Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z radiem Siemens NCDC2013


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
35 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipiec 2010 - 14:56

Mam problem z moim siemensem ncdc2013 a konretnie to czasem niechce sie wlaczyc po zgaszeniu auta i wogole niereaguje.

Problem zaczal sie na trasie po 8 godzinach jazdy. Stanalem na parkingu zaplon wylaczony radio gralo i przysnalem. Potem odpalam, ale niemoge wlaczyc radia, niema podwietlenia a wyswietlacz cid niereaguje, tylko wyswietla jeden komunikat, zeby sprawdzci hamulec i po depnieciu na hampel zawiesza sie na brake pad.

Po dluzszym postoju ( nocnym) lub odpieciu klemy na chwile radio sie wlacza wyswietlacz i wszystko chodzi i czasem sie znowu wiesza ( wtedy niema podswietlenia panelu radia) a wys znow wisi

Bledy ( niemogl sie chyba polaczyc jak sie zwiesil i to tez moze dlatego takie walnelo)
Unhandled KW82 CRC Error Detected!
Unhandled KW82 CRC Error Detected!
.........................................

Wiecie co do moze byc ??

Bezpieczniki wstepnie docisnalem a jutro bede jeszcze sprawdzal.


EDIT



Dzis po podlaczeniu bledy radia ncdc2013
Łączna ilość kodów błędów: 4

00028 - Za wysoki sygnal na wejsciu anteny ukladu GPS
Nie występuje

00032 - Za wysokie napięcie regulatora sterowania kierownicy
Nie występuje

00037 - Nie podłączone napięcie zdalnego sterowania anteną
Nie występuje

00040 - Nie podłączone zdalne sterowanie wzmacniacza
Nie występuje

i bledy wyswietlacza:
Łączna ilość kodów błędów: 1

00194 - Brak łączności między radiem a szyną zbiorczą CAN-BUS
Nie występuje

Pytanie od czego zaczac ?? czyzby jakas wtyczka nielaczyla ?
********, ale irytujaca bo dzis 3 razy kleme musialem odpiac, zeby radio wlaczyc.

#2 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipiec 2010 - 20:45

Problem chwilowo ustapil i jest wszystko ok, ale nikt niema pomyslu co to moglo byc ??

#3 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 lipiec 2010 - 07:30

Błąd komunikacji między Canem a Radiem - to podstawowy błąd który u Ciebie wystąpił.

Jeszcze nie udało mi się dojść dlaczego on występuje - ale nie jesteś pierwszą osobą która ma z tym problem.

Podejrzewam zimny lut lub jakieś przetarcie kabla, ale nie mam pojazdu do rozebrania gdzie mógłbym go podłączyć



 


#4 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 lipiec 2010 - 10:32

Błąd komunikacji między Canem a Radiem - to podstawowy błąd który u Ciebie wystąpił.


Z dwa dni temu wyciagnalem specjalnie licznik i poruszalem kablami i wtyczkami od wyswietlacza i narazie problem ustapil (niewiem czy to akurat pomoglo, ale jest dobrze)

Jak sie powtorzy to wyciagne radio to moze mi podpowiesz co tam mierzyc i jak :)

#5 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 lipiec 2010 - 20:07

ogólnie - lecisz po kablach z tyłu - coś musi się przecierać że się tak dzieje



 


#6 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 sierpień 2010 - 09:36

ogólnie - lecisz po kablach z tyłu - coś musi się przecierać że się tak dzieje

Z tylu, czyli mam sprawdzac ( jak bezpieczniki miernikiem) kazdy pin z kazdym przy wtyczce od radia ? , czy wycignac liczniki i mierzyc te same piny miedzy wtryczka od wyswietlacza a wtyczka od radia ?? (jesli uda sie rozpoznac te same)

Problem wystepuje w 90% po przejechaniu sie powyzej 30-100km na trasie, czyli chyba jak sie zagrzeje.

Zastanawiam sie jeszcze, czy moze jest jakis kabel masowy czy cos do sprawdzenie w skrzynce bezpiecznikow, moze pod maska ?? Bo objaw jest taki jakby niedochodzil prad do radia-galka sie nieswieci i nic niereaguje. Jak wyjme odpowiedni bezpeicznik (lub kleme z aku) to dziala

Czy tym "sprzetem" wyciagne ?? bo niby ma pasowac
http://allegro.pl/it..._opel_2din.html

#7 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 sierpień 2010 - 09:48

Czy tym "sprzetem" wyciagne bo niby ma pasowac


Tak

A sprawdzać trzeba przejścia na kablach

Ale skoro się przegrzewa to może być coś na samym układzie scalonym odbiornika. Możliwe że któryś triak poleciał - ale to jż robota dla elektronika - albo kogoś z większą wiedzą.

Możliwe że układ zasialania (sam zasilacz radia) się spierdzielił i stąd te blokady.

Może gdzieś być zimny lut, albo coś z kondensatorami lub opornikami

Wydaje mi się że bez odpowiedniego schematu - ciężko będzie to zrobi prostą metodą chłopską



 


#8 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 sierpień 2010 - 10:05

A sprawdzać trzeba przejścia na kablach

czyli:

czy wycignac liczniki i mierzyc te same piny miedzy wtryczka od wyswietlacza a wtyczka od radia


czy:

kazdy pin z kazdym przy wtyczce od radia ?


