Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co wybrać 2.5 v6 czy 3.0 v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
185 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   acor504w

acor504w
  • 41 postów
  • Dołączył: 25-01-2010
  • Skąd: warszawa

Napisany 10 sierpnia 2010 - 21:36

ale nikto nie odpowiedzial panowie na moje ostatnie pytaanie:)

#42 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 sierpnia 2010 - 21:45

ok ktos wspomnial o walkach do 2.5 v6 od 3.0 i ze mozna miec ok 190 km, ale czy taki zabieg nie zmniejszy wytrzymalosci tego silnika, ktory z zalozenia jest mniej wyzylowany od tej 3.0 ?

ale nikto nie odpowiedzial panowie na moje ostatnie pytaanie

I bardzo dobre pytanie, bo 190km to juz blisko 211 wiec juz niemozna powiedziec, ze jest niewyzylowany.

Moim zdaniem sensownie jest kupic 2.5 i nic nierobic, albo jak chcesz wiecej mocy to odrazu 3.0.


Szukaj ladnej zadbanej sztuki ( 2.5 i 3.0) zobaczysz co sie trafi bo lepsze zadbana 2.5 niz zajechana 3.0

#43 OFFLINE   Spokojniaczek

Spokojniaczek
  • 36 postów
  • Dołączył: 20-04-2010

Napisany 11 sierpnia 2010 - 08:17

Miałem 3.0 w automacie później 2.5 asb - spalanie podobne a osiągi 2.5 są dużo słabsze niż w 3.0 , obydwa silniki nie były zajechane powiem jedno -Nigdy więcej 2.5:)

#44 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2010 - 10:26

-Nigdy więcej 2.5


Jak mial bys 2.5 w manualu zmienil bys zdanie. 2.5 w automacie nie jezdzi :) 3.0 to juz inna bajka z automatem bdb sobie radzi. Ale fakt jak juz brac to od razu 3.0. Chyba ze ma sie jakies obawy itp ale z tym nie trafisz.

#45 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 sierpnia 2010 - 19:24

Jak mial bys 2.5 w manualu zmienil bys zdanie. 2.5 w automacie nie jezdzi ...


Niedawno to odkrylem. Mam na codzien ASB i po przesiadce na manual wrazenia jak w rakiecie. Naprawde trzeba uwazac zeby ciagle nie zrywac przyczepnosci (mam na mysli przyzwyczajenia do operowania gazem przy ASB), szczegolnie na mokrym.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#46 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 11 sierpnia 2010 - 21:21

[quote name='Lukasboss']
- Silnik z automatem moze byc mniej wysilony niz z manuale


A ja bym sie zastanowił bo nie jestem przekonany co do automatów manual to jest TO!!! redukcji zmiany itp. kusi 3.0 211KM.

ALe mimo to szukał bym w manualu!!

#47 OFFLINE   blase2501

blase2501
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-06-2010
  • Skąd: SIEMONIA

Napisany 11 sierpnia 2010 - 22:05

A ja bym sie zastanowił bo nie jestem przekonany co do automatów manual to jest TO!!! redukcji zmiany itp. kusi 3.0 211KM.

ALe mimo to szukał bym w manualu!![/QUOTE]

Proste pytanie a ile razy jechałes automatem(w korku)?

#48 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 11 sierpnia 2010 - 22:09

nie w korku, w ogóle czy jechał. Zwłaszcza że jeśli chodzi o przyspiesznie (nie licząc z miejsca) automat wcale nie zostaje w tyle. Ale ma 4 dlugie biegi które zmienia dośc płynnie i nie kopie w plecy przy zmianie, dlatego mamy złudne wrażenie wiekszej mocy przy manualu.

#49 OFFLINE   york

york
  • 91 postów
  • Dołączył: 05-11-2008
  • Skąd: Elbląg

Napisany 11 sierpnia 2010 - 22:23

a tak pozwle sobie wtracic, jako czlowiek ktory od zawsze panicznie bal sie automatow. zawsze sobie powtarzalem ze pojezdzic bym pojezdzil automatem, ale w zyciu nie kupie. a tu trafila sie 3.0 w automacie i powiem szczerze - odpowiedni silnik, na odpowiednim miejscu i to samo tyczy sie skrzyni. teraz juz przywyklem, ale jak jechalem jazde probna przed zakupem, to spogladalem na obrotomierz, zeby wiedziec kiedy zrzuca na kolejny bieg. Ogolnie manual daje wieksza kontrole nad autem, i nieco poprawia wrazenia z jazdy, ale za to automat daje nieporownywalny komfort oraz wygode, i co najwazniejsze mozliwosc skupienia sie na wyprzedzaniu niczego nie podejrzewajacych chlopcow w swoich rakietach, zamiast myslenia o redukcji etc. osobiscie duzo jezdze po "miescie" - ot taka metropolia ze co 50m swiatla i tradycyjnie wszedzie czerwone, i tu rownierz automat jest zbawieniem. no chyba ze ktos chce sobie poszalec to wtedy nalezaloby sie rozejrzec za manualem ( co nie oznacza ze automat nie lata bokiem :) ), ale zawsze trzeba liczyc sie z tym, ze jest spore prawdopodobienstwo ze nie jest sie pierwsza osoba ktora kupila to auto w takim celu, i tu powraca watek juz napisany wczesniej odnosnie teoretycznego wiekszego stopnia zuzycia silnikow z manualem anizeli z automatem...

