Jak jest ochota to i pies kota wyłomota Oddać do szlifu i podebrać panewki to już coś ale oddać do szlifu + azotowania i dobrać panewki to naprawdę maks, co można w naszych warunkach zrobić. Inna sprawa, że profesjonalnie zrobić silnik to dochodzi koszt szlifu tuleji, koszta tłoków, pierścieni, sprawdzenia korbowodów, remontu głowicy kompletnej i wszystkich uszczelnień. Uff, kupa pieniędzy, ja bym się na taki manewr nie rzucił.co do azotowania to owszem azotują wszyscy, tyle że stale do azotowania, w PN jest chyba tylko 38HMJ 33H3MF 40H2MF inne stale można azotować tylko plazmowo i twardość powierzchni zależy od składu.
38HMJ jest najlepsza bo ma w składzie aluminium które tworzy najtwardsze azotki
Czy to będzie działać
#21 OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2010 - 23:24
#22 OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2010 - 23:30
true trueJak jest ochota to i pies kota
wyłomota Oddać do szlifu i podebrać panewki to już coś ale oddać do szlifu + azotowania i dobrać panewki to naprawdę maks, co można w naszych warunkach zrobić. Inna sprawa, że profesjonalnie zrobić silnik to dochodzi koszt szlifu tuleji, koszta tłoków, pierścieni, sprawdzenia korbowodów, remontu głowicy kompletnej i wszystkich uszczelnień. Uff, kupa pieniędzy, ja bym się na taki manewr nie rzucił.
ktos chce kupic jakis silnik?
#23 OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2010 - 07:18
ktos chce kupic jakis silnik?
Miszczu ty mi tu handlu poza giełdowego nie uskuteczniaj
#24 OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2010 - 09:29
Przymierzyłem wczoraj wał z 2,5 do bloku 3,0. Panewki główne pasują Po skręceniu nawet wał się lekko kręci jak przed odkręceniem. Nie mierzyłem średnic czopów głównych panewek wału, ale może dzisiaj po mierzę.
Problem natomiast pojawia się teraz taki :
korbowody od 3,0 mają inne panewki (jak wcześniej pisałem) - mają większą średnicę niż czopy korbowodowe wały 2,5.
Sworznie tłoków też są różne
W tłoku 3,0 średnica zewn. sworznia jest większa o 1,5 mm niż w 2,5.
Teraz są dwa rozwiązania.
1. podkładka pod panewki korbowodowe od 3,0 specjalnego elementu (części na zamówienie), który spowoduje że podpasują panewki od 2,5 (zmniejszy średnicę) i założę na wał korby od 2,5
-szczerze to wydaje mi się że co chwilę będą się obracać
2. z racji tego , że sworznie tłoka od 2,5 są mniejszej średnicy niż w tłokach 3,0, a potrzebuję tłoki od 3,0 to wymyśliłem zrobić tuleje zmniejszające średnicę otworu w tłokach (miejsca na sworzeń). Od środka trzymałby je korbowód, a od zewnątrz spinka (zabezpieczenie)
Zrobiłem taki wstępny rysunek mniej więcej o co komon
czerwony - potrzebne mi tuleje
zielony - zabezpieczenia tłoków
pomarańczowy - sworzeń tłoka z 2,5
niebieski - korbowód
czarny - prowizoryczny zarys tłoka
Co tym sądzicie ??
#25 OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2010 - 09:34
taka operacja to normalna wymiana tulejki korbowodowej tyle że na taką z większym fi wewnętrznym
#26 OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2010 - 09:53
tulejowanie korbowodów lub tulejki do sworznia tłoka
#27 OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2010 - 10:07
http://www.redo.dlaw...zlifiernia.html
wydaje mi się że nie przekroczy 50zł/szt a może nawet 100zł komplet
jest możliwość że nawet mniej bo w twoim przypadku należy po prostu powiększyć fi otworu o 0,75mm/str. zachowując oś istniejącego czyli "pikuś"
#28 OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2010 - 14:13
trzeba pomniejszyć
Jednak nie będę kombinował, składam 2,5 jak było - idzie na sprzedaż bez głowic,
a w 3,0 wał na 1 szlif a później do auta
#29 OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2010 - 18:37
ile bedzie kosztowal taki szlif?a w 3,0 wał na 1 szlif a później do auta
#30 OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2010 - 22:11
Nie nie nie
trzeba pomniejszyć
jeżeli w tłokach z 3,0 jest większy otwór na sworzeń i ty chcesz zastosować sworzeń z 2,5 +tulejki w tłokach, to po mojemu lepiej zrobić większy otwór w tulejce korbowodu i zastosować sworzeń z 3,0
ten wał po szlifie długo nie pochodzi chyba że dasz po azotować, a to trochę to kosztuje i nie wszędzie to robią...
jeżeli nawet poskładasz po samym szlifie i polerowaniu to masz auto do sklepu po bułki, a przy wyprzedzaniu będziesz myślał czy się nie przekręci...
#31 OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2010 - 12:25
Kurcze widzisz ALI z korbowodami też nie jest takie hop-siup.
Korbowody od 3,0 mają w górnych otworach tulejkę smarującą, a od 2,5 nie.
Wiem, że lepszym rozwiązaniem jest przewiercić większy otwór, ale nie będę miał wtedy tulejek smarujących (bo są dostępne tylko z korbowodami w sklepach)
#32 OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2010 - 17:39
blok i tłoki z 3.0 + wał i korby z 2.5 jeszcze nigdy tego nie robiłem ale jestem pewien że będzie chodzić, w sumie to dlaczego miało by nie chodzić...
chodzić może i będzie, ale ja jakoś sobie tego nie moge wyobrazić. Musiałbym wszystkiego dotknąć i posmakować, może wtedy.
a tu tak żeby było do kompletu: http://moto.allegro....1&change_view=1
#33 OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2010 - 22:20
Nie byłem dzisiaj w garażu, czas nie pozwolił. Za to mam fotki jak rwałem silnik z Kadeta
i drugi obok