Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co wybrać 2.5 v6 czy 3.0 v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
185 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   acor504w

acor504w
  • 41 postów
  • Dołączył: 25-01-2010
  • Skąd: warszawa

Napisany 08 sierpnia 2010 - 10:52

witam, szuaklem podobnego tematu ale nie znalazlem odp na moje pytania, powoli rozglądam sie na kupnem omegi v6 i nie wiem co lepsze czy 2.5 czy 3.0 ktory z tych silnikow jest mniej awaryjny, jesli chodzi o osiagi jest duza roznica? ile pali (LPG) takie 2.5 a takie 3.0 ? interesuje mnie tylko manual w tych 2 silnikach. Czesto gesto w ogloszeniach jest omega mv6 ale po wymianie silnika na 2.5 zamiat 3.0 czy to oznacza ze te 3.0 stwarzaja wieksze problemy? Szczerze mowiac bardziej sklonny jestem do kupna 2.5 czul bym sie bezpieczniej jakos, wydaje mi sie ze jednak znacznie mniej spali od takiej 3.0 i wydajhe mi sie ze 3.0 moze byc bardziej podjezdzone,no bo jak ktos ma tyle koni tym bardziej w zyklej skrzyni to nie oszczedza, jednak strasznie mnie irytuje to 3.0 v6 manual :) pisze bo moze rozwiejecie moja wątpliwosci. z gory dzikki pozdrawiam.

#2 OFFLINE   loghard

loghard
  • 55 postów
  • Dołączył: 26-04-2009

Napisany 08 sierpnia 2010 - 11:10

Poczytaj forum w temacie "Porady przed zakupem auta" jest dużo postów w tym temacie.Osobiście od 3 lat mam 3.0 MV6 i wydaje mi się że malo koników :) dla mnie silnik 3.0 to absolutne minimum jak na tą masę samochodu ,daje przede wszystkim możliwość swobodnego wyprzedzania w naszej polskiej rzeczywistości na drogach.Powodzenia w poszukiwaniach- jak chcesz kupić 3.0 to pisz na PW.

#3 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 sierpnia 2010 - 11:29

2,5 V6 - 170 KM (125 kW) przy 6000 obr/min 227 N•m przy 3200 obr/min 9,5 s-100km/h V-max 228 km/h
3,0 V6 - 211 KM (155 kW) przy 6000 obr/min 270 N•m przy 3400 obr/min 8,5s-100km/h V-max 243 km/h
różnica odczuwalna, awaryjność ta sama, częściej zdarzało się że korba w 3,0 wychodziła bokiem ale to jak trafiłeś na zniszczoną jednostkę

#4 OFFLINE   acor504w

acor504w
  • 41 postów
  • Dołączył: 25-01-2010
  • Skąd: warszawa

Napisany 08 sierpnia 2010 - 13:58

panowie a jak ze spalaniem? bardzo duza roznica?

#5 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 sierpnia 2010 - 14:06

Mi 2.5 v6 gazu w trasie pali 11/12L w miescie przy takiej normalnej jezdzie 15L. Z czego mi wiadomo 3.0 pali 1/2L wiecej na 100km. Benzyny mój na 100km w trasie cos ok 9,5L w miescie nie sprawdzałem ile.
Dla mnie 2.5 w zupelnosci wystarcza. Nie ma problemu przy wyprzedzaniu, kopa dobrego ma.

#6 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 sierpnia 2010 - 14:11

jak zauważysz dziesiątą litra na 100 to będzie ta różnica...

