Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przekaźnik K59 i współpraca z ksenonami


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
79 odpowiedzi na ten temat

#21 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 20 sierpnia 2010 - 17:52

Bez przekaźnika ksenon od strony kierowcy chodzi na bezpieczniku 10A. Jednak ten po stronie pasażera musi być u mnie 15A. Jednak po założeniu z powrotem przekaźnika i te 15A jest mało. Przy założonym przekaźniku czasem nawet ksenon od strony pasażera nie zaświeci - nie chce spalić przetwornicy więc jeżdżę obecnie bez przekaźnika. Czy może coś być nie tak w instalacji? Od czego zacząć szukać? Jak sprawdzić przekaźnik?

#22 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 sierpnia 2010 - 17:55

po prostu przekaźnik K59 jest nie odpowiedni nie działa z Twoimi lampami

#23 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 20 sierpnia 2010 - 18:10

A były różne modele? Jak to tego dojść jaki tam ma być? No i czemu ksenon po stronie kierowcy zachowuje się w porządku? I to chyba na bezpieczniku 10A (dla pewności jeszcze to sprawdzę).

#24 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 sierpnia 2010 - 18:21

Dalej nie rozumiesz, były posty gdzie padało stwierdzenie że K59 nie współpracuje z przetwornicami HID/Xenon ten typ tak ma na początku działa ale przestaje i wymiana przetwornicy i przekaźnika pomaga ale na krótko

#25 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 20 sierpnia 2010 - 18:32

No, ale instalacja skandynawska jest. Więc chyba powinna pracować?

#26 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 sierpnia 2010 - 18:46

Kup sobie nowe przetwornice bo te pobierają więcej prądu dlatego nie chce współpracować ... nowa moja teoria za ciepło tu :p

#27 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 20 sierpnia 2010 - 18:52

K59 jest nie odpowiedni nie działa

Nie tyle nieodpowiedni co kiepsko wykonany

na początku działa ale przestaje

Tu jest odpowiedź,a rozwiązanie problemu: wstawić przekaźnik pośredniczący

#28 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 20 sierpnia 2010 - 19:01

Tu jest odpowiedź,a rozwiązanie problemu: wstawić przekaźnik pośredniczący

Jak?

Zastanawia mnie tez dlaczego po stronie kierowcy wszystko działa na bezpieczniku 10A i to bez żadnego problemu. Noże coś w instalacji jednak? Jakieś malutkie zwarcie? Styki?

#29 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 sierpnia 2010 - 19:04

Gdyby było coś w instalacji to bez K59 by było podobnie ale oba reflektory świeciły by podobnie jak z K59 więc wniosek jest jeden

#30 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 20 sierpnia 2010 - 19:12

A próbował ktoś tych przekaźników z allegro wpinanych bezpośrednio w instalację?

#31 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 20 sierpnia 2010 - 19:13

dlaczego po stronie kierowcy wszystko

długość przewodów

Styki?

dokładnie stare, wypalone itd

Jak?

k59 steruje cewką przekaźnika dodatkowego itd. korzyści odciążenie instalacji, możliwość zwiększenia przekroju przewodów zasilających lampy. Trzeba pamiętać że Omega nie ma przekaźnika na krótkich,a styki wyłącznika nie są nadzwyczajnej jakości.

#32 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 20 sierpnia 2010 - 19:29

długość przewodów

Same się wydłużyły?

dokładnie stare, wypalone itd

Tylko które? Bo np. w lampach są w bardzo dobrym stanie.

możliwość zwiększenia przekroju przewodów zasilających
lampy

Mały jest przekrój? Od przetwornicy do żarnika idzie dość gruby przewód. Do żarówek innych też w/g mnie chyba są w zupełności wystarczające.

#33 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 20 sierpnia 2010 - 20:02

Same się wydłużyły?

Przewody prawej i lewej strony idą przez złącze X1 które jest po lewej stronie więc chyba normalne jest że przewody strony prawej mają większą długość.

Mały jest przekrój?

Minimalny potrzebny.

Od przetwornicy do żarnika idzie dość gruby przewód.

To jest przewód wysokonapięciowy więc grubą ma tylko izolację.

wystarczające.

Ja po założeniu przekaźnika odzyskałem 1,2v na żarówkach, mało?

