Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Odcina przy 4500 - czujnik wału, czujnik wałków, tryb awaryjny. Kilka pytań.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
192 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   ploniu

ploniu

    Mocy nigdy zawiele

  • 210 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 grudnia 2010 - 21:24

ok już wszystko rozumiem, czyli mam rozebrać zegary i sprawdzić czy żarówka od oleju nie jest połączona z żarówką od diagnostyki silnika ?

#22 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2010 - 21:38

popatrz na filmik chodzi o moment uruchamiania jak gasną kontrolki po kolei tak też możesz zweryfikować czy nie jest podłączona do czegoś... Kontrolka silnika powinna zgasnąć w momencie uruchomienia rozrusznika w razie błędów pojawia się ponownie podczas kręcenia

ps ta świecąca ciągle czerwona kontrolka to zaciągnięty ręczny ;)

#23 OFFLINE   ploniu

ploniu

    Mocy nigdy zawiele

  • 210 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 grudnia 2010 - 21:46

a u mnie gaśnie razem z olejem, czyli coś nie tak, będe musiał rozebrać i sprawdzić, przy okazji zmienię żarówki w zegarach

#24 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2010 - 21:50

no to musisz zrobić jak Nawalony Zając pisał i tyle

#25 OFFLINE   ploniu

ploniu

    Mocy nigdy zawiele

  • 210 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 stycznia 2011 - 17:29

zobaczymy co z tego wyjdzie

a więc miałem chwilkę czasu i sie wziełem za omegę i co się okazało Nawalony Zając miał racje rozebrałem zegary a tam kabelek z kontrolki oleju do diagnostyki silnika i rozcięta ścieżka, wszystko polutowałem i wszystko ok, po odpaleniu diagnostyka świeci wiec zacząłem diagnozować błędy i tak:
12,13,19,39,52,73,91,98 trochę tego jest panowie pomocy, co to za błędy ?

#26 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 stycznia 2011 - 17:40

:nu_nu: wysilił byś sie przeczytał temat od początku w 5 pości pisałem http://forum.omegakl...691&postcount=5 i tam masz opisy błędów...

12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
13 - Sonda lambda - brak sygnału
19 - Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
39 - Sonda lambda - zbyt wysokie napięcie regulacji
52 - Stopień wyjściowy lapmki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie
73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
91 i 98 nie powinny występować u Ciebie

92 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV - ten błąd by odpowiadał za odcinanie przy 4500rpm ale nie wyświetliło go , albo źle odczytałeś błędy :hmm:

Lambda na wymianę, albo pewniejsze rozwiązanie to podłączyć pod kompa i odczytać wartości w jakim zakresie pracuje, równie dobrze Instalacja od LPG miesza w sondzie, a konkretnie emulator nie jest przystosowany do sondy 5V

czujnik położenia wałków rozrządu i wału do wymiany

Przepływka też do sprawdzenia na kompie jakie wartości podaje


:dziura: nie doczytałem że kolega ploniu nie ma LPG :oops:

#27 OFFLINE   ploniu

ploniu

    Mocy nigdy zawiele

  • 210 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 stycznia 2011 - 17:45

czytałem to i w każdym opisie jest co innego w jednym sonda w drugim że coś z dolotem to się już pogubiłem i do tego nie rozumiem kilku pojęć jak np nr 13 Sensor O2 otwarty obwód 1, 39 Sensor O2 za wysokie napięcie obwodu 1, 52 Za wysokie napięcie lampki kontrolnej, 73 Za niskie napięcie przepływomierza powietrza, 91 O2 za wysokie napięcie obwodu sensora 2, 98 O2 sensor 2 za niskie napięcie obwodu troche zrozumienia dla laika :)

#28 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 stycznia 2011 - 17:54

już napisałem w poście wyżej :up: co do błędów to w tytule posta masz opisane do jakiego sterownika (ECU silnika) dane kody są

#29 OFFLINE   ploniu

ploniu

    Mocy nigdy zawiele

  • 210 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 stycznia 2011 - 19:43

sprawdzałem dwa razy i nie było błędu 92 i omega ma LPG który niestety nie działa,chciałem jechać na ustawienie ale najpierw muszę się tym zająć, a czujnik położenia wału był wymieniany więc raczej nie walnął po miesiącu. To może zaczniemy od początku jak to wszystko posprawdzać, może przepływomierz powietrza, gdzie jest i jak go mogę sprawdzić, a sondę może jak odłączę to obroty powrócą takie jakie powinny być

A i mam jeszcze jedno pytanko czy może byćtak że po odłączeniu aku na noc błędy się zresetowały i dlatego nie pokazał błędu odnośnie czuhnika położenia wału korbowego ? bo dodam również że nie mam cały czas tak że mi się auto muli tylko raz co jakiś czas, jedyne co jest stał to 4,5 tyś obr, i jeszcze jedno pytanie czy jest możliwość sprawdzenia tego czujnika np. miernikiem ?

