Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przekaźnik K59 i współpraca z ksenonami


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
79 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 16 styczeń 2013 - 23:17

a jak pytałem to nikt nie miał rozpisk k59 :(

#42 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 styczeń 2013 - 23:22

Nie zaglądałem do tego tematu wtedy jak pytałeś:dziura:
Dzisiaj dopiero tu zajrzałem.

#43 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 17 styczeń 2013 - 09:58

to daj rozpiskę po kolorach przewodów co w którym w złączu k59! niech zostaje dla potomnych

#44 OFFLINE   yahoo

yahoo

    midnight visitor

  • 190 postów
  • Dołączył: 09-10-2006
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 styczeń 2013 - 10:02

Fotka pśtryknięta. Bardzo proste w wykonaniu trochę kabla, 3 przekaźniki i gotowe.
Tak to wygląda. Jak ktoś chętny to mogę zrobić rozpiskę jak połączyć przekaźniki i jak się wpiąć we wtyczkę w aucie.


Rozpiska bardzo chętnie. Gdybyś jeszcze mógł pobieżnie wytłumaczyć zasadę działania :)

pzdr


#45 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 styczeń 2013 - 19:26

Rozpiska bardzo chętnie. Gdybyś jeszcze mógł pobieżnie wytłumaczyć zasadę działania :)

pzdr


Edit: 6 luty
Jeśli ktoś chętny do zrobienia u siebie tego układu proszę się wstrzymać kilka dni ponieważ wystąpiły różnice pomiędzy astrą a omegą i problemy z działaniem. Jeśli porobię testy wszystko wrzucę do kupy jeszcze raz.

Rozpiskę z rysunkiem zrobię wieczorem bo nie mam teraz czasu rysować.
Co do działania.
Przekręcamy kluczyk na zapłon, zapalają się postojowe. Uruchamiamy silnik i w momencie zgaśnięcia kontrolki oleju zapalają się mijania. Przekręcając włącznik świateł na pozycję postojowych, gasną światła mijania.

Rysunek z opisem gotowy.
Złącze do świateł dziennych znajduje się w prawym słupku przy nogach pasażera.
Ja u siebie dostęp do niego miałem po wyjęciu tej płyty na 3 kołki przekręcane nad nogami pasażera, tam gdzie wylot nadmuchu. Kostka biała wepchnięta dosyć wysoko.
Jeśli nie można jej wydostać w ten sposób trzeba wyjąć cały boczek niestety.

Kable 1mm kwadrad
Kable 1,2,4 zalecam dać 2mm aby uniknąć grzania się układu.
Opcjonalnie na kablu 5 można dać włącznik kołyskowy dzięki czemu będziemy mieli możliwość całkowitego wyłączenia automatu.

Złącze 7 jest puste.

http://img547.images...andynawskie.jpg

Dla jasności rysunek przedstawia stopki przekaźnika PRE0004
http://www.img.chh.p...b872e42e97e.jpg


Jak będę miał chwilę to wszystko poskładam do kupy i ludzkim językiem opiszę i dodam jako poradę.


#46 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 17 styczeń 2013 - 19:36

szkoda że nie poczekałem chwilę to bym kabelków za przełącznikiem nie pruł :)

#47 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4786 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 17 styczeń 2013 - 20:32

Wszystko O.K brakuje mi tylko diod przy cewkach przekaźników. Czasem są niezbędne.

#48 OFFLINE   yahoo

yahoo

    midnight visitor

  • 190 postów
  • Dołączył: 09-10-2006
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 styczeń 2013 - 20:52

Wszystko O.K brakuje mi tylko diod przy cewkach przekaźników. Czasem są niezbędne.


No ale przecież to ma być schowane.

Long story short, pomysł mi się podoba. Ja bym to zmodyfikował, bo nie potrzebuję pozycyjnych po zapłonie - wystarczy, że po uruchomieniu silnika zapalą się mijania, tak jak przy obecnym K59. Tudzież, w zależności od koncepcji, załączałbym tym światła dzienne.

A do samych przekaźników można bez łaski dostać gotowe "stopki" - więc nawet nie trzeba się bujać z lutowaniem końcówek itd, a w razie czego wymiana przekaźnika to plug and play.

