Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przekaźnik K59 i współpraca z ksenonami


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
79 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Pienia

Pienia
  • 125 postów
  • Dołączył: 11-03-2010
  • Skąd: Dębica
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 lipiec 2010 - 14:21

Witam

Ostatnio padła przetwornica jednej lampy. Pamiętam, że po zamontowaniu przekaźnika K59 standardowe bezpieczniki świateł mijania paliły się - dlatego dałem większe 15 albo 20. Spotkałem się też z opinią, że ten system skandynawski niezbyt współpracuje z ksenonami. Czy to prawda?

#2 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4647 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lipiec 2010 - 14:25

Tak ,to prawda.
Kilka osób już pisało na naszym forum,że ksenony nie zapalały się za każdym razem.Winny był własnie AWS.Po odłączeniu było wszystko w porządku.

#3 OFFLINE   Pienia

Pienia
  • 125 postów
  • Dołączył: 11-03-2010
  • Skąd: Dębica
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 lipiec 2010 - 14:33

Jeden mały przekaźniczek, a tyle problemów. Jest na to jakiś sposób? W czym jest problem? Może to kwestia wyeksploatowania?

#4 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipiec 2010 - 14:38

Wyjmij go.

#5 OFFLINE   Pienia

Pienia
  • 125 postów
  • Dołączył: 11-03-2010
  • Skąd: Dębica
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 lipiec 2010 - 14:43

Ale chce mieć dzienne z automatu. Jakiś zamiennik z allegro? Albo te: http://bocar.enetia....aczniki-swiatel

Mi się zapalały za każdym razem.Tylko te bezpieczniki musiały być większe. Nie wiem dlaczego.

#6 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipiec 2010 - 14:47

Tylko te bezpieczniki musiały być większe. Nie wiem dlaczego.


To akurat normalne przy xenonie. Xenon potrzebuje "więcej prądu" do odpalenia. ;)



 


#7 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipiec 2010 - 14:47

Pogadam ze znajomym, mówił, że może zrobić takie coś na zamówienie. W Vectrze dorabiane przez niego nie powodują problemów.

#8 OFFLINE   Pienia

Pienia
  • 125 postów
  • Dołączył: 11-03-2010
  • Skąd: Dębica
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 lipiec 2010 - 14:54

To akurat normalne przy xenonie. Xenon potrzebuje "więcej prądu" do odpalenia.


Znaczy się lampa ksenonowa potrzebuję więcej prądu mając przekaźnik K59 w układzie, a bez niego potrzebuje mniej? Sorki, ale bezpieczniki standardowe zaczęły się palić dopiero po zamontowaniu K59. I coś nie bardzo wierzę, że ten przekaźnik ma taki narzut na obwód. Może coś ma uwalone w środku.

#9 OFFLINE   patryk0490

patryk0490
  • 349 postów
  • Dołączył: 20-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipiec 2010 - 17:55

Generalnie sam ksenon niby potrzebuje więcej prądu. Ale ja u siebie mam w dalszym ciągu 10tki i jest wszystko si.

#10 OFFLINE   Pienia

Pienia
  • 125 postów
  • Dołączył: 11-03-2010
  • Skąd: Dębica
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 lipiec 2010 - 18:02

Generalnie sam ksenon niby potrzebuje więcej prądu. Ale ja u siebie mam w dalszym ciągu 10tki i jest wszystko si.


Generalnie tak. Od zwykłych lamp. Ale chyba przed i po założeniu przekaźnika K59 nie powinno być różnicy.

#11 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipiec 2010 - 20:53

Ale ja u siebie mam w dalszym ciągu 10tki i jest wszystko si.

standardowe bezpieczniki świateł mijania paliły się - dlatego dałem większe 15 albo 20.


A macie oryginalny Xenon Hella czy dokłądany HID?



 


#12 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipiec 2010 - 20:59

Na HIDzie wystarczy bezpiecznik 10, na org 15 musi być, więc to nie tego wina.

#13 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 lipiec 2010 - 21:14

Ja miałem AWS na oryginalnym ksenonie, ale jak mi dziad spalił przetwornicę to go wywaliłem. 3 lata jest spokój.

#14 OFFLINE   Pienia

Pienia
  • 125 postów
  • Dołączył: 11-03-2010
  • Skąd: Dębica
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 lipiec 2010 - 21:14

Nie zgodze się. Nie musi być. Przed zamontowaniem przekaźnika K59 ksenony (światła mijania) w mojej Omci jeździły na bezpiecznikach 10A i nic się nie działo. Zresztą takie bezpieczniki są przewdziane w instrukcji.

#15 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipiec 2010 - 21:16

Są takie przewidziane do H1, a nie ksenonu.

#16 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipiec 2010 - 21:18

Nie zgodze się. Nie musi być. Przed zamontowaniem przekaźnika K59 ksenony (światła mijania) w mojej Omci jeździły na bezpiecznikach 10A i nic się nie działo. Zresztą takie bezpieczniki są przewdziane w instrukcji.


Ale masz oryginalny Xenon czy HID? Bo to zmienia postać rzeczy.



 


#17 OFFLINE   Pienia

Pienia
  • 125 postów
  • Dołączył: 11-03-2010
  • Skąd: Dębica
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 lipiec 2010 - 21:21

Oryginalny (tak mi się wydaje). Hella. Tak mi się w każdym razie wydaje. Ja oprócz przekaźnika nic nie zmieniałem.

#18 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipiec 2010 - 21:24

Więc 10 Ci się paliły i to był powód. Do ksenonu ma być 15A.

#19 OFFLINE   Pienia

Pienia
  • 125 postów
  • Dołączył: 11-03-2010
  • Skąd: Dębica
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 lipiec 2010 - 21:28

Gdzie tak pisze? 15tki też się paliły na przekaźniku K59, choć rzadziej. Bez przekaźnika mogę jeździć i na 10tkach.

#20 OFFLINE   patryk0490

patryk0490
  • 349 postów
  • Dołączył: 20-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipiec 2010 - 21:33

Oryginal i na 10tkach hula jak na razie