Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana oleju w skrzyni biegów i silniku (ceny)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
66 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Maverick28!

Maverick28!
  • 3 postów
  • Dołączył: 17-01-2009
  • Skąd: Belchatow

Napisany 12 sierpień 2010 - 08:45

Witam. Chciałbym sie dowiedzieć jaka jest cena wymiany oleju w silniku i skrzyni biegów opel omega 2.2 16v.?

#2 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4915 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 sierpień 2010 - 08:49

W silniku to łatwo policzyć , koszt leju + filtr + robocizna ( 20-30zł )
W skrzyni i moście nie wymienia się oleju więc masz mniej kosztów ;)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

#3 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5555 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 sierpień 2010 - 10:35

W skrzyni i moście nie wymienia się oleju

Czyli znaczy sie ze ten olej (a w zasadzie 2 oleje bo w skrzyni i moscie sa rozne) jest "cudowny" i sie nigdy nie zestarzeje i nie przepracuje?

#4 OFFLINE   h4nter

h4nter
  • 87 postów
  • Dołączył: 09-05-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 12 sierpień 2010 - 11:00

"Sam naprawiam Opel Omega B, B FL" str. 343 i 344
Plan obslugi: Modele od IX 2000
(...) Co 6 lat lub 90 000km:
- Automatyczna szkrynka przekładniowa (poza silnikiem wysokoprężnym 2,5dm3 Y25DT) wymienić olej przekładniowy ATF
----

Więc jak to jest z tą skrzynią i olejem?

(Dodałem te wybrane strony z książki do posta na prawie cytatu. W prawie polskim prawo cytatu uregulowane jest w art. 29 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych[1]: Wolno przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość urywki rozpowszechnionych utworów lub drobne utwory w całości, w zakresie uzasadnionym wyjaśnianiem, analizą krytyczną, nauczaniem lub prawami gatunku twórczości.)

#5 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 12 sierpień 2010 - 11:10

Moim skromnym zdaniem jednak bym wymienił w skrzyni i w moście ten olej. Przecież on ma z 10 lat. Wiem , że powinno się wymieniać olej w moście tylko jak go się naprawia lub wymienia , ale normalna wymiana nie zaszkodzi.W skrzyni manualnej profilaktycznie , a automacie chyba co 30 tys. ? Sam mam 2 omegę i w każdej z nich wymieniłem olej w skrzyni i w moście. W 1 omedze jak wymieniałem olej w moście to zamiast oleju była galareta,auto miało wtedy 11 lat.

#6 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4915 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 sierpień 2010 - 11:55

- Automatyczna szkrynka przekładniowa (poza silnikiem wysokoprężnym 2,5dm3 Y25DT) wymienić olej przekładniowy ATF
----

Więc jak to jest z tą skrzynią i olejem?


Jak dobrze zacytowałeś w skrzyni automatycznej
w manualu producent nie przewiduje wym. oleju

Ja odpowiedziałem koledze widząc że opisie ma

Auto: Omega B FL'00 Pb manual


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

#7 OFFLINE   h4nter

h4nter
  • 87 postów
  • Dołączył: 09-05-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 12 sierpień 2010 - 13:25

Co racja to racja :-)
Tak czy siak w moim automacie (185 000km przejechane) przydalaby sie pewnie teraz wymiana. Bo jesli byla robiona, to pewnie przy 90 000km. Teraz wypadałoby zrobić kolejną.

Podobno w tylnym moście też warto po 10 latach zrobić wymianę. Wszak producent nie zakłada wymiany "w cały okresie eksploatacji auta", ale ten okres to pewnie liczy 10 lat ;-)