Mi 2.5 v6 gazu w trasie pali 11/12L w miescie przy takiej normalnej jezdzie 15L. Z czego mi wiadomo 3.0 pali 1/2L wiecej na 100km. Benzyny mój na 100km w trasie cos ok 9,5L w miescie nie sprawdzałem ile.
Dla mnie 2.5 w zupelnosci wystarcza. Nie ma problemu przy wyprzedzaniu, kopa dobrego ma.


no to moja na PB na trasie spala 9,0l a po mieście do 12l to powiem tak zależy jaki kto ma styl jazdy ot to

#7 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 08 sierpnia 2010 - 14:22

silniki prawie takie same, z tym że 2.5 v6 wogóle nie wyżyłowana.. osiągi?? mam 2.5 v6 i wystarcza w zupełności, kolega ma 3.0 i nie ma opcji żeby mi uciekł, a jednak na codzień się nie szaleje, więc 2.5 bym brał, i też mniej pali.

#8 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 08 sierpnia 2010 - 18:18

jak zauważysz dziesiątą litra na 100 to będzie ta różnica...



no to moja na PB na trasie spala 9,0l a po mieście do 12l to powiem tak zależy jaki kto ma styl jazdy ot to


Z tym twoim spalaniem to żart , przynajmniej w mieście ?:)

#9 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 sierpnia 2010 - 18:21

Z tym twoim spalaniem to żart , przynajmniej w mieście ?


No co Ty moja pali identycznie tylko że nie na 100km tylko na 70 :-D

#10 OFFLINE   flog30

flog30
  • 10 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 sierpnia 2010 - 21:34

z tym spalaniem to na dwoje babka wrózyła miałem 2,5 v6 brała na miesie 15 lpg ...teraz ma 3 mv6 i spalanie to samo przy jezdzie spokojnej czy trasie to 12 lpg ...awaryjnosc ta sama koszt eksploatacji równiez jaki i porównywalne OC .....radosc z jazdy bezcenna
flog30:looz: (odważni nie żyją wiecznie, za to ostrożni nie zyją wcale.........)
gg 512561

#11 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 sierpnia 2010 - 21:36

Bierz 3.0 odrazu. Spalanie max do 2 litrow moze byc wieksze, ale przy lpg to przeciez niewiele.
Awaryjnosc ta sama.

POzatym polecam automat.

#12 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 sierpnia 2010 - 21:55

tylko i włącznie 3.0 bo to to samo tylko osiągi wieksze :)

#13 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 sierpnia 2010 - 21:57

2,5 i 3,0 to praktycznie te same silniki, mają więc bardzo podobne opory ruchu - tarcie, bezwładność tłoków itp. Oczywiście 3,0 z racji większej pojemności będzie miał nieco większe opory, ale moim zdaniem będą to różnice trudne do uchwycenia. Jedynym wg mnie powodem dla którego 3,0 może spalać wyraźnie więcej niż 2,5 jest wykorzystanie mocy - jeśli nie będziesz z niej w pełni korzystał to 3,0 spali jedynie odrobinę więcej niż 2,5

#14 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 sierpnia 2010 - 22:36

- Kilka silnikow 3.0 na forum pokazalo w trasie korbe przy mocniejszej jezdzie. 2.5 jakos jeszcze nikt nie odnotowal. Daje do myslenia. Te same materialy itp, ale mocy juz jednak troche za duzo do tej technologi z poczatku lat 90. Oczywiscie u CIebie moze byc ok w.g mnie to loteria.
- Silnik z automatem moze byc mniej wysilony niz z manualem.
- Spalanie max 2 litry wiecej, ale nie pisal bym ze to "tylko". To juz wychodzi 17 litrow dodac jeszcze "tylko" 2 i juz mamy prawie 20 litrow na 100 km (a przy mocnym bucie jest to mozliwe) co przy tej mocy jest dosyc zalosne :) Fakt ze mowimy o tanim lpg ale to zawsze, az 2 litry wiecej ;)

P.S
Ja osobiscie mimo wszystko tez bym bral 3.0 :p

#15 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 sierpnia 2010 - 22:41

P.S
Ja osobiscie mimo wszystko tez bym bral 3.0

I tego podsumowania sie trzymajmy

KOlega nic niepisal o kasie wiec moze sie jeszcze nad 3.2 zastanowi ? spalanie mniejsze od 3.0, ale.....drozej w eksplatacji jak sie co nieco posypie (szcegoly na forum juz opisywane)

