Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przerywanie i szarpanie silnika na niskich obrotach (+ rozwiązanie problemu)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
267 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   ignitor64

ignitor64
  • 131 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: stan kentaki

Napisany 02 marca 2011 - 09:07

Jak już tak poruszyliśmy temat świec i kabli zapłonowych to są ogólnie dostępne przeowody zapłonowe do Y22XE bo szukam i nie mogę znaleść


i nie znajdziesz, w tym silniku nie ma przewodów, nikt ci o tym nie powiedział?

#22 OFFLINE   jaracz

jaracz
  • 5 postów
  • Dołączył: 25-06-2009

Napisany 02 marca 2011 - 09:51

Nie bo nikogo sie nie pytalme w sumie. Tak teraz badam temat bo mysle o zakupie takiego auta. Juz wiem ze tam jest cewka :D

#23 OFFLINE   bula26

bula26
  • 7 postów
  • Dołączył: 10-09-2009
  • Skąd: Toruń

Napisany 31 marca 2011 - 16:12

Mialem podobny problem ze swoją oma. Szarpala tylko na gazie (tak w przedziale 1000- 2000tys obr. ),powyżej tych obr. chodzila już ok. na benzynie wydawało sie że wszysko jest ow porzadku. Efekt ten nasilał sie po nagrzaniu silnika. Wymienilem przewody ,świece -zero efektu Zero błedów W desperacji dobralem sie do cewki zaplonowej ,okazało sie ze jest nadpeknieta od spodu .Wymienilem ja, niestety żadnych zmian. Po przekopaniu całego forum wpadłem na pomysł zaślepieniu zaworu EGR To był strzał w dziesiątke Kawałek blachy a radość z jazdy niesamowita Polecam sprawdzić to ustrojstwo innym borykajacy się z problemem szarpania itd.

#24 OFFLINE   asior79

asior79
  • 73 postów
  • Dołączył: 03-10-2010

Napisany 31 marca 2011 - 19:15

Witam.Zaślepiłem zawór i jak jest ciepły to jest ok ,ale jak jest zimny to dalej szarpie do momentu uzyskania jakieś 50 stopni

#25 OFFLINE   waszka833

waszka833
  • 5 postów
  • Dołączył: 26-03-2011

Napisany 31 marca 2011 - 19:53

miałem to samo u siebie ,wymieniłem przewody i swiece ,kable bosch nie ngk poniewarz sa drozsze i gorsze oraz swiece tsl i nie mam juz takiego problemu

#26 OFFLINE   michalcze

michalcze
  • 6 postów
  • Dołączył: 06-12-2010

Napisany 18 maja 2011 - 16:29

Witam!
Pytanko: czy za owe przerywanie może być odpowiedzialna kopułka lub"palec"?
Kilka razy spadł mi przewód z kopułki nie pamiętam który ale to bez znaczenia,
przewody nowe świece też,cewka stara. widzialne było kilka razy przebicie właśnie w okolicach kopułki

#27 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2011 - 19:35

czy za owe przerywanie może być odpowiedzialna kopułka lub"palec"?

Tak, bo tam tez mozesz miec przebicie i gubic iskre.

#28 OFFLINE   michałwroc

michałwroc
  • 11 postów
  • Dołączył: 10-10-2008
  • Skąd: wrocław

Napisany 10 lipca 2011 - 14:38

Witam, mam takie same objawy jak kolega rozpoczynający ten temat, jakiś czas temu oma włączała się w trybie awaryjnym po odwiedzinach w warsztacie okazało się, że w gniazdach świec stoi woda. Po wydmuchaniu i osuszeniu było ok, po jakimś czasie zaczęła się mulić podczas raptownego dodawania gazu na niskich obrotach. Mam pytanie czy przez to, że była tam woda; mogła paść cewka.

