Czy to będzie działać
#1 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2010 - 23:51
blok 3.0 V6,
głowice od 2,5 V6 - uzbrojone
uszczelki pod głowice od 3,0 V6
wał od 2,5 V6
tłoki i korbowody 3,0 V6
wiązka własnej produkcji (poprzerabiana ze względu na długość kabli) i komp od 2,5
wszystkie czujniki na silniku od 2,5
I teraz pytanko:
który rozrząd (koła napinacze i pasek) założyć od 2,5 czy od 3,0 ??
No i czy to będzie działać
#2 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2010 - 23:59
#3 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2010 - 00:00
Wiem że na pewno są takie same panewki w obu pojemnościach
#4 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2010 - 06:26
I teraz pytanko:
który rozrząd (koła napinacze i pasek) założyć od 2,5 czy od 3,0
Jeśli głowice od 2.5 uzbrojone to znaczy,że z wałkami od 2.5. Uważam, że rozrząd też powinien być od 2.5.
#5 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2010 - 08:02
tłoki mają odpowiednio dopasowaną średnicę
wały mają różny skok (jak już zostało wspomniane) 85 i 79,6
korby są trochę dłuższe w 2,5
głowice są identyczne różnią się tylko tym że w 3.0 były stosowane zawory które przez trzonek były chłodzone sodem
czujniki i ecu z 2.5v6 i 3,0v6 prawdopodobnie nie różnią się niczym
rozrząd dobieraj koniecznie po nr. bloku
jeżeli poskładasz to tak jak ma być to czemu miało by nie chodzić ??
#6 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2010 - 09:46
#7 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2010 - 09:59
No muszę coś po kombinować bo hajsu na wał na tą chwilę brak,a szlif będzie bez sensu bo ten silnik będzie mocno obciążany
#8 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2010 - 10:30
jak dasz korby od 2.5 na wał od 3.0 to ci tłok będzie wystawał nad blok dokładnie 2,7mm w gmp
jeeli chcesz zrobić sobie fajny silnik to blok od 2.5 szlifuj na tłoki od 3.0 czyli tylko 4,4mm
załóż do niego jeszcze wał i korby od 3.0
masz wtedy prawie nowy a przynajmniej nominalny silnik 3.0 za w sumie nie duże pieniądze
#9 OFFLINE
#10 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2010 - 11:50
jak masz wał od 2,5 to i korby muszą być od 2,5
pojemność jaką osiągniesz to około 2,7
#11 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2010 - 18:54
No właśnie mam wał tylko z 2,5, bo na 3,0 obróciła się panewka korbowodowa. Korbowody mam i od tego i od tego.
Mi się wydaje, że jak złożę blok 3,0 na tłokach 3,0 i korbowodach z 2,5 i wałem z 2,5 to powinien tłok dojść do końca (na górę). Ile chciałbyś za ten wał ??
Może ty coś potrzebujesz to się zamienimy na coś
#12 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2010 - 21:25
Może ty coś potrzebujesz to się zamienimy na coś
ostatnio to brakuje mi czasu więc jak masz to chętnie się zamienię
blok i tłoki z 3.0 + wał i korby z 2.5 jeszcze nigdy tego nie robiłem ale jestem pewien że będzie chodzić, w sumie to dlaczego miało by nie chodzić... ??
#13 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2010 - 21:40
Jeżeli nie będzie dobrze doprężony to trzeba będzie założyć kompresor
Mus to mus
#14 OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2010 - 09:26
No nic idę dalej - będę wyciągał wały, aby namacalnie sprawdzić czy średnica czopów głównych wału może jest taka sama - mam nadzieję
Mam jeszcze do was koledzy pytanko:
dlaczego wszyscy tak się boją szlifować wał korbowy od 3,0 ??
Co się z nimi dzieje później ?? Pękają ?? Panewki obracają się ponownie ?? Czy jak ??
Powiem również, że w przyszłości zamierzam dmuchnąć ten silnik na jakieś 0,6 bara, czy wydoli ?? Nie będę tym autem jeździł na codzień.
Coraz bardziej zastanawiam się nad szlifnięciem wału niż kombinacji z przekładaniem.
#15 OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2010 - 10:07
osobiście zajmuję się na co dzień obróbką metali i moim zdaniem ten wał to kicha jakich mało, do większych obciążeń za bardzo się nie nadaje, cały jest lany z jakiegoś kruchego stopu podobnego do żeliwa może "sfero", a do tego twardość czopów nie odbiega na krok od twardości przeciwwagi i stąd wnioskuję że azotowali lub powlekali chromem twardym bo przy obu technologiach warstwa jest na tyle cienka, że nie da się na tym zrobić miarodajnego pomiaru gdyż zwyczajnie owa warstwa jest przebijana
osobiście ciągle męczy mnie taki temat:
koszt to przynajmniej 10kzł ale można go zrobić z takiego materiału że jeżeli reszta wytrzyma to on zniesie nawet 1500KM+
po za tym przy takiej robocie ciężko nie pokusić się o zwiększenie skoku z 85mm w 3,0 (lub 88mm w 3,2) do 90mm na które akurat starczy miejsca, ale korby już tylko na zamówienie
#16 OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2010 - 18:59
W razie cos mam na czesci silniczek 2.5Coraz bardziej zastanawiam się nad szlifnięciem wału niż kombinacji z przekładaniem.
kiedys myslalem, zeby do silnika 3.2 wlozyc wal od 3.0 w celu odprezenia, ale nie wiem, czy podejdzie plug & playpo za tym przy takiej robocie ciężko nie pokusić się o zwiększenie skoku z 85mm w 3,0 (lub 88mm w 3,2) do 90mm na które akurat starczy miejsca, ale korby już tylko na zamówienie
#17 OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2010 - 20:08
Zawsze można przeszlifować i oddać do azotowania. Bo to tylko Opel umie azotować?? A gdzie nasza Andoria?? Zawsze można zapytać czy przeszlifują i zaazotują... Są panewki nadwymiarowe GM?? Są To i szlifować - z głową - można.wału od naszych V'ek się nie szlifuje gdyż na czopach jest minimalna warstwa utwardzająca (przypuszczam że azotowana) którą przy szlifie zdejmiesz i będzie zupełnie miękki czop...
#18 OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2010 - 21:41
Są panewki nadwymiarowe GM ?? Są
a możesz mi pokazać panewki na pierwszy szlif do silnika X25XE, X30XE ??
co do azotowania to owszem azotują wszyscy, tyle że stale do azotowania, w PN jest chyba tylko 38HMJ 33H3MF 40H2MF inne stale można azotować tylko plazmowo i twardość powierzchni zależy od składu.
38HMJ jest najlepsza bo ma w składzie aluminium które tworzy najtwardsze azotki
#19 OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2010 - 22:14