Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Koniec z atrapami fotoradarów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2010 - 20:26

Z poboczy polskich dróg zniknąć mają szafki z szybką, w których urządzenie fotografujące jest tylko czasem albo nie ma go nigdy - informuje reporter RMF FM Mariusz Piekarski, który zapoznał się z zapisami nowej ustawy. Nie oznacza to jednak, że na polskich drogach będzie mniej fotoradarów.

Dodany obrazek

Te urządzenia mają być główną metodą na piratów drogowych. Jak pokazują statystyki policyjne, tam gdzie stoi fotoradar, jest nawet o 60 proc. mniej wypadków. Co ważne, aparaty będą stawiane tylko w najniebezpieczniejszych miejscach i nie będzie pustych masztów, bo - jak mówi poseł Janusz Piechociński z sejmowej komisji infrastruktury - miejscowi już się zorientowali i dodają gazu, a zamiejscowi hamują dramatycznie przed tym fotoradarem i wychodzi z tego parodia.

Jego zdaniem parodią są też przenośne fotoradary rozstawiane przez straż miejską tylko po to, żeby złowić i "złupić" jak najwięcej kierowców. Nie będzie tych fałszywych fotoradarów, które umieszczono w śmietniku tuż obok przejścia dla pieszych - zaznacza Piechociński.

Pieniądze z mandatów nie będą już trafiały do instytucji, która wystawi fotoradar. Za wszystkie maszty i ich rozstawienie ma teraz odpowiadać już nie policja a Inspekcja Transportu Drogowego. To właśnie w ITD powstanie automatyczne centrum obróbki zdjęć. Warto również dodać, że autorzy projektu ustawy zrezygnowali z pomysłu wręczania tylko mandatów pieniężnych, za zdjęcia z fotoradarów nadal będą przyznawane punkty karne.

źródło: rmf24.pl

P.S. artykuł mnie zaciekawił, bo fajne zdjęcie :)

#2 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2010 - 20:46

No ok ale jak zlikwidują puste maszty to będą musiały zostać tylko te gdzie non stop będzie załadowany "fotograf". Z czasem się rozniesie gdzie są na stałe i wszyscy tylko tam będą zwalniali.
A że śmietniki znikną to i dobrze by było do one przeważnie były ustawiane na chyba minimum. Przy ograniczeniu do 40km/h ustawiali na 45 byle by mandat wystawić.
p.s.
To foto to mi trochę wygląda na... Zupełnie jak by było zrobione w Machlinach (tylko że tam trochę plener inny był) jak Omegi na zlot jechały :D

#3 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2010 - 20:52

wszyscy tylko tam będą zwalniali.


no i oto chodzi , one mają być tylko w miejscach niebezpiecznych czyli prewencja a nie gdzie popadnie w celu nabicia kasy

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#4 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 lipca 2010 - 00:08

Jeszcze większym postrachem kierowców ma być ogólnopolski system automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym, do którego będą spływać informacje ze wszystkich fotoradarów w Polsce. Pieniądze na jego utworzenie da Unia. Centrum znacznie przyspieszy wypisywanie mandatów. Będzie to robić komputer, który nawet zapakuje w kopertę wezwanie kierowcy do ujawnienia, kto siedział za kierownicą (dopiero potem wystawia się mandat).


http://wiadomosci.wp...mosc_prasa.html

#5 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 września 2010 - 00:15

Kolejne zmiany>> http://moto.onet.pl/...kul.html?node=2

#6 OFFLINE   Szyperek

Szyperek
  • 101 postów
  • Dołączył: 29-08-2010
  • Skąd: Jelcz Laskowice

Napisany 28 września 2010 - 07:30

Koledzy klubowicze jak i forumowicze co prawda tez nie jestem za jakimis fotoradarami w ksztalcie kubla na smieci czy szafki na trzech nogach czy tylko obiektywu wystajacego z krzakow .Zgadzam sie tez ze fotoradary przejmuje od nowego roku ITD nie mniej jednak uwazam ,ze powinni skonczyc z ta parodia bo to niestety jest prawda, postawia gdzies szafke i wszyscy na radiu CB wiedza gdzie jest i w tedy zaczyna sie cyrk na kolkach. Jezdze zawodowo od 6 lat dzien w dzien robie ok 3000km tygodniowo widzialem juz wiele ****** ktorzy nie moja szacunku dla drogi jak i innych mobili .Sam oczywiscie nie raz bylem w takiej sytuacji ze niewiedzialem czy wroce do domu jadac solowka (12) z ladunkiem i widzac jak z naprzeciwka baran jedzie na czolowe wyprzedzajac kolumne. Uwazam , ze powinni wywalic w kosmos wszystkie zabawki tj fotoradary a zainwestowac w nie oznakowane radiowozy na pewno sa bardziej skuteczne bo tak jak juz pisaliscie przed skrzynka kliernt zahamuje z za nia ile fabryka dala.
Oczywiscie to jest tylko moje zdanie jezeli kogos urazilem to sorki.
Pozdrawiam;)
Aha fotka konkretna .

