Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Czy to będzie działać


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lipca 2010 - 23:51

Mam zamiar złożyć silnik na dostępnych mi częściach:
blok 3.0 V6,
głowice od 2,5 V6 - uzbrojone
uszczelki pod głowice od 3,0 V6
wał od 2,5 V6
tłoki i korbowody 3,0 V6
wiązka własnej produkcji (poprzerabiana ze względu na długość kabli) i komp od 2,5
wszystkie czujniki na silniku od 2,5

I teraz pytanko:
który rozrząd (koła napinacze i pasek) założyć od 2,5 czy od 3,0 ??

No i czy to będzie działać :)

 


#2 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lipca 2010 - 23:59

Skok tłoka 2,5L=79,6mm, 3,0L=85mm. Coś mi się wydaje, że za skok odpowiada długość wykorbienia wału. Tłoki nie dojdą do samej góry.

#3 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2010 - 00:00

A może korbowody będą dłuższe ??

Wiem że na pewno są takie same panewki w obu pojemnościach

 


#4 OFFLINE   Mario Lu

Mario Lu

    OmegaB2,5V6 98'Insignia09

  • 216 postów
  • Dołączył: 12-10-2008
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle/Głubczyce/DK

Napisany 27 lipca 2010 - 06:26

I teraz pytanko:
który rozrząd (koła napinacze i pasek) założyć od 2,5 czy od 3,0


Jeśli głowice od 2.5 uzbrojone to znaczy,że z wałkami od 2.5. Uważam, że rozrząd też powinien być od 2.5.
Mario

#5 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2010 - 08:02

blok 3.0 różni się od 2.5 średnicą otworów odpowiednio 86 i 81,6
tłoki mają odpowiednio dopasowaną średnicę
wały mają różny skok (jak już zostało wspomniane) 85 i 79,6
korby są trochę dłuższe w 2,5

głowice są identyczne różnią się tylko tym że w 3.0 były stosowane zawory które przez trzonek były chłodzone sodem

czujniki i ecu z 2.5v6 i 3,0v6 prawdopodobnie nie różnią się niczym

rozrząd dobieraj koniecznie po nr. bloku


jeżeli poskładasz to tak jak ma być to czemu miało by nie chodzić ??

#6 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 lipca 2010 - 09:46

Są 3 rodzaje wałów: do2,5/2,6L; 3,0L i 3,2L i nie są zamienne. Od m.in. wysokości tłoka w cylindrze zależy stopień sprężania.

#7 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2010 - 09:59

Czyli wychodzi na to, że korbowody może dać od 2,5.
No muszę coś po kombinować bo hajsu na wał na tą chwilę brak,a szlif będzie bez sensu bo ten silnik będzie mocno obciążany :)

 


#8 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2010 - 10:30

jak zakładasz wał od 3.0 to i korby muszą być od 3.0

jak dasz korby od 2.5 na wał od 3.0 to ci tłok będzie wystawał nad blok dokładnie 2,7mm w gmp

jeeli chcesz zrobić sobie fajny silnik to blok od 2.5 szlifuj na tłoki od 3.0 czyli tylko 4,4mm :)
załóż do niego jeszcze wał i korby od 3.0

masz wtedy prawie nowy a przynajmniej nominalny silnik 3.0 za w sumie nie duże pieniądze :D

#9 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2010 - 11:18

Ale właśnie nie mam wału od 3,0 :(

 


#10 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2010 - 11:50

a chcesz ?? :)

jak masz wał od 2,5 to i korby muszą być od 2,5
pojemność jaką osiągniesz to około 2,7 :)

#11 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2010 - 18:54

Chciałbym tylko z kasą lipa.
No właśnie mam wał tylko z 2,5, bo na 3,0 obróciła się panewka korbowodowa. Korbowody mam i od tego i od tego.
Mi się wydaje, że jak złożę blok 3,0 na tłokach 3,0 i korbowodach z 2,5 i wałem z 2,5 to powinien tłok dojść do końca (na górę). Ile chciałbyś za ten wał ??
Może ty coś potrzebujesz to się zamienimy na coś :)

 


#12 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2010 - 21:25

Może ty coś potrzebujesz to się zamienimy na coś



ostatnio to brakuje mi czasu więc jak masz to chętnie się zamienię :p :D

blok i tłoki z 3.0 + wał i korby z 2.5 jeszcze nigdy tego nie robiłem ale jestem pewien że będzie chodzić, w sumie to dlaczego miało by nie chodzić... ?? :D

#13 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2010 - 21:40

Mam nadzieję.
Jeżeli nie będzie dobrze doprężony to trzeba będzie założyć kompresor :D
Mus to mus :D

