Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przerywanie i szarpanie silnika na niskich obrotach (+ rozwiązanie problemu)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
267 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 13 lipca 2010 - 22:18

Witam.

Ostatnio męczyłem się z nieprawidłową pracą silnika 2.2 16V (Y22XE).

Objawy:
- na niskich obrotach lekkie dodanie gazu powoduje lekkie przydławienie a następnie prawidłowe wchodzenie na obroty
- na niskich obrotach średnie dodanie gazu powoduje szarpanie i przerywanie pracy silnika, średnio wchodzi na obroty
- na niskich obrotach gwałtowne dodanie gazu powoduje dodatkowo mulenie, "pracę na trzech garach", stosunkowo wolne wchodzenie na obroty
- po przekroczeniu 2 - 2,5 tyś obrotów wydawało się że wszystko było ok.
- objawy nasilające się po rozgrzaniu silnika i przy wysokich temperaturach otoczenia
- brak różnicy czy gaz czy benzyna
- stabilne obroty jałowe, w późniejszym okresie czasem pojedyncze wypadanie zapłonu.
- czasem chwilę po uruchomieniu silnik zaczynał pracować na 3 cylindrach (przy każdych obrotach i obciążeniu) i tak zostawało do wyłączenia i ponownego włączenia silnika. Po takim restarcie wracała normalna praca na wszystkich cylindrach oczywiście z objawami jak powyżej.
- uruchamianie silnika bez problemu, czy to ciepły czy zimny
- brak błędów w komputerze(!)


Powód: uszkodzona cewka zapłonowa.


Koszt: 450-600 zł. Wymiana to 5 minut z przerwą na wypicie piwa. ;)


Ze względu na to że cewka jest dość droga, a podobne objawy mogą wystąpić przy wadliwych świecach i przewodach, proponuję najpierw wymienić świece i (jeśli występują) przewody zapłonowe. A najlepiej jak się ma kogoś w okolicy kto może użyczyć takiej cewki na chwilę na podmianę. Operacja szybciutka i mamy pewność czy to cewka czy nie. Ja miałem ten komfort że jakby się okazało że to jednak nie cewka to mogłem ją zwrócić.

#2 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipca 2010 - 11:13

Powód: uszkodzona cewka zapłonowa.

no tak mniej wiecej objawiaja sie problemu z ukladem zaplonowym...


 


#3 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipca 2010 - 11:15

no tak mniej wiecej objawiaja sie problemu z ukladem zaplonowym...


i 3/4 userów i tak napisze że im silnik szarpie - a tak to mają jak na dłoni :)



 


#4 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 14 lipca 2010 - 11:23

no tak mniej wiecej objawiaja sie problemu z ukladem zaplonowym...


W zasadzie to wrzuciłem to potomnym. Może ktoś będzie miał w przyszłości podobne objawy to mu się przyda. :)

Zapomniałem dopisać że świece zapłonowe zmieniłem wcześniej i nie dało żadnego efektu, ale pewnie uszkodzona świeca może dawać podobne objawy.
Przewody zapłonowe w tym silniku właściwie nie istnieją, ponieważ jest to sprężynka osłonięta gumową tuleją. Co prawda w ASO są (podobno wg EPC i cennika na stronie) zestawy naprawcze w postaci gumki i sprężynki, ale wg mechaników, przy takiej konstrukcji tych "przewodów" to właściwie nie ma możliwości ich uszkodzenia.

i 3/4 userów i tak napisze że im silnik szarpie - a tak to mają jak na dłoni :)


Właśnie dlatego to opisałem, bo na początku to jednak wydawało się że problem leży gdzieś indziej i już miałem pisać pytanie na forum. ;) A tak jest od razu odpowiedź. ;)

#5 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 275 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 lipca 2010 - 12:33

Topek to powiem Ci iż świece mają wpływ na to.... jak i kable WN jeżeli ma się 2.0 16V... ja przerabiałem takie coś... wymienione zostały kable WN oraz świece i pomogło.... było przebicie na kablach a przy okazji okazało się iż świece się nienadawały do niczego(później po próbie użytkowania ich w innym aucie).

#6 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 14 lipca 2010 - 12:48

Topek to powiem Ci iż świece mają wpływ na to.... jak i kable WN jeżeli ma się 2.0 16V... ja przerabiałem takie coś... wymienione zostały kable WN oraz świece i pomogło.... było przebicie na kablach a przy okazji okazało się iż świece się nienadawały do niczego(później po próbie użytkowania ich w innym aucie).