Plan obsługi: modele od IX 2000, benzyna, w tym Y32SE
o Przeglad co 30'000km lub co 12 m-cy:
+ Silnik:
- kontrola wzrokowa wycieków
- wymiana oleju 10W40
- wymiana filtra oleju
- Pasek klinowy - kontrola stanu/wymiana
- kontrola poziomu i zamarzania cieczy chlodzacej
- sprawdzic szczelnosc ukladu chlodzenia
- sprawdzic czystosc chlodnicy
- sprawdzic przewody paliwowe
+ Napęd:
- stan gumowych osłon przegubów
- sprawdzić szczelność ASB i mostu
+ Układ kierowniczy:
- sprawdzić drążki kierownicze (osłony przeciwpyłowe)
- przeguby osi: sprawdzić osłony przeciwpyłowe
- sprawdzić luzy
- wspomaganie kierownicy: sprawdzić poziom oleju/wymienić
- wspomaganie kierownicy: sprawdzić szczelność
+ Nadwozie
- Zabezpieczenie podwozia i profili: sprawdzić stan zabezpieczeń
- sprawdzić lakier i uszkodzenia
- zawiasy drzwi, ograniczniki, zamek pokrywy silnika, zawiasy: nasmarować
- pasy bezp.: sprawdzić czy nie mają uszkodzeń
+ Hamulce, opony, koła:
- Hamulce tarczowe przednie i tylne: sprawdzić grubość okładzin
- układ hamulcowy: sprawdzić przewody sztywne i elastyczne, zaciski oraz połączenia
- układ hamulcowy: sprawdzić szczelność i uszkodzenia
- płyn hamulcowy: sprawdzić poziom
- hamulec awaryjny: sprawdzić skok dźwigni
- ogumienie: sprawdzić głębokość bieżnika i ciśnienie (+zapasowe)
- ogumienie: sprawdzić stan i wiek opon (+zapasowe)
- nakrętki kół: dokręcić momentetm 110Nm
+ Instalacja elektryczna
- sprawdzić działanie wszystkich odbiorników
- oświetlenie: sprawdzić, wyregulować ustawienie reflektorów
- klakson: sprawdzić
- wycieraczki: sprawdzić stan zużycia gum
- spryskiwacze szyb: sprawdzić działanie dysz, dolać płynu
- spryskiwacze reflektorów: sprawdzić działanie dysz, dolać płynu
- akumulator: sprawdzić napięcie
- akumulator: sprawdzić przewody masowe
o Co 2 lata
- płyn hamulcowy: wymienić niezależnie od liczby przejechanych km
- zdalne sterowanie centralnego zamka: wymienić baterie
o Co 2 lata lub 30'000km
- Filtr przeciwpyłowy: wymienić wkład
o Co 4 lata lub 60'000km
+ Wymienić napinacz i pasek zębaty rozrządu
- Sprawdzić rolki pośrednie i koło napędowe paska
- Wymienić filtr paliwa
- Wymienić wkład filtru powietrza
o Co 6 lat lub 90'000km
- Automatyczna skrzynia biegów: wymienić olej przekładniowy ATF
o Co 8 lat lub 120'000km
- Wymienić świece zapłonowe

#8 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 12 sierpień 2010 - 22:00

Jak dobrze zacytowałeś w skrzyni automatycznej
w manualu producent nie przewiduje wym. oleju

Ja odpowiedziałem koledze widząc że opisie ma


Mimo wszystko wydaje mi się , że w automacie powinno się wymieniać olej. Gdzieś o tym pisali.

#9 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4915 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 sierpień 2010 - 22:14

Mimo wszystko wydaje mi się , że w automacie powinno się wymieniać olej. Gdzieś o tym pisali.


Ale czy ja napisałem że nie wymienia się w automacie ??

o Co 6 lat lub 90'000km
- Automatyczna skrzynia biegów: wymienić olej przekładniowy


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

#10 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 sierpień 2010 - 22:19

Plan obslugi: Modele od IX 2000
(...) Co 6 lat lub 90 000km:

:mur::mur::mur::smiech::smiech::smiech:
trzymaj się tej obsługi a ja Ci bedę wiernym :kibic::kibic::kibic:

#11 OFFLINE   h4nter

h4nter
  • 87 postów
  • Dołączył: 09-05-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 12 sierpień 2010 - 22:31

:mur::mur::mur::smiech::smiech::smiech:
trzymaj się tej obsługi a ja Ci bedę wiernym :kibic::kibic::kibic:

Hehehe:-) Taki plan obsługi, to jak noworoczna obietnica, kazdy sobie obiecuje ze bedzie systematyczny i od dzis juz bedzie wszystko "by the book". A pozniej sie okazuje ze pieczarki na filtrze kabinowym rosna ;-)

#12 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 sierpień 2010 - 22:32

A pozniej sie okazuje ze pieczarki na filtrze kabinowym rosna

co prawda to prawda:D

#13 OFFLINE   nolek33

nolek33
  • 96 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 14 sierpień 2010 - 12:56

Hmmm czy nie wymienia się oleju w skrzyni...polemizowałbym...ja wymieniałem już dwa razy i zawsze skrzyni wychodzi to na dobre...lepiej płynniej wchodzą biegi, szczególnie w zimie, w moście jak na razie sprawdzam czy olej ma poziom czy nie ma wycieków. Wiem że producent nie zaleca wymian tych olei, ale też nikt po zachodniej granicy klusek tyle lat nie eksploatuje co u nas...koszt oleju do skrzyni to jakieś 30-50 złotych wymiana od 20-30 złotych...a mówię z własnego doświadczenia że warto

#14 OFFLINE   jurrrma

jurrrma
  • 6 postów
  • Dołączył: 07-09-2010
  • Skąd: Tarnopol

Napisany 12 listopad 2010 - 16:01

ja wiem że w skrzyni nie wymienia sie oleju tylko dolewa i tak słyszałem od kilku mechaników

#15 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 14 listopad 2010 - 21:12

ja wiem że w skrzyni nie wymienia sie oleju tylko dolewa i tak słyszałem od kilku mechaników


moja rada: zmień mechaników.

