć o trzy pełne obroty. Poproś kogoś aby odpalił auto i trzymał obroty na 3000. Powoli odkręcaj śrubę a trzymający gaz niech da ci znać kiedy obroty pójdą do góry. Wtedy przestań kręcić. Ponownie odpal auto i na 3000 obrotów, zakręcaj śrubę powoli, aż obroty zaczną spadać. Potem odkręć śrubę o pół obrotu już na zgaszonym silniku. Pojeździj i zobacz jak teraz auto będzie się sprawować.

2.Nie wyleci ale na wszelki wypadek zakrec na butli zawor.

#3 OFFLINE   ubocik

ubocik
  • 224 postów
  • Dołączył: 26-04-2009
  • Skąd: Płock

Napisany 12 sierpnia 2010 - 20:30

jutro sprawdze moze cos sie poprawi i zobacze ten wlew wielkie dzieki kolego moze ktos jeszcze pod powie

#4 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 sierpnia 2010 - 20:42

jak poszukasz to znajdziesz kilka takich tematów na forum sam miałem taką omke z tym silnikiem i dobrze że sie rozbiła ;) i problem z głowy
ten silnik było nie do zaje... i oszczędny ale w omie A (którą też śmigałem kilka lat) moja rada szkoda kasy i czasu na walkę z tym problemem bo w sumie jak przeliczysz kasę jaką włożysz na przeróbki to lepiej tankować lpg i jeździć bo i tak ci sie opłaca 1,95 za lpg a 4,75 za Bp :)

#5 OFFLINE   ubocik

ubocik
  • 224 postów
  • Dołączył: 26-04-2009
  • Skąd: Płock

Napisany 12 sierpnia 2010 - 20:59

w sumie tak ale unas w
Płocku gdzie mamy orlen na miejscu gaz kosztuje 2,34zł

#6 OFFLINE   Wicurek

Wicurek

    jeszcze tu bywam czasem

  • 338 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Brzesko
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 sierpnia 2010 - 05:56

ubocik moja 16 mniej więcej tyle pali na takich laczkach

a 8v na standardowych paliła 9,5 trasa miasto do max 13 przy zabawie ale klimy to ona nie miała bo gazu nie było wiec silnik też nie był jakoś wielce obciążany

#7 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 16 sierpnia 2010 - 03:10

moje x20se na sekwencji i oponach o plebejskim rozmiarze 195/65/15 spala typowo 13.5-14.5 w miescie i koło 10 na trasie przy w miarę pokojowej jeździe. Spalanie 17/100 na takich kapciach jak twoje i takim typie instalacji nie jest moim zdaniem dziwne.

#8 OFFLINE   maciek22 zd-wola

maciek22 zd-wola
  • 131 postów
  • Dołączył: 30-04-2009
  • Skąd: Marzenin k/Łasku

Napisany 16 sierpnia 2010 - 12:35

Niech Cie nie dziwi takie spalanie... sam osobiscie mialem taki silnik 2,0 8v i tez paliła po 15 gazu i to na oponach 185/65*15. a co dopiero na 17 i 225 rozmiar..

#9 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 16 sierpnia 2010 - 12:47

Niech Cie nie dziwi takie spalanie... sam osobiscie mialem taki silnik 2,0 8v i tez paliła po 15 gazu i to na oponach 185/65*15. a co dopiero na 17 i 225 rozmiar..


17 gazu to bardzo zly wynik i nie nalezy przechodzic nad takim spalaniem do porzadku dziennego bo jest ono nieprawidlowe

#10 OFFLINE   maciek22 zd-wola

maciek22 zd-wola
  • 131 postów
  • Dołączył: 30-04-2009
  • Skąd: Marzenin k/Łasku

Napisany 17 sierpnia 2010 - 09:35

Jak jezdzisz do 80 na godzine na 5 biegu to i za duze jest spalanie 17 gazu ,ale jak kladziesz na kazdym biegu pod czerwone pole to musi spalic.. zaleznie jak kto jezdzi.

