Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana hamulców tył omega b


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jarasomegaB

jarasomegaB
  • 16 postów
  • Dołączył: 04-01-2010
  • Skąd: Zielona góra

Napisany 09 sierpnia 2010 - 20:40

Witam mam pytanko czy ktos mi może powiedzieć od której storny sie wybija sworznie trzymające klocki hamulcowe na tylnej osi i z której strony znajduja się jakieś blaszki zabezpieczające z góry dziękuję;)

#2 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 sierpnia 2010 - 20:41

do wewnatrz. A blaszki trzymaja klocki od gory.

#3 OFFLINE   Pepcio

Pepcio
  • 2 382 postów
  • Dołączył: 16-03-2008
  • Skąd: Syców
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 sierpnia 2010 - 20:45

http://forum.omegakl...read.php?t=9641 lektura

#4 OFFLINE   koles43

koles43

    została babcia i C5

  • 470 postów
  • Dołączył: 11-10-2008
  • Skąd: Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 sierpnia 2010 - 21:19

do wewnatrz. A blaszki trzymaja klocki od gory.



i od dołu :D

#5 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 13 sierpnia 2010 - 22:35

blaszki trzymaja od gory i od dolu. nalezy podwazyc jedna ze stron, zeby wyszly. wtedy wyciagasz klocki i wkladasz nowe.
a sworznie jak koledzy w poprzednich postach. wybija sie do srodka, ale uzyj do tego cienkiego srubokrecika, badz innych cienkich, ale nie wyginajacych sie rzeczy.
probowalem kiedys gwozdzikiem, ale nie szlo :D
potem malym srubokrecikiem, nie wygial sie i szybko poszlo ;)

#6 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2010 - 10:40

Ze sworzniami to najpierw porządnie opukać je młotkiem, a później cienkie wiertełko i wybić od zewnątrz do wewnątrz. Cholerstwo lubi się zapiekać.

#7 OFFLINE   juras34

juras34
  • 7 postów
  • Dołączył: 11-08-2010

Napisany 24 sierpnia 2010 - 13:58

Witam co moze byc jak hamulec reczny lapie mocno na koncu czy trzeba podciagnac linke czy cos innego musze zrobic albo jak to sprawdzic OPEL OMEGA B COMBI 116 KM nie 136 KM

#8 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 sierpnia 2010 - 14:22

Mogą być wyrobione już klocki od ręcznego (ręczny masz na bębnie, nożny na tarczy). Regulacja linki też jest - pod autem zerknij



 


#9 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 24 sierpnia 2010 - 14:25

Witam co moze byc jak hamulec reczny lapie mocno na koncu czy trzeba podciagnac linke czy cos innego musze zrobic albo jak to sprawdzic OPEL OMEGA B COMBI 116 KM nie 136 KM


Jak masz w dowodzie x20xev to 2,016v =136KM, a jak masz x20se to masz =116KM.

#10 OFFLINE   juras34

juras34
  • 7 postów
  • Dołączył: 11-08-2010

Napisany 24 sierpnia 2010 - 14:30

Witam co moze byc jak hamulec reczny lapie mocno na koncu czy trzeba podciagnac linke czy cos innego musze zrobic albo jak to sprawdzic OPEL OMEGA B COMBI

#11 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 sierpnia 2010 - 14:31

przecież wyżej masz odpowiedź



 


#12 OFFLINE   juras34

juras34
  • 7 postów
  • Dołączył: 11-08-2010

Napisany 24 sierpnia 2010 - 15:06

Jak masz w dowodzie x20xev to 2,016v =136KM, a jak masz x20se to masz =116KM.

to co to zalezy od dowodu jak jest wpisane czy ile ma koni pojazd zalezy od pojemnosci ja z tego wiem to moja perelka ma 116KM :)

#13 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 24 sierpnia 2010 - 15:07

to co to zalezy od dowodu jak jest wpisane czy ile ma koni pojazd zalezy od pojemnosci ja z tego wiem to moja perelka ma 116KM :)


Nie tylko od dowodu , ale te silniki są wizualnie inne.

#14 OFFLINE   juras34

juras34
  • 7 postów
  • Dołączył: 11-08-2010

Napisany 24 sierpnia 2010 - 15:17

Nie tylko od dowodu , ale te silniki są wizualnie inne.


acha to jak maam sprawdzic ile ma naprawde mocy jak masz skype to chcial bym z toba zamienic pare slow pozdrawiam

#15 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 sierpnia 2010 - 15:19

Masz 8 zaworówkę, czy 16? Jeśli 8, to masz 116, jeśli 16 to 136, wszystko na ten temat.

#16 OFFLINE   juras34

juras34
  • 7 postów
  • Dołączył: 11-08-2010

Napisany 24 sierpnia 2010 - 15:33

w tych nowych dowodach nie pisze ilo zavorowy jak kupowalem to pisalo 2.0 16v ile ma 116KM KW a ile 136KM KW

#17 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 sierpnia 2010 - 15:55

Nie umiesz ocenić na oko po wyglądzie pokrywy zaworów ile masz zaworów? Masz ecoteca? http://www.naszekros...DUxMzA4OD_o.jpg

#18 OFFLINE   juras34

juras34
  • 7 postów
  • Dołączył: 11-08-2010

Napisany 24 sierpnia 2010 - 16:26

Nie umiesz ocenić na oko po wyglądzie pokrywy zaworów ile masz zaworów? Masz ecoteca? http://www.naszekros...DUxMzA4OD_o.jpg


na oko to chlop w szpitalu zmarl hehe to zart ale powiem ci szczeze ze jeszcze po zakupieniu autka po aktrakcyjnej cenie bo gosciu sie wyprowadzal do irlandji nie zagladalem pod maske jak silnik wyglada kupilem go bo cena super oplaty i przeglad wazny hak klima el lust i el szyby +siedzenia tez el z przodu za 500euro dla tego go kupilem w dowodzie pisze ze ma 85KW to chyba 116KM o ile sie dobrze orjetuje bo 96KW to by byl 136 konny

#19 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 sierpnia 2010 - 16:31

w dowodzie pisze ze ma 85KW to chyba 116KM o ile sie dobrze orjetuje bo 96KW to by byl 136 konny


czyli masz silnik 2.0 8V X20SE 115KM , niektóre źródła podają 116KM w zaokrągleniu - popraw w profilu:)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#20 OFFLINE   Karol1964

Karol1964
  • 3 postów
  • Dołączył: 23-08-2010

Napisany 25 sierpnia 2010 - 11:07

Witam Serdecznie.

Wiecie może w jaki sposób najlepiej wyregulować ręczny hamulec w Omedze??
Ja niestety się bawiłem z tym i są drobne problemy bo szczeki szurają o tarcze drobne skrzypienia itp. Koła niby staja w bloku a według książki serwisowej Omega powinna stać na trzecim zaciągniętym zębie... a Niestety u mnie bierze ręczny na samej gorze.

Jak ktoś zna dokładną regulacje hamulca ręcznego w Omedze na tył to proszę o pomoc:)

Pozdrawiam.