#7 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 października 2010 - 14:53

Z polskich dróg mają zniknąć atrapy fotoradarów, a urządzenia te mają być wyraźnie oznakowane i widoczne tak, by przede wszystkim spełniały rolę prewencyjną i przyczyniły się do poprawy bezpieczeństwa na drogach - zakłada nowela przepisów o ruchu drogowym.

Dodany obrazek


W myśl nowych przepisów Inspekcja Transportu Drogowego przejmuje od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wszystkie fotoradary na drogach krajowych. "GDDKiA ma się zajmować tylko budową i utrzymaniem dróg, a jeśli chodzi o sprawy bezpieczeństwa to przechodzą one do ITD" - powiedział poseł Krzysztof Tchórzewski (PiS), który był sprawozdawcą tego projektu podczas obrad Sejmu na początku października. Według nowelizacji straż gminna (miejska) nie będzie mogła umieszczać przy drogach atrap fotoradarów, czyli instalacji bez urządzenia rejestrującego.

Ponadto jej pracownicy będą mogli dokonywać kontroli na wszystkich drogach na terenie zabudowanym, a poza tym terenem wyłącznie na drogach gminnych, powiatowych i wojewódzkich. Na drogach krajowych fotoradary będą mogły być instalowane wyłącznie przez Inspekcję Transportu Drogowego na wniosek samorządu.

Fotoradary będą musiały być wyraźnie oznaczone i ustawione w widocznych miejscach. W przepisach znalazł się także zapis, według którego brana pod uwagę będzie możliwość błędu kierowcy do 5 km/h.

"W nowelizacji chodzi także o to, by wszędzie tam, gdzie jest informacja o fotoradarze, to oznacza, że on tam naprawdę jest i w związku z tym kierowca, który przekroczy dozwoloną prędkość zostanie słusznie ukarany" - tłumaczył Tchórzewski. Nowelizacja wydłuża okres postępowania mandatowego z 60 do 180 dni. "To spowoduje, że z decyzji, które są związane głównie z przekraczaniem prędkości, do sądów grodzkich będzie trafiało tylko około 10 proc. tych decyzji, a ich w tej chwili w całym kraju są tysiące" - powiedział Tchórzewski.

Zdaniem wiceministra infrastruktury Tadeusza Jarmuziewicza nowe przepisy - jeśli wejdą w życie - przyczyną się do poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach. "Rok 2009 był pierwszym, kiedy zanotowaliśmy wyraźny spadek ofiar śmiertelnych na drogach - z 5,4 tys. w 2008 r. do 4,5 tys. w roku ubiegłym" - powiedział wiceminister.

źródło: interia.pl

#8 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 października 2010 - 23:56

ale bzdura - równie dobrze mogliby uchwalić, że jak na drodze będzie patrol z suszarką to kilometr wcześniej trzeba dać migający napis o kontroli prędkości.
Do diaska, kierowcy powinni jechać z dozwoloną prędkością nie tylko w pobliżu fotoradaru, ale wszędzie! A to mogłoby być osiągnięte, gdy kierowca będzie świadomy, że za każdym zakrętem może być radar.

#9 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 października 2010 - 00:04

A to mogłoby być osiągnięte, gdy kierowca będzie świadomy, że za każdym zakrętem może być radar.

Chyba byla juz dyskusja gdzies tutaj na forum o tym, ze wieksza ilosc radarow nie powoduje zmniejszenie wypadkow/predkosci, a wrecz na odwrot.
Bzdura to jest stawianie fotoradarow tam, gdzie nie jest wcale niebezpiecznie, lecz tam, gdzie mozna napstrykac najwiecej fotek.

#10 OFFLINE   Tyczol

Tyczol

    Kluskowo-Pyzowy Fanatyk

  • 86 postów
  • Dołączył: 29-05-2008
  • Skąd: Gorzow Wlkp.

Napisany 15 października 2010 - 06:56

Fotoradary nie sloza kontroli predkosci ani prewencji. Fotoradary sloza do sciagania kasy.
Kamil.
--------------------------------------------------------
Omega to wspaniale auto...

#11 OFFLINE   zielona

zielona

    Sylwiosława

  • 150 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 15 października 2010 - 08:15

Bzdura to jest stawianie fotoradarow tam, gdzie nie jest wcale niebezpiecznie, lecz tam, gdzie mozna napstrykac najwiecej fotek.