#11 OFFLINE   ubocik

ubocik
  • 224 postów
  • Dołączył: 26-04-2009
  • Skąd: Płock

Napisany 17 sierpnia 2010 - 17:02

i tu jest caly dylemat jezdze jak emeryt i tyle pali a jak by jej zaczol wciskac to juz nawet nie mysle ile by polknela jutro podjade zobacze ile nowy parownik i najwyzej zmienie dobre i te 3 litry co by spadło spalanie

#12 OFFLINE   axk

axk

    Wolność Rządzi :)

  • 262 postów
  • Dołączył: 11-01-2010
  • Skąd: Kraków

Napisany 17 sierpnia 2010 - 17:07

Ja mam 16V, i takie laczki i pali tyle samo, instalka ze śrubą,(reduktor lovato)

i jeżdżę 2,5 do 3,5 k obrotów, a czasem nawet cisnę do 5-ciu k, jak trza kogoś przegonić.
=======================================
Moja Galeria >>>http://forum.omegakl...php?albumid=565
=======================================

#13 OFFLINE   ubocik

ubocik
  • 224 postów
  • Dołączył: 26-04-2009
  • Skąd: Płock

Napisany 17 sierpnia 2010 - 17:37

ja juz na prawde zglupialem jedni mowia tak drudzy tak heheh

#14 OFFLINE   maciek22 zd-wola

maciek22 zd-wola
  • 131 postów
  • Dołączył: 30-04-2009
  • Skąd: Marzenin k/Łasku

Napisany 17 sierpnia 2010 - 17:45

i tu jest caly dylemat jezdze jak emeryt i tyle pali a jak by jej zaczol wciskac to juz nawet nie mysle ile by polknela jutro podjade zobacze ile nowy parownik i najwyzej zmienie dobre i te 3 litry co by spadło spalanie


Zregenerowac parownik i bedzie jak nowy.. a koszt o polowe mniejszy niz nowego a efekt ten sam.:)

#15 OFFLINE   ubocik

ubocik
  • 224 postów
  • Dołączył: 26-04-2009
  • Skąd: Płock

Napisany 17 sierpnia 2010 - 17:56

tylko o to chodzi maciek ze parownik był regenerowany i dalo efekt na 3 miesiace i gazownik powiedzial ze to nic nie daje pokazywal mi ze ustawia przez pare sekund jest ok i za chwile wszytko sie zmienia

#16 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 sierpnia 2010 - 19:16

a ten parownik do jakiej mocy bo może za slaby i nie daje rady i trzeba deptać żeby normalnie jechać co objawia się większym spalaniem

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#17 OFFLINE   ubocik

ubocik
  • 224 postów
  • Dołączył: 26-04-2009
  • Skąd: Płock

Napisany 17 sierpnia 2010 - 21:27

wlasnie nie wiem bo nie pisze nigdzie na nim ale samochod ladnie sie wkreca

#18 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 sierpnia 2010 - 21:48

ale samochod ladnie sie wkreca


no ba ale jakim kosztem , jak parownik jest za słaby to bardzo zubaża mieszankę , powoduje to że wciskasz mocniej gaz niż przy jeździe na benzynie żeby silnik otrzymał więcej paliwa , co zwiększa spalanie a mieszanka i tak nie jest optymalna (szczególnie w instalacjach ze śrubą) , mało tego możesz z powodu jazdy na ubogiej mieszance przegrzać silnik

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#19 OFFLINE   maciek22 zd-wola

maciek22 zd-wola
  • 131 postów
  • Dołączył: 30-04-2009
  • Skąd: Marzenin k/Łasku

Napisany 18 sierpnia 2010 - 08:12

a sonda chodzi??bo od sondy rowniez moze wiecej palic.

#20 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 sierpnia 2010 - 17:21

Jak ma instalację na śrubę, to sonda lambda nie ma nic do rzeczy. Ja uważam, że takie spalanie jest normalne. Poza tym jak masz w tym motorku fabrycznie 115KM, to na takiej radzieckiej instalacji, po kilkunastu latach od produkcji silnika i zapewne >200 tyś przebiegu zostało pewnie około 80-90KM. A takie autko waży z kierowcą i gratami z 1700KG, więc silnik się bardziej męczy, a duże opony też swoje robią.

Instalacja I generacji podaje zawsze tyle samo gazu do zasysanego powietrza, więc albo masz za dużo paliwa na niskich obciążeniach, albo za mało na wysokich. Możesz skręcić trochę śrubę to będzie paliło mniej, ale przy mocniejszym bucie będziesz sobie stopniowo wypalał zawory i tłoki. Chcesz żeby mniej paliło to przerób/przywróć na drugą generację i będzie lepiej.

Taka prawda, instalkę I generacji to można mieć w dużym fiacie albo jakims innym starociu z gaźnikiem, a nie we w miarę nowoczesnym silniku załadowanym elektroniką i dziesiątkami czujników.