Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Swap silnika BMW M50 lubM52 do Omegi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
35 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   BRYLANT

BRYLANT
  • 371 postów
  • Dołączył: 25-08-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipca 2010 - 20:26

wolałbym być posiadaczem najmocniejszej Omegi w dieslu


To wstaw M62 z e38 .

mialem na mysli swap ktory miesci sie w kosztach 3 tys


I co zmieścisz sie w 3 kołach ( silnik , kompresor , skrzynia ) ??

#22 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipca 2010 - 20:27

Nie myśl, że z nowym silnikiem i kompresorem zmieścisz się w 3 tyś, zgaszę Twój zapał chyba :)
Brylant, o dieslu mówię ;d nie chce benzyny, a fe! :D

#23 OFFLINE   blase2501

blase2501
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-06-2010
  • Skąd: SIEMONIA

Napisany 14 lipca 2010 - 20:45

Silnik mam a z tym kompresorem to żart ale da sie załozyc może nie za 3 tyś

Wolę diesla :D Jak odbiorę auto od lakiernika, to szukam dawcy na silnik :)
Poza tym Omega z tym silnikiem już jest, wolałbym być posiadaczem najmocniejszej Omegi w dieslu :)


A tutaj jest dawca i napewno bedzie to najmocniejszy diesel w omedze http://www.youtube.c...v=apMR_ubmsS0:o

#24 OFFLINE   BRYLANT

BRYLANT
  • 371 postów
  • Dołączył: 25-08-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipca 2010 - 20:46

Brylant, o dieslu mówię ;d nie chce benzyny, a fe!


Miałem na myśli M67 4.0d :p

#25 OFFLINE   blase2501

blase2501
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-06-2010
  • Skąd: SIEMONIA

Napisany 14 lipca 2010 - 20:48

Wolę diesla :D Jak odbiorę auto od lakiernika, to szukam dawcy na silnik :)
Poza tym Omega z tym silnikiem już jest, wolałbym być posiadaczem najmocniejszej Omegi w dieslu :)


A tutaj jest dawca i napewno bedzie to najmocniejszy diesel w omedze http://www.youtube.c...v=apMR_ubmsS0:o

#26 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipca 2010 - 20:51

warto by pomyslec o wsadzeniu v12 z 750

Osobiście jak by to wpadło już w moje łapy, raczej zostawiłbym to w oryginalnej budzie :)

#27 OFFLINE   blase2501

blase2501
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-06-2010
  • Skąd: SIEMONIA

Napisany 14 lipca 2010 - 21:08

Silnik v12 z e32 wsadzili nawet do peugota 205 i to był taki mały potwór a w e30 chlodnice powedrowały do bagażnika ale chyba najlepiej pasuje w 750http://www.youtube.com/watch?v=7dYsc7p9F3U ale idac tą droga to v8 z monaro powinna podejsc do omegi to ten sam koncern GM

#28 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipca 2010 - 21:42

V12 nie ma sensu, wieksza masa, niewiele wieksze osiagi w porownaniu do 4.4, a znacznie wieksze koszty w przypadku napraw, nie mowiac o problemie ze skrzynia manualna, ktora trzebaby aplikowac z bmw serii 8, o kosztach nawet nie chce myslec :D


 


#29 OFFLINE   blase2501

blase2501
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-06-2010
  • Skąd: SIEMONIA

Napisany 14 lipca 2010 - 21:49

To ja juz zostane przy v-ce a M50 powedruje do e30 tam bedzie dawał najwiecej
frajdy:D

#30 OFFLINE   BRYLANT

BRYLANT
  • 371 postów
  • Dołączył: 25-08-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipca 2010 - 22:14

ktora trzebaby aplikowac z bmw serii 8


No a 8 z manualem to były tylko Csi których powstało 1510 sztuk więc tanio skrzyni raczej nie kupisz .

#31 OFFLINE   mUody

mUody
  • 270 postów
  • Dołączył: 19-04-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 14 lipca 2010 - 22:46

idac tą droga to v8 z monaro powinna podejsc do omegi to ten sam koncern GM


byl taki projekt http://motonews.pl/f...onaro&start=140


#32 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 16 lipca 2010 - 08:54

No a 8 z manualem to były tylko Csi których powstało 1510 sztuk więc tanio skrzyni raczej nie kupisz .

Nie tylko.
Po pierwsze, w serii 8 były montowane 3 różne silniki.
Starsze 850Ci miały M70b50 pod machą i występowały w obu rodzajach skrzyń
Nowsze 850Ci miały już M73B54 pod machą i występowały tylko w automacie
A w 850CSi był motor M70B56(5,6l).

To dane z BMW ETK


A co skrzyni. To taka ciekawostka. W M60B40 był montowany ten sam automat(5hp30) co w M70B50. Wieniec zębaty(ten do rozrusznika) ma takie same numery wg ETK, a więc są to te same elementy. A skoro automaty były takie same w obu tych silnikach, to manual(też 6 biegów) z M60B40 też da się zastosować, kwestia tylko koło zamachowe ze sprzęgłem wziąć z M60 i pewnie da radę to ożenić.

#33 OFFLINE   dudek1988

dudek1988
  • 3 postów
  • Dołączył: 21-03-2010
  • Skąd: Koszalin

Napisany 22 listopada 2010 - 12:08

co do 2,8 z bmw do omegi to ja przeprowadzam w swojej megi za kilka miesięcy taki swap i później z czasem za koszt 1000 z 196KM można ją wyśrubować na 240KM stosując wałek rozrządu od M-power i już jest czym polatać. a gadanie ze lepiej v8 jest bez sensu bo niektórzy poprostu nie lubią v-ek. Ja osobiście wole rzędowe 6 niż v6 pozdrawiam

#34 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 sierpnia 2017 - 20:08

Przez przypadek trafiłem na najgłupszy wątek w historii opel 24.

Jedynym silnikiem opla i bmw (i nawet zamiennym - chetniej z opla do bmw ) był 2,5 tds i koniec .

Proszę o usunięcie tego wątku , gdyż robi on ludziom wodę z mózgu .



#35 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 sierpnia 2017 - 07:24

Jedynym silnikiem opla i bmw (i nawet zamiennym - chetniej z opla do bmw ) był 2,5 tds i koniec .

teraz to dopiero głupotę wymyśliłeś 

Silnik jest firmy Steyr.Został tylko wykorzystany w BMW i naszej Omedze.Poza tym chyba tez w Range Roverach.


Edytowany przez machony79, 27 sierpnia 2017 - 07:30.


#36 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2017 - 03:15

teraz to dopiero głupotę wymyśliłeś  Silnik jest firmy Steyr

 

Brawo ty. Właśnie odkryłeś Amerykę.

Cóż z tego , skoro wiadomo ,że BMW dawało do opla TEN silnik , a opel w zamian odwdzięczał się wadliwymi skrzyniami biegów.... ?  :p