Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

witam, czy ktos z was zamienil katalizator na strumienice???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
68 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 września 2008 - 21:36

Te miśki, ale mi tu Greenpeace nie róbcie, tylko temacik trzymamy :police:



 


#42 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 września 2008 - 00:18

Te miśki, ale mi tu Greenpeace nie róbcie, tylko temacik trzymamy :police:


hmmm? LOL

katalizator, a dokladnie jego wymiana na strumienice (czyli temat w ktorym dyskutujemy) scisle wiaze sie ze zwiekszeniem emisji szkodliwych skladnikow spalin do otoczenia, czyli zanieczyszczaniem srodowiska - a wiec spokojnie - wszystko pozostaje w temacie


 


#43 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 września 2008 - 06:55

Wywalił dwa katalizatory i wstawił strumienicę. Auto teraz śmiga zarąbiście. Lekko jest glośniej na zewnątrz. Wewnątrz bez zmian.

w to na pewno nie uwierzę chyba że miał wcześniej dziurawy katalizator bo fabryczny wygłusza dużo bardziej niż zamiennik lub "strumienica" za 30 zł w obudowie kata

powiem inaczej jeszcze nie widziałem pierdzącej e klasy a omeg takich juz kilka mijałem a odkąd woże dupe mieckiem wiem co to znaczy cisza w aucie :razz:

#44 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 września 2008 - 07:09

Ja tam wierzę kierowcom, którzy po wywaleniu uszkodzonego katalizatora twierdzą, że ze strumiennicą auto ma lepsze osiągi, lepiej się zbiera. Nic w tym dziwnego, jak ileś czasu jeździli z przypchanym i nagle udrożnili wydech. :piwo:

#45 OFFLINE   luki.cz

luki.cz
  • 23 postów
  • Dołączył: 13-01-2007
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 11 września 2008 - 22:00

Ja też wywaliłem katalizator i wstawiłem strumienicę 55cm,jeżdzę już ponad rok i faktycznie autko lepiej śmiga.....
luki

#46 OFFLINE   Jacol

Jacol
  • 96 postów
  • Dołączył: 05-05-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 09 lutego 2009 - 23:08

Ja mam strumienicę taką zwykłą ze sklepu motoryzacyjnego (bo katal już miał dość) i jest dobrze - nie ma metalicznego dźwięku, dobrze jeździ, kluska jakaś taka jakby lżejsza się zrobiła (może tylko sugestia... ale miła), zaliczyłem dwa "normalne" przeglądy, aha jak pytają to się mówi, że jest to katalizator uniwersalny, bo ten fabryczny i tak po 100tys powinno sie wymienić, z zewnątrz nie do odróżnienia. I gitara.

#47 OFFLINE   Dee-Jay

Dee-Jay

    How low can u go

  • 120 postów
  • Dołączył: 03-12-2008
  • Skąd: Toruń

Napisany 25 lutego 2009 - 07:12

Poruszę zapomniany temat, i wypowiem się i ja. Zacznę od poprzedniej furki.
Miałem Astre 1.4 z 92r. i miała kata, założyłem wydech końcowy z puszką KM Malon 2x110mm, i buczał niesamowicie pięknie. Teraz mam X20XEV, i mam strumienice, założyłem ten sam wydech końcowy KM Malon, i myślałem że bass z wydechu będzie z 2.0 16V piękniejszy, a tu lipa, jakiś metaliczny dźwięk, nie wiem jak się go pozbyć i wydostać z tego auta bass z tłumika końcowego. Budzę rano wszystkich bo jak odpalam to jak czołg chodzi tzn. ten metaliczny dźwięk, jakiśtam bass mam z tłumika końcowego ale brakuje mi dźwięku z Astry 1.4 . Jak pozbyć się tego metalicznego badziewia, i wydostać bass?? Mam wymienić strumienice na kata?? Pomóżcie

#48 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 25 lutego 2009 - 16:51

Nie wiem co to za ogolnie przyjeta glupota( bez urazy) w polsce ze strumienice sie wstawia zamiast katalizatora. Wpolsce malo kto kupi zamiast kata nowy kat.Wiec ciąć po kosztach i sie pcha strumienice.
Strumienice nie wstawia sie zamiast katalizatora tylko zamiast srodkowego tlumika

#49 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 25 lutego 2009 - 21:36

No dobra , a jak skończy się orginalny kat to czy coś będzie nie tak jak bym wstawił uniwersalny kat sprzedawany na allegro ?