#50 OFFLINE   blase2501

blase2501
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-06-2010
  • Skąd: SIEMONIA

Napisany 11 sierpnia 2010 - 22:25

Asb na sport ma kopa tylko biegi za długie jakby było5 a nie 4 i troche krótsze przełozenia to by była bajka .W asb do wyprzedzania uzywam tylko 1 i 2 i jest 135km/h i to wystarcza to jest moj drugi automat i mi pasuje po co wachlowac wajcha:driver::driver: na kanapie na kołach to nie wyscigówka :tank:

#51 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2010 - 22:27

Zalezy co dla kogo. Jezdzilem automatami od starych passatow po mercedesy s500, a aktualnie brackiego DSG w passacie i mimo, ze zawsze uwazalem ze tylko manual do auta to powoli zmieniam zdanie. Automat w miescie jest nieoceniony. Co chwile jedynka sprzeglo dwojka, hamulec sprzeglo jedynka i tak do zrzygania sie. Mimo, ze automat starej konstrukcji to i tak zmieni szybciej bieg niz my w manualu. Tak jak pisal Eliks inne przelozenia i juz mamy gorsze przyspieszenia ale i zupelnie inne odczucia.

Reasumujac jak jezdzisz duzo po miescie wybierz automat. Jak lubisz popalic gume i czuc, ze auto jedzie tak jak Ty chcesz a nie tak jak automat chce wez manuala.

Dla mnie osobiscie automat ma pewne drobne wady w stosunku do manuala.

- nie mozna go zhamowac
- nie odpalisz na pych
- ma scisle okreslone warunki co do bycia holowanym (jak pamietam chyba do 50 km/h) ale to zalezy od marki i skrzyni.
- moze wystapic roznica w spalaniu (aczkolwiek zalezy od kierowcy)
- ciezko palic kapcia a jezeli juz wprawisz sie mozesz szybko zajechac skrzynie.

Komfort podrozy przez zaltoczone miasta - BEZCENNY.

#52 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 11 sierpnia 2010 - 22:37

no to teraz z tym dowaliłeś do pieca po całości: " automat mimo starszej konstrukcji zmieni szybciej bieg od nas" buhahahahahahahahah" ogarnij się troche...

#53 OFFLINE   BRYLANT

BRYLANT
  • 371 postów
  • Dołączył: 25-08-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2010 - 22:39

no to teraz z tym dowaliłeś do pieca po całości: " automat mimo starszej konstrukcji zmieni szybciej bieg od nas" buhahahahahahahahah" ogarnij się troche...



Lukasboss ma racje , ale zapewne Ty szybciej zmieniasz biegi niż DSG :smiech:

#54 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 11 sierpnia 2010 - 22:41

znajdz mi wątek w którym napisałem że zmienię szybciej od DSG!!! pisałem o starym automacie np z 94r.. i nie wmawiaj mi ze szybciej zmieni biegi.. bo poprostu sie ośmieszasz..

#55 OFFLINE   blase2501

blase2501
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-06-2010
  • Skąd: SIEMONIA

Napisany 11 sierpnia 2010 - 22:43

powiem tak automat mozna z hamowac warunek dobre opony (pomiar nie do konca realny duze straty mocy na napedzie) palenie gumy w moim poprzednim aucie (bmw 525ia 192km)na zawołanie chyba łatwiej niz manualu latanie bokiem tez sie da.spalanie +1-2l wiecej za lenistwo trzeba płacic ,holowanie i palenie na pych przeciez jezdzimy autami bezawaryjnymi:D

#56 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2010 - 22:49

pisałem o starym automacie np z 94r.. i nie wmawiaj mi ze szybciej zmieni biegi.. bo poprostu sie ośmieszasz..

Musisz przyjechac na spot to ci zademonstruje jak zmienia biegi skrzynka z 94 roku ...napewno w szybkosci jej nie dorównasz...i obys nie został osmieszonym;)

#57 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 11 sierpnia 2010 - 22:51

czarny w tv jest to udowodnione że dopiero skrzynia DSG robi szybszą zmianę od manuala, pozatym gdyby tak szybko automat stary zmieniał biegi to po 1: miałby lepsze osiągi od manuala katalogowo a tak nie jest,a po 2 to każdy na 1/4 mili brałby automata a tak tez nie jest..

#58 OFFLINE   blase2501

blase2501
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-06-2010
  • Skąd: SIEMONIA

Napisany 11 sierpnia 2010 - 22:59

czarny w tv jest to udowodnione że dopiero skrzynia DSG robi szybszą zmianę od manuala, pozatym gdyby tak szybko automat stary zmieniał biegi to po 1: miałby lepsze osiągi od manuala katalogowo a tak nie jest,a po 2 to każdy na 1/4 mili brałby automata a tak tez nie jest..


według mnie asb ma gorsze osiagi nie przez wolniejsza zmiane biegów a przez poslizg sprzegła hydrokinetycznego i wieksze opory przekładni .W manualu tez szybka zmiana biegow nie wychodzi jej nadobre synchronizatory nie zawsze zdaza wychamowac i konczy sie to zgrzytami.........................................................................................................P.S ideał to skrzynia kłowa sekwencyjna

#59 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2010 - 23:00

wiesz co poprostu przyjedz na spot a sam zobaczysz czy bedziesz w stanie zmienic szybciej bieg niz moja ASB
ad 1
fakt automat ma wolniejszty start gdyz nie mozna w nim strzelic ze sprzegła tylko startujesz z samego dołu...w zaleznosci od umiejetnosci i mozliwosci mozna to zrobic w inny szybszy sposób
ad 2 no widzisz ;)

#60 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 sierpnia 2010 - 23:01

czarny w tv jest to udowodnione że dopiero skrzynia DSG robi szybszą zmianę od manuala, pozatym gdyby tak szybko automat stary zmieniał biegi to po 1: miałby lepsze osiągi od manuala katalogowo a tak nie jest,a po 2 to każdy na 1/4 mili brałby automata a tak tez nie jest..


gwarantuję ci, że w 95% przypadków zmieniasz bieg o wiele wolniej niż stara poczciwa 4L30E