Odcina przy 4500 - czujnik wału, czujnik wałków, tryb awaryjny. Kilka pytań.
#21 OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2010 - 21:24
#22 OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2010 - 21:38
ps ta świecąca ciągle czerwona kontrolka to zaciągnięty ręczny
#23 OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2010 - 21:46
#24 OFFLINE
#25 OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 17:29
a więc miałem chwilkę czasu i sie wziełem za omegę i co się okazało Nawalony Zając miał racje rozebrałem zegary a tam kabelek z kontrolki oleju do diagnostyki silnika i rozcięta ścieżka, wszystko polutowałem i wszystko ok, po odpaleniu diagnostyka świeci wiec zacząłem diagnozować błędy i tak:
12,13,19,39,52,73,91,98 trochę tego jest panowie pomocy, co to za błędy ?
#26 OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 17:40
12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
13 - Sonda lambda - brak sygnału
19 - Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
39 - Sonda lambda - zbyt wysokie napięcie regulacji
52 - Stopień wyjściowy lapmki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie
73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
91 i 98 nie powinny występować u Ciebie
92 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV - ten błąd by odpowiadał za odcinanie przy 4500rpm ale nie wyświetliło go , albo źle odczytałeś błędy :hmm:
Lambda na wymianę, albo pewniejsze rozwiązanie to podłączyć pod kompa i odczytać wartości w jakim zakresie pracuje, równie dobrze Instalacja od LPG miesza w sondzie, a konkretnie emulator nie jest przystosowany do sondy 5V
czujnik położenia wałków rozrządu i wału do wymiany
Przepływka też do sprawdzenia na kompie jakie wartości podaje
nie doczytałem że kolega ploniu nie ma LPG
#27 OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 17:45
#28 OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 17:54
#29 OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 19:43
A i mam jeszcze jedno pytanko czy może byćtak że po odłączeniu aku na noc błędy się zresetowały i dlatego nie pokazał błędu odnośnie czuhnika położenia wału korbowego ? bo dodam również że nie mam cały czas tak że mi się auto muli tylko raz co jakiś czas, jedyne co jest stał to 4,5 tyś obr, i jeszcze jedno pytanie czy jest możliwość sprawdzenia tego czujnika np. miernikiem ?
#30 OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 19:49
dziś gratis wartości pomiarowe czujników ---> http://forum.omegakl...ead.php?t=12120
#31 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2011 - 14:36
dzięki serdecznedziś gratis wartości pomiarowe czujników ---> http://forum.omegakl...ead.php?t=12120
a więc tak sprawdziłem Czujnik położenia wałków rozrządu patrząc z góry pin 1-2 (01,1), 1-3 (15,2) 2-3 (14,8 ) i przepływomierz wskazanie było tylko na pin 1-4 (00,7) a rszta zero reakcji
#32 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2011 - 20:27
ps. jak masz instalacje LPG to warto to zaznaczyc w profilu, mimo, ze nie dziala
jezeli denerwuje ciebie odciecie przy 4500 to mozesz to ominac,
wystarczy, ze odpalisz auto, nastepnie szybko wylaczycz i wlaczysz stacyjke, tak aby silnik nie zgasl.
odciecie przy ~4500 powinno zniknac do nastepnego odpalenia.
walki sa sprawdzane glownie przy rozruchu silnika.
#33 OFFLINE
#34 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2011 - 20:32
A ile bierzesz za podłączenie ?
żywiec 0,5 L lub inny podobny napoj
#35 OFFLINE
#36 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2011 - 20:34
jakby co to dzwon do mnie
665 263 429, to sie zgadamy
#37 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2011 - 20:36
#38 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2011 - 20:40
a jeszcze pytanie do tego ominięcia to mogę go przytrzymać np na wyższych obrotach żeby nie zgasł
oczywiscie. tylko w obecnych temp za wysoko zimnego silnika nie krec
#39 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2011 - 17:59
niestety nie pomogło ale mam już zamówiony nowy czujnik, oryginał opla za 185 zł (po znajomości) tylko mam pytanie czy jest jakiś nr seryjny do tego, zawsze to pewność że to na pewno ten i czy to na pewno "czujnik położenia wałków rozrządu" odpowiada za te obroty ?ezeli denerwuje ciebie odciecie przy 4500 to mozesz to ominac,
wystarczy, ze odpalisz auto
, nastepnie szybko wylaczycz i wlaczysz stacyjke, tak aby silnik
nie zgasl.
odciecie przy ~4500 powinno zniknac do nastepnego odpalenia.
#40 OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2011 - 00:06
niestety nie pomogło ale mam już zamówiony nowy czujnik, oryginał opla za 185 zł (po znajomości) tylko mam pytanie czy jest jakiś nr seryjny do tego, zawsze to pewność że to na pewno ten i czy to na pewno "czujnik położenia wałków rozrządu" odpowiada za te obroty ?
teoretycznie najczesciej czujnik walkow generuje takie objawy.
szkoda ze nie odezwales sie wczesniej, mam orginal siemensa do opchniecia, no ale to nie ten dzial, poki co lezy sobie u mnie jako zapasowy i sie kurzy