 


#14 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 sierpnia 2010 - 09:26

Też ubolewam na brak czasu. Do dzisiaj wyciągnąłem silnik, po czym z niego tłok razem z korbą. Porównałem go względem tłoka i korby z 3,0 i wywnioskowałem, że czopy korbowodowe są inne - 3.0 ma większą średnice. Co najlepsze, mądre głowy w sklepach motoryzacyjnych zapewniali mnie że mają takie same panewki silniki 2,5 i silniki 3,0.
No nic idę dalej - będę wyciągał wały, aby namacalnie sprawdzić czy średnica czopów głównych wału może jest taka sama - mam nadzieję

Mam jeszcze do was koledzy pytanko:
dlaczego wszyscy tak się boją szlifować wał korbowy od 3,0 ??
Co się z nimi dzieje później ?? Pękają ?? Panewki obracają się ponownie ?? Czy jak ??
Powiem również, że w przyszłości zamierzam dmuchnąć ten silnik na jakieś 0,6 bara, czy wydoli ?? Nie będę tym autem jeździł na codzień.


Coraz bardziej zastanawiam się nad szlifnięciem wału niż kombinacji z przekładaniem.

 


#15 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 sierpnia 2010 - 10:07

wału od naszych V'ek się nie szlifuje gdyż na czopach jest minimalna warstwa utwardzająca (przypuszczam że azotowana) którą przy szlifie zdejmiesz i będzie zupełnie miękki czop...

osobiście zajmuję się na co dzień obróbką metali i moim zdaniem ten wał to kicha jakich mało, do większych obciążeń za bardzo się nie nadaje, cały jest lany z jakiegoś kruchego stopu podobnego do żeliwa może "sfero", a do tego twardość czopów nie odbiega na krok od twardości przeciwwagi i stąd wnioskuję że azotowali lub powlekali chromem twardym bo przy obu technologiach warstwa jest na tyle cienka, że nie da się na tym zrobić miarodajnego pomiaru gdyż zwyczajnie owa warstwa jest przebijana




osobiście ciągle męczy mnie taki temat:

koszt to przynajmniej 10kzł ale można go zrobić z takiego materiału że jeżeli reszta wytrzyma to on zniesie nawet 1500KM+ :D
po za tym przy takiej robocie ciężko nie pokusić się o zwiększenie skoku z 85mm w 3,0 (lub 88mm w 3,2) do 90mm na które akurat starczy miejsca, ale korby już tylko na zamówienie :D

#16 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 sierpnia 2010 - 18:59

Coraz bardziej zastanawiam się nad szlifnięciem wału niż kombinacji z przekładaniem.

W razie cos mam na czesci silniczek 2.5 :)

po za tym przy takiej robocie ciężko nie pokusić się o zwiększenie skoku z 85mm w 3,0 (lub 88mm w 3,2) do 90mm na które akurat starczy miejsca, ale korby już tylko na zamówienie

kiedys myslalem, zeby do silnika 3.2 wlozyc wal od 3.0 w celu odprezenia, ale nie wiem, czy podejdzie plug & play


 


#17 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 sierpnia 2010 - 20:08

wału od naszych V'ek się nie szlifuje gdyż na czopach jest minimalna warstwa utwardzająca (przypuszczam że azotowana) którą przy szlifie zdejmiesz i będzie zupełnie miękki czop...

Zawsze można przeszlifować i oddać do azotowania. Bo to tylko Opel umie azotować?? A gdzie nasza Andoria?? Zawsze można zapytać czy przeszlifują i zaazotują... Są panewki nadwymiarowe GM?? Są!! To i szlifować - z głową - można.

#18 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 sierpnia 2010 - 21:41

Są panewki nadwymiarowe GM ?? Są !!


a możesz mi pokazać panewki na pierwszy szlif do silnika X25XE, X30XE ??


co do azotowania to owszem azotują wszyscy, tyle że stale do azotowania, w PN jest chyba tylko 38HMJ 33H3MF 40H2MF inne stale można azotować tylko plazmowo i twardość powierzchni zależy od składu.
38HMJ jest najlepsza bo ma w składzie aluminium które tworzy najtwardsze azotki

#19 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 sierpnia 2010 - 22:14

90486272 panewki korbowodowe X25XE pierwszy szlif GM, 90486273 panewki korbowodowe X25XE drugi szlif GM (nawet nie wiedziałem, że jest drugi); 90487298 pierwszy szlif, 90509728 drugi szlif X30XE GM. Podać nr-y panewek głównych?

#20 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 sierpnia 2010 - 22:15

w serwisie o takich nie słyszeli, ciekawe czemu ?? :o