#29 OFFLINE   asior79

asior79
  • 73 postów
  • Dołączył: 03-10-2010

Napisany 03 sierpnia 2011 - 15:57

Witam.Wracam do tematu gdyz zauwazylem po powrocie z zagranicy ze uto zaczelo coraz bardziej przerywac w zakresie od 2000 do 2500 jak jest zimne wymienilem juz cewke swiece przeplzwke tylko kable zostaly ale czy to napewno one wzwalic 150zl i niebedzie roznicz a moze to sonda

#30 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2011 - 04:10

sonda nie ma nic z przerywaniem pracy silnika, przerwy w pracy (szarpanie) to efekt uszkodzenia układu zapłonowego... jeśli byś zaczął od kabli to byś miał już po problemie... i omijaj szerokim łukiem sentech/janmor i inne tanie shity, szukaj Beru, Bosch, NGK

#31 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 sierpnia 2011 - 19:49

Przylacze sie do tematu bo mam podobne objawy czyli szarpanie przy spokojnej jezdzie na stalych obrotach (ok 2000o/min) na gazie i tylko na gazie , do tego podczas ruszania tez robi czesto tzw zajaczki. Przed zalozeniem gazu wymienilem swiece , kable i cewke. Do tego co jakis czas pali mi sie check ale tylko na chwile , pod kompem i na spipnaczu pokazuje mi bledy 13 i 38 ale sondy sa juz wymienione na oryginaly , powiem szczerze ze rece mi juz opadaja bo jak pojezdze troche na gazie to samochod zaczyna zamulac tzn. pedal gazu do oporu samochod jak nie jedzie tak nie jedzie i po jakims czasie jakby mu sie turbina zalaczyla nagle dostaje ,,kopa" ale po zmianie biegu to samo (spalanie na trasie wg kompa 18,5/100 wiec masakra ). Zeby bylo malo to na jalowych obrotach pali mi nie jak przed zalozeniem gazu 0,9 tylko 1,8. Po resecie wtryskow pod kompem i sposobem domowym przez odlaczenie akumulatora na ponad pol h sytuacja sie poprawia ale tylko na benzynie i wszystko jest wporzadku dopuki nie zaczne jezdzic na gazie :/
Czy komp od gazu moze ,,rozpie..." mapy wtryskow benzynowych ??
I tak poza tematem strasznie slabo odpala zazwyczaj za 3 razem (akumulator nowy 72, rozrusznik zregenerowany, pompa nowa czyli wszystko co niby ma najwiekszy wplyw na to i dodam ze niepotrzebnie wymienione nie poskutkowalo :/ slyszalem jeszcze ze w oplach dobra opcja jest zalozenie zaworka ale jak mam po raz kolejny wydac kase po nic to juz wole poczekac na jakies sprawdzone porady na forum ;)

#32 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 sierpnia 2011 - 20:11

Czy komp od gazu moze ,,rozpie..." mapy wtryskow benzynowych

:yes: i to jest przyczyna błędów sond i duszeniu auta... jedź do gazowników niech poprawnie ustawią korekty LPG, ale przed pojechaniem na regulację, odłącz aku i pośmigaj 50-100km na samej benzynie nie włączając LPG i dopiero na regulację ;)

#33 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 sierpnia 2011 - 20:29

Tak czytalem Twoje porady , ale ich jedyna odpowiedz to kable WN , a wszystko zostalo sprawdzone i chyba jedyna opcja to ,, niech se sami zmienia " i jak bedzie dobrze to najwyzej im oddam za kable ;)
A pod ktore podcisnienie powinni sie podpiac zeby bylo ok , bo mi podpieli po te co idzie na ,,rezonator dolotu(chyba bo wlasnie se czytam jak sie rozrzad wymienia :D ) 3od lewej i moze stad te dziwne objawy ??

#34 OFFLINE   LUCKY205

LUCKY205
  • 2 postów
  • Dołączył: 05-08-2011

Napisany 11 sierpnia 2011 - 11:10

Witam. wymieniłem w omie kable i świece na komplet boscha wymieniłem przepływkę szarpanie trochę ustało ale obroty dalej wariują co jeszcze mam wymienić żeby trzymała normalnie obroty i normalnie przyspieszała ????pragne dodać ze teraz szarpie na benzynie.

