Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Czy to będzie działać


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 sierpnia 2010 - 23:24

co do azotowania to owszem azotują wszyscy, tyle że stale do azotowania, w PN jest chyba tylko 38HMJ 33H3MF 40H2MF inne stale można azotować tylko plazmowo i twardość powierzchni zależy od składu.
38HMJ jest najlepsza bo ma w składzie aluminium które tworzy najtwardsze azotki

Jak jest ochota to i pies kota wyłomota ;) Oddać do szlifu i podebrać panewki to już coś ale oddać do szlifu + azotowania i dobrać panewki to naprawdę maks, co można w naszych warunkach zrobić. Inna sprawa, że profesjonalnie zrobić silnik to dochodzi koszt szlifu tuleji, koszta tłoków, pierścieni, sprawdzenia korbowodów, remontu głowicy kompletnej i wszystkich uszczelnień. Uff, kupa pieniędzy, ja bym się na taki manewr nie rzucił.

#22 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 sierpnia 2010 - 23:30

Jak jest ochota to i pies kota
wyłomota Oddać do szlifu i podebrać panewki to już coś ale oddać do szlifu + azotowania i dobrać panewki to naprawdę maks, co można w naszych warunkach zrobić. Inna sprawa, że profesjonalnie zrobić silnik to dochodzi koszt szlifu tuleji, koszta tłoków, pierścieni, sprawdzenia korbowodów, remontu głowicy kompletnej i wszystkich uszczelnień. Uff, kupa pieniędzy, ja bym się na taki manewr nie rzucił.

true true :D

ktos chce kupic jakis silnik? :)


 


#23 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 sierpnia 2010 - 07:18

ktos chce kupic jakis silnik?


Miszczu ty mi tu handlu poza giełdowego nie uskuteczniaj :)



 


#24 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 sierpnia 2010 - 09:29

Ziomki słuchajcie.
Przymierzyłem wczoraj wał z 2,5 do bloku 3,0. Panewki główne pasują :) Po skręceniu nawet wał się lekko kręci jak przed odkręceniem. Nie mierzyłem średnic czopów głównych panewek wału, ale może dzisiaj po mierzę.
Problem natomiast pojawia się teraz taki :
korbowody od 3,0 mają inne panewki (jak wcześniej pisałem) - mają większą średnicę niż czopy korbowodowe wały 2,5.
Sworznie tłoków też są różne :(
W tłoku 3,0 średnica zewn. sworznia jest większa o 1,5 mm niż w 2,5.
Teraz są dwa rozwiązania.

1. podkładka pod panewki korbowodowe od 3,0 specjalnego elementu (części na zamówienie), który spowoduje że podpasują panewki od 2,5 (zmniejszy średnicę) i założę na wał korby od 2,5
-szczerze to wydaje mi się że co chwilę będą się obracać

2. z racji tego , że sworznie tłoka od 2,5 są mniejszej średnicy niż w tłokach 3,0, a potrzebuję tłoki od 3,0 to wymyśliłem zrobić tuleje zmniejszające średnicę otworu w tłokach (miejsca na sworzeń). Od środka trzymałby je korbowód, a od zewnątrz spinka (zabezpieczenie)

Zrobiłem taki wstępny rysunek mniej więcej o co komon :)
czerwony - potrzebne mi tuleje
zielony - zabezpieczenia tłoków
pomarańczowy - sworzeń tłoka z 2,5
niebieski - korbowód
czarny - prowizoryczny zarys tłoka



Co tym sądzicie ??

 


#25 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 sierpnia 2010 - 09:34

mogę ci zrobić takie tulejki spasowane w setnych częściach mm, ale wydaje mi się że po jednych pieniądzach a przede wszystkim pewniej było by wytulejować korbowody...

taka operacja to normalna wymiana tulejki korbowodowej tyle że na taką z większym fi wewnętrznym :p

#26 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 sierpnia 2010 - 09:53

ALI a jaki jest średni przewidywany koszt takiej operacji ??
tulejowanie korbowodów lub tulejki do sworznia tłoka

 


#27 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 sierpnia 2010 - 10:07

spytaj u nich mają dobre ceny większości usług więc będziesz miał pogląd na sytuację

http://www.redo.dlaw...zlifiernia.html

wydaje mi się że nie przekroczy 50zł/szt a może nawet 100zł komplet ;)

jest możliwość że nawet mniej bo w twoim przypadku należy po prostu powiększyć fi otworu o 0,75mm/str. zachowując oś istniejącego czyli "pikuś" :D

#28 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 sierpnia 2010 - 14:13

Nie nie nie :)
trzeba pomniejszyć

Jednak nie będę kombinował, składam 2,5 jak było - idzie na sprzedaż bez głowic,
a w 3,0 wał na 1 szlif a później do auta

 


#29 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpnia 2010 - 18:37

a w 3,0 wał na 1 szlif a później do auta

ile bedzie kosztowal taki szlif?


 


#30 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 sierpnia 2010 - 22:11

Nie nie nie
trzeba pomniejszyć


jeżeli w tłokach z 3,0 jest większy otwór na sworzeń i ty chcesz zastosować sworzeń z 2,5 +tulejki w tłokach, to po mojemu lepiej zrobić większy otwór w tulejce korbowodu i zastosować sworzeń z 3,0


ten wał po szlifie długo nie pochodzi chyba że dasz po azotować, a to trochę to kosztuje i nie wszędzie to robią...


jeżeli nawet poskładasz po samym szlifie i polerowaniu to masz auto do sklepu po bułki, a przy wyprzedzaniu będziesz myślał czy się nie przekręci...

#31 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 sierpnia 2010 - 12:25

Szlif wału 150pln. Do tego koszt panewek około 140pln.
Kurcze widzisz ALI z korbowodami też nie jest takie hop-siup.
Korbowody od 3,0 mają w górnych otworach tulejkę smarującą, a od 2,5 nie.
Wiem, że lepszym rozwiązaniem jest przewiercić większy otwór, ale nie będę miał wtedy tulejek smarujących (bo są dostępne tylko z korbowodami w sklepach)

 


#32 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 sierpnia 2010 - 17:39

Pipen tak sobie czytam to wszystko od końca i widzę, że jesteś kombinator teoretyk. Może tak, a może tak. Poskładaj to do kupy tak jak powinno być i wtedy będziesz miał pewność, że nic się nie urwie, nie wyjdzie bokiem i bedzie chodzić lub kup drugi silnik i wyjdzie najtaniej

blok i tłoki z 3.0 + wał i korby z 2.5 jeszcze nigdy tego nie robiłem ale jestem pewien że będzie chodzić, w sumie to dlaczego miało by nie chodzić...


chodzić może i będzie, ale ja jakoś sobie tego nie moge wyobrazić. Musiałbym wszystkiego dotknąć i posmakować, może wtedy.
a tu tak żeby było do kompletu: http://moto.allegro....1&change_view=1

#33 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 sierpnia 2010 - 22:20

Jutro porobię wam fotki, żeby nie było, że teorii nie łącze z praktyką. A kombinuję, bo po co przepłacać jak pół garażu części - lepiej coś złożyć z tego ;)

Nie byłem dzisiaj w garażu, czas nie pozwolił. Za to mam fotki jak rwałem silnik z Kadeta
i drugi obok