Swap silnika BMW M50 lubM52 do Omegi
#1 OFFLINE
Napisany 12 lipca 2010 - 18:16
#2 OFFLINE
Napisany 12 lipca 2010 - 18:42
#3 OFFLINE
Napisany 12 lipca 2010 - 19:12
#4 OFFLINE
Napisany 12 lipca 2010 - 19:57
Wg tecdoc'a, sprzęgło to jest inne niż w w omedze. Inna ilość zębów na wałków sprzęgłowym(omega ma 14, bmw 10), ale średnica tarczy jest taka sama 240mm.
Jedyny problem jaki się pojawia to fakt, że w tych silnikach są inne skrzynie biegów.
Wg ETK sam kosz skrzyni jest inny.
Więc kwestia teraz taka, czy blok z m52b28 da się ożenić ze skrzynią oplowską. Wg ETK, blok w tds'ie jest inny niż w benzynach r6.
#5 OFFLINE
Napisany 12 lipca 2010 - 20:31
#6 OFFLINE
Napisany 12 lipca 2010 - 20:44
Dla niektórych posiadaczy 2.0 taki silnik byłby juz wystarczajacy i nie wymaga przerobek karoseri silnik m50 2.5 ma192km i ma prosta i niezawodna elektryke i praktycznie bezobslugowy rozrząd takiego swapa mozna zrobic za nieduże pieniądze
Wkładanie Vanosa 2.5 zupełnie nie ma sensu...
Po co rzeźbić, skoro można kupić seryjny oryginalnie zmontowany silnik o pojemności 3.0 który ma 211 kucy a nie jak ten po przeróbce 192.
Jak już się bawić to zapodać M62 + skrzynie 6, wtedy ma to sens. Zadowolenie gwarantowane
#7 OFFLINE
Napisany 12 lipca 2010 - 22:21
jak już robić rzeźbę to po bandzie...
do omegi to przynajmniej M70B5012A i jakąś manualkę która to ogarnie...
co wy na to ??
tu coś więcej o tym: cali
#8 OFFLINE
Napisany 12 lipca 2010 - 22:49
M70B5012A
Znajomy ma ten silnik w e34(co prawda jeszcze trzeba ją dokończyć wizualnie) ale powiem wam ze jest ogień w szopie
#9 OFFLINE
Napisany 12 lipca 2010 - 22:58
Znajomy ma ten silnik w e34(co prawda jeszcze trzeba ją dokończyć wizualnie) ale powiem wam ze jest ogień w szopie
m62b44 ze skrzynią 6 do tego zaspawany most też robi dobrą robote
#10 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2010 - 12:05
Wystarczy chcieć,żeby móc:D
#11 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2010 - 13:40
jesli rozwazac swapa, to tez bylbym za takim rozwiazaniemydaje mi sie ze już jak sie bawić w swapa to zamiast 2.8 to lepiej 4.4
#12 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2010 - 13:43
jesli rozwazac swapa, to tez bylbym za takim rozwiazaniem
no tak, ale schłodzić 2,8 a schłodzić 4,4 to duża róznica
#13 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2010 - 13:58
po czym wnosisz?no tak, ale schłodzić 2,8 a schłodzić 4,4 to duża róznica
4.4 z chlodnica od diesla w bmw e30 (!) ogarnia bez problemu, wiec skad te obawy?
#14 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2010 - 14:01
No teraz to zagadałeś jak te barany z Opla. Dużo poważnych firm ma w swojej ofercie silniki V8, które jeżdżą. A te ****** z Opelka nie poradzili sobie z takim problemem Morał z tego taki,że to mało sprytne goście byli.no tak, ale schłodzić 2,8 a schłodzić 4,4 to duża róznica
EDIT
Pod gwiazdkami jest słowo d.e.b.i.l.e. Ten filtr "cenzurowy" to jest z jakiegoś kółka różańcowego albo przedszkola dla niedorozwiniętych, bo jestem w ciężkim szoku :shock:
#15 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2010 - 16:23
#16 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2010 - 18:04
za duzo rzezbienia, caly naped do wymiany...to dla mnie M57D30, do tego skrzynka 6, most, który to zniesie i to zawirusować. Spalanie do 11 litrów, jakieś 240 km i 500 Nm
#17 OFFLINE
#18 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2010 - 20:12
240 km i 500 Nm
A nie lepiej 286KM, 420 Nm i dźwięk V8 ,a nie klekoczącego się diesla ??
#19 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2010 - 20:14
Poza tym Omega z tym silnikiem już jest, wolałbym być posiadaczem najmocniejszej Omegi w dieslu
#20 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2010 - 20:25