#30 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 stycznia 2011 - 19:49

oczywiście że może tak być, ehhhh zajrzał byś do sprawdzonych porad :pokoj:

dziś gratis wartości pomiarowe czujników ---> http://forum.omegakl...ead.php?t=12120

#31 OFFLINE   ploniu

ploniu

    Mocy nigdy zawiele

  • 210 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 stycznia 2011 - 14:36

dziś gratis wartości pomiarowe czujników ---> http://forum.omegakl...ead.php?t=12120

dzięki serdeczne

a więc tak sprawdziłem Czujnik położenia wałków rozrządu patrząc z góry pin 1-2 (01,1), 1-3 (15,2) 2-3 (14,8 ) i przepływomierz wskazanie było tylko na pin 1-4 (00,7) a rszta zero reakcji

#32 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 stycznia 2011 - 20:27

daleko do mnie nie masz. jak chcesz to ci to kompem sprawdze, bo niektore bledy mozesz miec juz stare

ps. jak masz instalacje LPG to warto to zaznaczyc w profilu, mimo, ze nie dziala

jezeli denerwuje ciebie odciecie przy 4500 to mozesz to ominac,
wystarczy, ze odpalisz auto, nastepnie szybko wylaczycz i wlaczysz stacyjke, tak aby silnik nie zgasl.
odciecie przy ~4500 powinno zniknac do nastepnego odpalenia.

walki sa sprawdzane glownie przy rozruchu silnika.

#33 OFFLINE   ploniu

ploniu

    Mocy nigdy zawiele

  • 210 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 stycznia 2011 - 20:29

A ile bierzesz za podłączenie ?

#34 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 stycznia 2011 - 20:32

A ile bierzesz za podłączenie ?


żywiec 0,5 L lub inny podobny napoj ;)

#35 OFFLINE   ploniu

ploniu

    Mocy nigdy zawiele

  • 210 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 stycznia 2011 - 20:33

A to spoko po wypłacie się może zgadamy :D

#36 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 stycznia 2011 - 20:34

no problem.
jakby co to dzwon do mnie
665 263 429, to sie zgadamy

#37 OFFLINE   ploniu

ploniu

    Mocy nigdy zawiele

  • 210 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 stycznia 2011 - 20:36

a jeszcze pytanie do tego ominięcia to mogę go przytrzymać np na wyższych obrotach żeby nie zgasł

#38 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 stycznia 2011 - 20:40

a jeszcze pytanie do tego ominięcia to mogę go przytrzymać np na wyższych obrotach żeby nie zgasł


oczywiscie. tylko w obecnych temp za wysoko zimnego silnika nie krec

#39 OFFLINE   ploniu

ploniu

    Mocy nigdy zawiele

  • 210 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 stycznia 2011 - 17:59

ezeli denerwuje ciebie odciecie przy 4500 to mozesz to ominac,
wystarczy, ze odpalisz auto
, nastepnie szybko wylaczycz i wlaczysz stacyjke, tak aby silnik
nie zgasl.
odciecie przy ~4500 powinno zniknac do nastepnego odpalenia.

niestety nie pomogło ale mam już zamówiony nowy czujnik, oryginał opla za 185 zł (po znajomości) tylko mam pytanie czy jest jakiś nr seryjny do tego, zawsze to pewność że to na pewno ten i czy to na pewno "czujnik położenia wałków rozrządu" odpowiada za te obroty ?

#40 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 stycznia 2011 - 00:06

niestety nie pomogło ale mam już zamówiony nowy czujnik, oryginał opla za 185 zł (po znajomości) tylko mam pytanie czy jest jakiś nr seryjny do tego, zawsze to pewność że to na pewno ten i czy to na pewno "czujnik położenia wałków rozrządu" odpowiada za te obroty ?


teoretycznie najczesciej czujnik walkow generuje takie objawy.

szkoda ze nie odezwales sie wczesniej, mam orginal siemensa do opchniecia, no ale to nie ten dzial, poki co lezy sobie u mnie jako zapasowy i sie kurzy