To moge jedynie sam sprawdzic, reszta pojdzie do fachowca jak nic nieznajde

#9 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 sierpień 2010 - 10:14

i jedno i drugie - bo szukamy zwarcia i/lub braku przejścia

Miernik na oporność :)



 


#10 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 sierpień 2010 - 10:26

i jedno i drugie - bo szukamy zwarcia i/lub braku przejścia

Miernik na oporność

Ok dzieki w przyszlym tygodniu sie tym zajme

Dzwonilem do firmy Coneser w Pile (kiedys robili mi wyswietlacz), ale trzeba by tam podjechac (700km) wiec odpada (wysylka radia nic nieda, chyba, ze calkiem cos padnie. Pytalem, ale niespotkali sie z takim problemem

Ktos moze polecic jakiegos dobrego fachowca (najlepiej kogos kto zna temat) na podkarpaciu lub w malopolskim (rzeszow, krakow i okolice ?)

#11 OFFLINE   Damiani79

Damiani79

    Damian

  • 254 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Ornontowice

Napisany 14 sierpień 2012 - 12:04

Witam ja walcze z pampa abs u mnie no i musialem pare razy rozlaczyc akus no i po zalaczeni ktoryms tam radio nie lapie mi czestotliwosci i nie ma glosu,co moze byc powodem tego?w glosnikach slychac szum wiec wzmacniacz jest ok,i jeszcze zauważyłem ze od tej pory nie swieca tez przyciski przy kierownicy

#12 OFFLINE   Damiani79

Damiani79

    Damian

  • 254 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Ornontowice

Napisany 15 sierpień 2012 - 21:46

juz wiem co jest grane z radiem

#13 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7294 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 sierpień 2012 - 00:09

juz wiem co jest grane z radiem

a podzielisz sie z nami swoją tajemnicą ;) :)

#14 OFFLINE   Damiani79

Damiani79

    Damian

  • 254 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Ornontowice

Napisany 16 sierpień 2012 - 08:53

Wsad pamieci eeprom sie wysypal 24C16,taki maly uklad scalony zapodam potem fotke o ktory chodzi

#15 OFFLINE   arnoldzik

arnoldzik
  • 45 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 sierpień 2012 - 12:41

Panowie a ja mam taki problem ze radio czasami reaguje jak chce na przyciski czyli przyciskajac jakas funkjie on uruchamia inna. Mial ktos takie cos. czasem musze przyciskac na przemian tuner, BC i zaskakuje, i tak co jakos czas sie dzieje. Sterowanie z kierowmicy w tym czasie dziala dobrze.
tak to wyglada
http://m.youtube.com...h?v=19978tnK3io

#16 OFFLINE   egon

egon
  • 5983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 sierpień 2012 - 13:46

Wsad pamieci eeprom sie wysypal 24C16,taki maly uklad scalony zapodam potem fotke o ktory chodzi


I jak wrzucisz fote i napiszesz jak sobie z tym poradziłes?

#17 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 20 sierpień 2012 - 18:02

a ma ktoś wsad do tej pamięci? i tu pytanie,czy w tym wsadzie jest może info o przypisanym(zalogowanym) wyświetlaczu CID do radia,czy gdzieś indziej?:hmm:

#18 OFFLINE   Damiani79

Damiani79

    Damian

  • 254 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Ornontowice

Napisany 23 sierpień 2012 - 19:53

http://imageshack.us...anaeeproma.jpg/
Witam to fotka uszkodzonego elementu eprom zaznaczony na czerwono 24c16,ten uklad kosztuje okolo 3zl,nalezy rozebrac radio,wylutowac stary eprom i wlutowac nowy,w wiekszosci przypadkow czysty eprom zaladuje dane startowe sam po wlaczeniu radia i odpali caly system w sesie ze radio zacznie wybierac czestotliwosc i da sygnal na reszte systemu bosse i podswietla sie klawisze na kierownicy,zeby wylutowac ten uklad trzeba miec stacje lutownicza z cienikim grotem i nie nalezy przesadzac z temperatura bo jest tez wrazliwy na wysoka temp.
ja opanowalem radyjko i znow pieknie gra :):)

#19 OFFLINE   egon

egon
  • 5983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 sierpień 2012 - 18:32

czyli nie działajace wł/wył przewaznie nie mozna wyłączć , albo nie mozna przełaczyc na funkcjie ktróra się chce to tez będzie wina tego epromu?

w wiekszosci przypadkow czysty eprom zaladuje dane startowe sam po wlaczeniu radia i odpali caly system w sesie ze radio zacznie wybierac czestotliwosc i da sygnal na reszte systemu bosse

dlaczego w większości pzrypadków, a reszta?

#20 OFFLINE   Damiani79

Damiani79

    Damian

  • 254 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Ornontowice

Napisany 27 sierpień 2012 - 18:54

czyli nie działajace wł/wył przewaznie nie mozna wyłączć , albo nie mozna przełaczyc na funkcjie ktróra się chce to tez będzie wina tego epromu?

a jak juz sie wlaczy to dzwiek i czestotliwosc jest?

dlaczego w większości pzrypadków, a reszta?

a reszta przypadkow wymaga zaprogramowania eproma w aso,a dlaczego sie tak dzieje do konca nie wiem,wiem tylko ze nasze radia ncdc 2013 i to samo 2015 sa dobrze zaawansowane technologicznie milo swoich lat,to jedno za najlepszych radi ktore montowal opel,przez okres naprawy 2 tygodni prawie naczytalem sie i nabylem wiedzy troszke o tym radiu,bylem i dzwonilem do wielu specow od rtv.aso itp. i po uslyszeniu zdania problem z wsadem pamieci eprom zaraz dziekowali w siesie ze nie da sie tego opanowac lub szanse sa marne,no ale wyglada to troche ineczej,to radio moze nawet namieszac w sygnale podawanej predkosci ze sterwonika abs