Zdecydowanie tak. Rzeczywiście miewałem tak w Astrze, tam najczęściej przewody padały.
Zaraz dodam do pierwszego posta żeby ktoś po przeczytaniu od razu cewki nie wymieniał. ;)

#7 OFFLINE   korona54

korona54
  • 40 postów
  • Dołączył: 06-02-2009

Napisany 26 października 2010 - 18:00

U mnie są podobne objawy jak u kolegi Topek, jednak z tą różnicą, że na gazie szarpie do 2tys obr, a na benzynie jet Ok. świece mają 20000 km, wymienię je na wszelki wypadek

#8 OFFLINE   andrzej3108

andrzej3108

    Omega-TOP25GC-W-Radomiu

  • 71 postów
  • Dołączył: 04-07-2009
  • Skąd: Tarłów
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 stycznia 2011 - 17:34

mialem sie wlasnie o to pytac
ale juz nie musze

:)

#9 OFFLINE   Appo

Appo
  • 46 postów
  • Dołączył: 10-01-2011
  • Skąd: Lidzbark Warminski/Stuttgart

Napisany 11 stycznia 2011 - 18:43

szarpie cos komus?? a jak jedziesz 3jka mniej niz 40kmh to przerywa??

Napisał Appo
Witajcie!
Moze jestescie mi wstanie pomoc
jestem posiadaczem omegi od 40dni kupilem ja w polsce lpg+benzyna zostawilem w polsce zeby wymienic rorzad i pojechalem do niemiec.
3 tygodnie temu pojechalem znow do polski jezdzilem nie malo okolo 2tys km i mialem wszystko ok nic nie przybylo ni nie ubylo wczoraj jechalem do niemiec dojechalem (no powiedzmy ze bez wiekszego problemu) wczoraj zrobilem trase 1300km i ubylo z 1cm na miarce oleju co to moze byc od czego czego to sa przyczyny prosze o pomoc z gory dzieki

#10 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2011 - 20:24

mi szarpię i przerywa tak delikatnie ale jak się minimalnie rozgrzeje przejechanie 700 metrów objawy ustają

#11 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 16 stycznia 2011 - 23:32

mi szarpię i przerywa tak delikatnie ale jak się minimalnie rozgrzeje przejechanie 700 metrów objawy ustają


Kabli W/N nie masz to może te twoje cewki ?

#12 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2011 - 23:46

możliwe a może to wina świec które są zalane olejem

#13 OFFLINE   SokolKiller

SokolKiller

    ΩSokolKillerΩ

  • 84 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Dobre Miasto

Napisany 17 stycznia 2011 - 10:14

Tak to logiczne. Przebicie Gwarantowane.

#14 OFFLINE   andrzej3108

andrzej3108

    Omega-TOP25GC-W-Radomiu

  • 71 postów
  • Dołączył: 04-07-2009
  • Skąd: Tarłów
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 stycznia 2011 - 18:44

u mnie jednak beda swiece i przewody tez sie zmieni

#15 OFFLINE   asior79

asior79
  • 73 postów
  • Dołączył: 03-10-2010

Napisany 13 lutego 2011 - 22:18

Witam.Jak w temacie przerywa mi auto 2.0 8v omega B na zimnym i delikatnie na ciepłym silniku ale zwłaszcza na niskich obrotach tak do 2500.Dodam że nie jest mułowate.Tak się składa że ostatnio dużo rzeczy wymieniłem bo po koleii coś padało tj.pompa paliwa (nowa),cewka(nowa),przepływomierz(nowy)kable już zakładałem bo miałem komplet innych i niema różnicy silnik jeżdzi na 10w40 GM nie bierze kropli.Jutro jade wprawdzie do mechanika ale może ktoś ma złotą myśl i będzie taniej.Po podłączeniu na kompie niema błendów.

#16 OFFLINE   Noon

Noon

    król w kólestwie cieni

  • 146 postów
  • Dołączył: 24-07-2010
  • Skąd: na krancu swiata

Napisany 14 lutego 2011 - 16:22

świece dobre?

#17 OFFLINE   asior79

asior79
  • 73 postów
  • Dołączył: 03-10-2010

Napisany 14 lutego 2011 - 18:02

Świece też nowe.Przerywa jak się jedzie w miare równą prędkością jak się przyśpiesza to idzie.Byłem u mechanika i twierdzi że na czwartym garze może być już niskie ciśnienie.Pytanie ile teraz naprawa bo przecież k...a następnego silnika nie będę wymieniać.Albo ta cewka(nowa) jest rypnięta.

#18 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lutego 2011 - 18:35

cewka lub kable by się objawiały przy przyśpieszaniu i to w niskim zakresie obrotów, czyli przy dużym obciążeniu...jest jakiś zakres obrotów w którym się przerywa przy równej jeździe ??

#19 OFFLINE   asior79

asior79
  • 73 postów
  • Dołączył: 03-10-2010

Napisany 14 lutego 2011 - 19:03

tak mniej a więcej 2500 obrotów no i jak jest zimny to też tylko bardziej jest wyczuwalne

#20 OFFLINE   jaracz

jaracz
  • 5 postów
  • Dołączył: 25-06-2009

Napisany 01 marca 2011 - 23:19

Jak już tak poruszyliśmy temat świec i kabli zapłonowych to są ogólnie dostępne przeowody zapłonowe do Y22XE bo szukam i nie mogę znaleść