Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Swap silnika BMW M50 lubM52 do Omegi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
35 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   blase2501

blase2501
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-06-2010
  • Skąd: SIEMONIA

Napisany 12 lipiec 2010 - 18:16

Mam pytanie co myslicie o swapie silnika z bmw 2.5l lub 2.8 do omegi b ? Jesli diesle montowali to benzyna tez powinna wejść.

#2 OFFLINE   BRYLANT

BRYLANT
  • 371 postów
  • Dołączył: 25-08-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipiec 2010 - 18:42

Wydaje mi sie ze już jak sie bawić w swapa to zamiast 2.8 to lepiej 4.4 , wejdzie nawet V12 tylko oczywiście nie bedzie to kosztować 5 zł :wink:

#3 OFFLINE   blase2501

blase2501
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-06-2010
  • Skąd: SIEMONIA

Napisany 12 lipiec 2010 - 19:12

Dla niektórych posiadaczy 2.0 taki silnik byłby juz wystarczajacy i nie wymaga przerobek karoseri silnik m50 2.5 ma192km i ma prosta i niezawodna elektryke i praktycznie bezobslugowy rozrząd takiego swapa mozna zrobic za nieduże pieniądze

#4 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 12 lipiec 2010 - 19:57

Wg BMW ETK sprzęgło w 725tds jest takie samo jak w 728i(m52b28).
Wg tecdoc'a, sprzęgło to jest inne niż w w omedze. Inna ilość zębów na wałków sprzęgłowym(omega ma 14, bmw 10), ale średnica tarczy jest taka sama 240mm.
Jedyny problem jaki się pojawia to fakt, że w tych silnikach są inne skrzynie biegów.
Wg ETK sam kosz skrzyni jest inny.
Więc kwestia teraz taka, czy blok z m52b28 da się ożenić ze skrzynią oplowską. Wg ETK, blok w tds'ie jest inny niż w benzynach r6.

#5 OFFLINE   blase2501

blase2501
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-06-2010
  • Skąd: SIEMONIA

Napisany 12 lipiec 2010 - 20:31

Skrzynie biegow tez mozna przezucic z motrem wtedy pozostaje wał do dopasowania a to jest prostsze niz dorabianie kołnierza miedzy silnik a skrzynie

#6 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipiec 2010 - 20:44

Dla niektórych posiadaczy 2.0 taki silnik byłby juz wystarczajacy i nie wymaga przerobek karoseri silnik m50 2.5 ma192km i ma prosta i niezawodna elektryke i praktycznie bezobslugowy rozrząd takiego swapa mozna zrobic za nieduże pieniądze


Wkładanie Vanosa 2.5 zupełnie nie ma sensu...
Po co rzeźbić, skoro można kupić seryjny oryginalnie zmontowany silnik o pojemności 3.0 który ma 211 kucy a nie jak ten po przeróbce 192.

Jak już się bawić to zapodać M62 + skrzynie 6, wtedy ma to sens. Zadowolenie gwarantowane :)

#7 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipiec 2010 - 22:21

po co kombinować z mieszaniem w garze jak w gamie opla też były pancerne silniki np. c30ne w serii około 180km do tego jakiekolwiek dwie sprężarki na 0,4bar i nawet rozbierać nie trzeba, silnik ze skrzynią za 500zł można kupić, a z założeniem i podłączeniem to se każdy poradzi

jak już robić rzeźbę to po bandzie...
do omegi to przynajmniej M70B5012A i jakąś manualkę która to ogarnie... :p


co wy na to ??


tu coś więcej o tym: cali

#8 OFFLINE   BRYLANT

BRYLANT
  • 371 postów
  • Dołączył: 25-08-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipiec 2010 - 22:49

M70B5012A


Znajomy ma ten silnik w e34(co prawda jeszcze trzeba ją dokończyć wizualnie) ale powiem wam ze jest ogień w szopie :D

#9 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipiec 2010 - 22:58

Znajomy ma ten silnik w e34(co prawda jeszcze trzeba ją dokończyć wizualnie) ale powiem wam ze jest ogień w szopie :D


m62b44 ze skrzynią 6 do tego zaspawany most też robi dobrą robote :)

#10 OFFLINE   MiraSta

MiraSta
  • 18 postów
  • Dołączył: 18-12-2009
  • Skąd: DDZ

Napisany 14 lipiec 2010 - 12:05

Na youtubie gościu włożył 4,4 z bmki do Omegi B w kombi:D


Wystarczy chcieć,żeby móc:D

#11 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipiec 2010 - 13:40

ydaje mi sie ze już jak sie bawić w swapa to zamiast 2.8 to lepiej 4.4

jesli rozwazac swapa, to tez bylbym za takim rozwiazaniem


 


#12 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipiec 2010 - 13:43

jesli rozwazac swapa, to tez bylbym za takim rozwiazaniem


no tak, ale schłodzić 2,8 a schłodzić 4,4 to duża róznica



 


#13 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipiec 2010 - 13:58

no tak, ale schłodzić 2,8 a schłodzić 4,4 to duża róznica

po czym wnosisz? :)

4.4 z chlodnica od diesla w bmw e30 (!) ogarnia bez problemu, wiec skad te obawy?


 


#14 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 lipiec 2010 - 14:01

no tak, ale schłodzić 2,8 a schłodzić 4,4 to duża róznica

No teraz to zagadałeś jak te barany z Opla. Dużo poważnych firm ma w swojej ofercie silniki V8, które jeżdżą. A te ****** z Opelka nie poradzili sobie z takim problemem :( Morał z tego taki,że to mało sprytne goście byli.

EDIT
Pod gwiazdkami jest słowo d.e.b.i.l.e. Ten filtr "cenzurowy" to jest z jakiegoś kółka różańcowego albo przedszkola dla niedorozwiniętych, bo jestem w ciężkim szoku :shock:

#15 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipiec 2010 - 16:23

Jak się bawić w swap i nie lecieć z kosztami na utrzymanie silnika, to dla mnie M57D30, do tego skrzynka 6, most, który to zniesie i to zawirusować. Spalanie do 11 litrów, jakieś 240 km i 500 Nm :)

#16 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipiec 2010 - 18:04

to dla mnie M57D30, do tego skrzynka 6, most, który to zniesie i to zawirusować. Spalanie do 11 litrów, jakieś 240 km i 500 Nm

za duzo rzezbienia, caly naped do wymiany...


 


#17 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipiec 2010 - 19:57

Dla chcącego nic trudnego :)

#18 OFFLINE   BRYLANT

BRYLANT
  • 371 postów
  • Dołączył: 25-08-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipiec 2010 - 20:12

240 km i 500 Nm


A nie lepiej 286KM, 420 Nm i dźwięk V8 ,a nie klekoczącego się diesla ??

#19 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipiec 2010 - 20:14

Wolę diesla :D Jak odbiorę auto od lakiernika, to szukam dawcy na silnik :)
Poza tym Omega z tym silnikiem już jest, wolałbym być posiadaczem najmocniejszej Omegi w dieslu :)

#20 OFFLINE   blase2501

blase2501
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-06-2010
  • Skąd: SIEMONIA

Napisany 14 lipiec 2010 - 20:25

tak sie koledzy rozpedzili z tymi mocami ze warto by pomyslec o wsadzeniu v12 z 750 lub v10 (507km)z nowego M powera tez sie da ,tylko czy warto koszty przewyszą warosc omeg nawet tych najnowszych .Rozpoczynając ten temat mialem na mysli swap ktory miesci sie w kosztach 3 tys. M50+kompresor=:D