#35 OFFLINE   rafik1390

rafik1390
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-04-2009
  • Skąd: łódź

Napisany 12 października 2011 - 22:22

witam u mnie szarpie i dławi sie tylko na benzynie na gazie wszystko jest ok (gaz zwykły) nie ma różnicy czy ciepły czy zimny tyle że na zimnym dodatkowo gaśnie wymieniłem świece przewody filtr paliwa wlałem specyfiku do paliwa do czyszczenia wtrysków i nic nie pomogło check się nie pali więc błędów chyba nie ma jak delikatnie dodaje gazu to czasem jakoś idzie ale też nie zawsze ma ktoś jakie pomysły

#36 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 października 2011 - 22:25

witam u mnie szarpie i dławi sie tylko na benzynie na gazie wszystko jest ok (gaz zwykły) nie ma różnicy czy ciepły czy zimny tyle że na zimnym dodatkowo gaśnie wymieniłem świece przewody filtr paliwa wlałem specyfiku do paliwa do czyszczenia wtrysków i nic nie pomogło check się nie pali więc błędów chyba nie ma jak delikatnie dodaje gazu to czasem jakoś idzie ale też nie zawsze ma ktoś jakie pomysły

Reset ECU na kompie + regulacja LPG. Wiecej w szukajce pod haslem "rozjechane mapy".

#37 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 12 października 2011 - 22:26

witam u mnie szarpie i dławi sie tylko na benzynie na gazie wszystko jest ok (gaz zwykły) nie ma różnicy czy ciepły czy zimny tyle że na zimnym dodatkowo gaśnie wymieniłem świece przewody filtr paliwa wlałem specyfiku do paliwa do czyszczenia wtrysków i nic nie pomogło check się nie pali więc błędów chyba nie ma jak delikatnie dodaje gazu to czasem jakoś idzie ale też nie zawsze ma ktoś jakie pomysły


Moim zdaniem źle zestrojony gaz (piszesz że zwykły gaz, w takim razie jeśli z emulatorem sondy lambda, to źle zestrojony emulator sondy). Najlepsza metoda żeby to sprawdzić to skasować ustawienia komputera (niestety z tego co pamiętam to odłączenie akumulatora może nie pomóc, trzeba skasować interfejsem). Po skasowaniu ustawień pojeździj trochę TYLKO na benzynie. Jak będzie ok, to wina ustawienia gazu. Jak nie trzeba szukać dalej, ale z doświadczenia z innego kącika to jakieś 95% to było to.

#38 OFFLINE   rafik1390

rafik1390
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-04-2009
  • Skąd: łódź

Napisany 13 października 2011 - 20:12

wielkie dzięki jak pomoże to napiszę

#39 OFFLINE   szmiter

szmiter
  • 3 postów
  • Dołączył: 10-10-2011

Napisany 13 października 2011 - 23:50

szarpało i dusiło moją omege (bez gazu) na benzynie. Na zimnym silniku było ok, po przejechaniu kilku km ( 2-3) zaczynało ją szarpać i gasła. Powód: masa. po prostu tracił zasilanie a druga sprawa wyciek oleju na świece. Świece wymienione, uszczelka również. Co do masy to elektromechanik pogrzebał w komputerze i jest ok. :)

#40 OFFLINE   bolo2o1o

bolo2o1o
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-10-2011
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 14 października 2011 - 03:19

Witam, mam podobny problem jak wszyscy, jednak troszkę inaczej to wygląda, silnik 3.0 MV6, podczas jazdy ze stałą prędkością wszystko jest ok, ale u mnie bez znaczenia czy zimny czy ciepły silnik, oraz jaka jest wysokość obrotów, i tak szarpie przy przyśpieszaniu, na gazie trochę bardziej niż na benzynie...
Dodam też że mam to auto od 2 dni, no i według mnie nie jedzie to na 211 koni tylko na 70 czyli brakuje również mocy...
Wie może ktoś o co chodzi ?

A drugie moje pytanie jest takie, że pierwszy raz w życiu spotykam się z tym żeby silnik na wolnych obrotach stał na 500RPM czy to normalne w tym aucie bo tak twierdzi mój mechanik...?
Dodam że silnik przy tych obrotach pracuje równo i wydaje się jak by naprawdę tak miało być...

Z góry dziękuję za odpowiedź...