#16 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 09 sierpnia 2010 - 06:47

Jak kupisz w automacie to i tak będziesz mówił że "to nie jedzie" Moim zdaniem przy normalnej jeździe tak do 3,5tyś obr to spalanie będzie takie same. Większe różnice są na skrzyni manual-autoomat.
Silnik 3.0 to rozwiercony silnik 2.5. Osprzęt jest ten sam, więc teoretycznie silnik 2.5 mniej dostaje w kość. Jeśli jednak kupisz automat to silnik powinien być w lepszym stanie niż z manualem.
Podsumowując nie ma znaczenia którą V6 weźmiesz różnicy nie poczujesz. Po prostu szukaj dobrego egzemplarza.

PS. Dla porównania wcześniej miałem Calibrę V6 z lpg 2giej generacji. Na tej samej trasie spalała mi 3 litry mniej lpg niż teraz Omega 3.0 z lpg sekwencyjnym. Poza tym wydaje mi się, że lepiej się zbierała niz omega. Lżejsza i na manualu.

#17 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 sierpnia 2010 - 07:06

KOlega nic niepisal o kasie wiec moze sie jeszcze nad 3.2 zastanowi ? spalanie mniejsze od 3.0, ale.....drozej w eksplatacji jak sie co nieco posypie (szcegoly na forum juz opisywane)


Wlasnie lendio to prawda ze 3.2 pracuje lepiej na jalowym niz np 3.0 ? ze kultura pracy jest lepsza ? Ciekawe jest ze silnik ma wiecej nm (no i km), a osiagi nawet katalogowo ma delikatnie gorsze od 3.0. Napisz prosze swoje spostrzezenia bo jestem tego dosc mocno ciekawy, a i moze autorowi te informacje sie przydadza.

#18 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 sierpnia 2010 - 08:40

Wlasnie lendio to prawda ze 3.2 pracuje lepiej na jalowym niz np 3.0 ? ze kultura pracy jest lepsza ? Ciekawe jest ze silnik ma wiecej nm (no i km), a osiagi nawet katalogowo ma delikatnie gorsze od 3.0. Napisz prosze swoje spostrzezenia bo jestem tego dosc mocno ciekawy, a i moze autorowi te informacje sie przydadza.
__________________

Pracuje ciszej (ma nieco inny dzwiek) i rowniej. Reakacja na wcisniecie gazu tez jest inna bo ma elektroniczna przepustnice. Juz po odpaleniu bys poznal, ze jest inaczej.

Co do osiagow, to niemoge znalesc teraz porownania 3.0-3.2 ( tylko 3.0 tez musi byc w automacie, zeby bylo fer). Mialem 3.0 w manualu a teraz 3.2 i zaleznie od zakresu predkosci silniki mocowo porownywalne, choc 3.2 lepiej do 100 a 3.0 w manualu lepiej szla powzyje 140 (takie mam wrazenie)

#19 OFFLINE   Nosek86

Nosek86
  • 209 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała / Mazańcowice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 sierpnia 2010 - 09:32

eee tam bierz 3.0 ja żałuje że mam 2.5... niby ok ale czasem te kilka kuca więcej by się przydało :) stare przysłowie - nie potrzebuje ale mam.... jeść nie woła jak nie używasz...

#20 OFFLINE   Verblein

Verblein
  • 202 postów
  • Dołączył: 23-06-2009
  • Skąd: Warszawa/Wrocław/Końskie

Napisany 09 sierpnia 2010 - 10:02

Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Ja po zwykłej 2.0 mam 2.6 wyżyłowaną i wciąż mało. jechałem u mariosa ta z silnikiem monaro i ta by mi pasowała :-)