Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.2 DTI 2001 -> Sterownik pompy wtryskowej :(


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Łuuki

Łuuki
  • 9 postów
  • Dołączył: 31-03-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 07 kwietnia 2007 - 11:43

Witam!

Niedawno zaczelo sie zle dziac z moim autkiem. Najpierw zwiekszone spalalanie, pozniej lampka bledu i spadek mocy. Diagnoza -> awaria pompy wtryskowej, a dokladnie sterownika.
W oplu jedyne co moga poradzic to wymienic pompe za 6800zl ...
W serwisie boscha wymiana sterownika+uszczelki+turbinka 3000zl ...
Pytanie czy zna ktos fachowcow ktorzy zajmuja sie naprawa takich sterownikow, byc moze da sie to zreperowac...koszty wymiany mnie przerazaja;/

Jeden z forumowiczow mial takie same obiawy jak u mnie - u niego byl to przeplywomierz ... niestety u mnie diagnoza w serwisie byla inna :(

Z gory dzieki za wszelkie odp. Pozdro.



#2 OFFLINE   Klodi LDZ

Klodi LDZ
  • 48 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 07 kwietnia 2007 - 12:23

Znam takie serwisy co spiewaja majatek za naprawe pozniej wymieniaja przeplywke i czyszczą sróby .
Jezeli auto jezdzi to sterownik VP 44 jest OK ma taka konstrukcje ze jak cos walnie to auto stoi.
Na tescie na techu wyszly mu bledy sterownika dla tego ze albo lezy ktorys zaworek albo przeplywka.
Wypnij wtyczke z przeplywomierza i zobacz czy nie jest lepiej jak okaze sie ze jest lepiej to masz odpowiedz jak nie bedzie lepiej pozamieniaj miejscami zawory (te smieszne ktorych ma trzy sztuki jednakowych) jezeli ktorys z nich problemy pojawia sie w innych momentach

#3 OFFLINE   Łuuki

Łuuki
  • 9 postów
  • Dołączył: 31-03-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 07 kwietnia 2007 - 14:20

o jakie "smieszne zawory" chodzi - gdzie one sa. Pobawie sie przeplywomierzem. dam znac.



Dzieki! :cool:



ps. autko oczywiscie jezdzi, poprostu nie ma mocy..ba zdazylo sie 2 razy ze nawet wszystko dzialalo dobrze i jezdzil w 100% sprawnie. Po kolejnym odpaleniu problem wracal.

#4 OFFLINE   Klodi LDZ

Klodi LDZ
  • 48 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 07 kwietnia 2007 - 14:57

To raczej zaworek podcisnieniowy w Vectrze sa dwa po prawej z przodu i jeden przy komorze grodziowej
http://moto.allegro....isnieniowe.html

#5 OFFLINE   Łuuki

Łuuki
  • 9 postów
  • Dołączył: 31-03-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 07 kwietnia 2007 - 15:04

Wtyczka odpieta - kontrolka po zapaleniu dalej sie pali ;/



Co do tych zaworków - znalazlem 2 - trzeciego nei widze. Te rurki mam zdiac i poprzekladac czy jak?:>

#6 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 kwietnia 2007 - 18:01

3 jest obok egr, nad aku jak stoisz przdem do auta, po prawej stronie. W jaki sposób zdiagnozowali pompę/sterownik?

#7 OFFLINE   Łuuki

Łuuki
  • 9 postów
  • Dołączył: 31-03-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 07 kwietnia 2007 - 18:54

badanie tech jakims szczegolowym kompem. blad p1631 - wymienic pompe - awaria sterownika tyle pokazalo w oplu.

#8 OFFLINE   Klodi LDZ

Klodi LDZ
  • 48 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 07 kwietnia 2007 - 19:06

Wypnij wtyczke z przeplywki i zobacz jak jezdzi auto jezeli lepiej to przeplywka padla jezeli bez zmian to stawiam na ktorys z zaworkow.
Narazie sprawdz jak jezdzi bez przeplywki komputer da rade w trybie awaryjnym .
Pozniej pozamieniaj miejscami zaworki podmieniaj( w sensie wykrec i wyjmij wtyczke i wezyki i wloz go zamiast innego) z tym od turbo czyli tym kolo EGR'a .
Jezeli zauwazysz obiaw ze auto jedzie z dolu obrotow a przestaje powyzej 2500 to ten podmieniony zewor lezy - jest do wymiany badz regeneracji( na szybko mozna zalac go WD40 i potraktowac sprezonym powietrzem powtorzyc operacje i powinno pomoc ale wymiany nie unikniesz.
Jak chcesz zabezpieczyc sie przed czestymi wymianami tych zaworow kup trzy filtry do paliwa od malucha i zamatuj je na wyjscia z zaworow .

#9 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 kwietnia 2007 - 20:41

Chyba raczej na wejscia zaworków, bo na wyjscia to juz raczej nic nie da.

#10 OFFLINE   Łuuki

Łuuki
  • 9 postów
  • Dołączył: 31-03-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 07 kwietnia 2007 - 20:43

jako ze mechanik ze mnie zaden poprosilbym o opis jak to pokolei zrobic :oops:

#11 OFFLINE   Klodi LDZ

Klodi LDZ
  • 48 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 07 kwietnia 2007 - 20:53

Zawory te maja na dole taka rurke ktora idzie w powietrze(nigdzie nie jest podlaczona) i na nia zakladamy filtr

#12 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 kwietnia 2007 - 13:38

To chyba bardziej chodzi o zabezpieczenie przed wchodzeniem brudu ( pyłu) do zaworu przez ta rurke "donikąd".