#50 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 27 lutego 2009 - 01:10

Fabryczny czy uniwersalny... kat to kat i jak jeden zastąpisz drogim to bedzie dobrze. Fabryka GM nie produkuje części w większości, są jakieś tam firmy produkują części dla GMa. i producent nie podbija siebie tylko podbija znaczek gm i te numery katalogowe. A malo kto wie jaka naprawde jest prawidziwa marka częsci. Chyba ze obok gm jest logo producenta. Wiec powiem szczerze nie wiem sam kto robi katy dla opli. Dajmy przyklad, ktos mowi ze Lemforder robi tuleje wahacza do wyjezdzających opli z fabryki. No i ja sobie wymienialem tuleje wahacza. Nie znalazlem na starych tulejach napisu lemforder (tylko gm).Na innych zespolach tez nie ma napisu lemfordera tylko gm.Wiec co ktos piepszy mowiąc lemforder to fabryka, jesli nie ma na nim znaczku gm( a przeciez gdyby lemforder byl wstawiany podczas produkcji aut znajdowal by sie na 100% napis gm) sam tego nie rozumie albo juz mi sie poplatalo wszystko. Duzo jest opinii na temat wycięcia katow, zastapieniem go rurą strumienicą czy tam czyms innym. Ktos pisze ze po wycieciu kata lepiej przyspiesza. Tak ale to dlatego ze uklad wydechowy ma pozapychany bo kazdy jeden samochod ma swoja historie. Zeby zwiekszyc moc i moment trzeba rozwiercac glowice, kolektor, srednice ukl wydechowego zwiekszac itd itd. Duzo tu bylo opinii ze glosniej chodzi po wycieciu kata. Tak jak wczesniej pisalem, zamiast kata powinno sie wstawic kata. pozostałą częśc wydechu mozna modyfikowac, zakładając ze nam chodzi tylko o naprawe wydechu a nie tuning. Ale jest jeszcze jedna teoria. Jesli zakładamy filtr stozkowy to podobno bez usunięcia kata nie ma sensu stozek.

#51 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 lutego 2009 - 02:18

najczęściej te tanie katalizatory dostępne m.in. na allegro mają się nijak do fabrycznych jeśli chodzi o efektywność. Czytałem o przypadkach, w których komputer nowoczesnego auta wywalał błąd, stwierdzając że nowo zamontowany kat nie oczyszcza dostatecznie spalin.
Moje drugie auto to daewoo espero i mój używany katalizator z przebiegiem 180 tys. mogę sprzedać za kwotę większą niż cena nowych allegrowych katalizatorów firmom które zajmują się odzyskiwaniem metali szlachetnych. O czymś to chyba świadczy.

#52 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 27 lutego 2009 - 20:31

swiadczy to o tym ze tanie zamiennili katalizatorów maja wkłady stalowe, a oryginalne są wykonane ze stopów platyny, która jest właśnie odzyskiwana ze zużytych katalizatorów,
katalizator odpowiadający jakością oryginalnemu kosztyje 2-3 tys zł, a wszystko co kupisz za 2-3 stówki to będzie pseudo zamiennik
gta77

#53 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lutego 2009 - 20:38

Jeśli się nie rozwalił, a tylko zatkał, to zawsze można go wyczyścić. Ktoś pisał, że jakimś kwasem czy czymś mu wyczyścili i jest znacznie lepiej, o wiele większy prześwit itd., więc czasem opłaca się ratować oryginał.

#54 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 28 lutego 2009 - 02:26

Czytałem o przypadkach, w których komputer nowoczesnego auta wywalał błąd, stwierdzając że nowo zamontowany kat nie oczyszcza dostatecznie spalin.


W jaki sposób komputer stwierdza że to katalizator nie oczyscil spalin????
sklad spalin bada sonda, potem jest katalizator. A przyrzad do mierzenia emisji spalin w zaden sposob nie sprawdzi czy to wina katalizatora czy tego ze silnik bierze olej albo nie dopala benzyny. Ja sam montowalem uniwersalnego kata klientowi i bardzo ladnie pracowal. Ale dzisiaj dobry zamiennik kupic to tez sztuka bo... nie dosc ze są zamienniki oryginalow to jeszcze są podrobki zamiennikow:D

#55 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 lutego 2009 - 08:50

za katalizatorem w każdym nowym aucie jest druga sonda. To się nazywa OBDII i jest wymagane przepisami UE w każdym nowym samochodzie. Ja mam tego pecha, że mam cztery katalizatory i cztery sondy... tylko czekać, aż któreś padnie

#56 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 01 marca 2009 - 19:40

cztery katalizatory i cztery sondy...

:eek:

#57 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2009 - 10:45

a ja mam strumienice (nie takie z allegro) zamiast katów i za nic bym nie zamienił dzwięku jaki się wydobywa z końcowego remusa :cool:
nawet radio nie gra!
przy równej jeździe delikatny basik, a przy naciśnięciu gazu mmmuuuzzzaarrraaa

jedyny mankament to obroty pomiędzy 2800-3200 trochę rezonans w strumienicach słychać, myśle że jak obwine je jakimś bandarzem żaroodpornym będzie ok!

#58 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2009 - 10:03

a ja mam strumienice (nie takie z allegro) zamiast katów i za nic bym nie zamienił dzwięku jaki się wydobywa z końcowego remusa

a mozesz sie pochwalic, jakie masz wlozone?
ja raczej wloze tlumiki przelotowe w miejsce katow, a ew. strumienice tam gdzie powinny byc, czyli w miejsce srodkowych tlumikow :)


 


#59 OFFLINE   Krajan

Krajan
  • 4 postów
  • Dołączył: 26-02-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 25 czerwca 2009 - 15:16

Mam strumienice i nigdy juz nie zrobie tego błedu.Załozyłem je ze wzgl. na koszt katalizatorów.Teraz jest bardzo głosno i świergotliwie. Omega jest cichym autem i to jest dobre.Smieszą mnie wyjące silniki ,zwłaszcza te do 1,1 cm.

#60 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 czerwca 2009 - 16:14

Mam strumienice

Teraz jest bardzo głosno i świergotliwie

to sprawdz stan srodkowych Tłumików...bo ja mam w swojej strumienice fakt było głosno i metalicznie,ale okazało sie ,ze srodkowe wydechy to złom.Po wymianie...jest cicho i słychac tylko V6 ;)