Przerywanie i szarpanie silnika na niskich obrotach (+ rozwiązanie problemu)
#1 OFFLINE
Napisany 13 lipca 2010 - 22:18
Ostatnio męczyłem się z nieprawidłową pracą silnika 2.2 16V (Y22XE).
Objawy:
- na niskich obrotach lekkie dodanie gazu powoduje lekkie przydławienie a następnie prawidłowe wchodzenie na obroty
- na niskich obrotach średnie dodanie gazu powoduje szarpanie i przerywanie pracy silnika, średnio wchodzi na obroty
- na niskich obrotach gwałtowne dodanie gazu powoduje dodatkowo mulenie, "pracę na trzech garach", stosunkowo wolne wchodzenie na obroty
- po przekroczeniu 2 - 2,5 tyś obrotów wydawało się że wszystko było ok.
- objawy nasilające się po rozgrzaniu silnika i przy wysokich temperaturach otoczenia
- brak różnicy czy gaz czy benzyna
- stabilne obroty jałowe, w późniejszym okresie czasem pojedyncze wypadanie zapłonu.
- czasem chwilę po uruchomieniu silnik zaczynał pracować na 3 cylindrach (przy każdych obrotach i obciążeniu) i tak zostawało do wyłączenia i ponownego włączenia silnika. Po takim restarcie wracała normalna praca na wszystkich cylindrach oczywiście z objawami jak powyżej.
- uruchamianie silnika bez problemu, czy to ciepły czy zimny
- brak błędów w komputerze(!)
Powód: uszkodzona cewka zapłonowa.
Koszt: 450-600 zł. Wymiana to 5 minut z przerwą na wypicie piwa.
Ze względu na to że cewka jest dość droga, a podobne objawy mogą wystąpić przy wadliwych świecach i przewodach, proponuję najpierw wymienić świece i (jeśli występują) przewody zapłonowe. A najlepiej jak się ma kogoś w okolicy kto może użyczyć takiej cewki na chwilę na podmianę. Operacja szybciutka i mamy pewność czy to cewka czy nie. Ja miałem ten komfort że jakby się okazało że to jednak nie cewka to mogłem ją zwrócić.
#2 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2010 - 11:13
no tak mniej wiecej objawiaja sie problemu z ukladem zaplonowym...Powód: uszkodzona cewka zapłonowa.
#3 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2010 - 11:15
no tak mniej wiecej objawiaja sie problemu z ukladem zaplonowym...
i 3/4 userów i tak napisze że im silnik szarpie - a tak to mają jak na dłoni
#4 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2010 - 11:23
no tak mniej wiecej objawiaja sie problemu z ukladem zaplonowym...
W zasadzie to wrzuciłem to potomnym. Może ktoś będzie miał w przyszłości podobne objawy to mu się przyda.
Zapomniałem dopisać że świece zapłonowe zmieniłem wcześniej i nie dało żadnego efektu, ale pewnie uszkodzona świeca może dawać podobne objawy.
Przewody zapłonowe w tym silniku właściwie nie istnieją, ponieważ jest to sprężynka osłonięta gumową tuleją. Co prawda w ASO są (podobno wg EPC i cennika na stronie) zestawy naprawcze w postaci gumki i sprężynki, ale wg mechaników, przy takiej konstrukcji tych "przewodów" to właściwie nie ma możliwości ich uszkodzenia.
i 3/4 userów i tak napisze że im silnik szarpie - a tak to mają jak na dłoni
Właśnie dlatego to opisałem, bo na początku to jednak wydawało się że problem leży gdzieś indziej i już miałem pisać pytanie na forum. A tak jest od razu odpowiedź.
#5 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2010 - 12:33
#6 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2010 - 12:48
Topek to powiem Ci iż świece mają wpływ na to.... jak i kable WN jeżeli ma się 2.0 16V... ja przerabiałem takie coś... wymienione zostały kable WN oraz świece i pomogło.... było przebicie na kablach a przy okazji okazało się iż świece się nienadawały do niczego(później po próbie użytkowania ich w innym aucie).
Zdecydowanie tak. Rzeczywiście miewałem tak w Astrze, tam najczęściej przewody padały.
Zaraz dodam do pierwszego posta żeby ktoś po przeczytaniu od razu cewki nie wymieniał.
#7 OFFLINE
Napisany 26 października 2010 - 18:00
#8 OFFLINE
#9 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2011 - 18:43
Napisał Appo
Witajcie!
Moze jestescie mi wstanie pomoc
jestem posiadaczem omegi od 40dni kupilem ja w polsce lpg+benzyna zostawilem w polsce zeby wymienic rorzad i pojechalem do niemiec.
3 tygodnie temu pojechalem znow do polski jezdzilem nie malo okolo 2tys km i mialem wszystko ok nic nie przybylo ni nie ubylo wczoraj jechalem do niemiec dojechalem (no powiedzmy ze bez wiekszego problemu) wczoraj zrobilem trase 1300km i ubylo z 1cm na miarce oleju co to moze byc od czego czego to sa przyczyny prosze o pomoc z gory dzieki
#10 OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2011 - 20:24
#11 OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2011 - 23:32
mi szarpię i przerywa tak delikatnie ale jak się minimalnie rozgrzeje przejechanie 700 metrów objawy ustają
Kabli W/N nie masz to może te twoje cewki ?
#12 OFFLINE
#13 OFFLINE
#14 OFFLINE
#15 OFFLINE
Napisany 13 lutego 2011 - 22:18
#16 OFFLINE
#17 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2011 - 18:02
#18 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2011 - 18:35
#19 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2011 - 19:03
#20 OFFLINE
Napisany 01 marca 2011 - 23:19