#13 OFFLINE   Łuuki

Łuuki
  • 9 postów
  • Dołączył: 31-03-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 08 kwietnia 2007 - 20:01

no ok:) narazie mocowanie tych filtrow pomijam - jednak, w jaki sposob sprawdzic ktory z tych zaworkow poszedl ? Jak mam je popodlaczac? zamienic podlaczeniami tych rurek, tak poprostu je przelozyc, z jednego zaworka na inny? Opisalby mi ktos to dokladnie? :oops:

#14 OFFLINE   Klodi LDZ

Klodi LDZ
  • 48 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 08 kwietnia 2007 - 20:27

Przekladaj zaworki miejscami a najlepiej zamieniaj z tym obok EGR'a

#15 OFFLINE   leon-st

leon-st
  • 1 postów
  • Dołączył: 11-04-2007
  • Skąd: Gdynia

Napisany 11 kwietnia 2007 - 13:34

Dziś w serwisie dokładnie taką samą diagnozę otrzymałem - strownik czyli popma po reg, w raichu za 6800 + 1200 wymiana. Szok!!
A oznaki mam takie: zakres obroów 1200 - 2000, na jałowych czasami pływa no i słabo z obrotów zchodzi. Elektryk stwierdził, że sterownik pompy również blokuje pracę turbiny. Ale diagnozował elektryk, a nie mechanik no i to co przeczytałem napawa mnie optymizmem, tzn daje jakąś nadzieje na inną przyczynę awarii. Jeśli są jeszcze jakieś sugestie to prosze o pomoc, no i łączę się w bólu z kolegą z Bydgoszczy.

#16 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 11 kwietnia 2007 - 20:33

Ja gdzieś czytałem, chyba nawet na tym forum, że podobno da się wywalić sterownik na zewnątrz pompy za jakieś 1500 zł.
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#17 OFFLINE   Łuuki

Łuuki
  • 9 postów
  • Dołączył: 31-03-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 29 maja 2007 - 17:47

Witam!

Moj problem z omega trwa juz bardzo dlugo :( Caly czas nikt nic nie wie. Sprawdzane byly zawory podcisnienia, przeplywomierz itp. Jako ze niby zespol sie sterownik pompy, dalem go do goscia ktory takimi rzeczami sie zajmuje (elektronik) - jego diagnoza - sprawny. Ostatnio dalem samochod do mechanikow, sprawdzali polaczenia miedzy glownym komputerem samochodu, a sterownikiem...mysleli ze moze to ...jednak nie to. Gosc powiedzial ze jednak pewnie bedzie to sterownik...ale...on jako mechanik zachowuje dystans, bo wie ze komputery potrafia wariowac. Takze nadal jestem w kropce :roll: Czy wymieniac sterownik (Bosch ok. 3000zl) i ryzykowac - moze to bedzie to....czy co robic ? Moze ktos ma jeszcze jakies sugestie ? Poki co zadko jezdze, tylko po miescie...w dodatku jak zolw. :sad:

#18 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 maja 2007 - 14:23

Łuuki, sterownik jak pada to jest nagły zgon i koniec. Potem auta już nie odpalisz. Pojedź na kompa i niech sprawdzą pracę pompy w całym zakresie obrotów, dawki paliwa w tym czasie (żądane i rzeczywiste), zawór ekektromagnetyczny w pompie, kąt wtrysku....itd. Dopiero po tym będzie coś wiadomo. Musisz sprawdzić mechanikę i elektronikę pompy.
Z ciekawości sprawdź wartości podciśnienia w tych trzech elektrozaworach (powinno być 0,9 (0,8)max - 0,6min. Może pompa podciśnienia umiera?

#19 OFFLINE   Łuuki

Łuuki
  • 9 postów
  • Dołączył: 31-03-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 30 maja 2007 - 15:36

Dzisiaj bylem z samochodem w diesel service boscha. Podlaczyli sama pompe do kompa, wyszlo, ze pompa dziala dobrze, ale - awaria sterownika jest. Juz sam nie wiem, wierzyc, czy nie wierzyc.
Z tego co mowil jeden mechanik - na turbine nie jest podawane odpowiednie podcisnienie. Zaworki mechanicznie sa sprawne, komputer cos miesza.
Dopadla mnie dzisiaj taka mysl, zemoze jednak Ci w tym serwisie boscha sa w stanie to zrobic - przeprogramowanie lub wymiana sterownika - skoro to ich diagnoza i mowia ze zrobia to...to oby zrobili :roll: .. jesli nie zrobia to nie poniose kosztow.


...co do cen - przeprogramowanie sterownika wraz ze wszystkim to okolo 1500 zl
- wymiana sterownika ponad 3000zl

daja gwarancje na rok.

#20 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 maja 2007 - 18:37

Jeżeli jest brak podciśnienia, to nie jest temu winna pompa wtryskowa tylko pompa podciśnienia i/lub układ podciśnienia.