I mówicie, że z xenonem będzie to działało i nie jarało przetwornic?

pozdrówki
yahoo

#49 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4786 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 17 styczeń 2013 - 20:58

Nie piszę o diodach LED [jako sygnalizacja] tylko o diodach zabezpieczających przed przepięciami. Co to i po co warto poczytać :)

#50 OFFLINE   yahoo

yahoo

    midnight visitor

  • 190 postów
  • Dołączył: 09-10-2006
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 styczeń 2013 - 20:59

Nie piszę o diodach LED [jako sygnalizacja] tylko o diodach zabezpieczających przed przepięciami. Co to i po co warto poczytać :)


A, takie buty. Teraz kapuję :) Gdzie, Twoim zdaniem, byłoby je dobrze wstawić na powyższym schemacie?

pzdr
yahoo

#51 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4786 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 17 styczeń 2013 - 21:02

Gdzie,

Tak jak zawsze: równolegle z cewką przekaźnika.

Twoim zdaniem

To nie jest moje zdanie:)

#52 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 styczeń 2013 - 21:17

Uważam że w tym przypadku diody są całkowicie zbędne.
Układ jest oparty tylko na przekaźnikach więc w zasadzie nie ma czego uszkodzić.

Gdyby układ był sterowany elektronicznie na przykład przez tranzystor jak najbardziej tak.

szkoda że nie poczekałem chwilę to bym kabelków za przełącznikiem nie pruł :)


Sory, że od razu ci tego nie doradziłem, Po prostu zapomniałem o tym złączu.

#53 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4786 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 17 styczeń 2013 - 21:18

O.K nie upieram się :pokoj: nie moje auto

#54 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 17 styczeń 2013 - 21:21

Sory, że od razu ci tego nie doradziłem, Po prostu zapomniałem o tym złączu.

spoko w sumie więcej dla mnie roboty z odkręcaniem plastików do k59 niż wpiąć się w kable za przełącznikiem :) suma sumarum dobrze wyszło :)

#55 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 styczeń 2013 - 23:40

spoko w sumie więcej dla mnie roboty z odkręcaniem plastików do k59 niż wpiąć się w kable za przełącznikiem :) suma sumarum dobrze wyszło :)

Tyle, że diody musiałeś kupować nie potrzebnie w sumie bo tutaj można było do jednego złącza się podpiąć.

Long story short, pomysł mi się podoba. Ja bym to zmodyfikował, bo nie potrzebuję pozycyjnych po zapłonie - wystarczy, że po uruchomieniu silnika zapalą się mijania, tak jak przy obecnym K59.

A do samych przekaźników można bez łaski dostać gotowe "stopki" - więc nawet nie trzeba się bujać z lutowaniem końcówek itd, a w razie czego wymiana przekaźnika to plug and play.


Jeśli chcesz same mijania wtedy nie robisz przekaźnika trzeciego i masz tak jak w ori.

Stopki można kupić. Jednak ja wyznaję zasadę, że lepiej porządnie wlutować gruby kawał kabla żeby spać spokojnie. Innym polecam to samo. Nie chciałbym żeby się mi czy komuś innemu auto spaliło przez zaśniedziałą złączkę:p

#56 OFFLINE   kamerski

kamerski
  • 56 postów
  • Dołączył: 09-03-2008
  • Skąd: Tomaszów Mazowiecki

Napisany 18 styczeń 2013 - 22:05

kolego cugiel mam do ciebie pytanie dlaczego na tym rys z fotografii na każdym przekaźniku minus jest po prawej stronie a na rys drugim na dwóch pierwszych jest minus z prawej strony a na trzecim jest po lewej stronie a po prawej plus po zapłonie jeden rysunek eliminuje drugi?

#57 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 styczeń 2013 - 22:44

To nie ma znaczenia. Styki 85(prawy) i 86(lewy) są zamienne ze sobą w tym przypadku.
Można podłączać dowolnie. Rysowałem z pamięci i nie zwracałem wcale uwagi na to jak jest to polutowane.

Zdjęcie i rysunek są poprawne. W obu przypadkach będzie OK.

#58 OFFLINE   kamerski

kamerski
  • 56 postów
  • Dołączył: 09-03-2008
  • Skąd: Tomaszów Mazowiecki

Napisany 18 styczeń 2013 - 23:37

z góry dziękuję za odpowiedź jutro sprawdzę jak to działa u mnie

#59 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 styczeń 2013 - 00:37

Żeby układ zadziałał trzeba włożyć bezpiecznik do skrzynki bezpieczników pod pozycją oznaczoną S.

Bezpiecznik nr 8

http://forum.omegakl...48&d=1229369264

#60 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 styczeń 2013 - 01:16

a czy to nie jest przypadkiem połaczone ze skandynawskim webasto ( czyt. inne wtyki, ładowanie ze słupka, garaży, wtyczki??) sam system "skandynawskich swiateł jest chyba tylko i wyłacznie systemem" wychodzącym w opcji z tym webastem włącznie i uzależniony jest od prądu ładowania czy też obr. silnkia:dziura: