2.2 DTI 2001 -> Sterownik pompy wtryskowej :(
#1 OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2007 - 11:43
Niedawno zaczelo sie zle dziac z moim autkiem. Najpierw zwiekszone spalalanie, pozniej lampka bledu i spadek mocy. Diagnoza -> awaria pompy wtryskowej, a dokladnie sterownika.
W oplu jedyne co moga poradzic to wymienic pompe za 6800zl ...
W serwisie boscha wymiana sterownika+uszczelki+turbinka 3000zl ...
Pytanie czy zna ktos fachowcow ktorzy zajmuja sie naprawa takich sterownikow, byc moze da sie to zreperowac...koszty wymiany mnie przerazaja;/
Jeden z forumowiczow mial takie same obiawy jak u mnie - u niego byl to przeplywomierz ... niestety u mnie diagnoza w serwisie byla inna
Z gory dzieki za wszelkie odp. Pozdro.
#2 OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2007 - 12:23
Jezeli auto jezdzi to sterownik VP 44 jest OK ma taka konstrukcje ze jak cos walnie to auto stoi.
Na tescie na techu wyszly mu bledy sterownika dla tego ze albo lezy ktorys zaworek albo przeplywka.
Wypnij wtyczke z przeplywomierza i zobacz czy nie jest lepiej jak okaze sie ze jest lepiej to masz odpowiedz jak nie bedzie lepiej pozamieniaj miejscami zawory (te smieszne ktorych ma trzy sztuki jednakowych) jezeli ktorys z nich problemy pojawia sie w innych momentach
#3 OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2007 - 14:20
Dzieki!
ps. autko oczywiscie jezdzi, poprostu nie ma mocy..ba zdazylo sie 2 razy ze nawet wszystko dzialalo dobrze i jezdzil w 100% sprawnie. Po kolejnym odpaleniu problem wracal.
#4 OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2007 - 14:57
http://moto.allegro....isnieniowe.html
#5 OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2007 - 15:04
Co do tych zaworków - znalazlem 2 - trzeciego nei widze. Te rurki mam zdiac i poprzekladac czy jak?:>
#6 OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2007 - 18:01
#7 OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2007 - 18:54
#8 OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2007 - 19:06
Narazie sprawdz jak jezdzi bez przeplywki komputer da rade w trybie awaryjnym .
Pozniej pozamieniaj miejscami zaworki podmieniaj( w sensie wykrec i wyjmij wtyczke i wezyki i wloz go zamiast innego) z tym od turbo czyli tym kolo EGR'a .
Jezeli zauwazysz obiaw ze auto jedzie z dolu obrotow a przestaje powyzej 2500 to ten podmieniony zewor lezy - jest do wymiany badz regeneracji( na szybko mozna zalac go WD40 i potraktowac sprezonym powietrzem powtorzyc operacje i powinno pomoc ale wymiany nie unikniesz.
Jak chcesz zabezpieczyc sie przed czestymi wymianami tych zaworow kup trzy filtry do paliwa od malucha i zamatuj je na wyjscia z zaworow .
#9 OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2007 - 20:41
#10 OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2007 - 20:43
#11 OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2007 - 20:53
#12 OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2007 - 13:38
#13 OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2007 - 20:01
#14 OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2007 - 20:27
#15 OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2007 - 13:34
A oznaki mam takie: zakres obroów 1200 - 2000, na jałowych czasami pływa no i słabo z obrotów zchodzi. Elektryk stwierdził, że sterownik pompy również blokuje pracę turbiny. Ale diagnozował elektryk, a nie mechanik no i to co przeczytałem napawa mnie optymizmem, tzn daje jakąś nadzieje na inną przyczynę awarii. Jeśli są jeszcze jakieś sugestie to prosze o pomoc, no i łączę się w bólu z kolegą z Bydgoszczy.
#16 OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2007 - 20:33
#17 OFFLINE
Napisany 29 maja 2007 - 17:47
Moj problem z omega trwa juz bardzo dlugo Caly czas nikt nic nie wie. Sprawdzane byly zawory podcisnienia, przeplywomierz itp. Jako ze niby zespol sie sterownik pompy, dalem go do goscia ktory takimi rzeczami sie zajmuje (elektronik) - jego diagnoza - sprawny. Ostatnio dalem samochod do mechanikow, sprawdzali polaczenia miedzy glownym komputerem samochodu, a sterownikiem...mysleli ze moze to ...jednak nie to. Gosc powiedzial ze jednak pewnie bedzie to sterownik...ale...on jako mechanik zachowuje dystans, bo wie ze komputery potrafia wariowac. Takze nadal jestem w kropce :roll: Czy wymieniac sterownik (Bosch ok. 3000zl) i ryzykowac - moze to bedzie to....czy co robic ? Moze ktos ma jeszcze jakies sugestie ? Poki co zadko jezdze, tylko po miescie...w dodatku jak zolw. :sad:
#18 OFFLINE
Napisany 30 maja 2007 - 14:23
Z ciekawości sprawdź wartości podciśnienia w tych trzech elektrozaworach (powinno być 0,9 (0,8)max - 0,6min. Może pompa podciśnienia umiera?
#19 OFFLINE
Napisany 30 maja 2007 - 15:36
Z tego co mowil jeden mechanik - na turbine nie jest podawane odpowiednie podcisnienie. Zaworki mechanicznie sa sprawne, komputer cos miesza.
Dopadla mnie dzisiaj taka mysl, zemoze jednak Ci w tym serwisie boscha sa w stanie to zrobic - przeprogramowanie lub wymiana sterownika - skoro to ich diagnoza i mowia ze zrobia to...to oby zrobili :roll: .. jesli nie zrobia to nie poniose kosztow.
...co do cen - przeprogramowanie sterownika wraz ze wszystkim to okolo 1500 zl
- wymiana sterownika ponad 3000zl
daja gwarancje na rok.
#20 OFFLINE
Napisany 30 maja 2007 - 18:37