#34 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 sierpnia 2010 - 03:04

.....

Poczekaj chwilę aż Ci się przetwornica spierdzieli to zrozumiesz OCB i nie będziesz miał wtedy milionów pytań.

P.S.
Teza poparta własnym doświadczeniem.

#35 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 03 stycznia 2013 - 11:14

to ja zapytam z innej beczki.
co myślicie o zastosowaniu złącza K59 do podłączenia czegoś takiego:
http://www.bartsoft....el-mijania.html
mam to w innym aucie od 5ciu lat i hula aż miło bo jest solidnie wykonane, działa z xenonami i jest ok.
złącze K59 powinno mieć w sobie jak domniemam wszystkie potrzebne przewody
bo skoro problem leży w jakości modułu K59 to może przy innym będzie ok!?

#36 OFFLINE   yahoo

yahoo

    midnight visitor

  • 190 postów
  • Dołączył: 09-10-2006
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 stycznia 2013 - 22:39

A ja mam takie pytanie: czy przez AWS czy też K59 rozumiecie dostępne na rynku zamienniki, czy oryginalne elementy opla? Pytam, bo w obecnej B (zwykłe lampy) mam AWS, i chciałbym mieć też w FL, z ksenonami. Czy zainwestowanie w oryginalny oplowski włącznik ma sens, czy też mi przetwornice będzie paliło?



pozdrówki
yahoo

#37 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 16 stycznia 2013 - 22:45

z tego co się doczytałem na forum to tak czy siak skandynawki nie działają za dobrze z xenonem! ja nie ryzykowałem i zrobiłem po swojemu. zapraszam do zapoznania się z tutorialem. układ zamontowany po mojemu po prostu dubluje włącznik oryginalny więc nie może mieć negatywnego wpływu na xenon. dodam że montaż jest łatwiejszy niż dostanie się do złącza k59 :) bo nic nie trzeba rozbierać.

http://forum.omegakl...ead.php?t=82642

#38 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 stycznia 2013 - 22:49

Można zbudować prosty układ oparty na 3 przekaźnikach i wpiąć się z tym w miejsce świateł skandynaskich. Prostota takiego urządzenia nie powinna wyrządzić żadnej krzywdy przetwornicą. Będzie on działał identycznie jak k59. Czyli pozycyjne po zapłonie i ksenony na pracującym silniku.

Będzie kosztował 10-15zł plus trochę własnego czasu.
Sprawdziło się to w vectrze b po lifcie. Zakładałem to kumplowi jakieś 4 lata tmu i nic się nie popsuło do tej pory.

#39 OFFLINE   yahoo

yahoo

    midnight visitor

  • 190 postów
  • Dołączył: 09-10-2006
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 stycznia 2013 - 22:52

Można zbudować prosty układ oparty na 3 przekaźnikach i wpiąć się z tym w miejsce świateł skandynaskich. Prostota takiego urządzenia nie powinna wyrządzić żadnej krzywdy przetwornicą. Będzie on działał identycznie jak k59. Czyli pozycyjne po zapłonie i ksenony na pracującym silniku.


Hej. No pewnie, że można - zdaje się, że nawet taka elektryczna sierota jak ja by to ogarnęła, ale oprócz tego, że jestem do niczego z elektryki - to jestem także leniwy, dlatego najpierw poszukam bezpiecznego gotowca ;-)

A TSD, w mojej B z K59 pozycja nie włącza się po zapłonie, tylko razem ze światłami mijania, na pracującym silniku. Jak włączę zapłon bez odpalania, to nie świeci nic, poza kontrolkami ;-)

pozdrówki
yahoo

#40 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 stycznia 2013 - 23:05

Na tym który ja robiłem pozycja zapala się po zapłonie a mijania po zgaśnięciu kontrolki oleju. Przekręcenie włącznika na pracującym silniku na pozycję postojówek gasi mijania.

Zaraz wrzucę fotkę gotowego układu, bo mam właśnie pod ręką.






Fotka pśtryknięta. Bardzo proste w wykonaniu trochę kabla, 3 przekaźniki i gotowe.
Tak to wygląda. Jak ktoś chętny to mogę zrobić rozpiskę jak połączyć przekaźniki i jak się wpiąć we wtyczkę w aucie.

Dodany obrazek