Przeciez na "głupi chłopski rozum" wiadomo że kazdy olej, niewazne czy w silniku czy w skrzyni, moscie, ukladzie wspomagania sie starzeje i zużywa w miare przejechanych kilometrów. Producentom i mechanikom jest na reke zeby nie wymieniac olju, przeciez zawsze mozna pozniej wymienic skrzynie na nową.. :D

#16 OFFLINE   nolek33

nolek33
  • 96 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 14 listopad 2010 - 21:41

moja rada: zmień mechaników.

Przeciez na "głupi chłopski rozum" wiadomo że kazdy olej, niewazne czy w silniku czy w skrzyni, moscie, ukladzie wspomagania sie starzeje i zużywa w miare przejechanych kilometrów. Producentom i mechanikom jest na reke zeby nie wymieniac olju, przeciez zawsze mozna pozniej wymienic skrzynie na nową.. :D

Prawda świeta prawda....

#17 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 14 listopad 2010 - 21:54

moja rada: zmień mechaników.

Przeciez na "głupi chłopski rozum" wiadomo że kazdy olej, niewazne czy w silniku czy w skrzyni, moscie, ukladzie wspomagania sie starzeje i zużywa w miare przejechanych kilometrów. Producentom i mechanikom jest na reke zeby nie wymieniac olju, przeciez zawsze mozna pozniej wymienic skrzynie na nową.. :D


Zdziwię cię , ale kolega pisze prawdę. Tylko dolewka tak w instrukcji jest , a wymiana w automacie. Tak samo jest z tylnim mostem. Też się tylko uzupełnia , a wymienia przy naprawie lub wymianie na nowy tylny most. Co do reszty twojego postu to wiadomo , że mechanikom i producentom jest na rękę.

#18 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 15 listopad 2010 - 10:21

Zdziwię cię , ale kolega pisze prawdę. Tylko dolewka tak w instrukcji jest , a wymiana w automacie. Tak samo jest z tylnim mostem. Też się tylko uzupełnia , a wymienia przy naprawie lub wymianie na nowy tylny most. Co do reszty twojego postu to wiadomo , że mechanikom i producentom jest na rękę.


Zgadzam sie ze w instrukcji jest tak napisane.Ale logiczne ze trzeba wymieniac i tyle.
Ciekawy jest przyklad tez z BMW gdzie producent nie przewiduje wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów, efektem jest ze skrzynia wytrzymuje max 200 tys km na zuzytym oleju (stad obiegowa opinia że automaty w BMW to syf),a serwis firmowy ZF (producent wiekszosci automatów do motoryzacji) zaleca co 60 tys. wymiane oleju i robi to we własnych sewisach. -->
http://www.zf.com/co...e/homepage.html

#19 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 02 grudzień 2010 - 14:07

poczytałem i zamierzam wymienić olej w skrzyni i proszę o porady co wybrać:
olej
1.mobile ATF 320
2.shell donax tx

uszczelki i filtr oleju
1.http://midparts.com....miski-Opel/2018
2.http://www.opel-shop...roducts_id=1221
http://www.opel-shop...roducts_id=2184

ewentualnie proszę o inne lepsze propozycje

#20 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 02 grudzień 2010 - 15:58

poczytałem i zamierzam wymienić olej w skrzyni i proszę o porady co wybrać:
olej
1.mobile ATF 320
2.shell donax tx

uszczelki i filtr oleju
1.http://midparts.com....miski-Opel/2018
2.http://www.opel-shop...roducts_id=1221
http://www.opel-shop...roducts_id=2184

ewentualnie proszę o inne lepsze propozycje


myślałem że po przeczytaniu watków na forum dla wszystkich jest jasne, żę DO SKRZYN BIEGOW STOSUJEMY TYLKO I WYŁĄCZNIE ORYGINALNY OLEJ GM

--> http://allegro.pl/or...1340268654.html

do mostów jest inny

--> http://allegro.pl/or...1318533196.html

i nie warto kombinować z innymi olejami bo oryginalny w ASO jest smiesznie tani, chcoiaz zawsze znaja sie tacy co wleją cos innego bo jakiś Pan Kazik mechanik "powiedział że ten bedzie dobry"..