Przekaźnik K59 i współpraca z ksenonami
#41 OFFLINE
#42 OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2013 - 23:22
Dzisiaj dopiero tu zajrzałem.
#43 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2013 - 09:58
#44 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2013 - 10:02
Fotka pśtryknięta. Bardzo proste w wykonaniu trochę kabla, 3 przekaźniki i gotowe.
Tak to wygląda. Jak ktoś chętny to mogę zrobić rozpiskę jak połączyć przekaźniki i jak się wpiąć we wtyczkę w aucie.
Rozpiska bardzo chętnie. Gdybyś jeszcze mógł pobieżnie wytłumaczyć zasadę działania
pzdr
KŁ
#45 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2013 - 19:26
Rozpiska bardzo chętnie. Gdybyś jeszcze mógł pobieżnie wytłumaczyć zasadę działania
pzdr
KŁ
Edit: 6 luty
Jeśli ktoś chętny do zrobienia u siebie tego układu proszę się wstrzymać kilka dni ponieważ wystąpiły różnice pomiędzy astrą a omegą i problemy z działaniem. Jeśli porobię testy wszystko wrzucę do kupy jeszcze raz.
Rozpiskę z rysunkiem zrobię wieczorem bo nie mam teraz czasu rysować.
Co do działania.
Przekręcamy kluczyk na zapłon, zapalają się postojowe. Uruchamiamy silnik i w momencie zgaśnięcia kontrolki oleju zapalają się mijania. Przekręcając włącznik świateł na pozycję postojowych, gasną światła mijania.
Rysunek z opisem gotowy.
Złącze do świateł dziennych znajduje się w prawym słupku przy nogach pasażera.
Ja u siebie dostęp do niego miałem po wyjęciu tej płyty na 3 kołki przekręcane nad nogami pasażera, tam gdzie wylot nadmuchu. Kostka biała wepchnięta dosyć wysoko.
Jeśli nie można jej wydostać w ten sposób trzeba wyjąć cały boczek niestety.
Kable 1mm kwadrad
Kable 1,2,4 zalecam dać 2mm aby uniknąć grzania się układu.
Opcjonalnie na kablu 5 można dać włącznik kołyskowy dzięki czemu będziemy mieli możliwość całkowitego wyłączenia automatu.
Złącze 7 jest puste.
http://img547.images...andynawskie.jpg
Dla jasności rysunek przedstawia stopki przekaźnika PRE0004
http://www.img.chh.p...b872e42e97e.jpg
Jak będę miał chwilę to wszystko poskładam do kupy i ludzkim językiem opiszę i dodam jako poradę.
#46 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2013 - 19:36
#47 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2013 - 20:32
#48 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2013 - 20:52
Wszystko O.K brakuje mi tylko diod przy cewkach przekaźników. Czasem są niezbędne.
No ale przecież to ma być schowane.
Long story short, pomysł mi się podoba. Ja bym to zmodyfikował, bo nie potrzebuję pozycyjnych po zapłonie - wystarczy, że po uruchomieniu silnika zapalą się mijania, tak jak przy obecnym K59. Tudzież, w zależności od koncepcji, załączałbym tym światła dzienne.
A do samych przekaźników można bez łaski dostać gotowe "stopki" - więc nawet nie trzeba się bujać z lutowaniem końcówek itd, a w razie czego wymiana przekaźnika to plug and play.
I mówicie, że z xenonem będzie to działało i nie jarało przetwornic?
pozdrówki
yahoo
#49 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2013 - 20:58
#50 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2013 - 20:59
Nie piszę o diodach LED [jako sygnalizacja] tylko o diodach zabezpieczających przed przepięciami. Co to i po co warto poczytać
A, takie buty. Teraz kapuję Gdzie, Twoim zdaniem, byłoby je dobrze wstawić na powyższym schemacie?
pzdr
yahoo
#51 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2013 - 21:02
Tak jak zawsze: równolegle z cewką przekaźnika.Gdzie,
To nie jest moje zdanie:)Twoim zdaniem
#52 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2013 - 21:17
Układ jest oparty tylko na przekaźnikach więc w zasadzie nie ma czego uszkodzić.
Gdyby układ był sterowany elektronicznie na przykład przez tranzystor jak najbardziej tak.
szkoda że nie poczekałem chwilę to bym kabelków za przełącznikiem nie pruł
Sory, że od razu ci tego nie doradziłem, Po prostu zapomniałem o tym złączu.
#53 OFFLINE
#54 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2013 - 21:21
spoko w sumie więcej dla mnie roboty z odkręcaniem plastików do k59 niż wpiąć się w kable za przełącznikiem suma sumarum dobrze wyszłoSory, że od razu ci tego nie doradziłem, Po prostu zapomniałem o tym złączu.
#55 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2013 - 23:40
Tyle, że diody musiałeś kupować nie potrzebnie w sumie bo tutaj można było do jednego złącza się podpiąć.spoko w sumie więcej dla mnie roboty z odkręcaniem plastików do k59 niż wpiąć się w kable za przełącznikiem suma sumarum dobrze wyszło
Long story short, pomysł mi się podoba. Ja bym to zmodyfikował, bo nie potrzebuję pozycyjnych po zapłonie - wystarczy, że po uruchomieniu silnika zapalą się mijania, tak jak przy obecnym K59.
A do samych przekaźników można bez łaski dostać gotowe "stopki" - więc nawet nie trzeba się bujać z lutowaniem końcówek itd, a w razie czego wymiana przekaźnika to plug and play.
Jeśli chcesz same mijania wtedy nie robisz przekaźnika trzeciego i masz tak jak w ori.
Stopki można kupić. Jednak ja wyznaję zasadę, że lepiej porządnie wlutować gruby kawał kabla żeby spać spokojnie. Innym polecam to samo. Nie chciałbym żeby się mi czy komuś innemu auto spaliło przez zaśniedziałą złączkę
#56 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2013 - 22:05
#57 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2013 - 22:44
Można podłączać dowolnie. Rysowałem z pamięci i nie zwracałem wcale uwagi na to jak jest to polutowane.
Zdjęcie i rysunek są poprawne. W obu przypadkach będzie OK.
#58 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2013 - 23:37
#59 OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2013 - 00:37
Bezpiecznik nr 8
http://forum.omegakl...48&d=1229369264
#60 OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2013 - 01:16