Zwłaszcza jak ni z gruchy ni z pietruchy ustawią ograniczenie na drodze 30km/h

#12 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 października 2010 - 08:17

Chyba byla juz dyskusja gdzies tutaj na forum o tym, ze wieksza ilosc radarow nie powoduje zmniejszenie wypadkow/predkosci, a wrecz na odwrot.
Bzdura to jest stawianie fotoradarow tam, gdzie nie jest wcale niebezpiecznie, lecz tam, gdzie mozna napstrykac najwiecej fotek.


nie przekonuje mnie ten tok myślenia. No bo jadąc zgodnie z przepisami tam gdzie "nie jest wcale niebezpiecznie" będę czuł się jak frajer gdy inni będą mnie wyprzedzać? Ja tam nie wiem, ale w krajach skandynawskich jakoś kierowcy potrafią jeździć przepisowo, w Niemczech, UK podobnie, tylko u nas "odpowiednia" prędkość = X+20%, gdzie X oznacza maksymalną dozwoloną

#13 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 października 2010 - 08:41

tylko u nas "odpowiednia" prędkość = X+20%, gdzie X oznacza maksymalną dozwoloną

A myslisz, ze drogowcy nie wiedza, ze my wlasnie tak myslimy i nie ustawiaja znakow, majac na uwadze fakt, ze jezdzimy te X+20kmh?

No bo jadąc zgodnie z przepisami tam gdzie "nie jest wcale niebezpiecznie"

Jesli o mnie chodzi, to ja akurat prawie zawsze jezdze 110-120 (czyli w wiekszosci X+20/30kmh), chyba, ze warunki pogodowe, lub nawierzchnia na to nie pozwalaja. A w innych krajach jezdza przepisowo, bo maja wysokie mandaty, no i nie musza nadrabiac straconego czasu na remontach, dziurach, objazdach itp, gdyz maja "normalne" drogi...

#14 OFFLINE   bombka

bombka
  • 177 postów
  • Dołączył: 30-01-2010

Napisany 15 października 2010 - 09:24

Doncortino,tylko że w Szwecji są takie właśnie tablice,które ostrzegają przed fotoradarem,jest na nich napisane że za chwile będzie stał fotoradar,masz rację że Szwedzi jeżdżą przepisowo ale bardziej jest to zasługa drakońskich mandatów za przekroczenie prędkości,no i oczywiście ich mentalności.

#15 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 października 2010 - 09:40

Do diaska, kierowcy powinni jechać z dozwoloną prędkością nie tylko w pobliżu fotoradaru


To z gór nad morze jechałbym chyba 3 dni!!!! :pokoj: Dwa lata temu trasę Konin - Krynica Górska zrobiłem w 9 godzin!!!! Oczywiście jadąc przeważnie szybciej niż pozwalają znaki (bo większość drogi stałem w korkach). W zeszłym roku do szwagierki w niemcowni (prawie 1000 km) w tym samym czasie. W Niemczech nie łamałem przepisów, i to nie dlatego, że mandaty wysokie tylko NIE MUSIAŁEM!!!! Bo tam nie ma bzdurnych ograniczeń (remont drogi i stoi 80 a u nas remont i stoi 30 albo mniej a do tego z dwa patrole z suszarkami!!). W zasadzie to nie mam nic przeciwko atrapom ale jak stoją w sensownych miejscach. Natomiast szlag mnie trafia jak widzę strażnika miejskiego albo gminnego jak czai się dosłownie w krzakach z fotoradarem na jakimś właśnie durnym ograniczeniu tylko po to by zarabiać $$$. I jeszcze mi wmawiają, że to dla mojego bezpieczeństwa.

#16 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 15 października 2010 - 19:48

Uważam, że to dobrze, że atrapy znikną, Powinny zostać czynne fotoradary, a nie 8 atrap na 20 km drogi jak jest na pewnej drodze. Do tego co chwila postrzeżenia że fotoradar i kontrola porędkości, ale części atrap fotoradarów na drugim pasie stoi, a ostrzeżenia są po obu stronach drogi.

W efekcie jak się obserwuje ludzi z innych województw jak jadą to hamują przed każdym takim znakiem, bo nie wiedzą nawet że radar jest na drugim pasie w przeciwnym kierunku.

Najlepsze że w terenie zabudowanym stoi ogranieczenie do 70, ale hamują do 50 bo przecież teren zabudowany.
To jest realne zagrożenie wypadkiem: za radarem 120, a radar to 50.

#17 OFFLINE   Rigo

Rigo
  • 33 postów
  • Dołączył: 03-05-2010
  • Skąd: Babiak

Napisany 15 października 2010 - 20:37

W Auto Świecie niedawno był artykuł na temat zasadności stosowania fotoradarów przez straż gminną i miejską - w 2009 r policja zainkasowała za mandaty z fotoradarów 29mln zł, a straże gminne i miejskie 260 mln zł. Przodują w statystykach strażnicy z gmin Biały Bór i Człuchów, o czym przekonałem się na własnej skórze- niestety.

#18 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 17 października 2010 - 21:20

W Auto Świecie niedawno był artykuł na temat zasadności stosowania fotoradarów przez straż gminną i miejską - w 2009 r policja zainkasowała za mandaty z fotoradarów 29mln zł, a straże gminne i miejskie 260 mln zł. Przodują w statystykach strażnicy z gmin Biały Bór i Człuchów, o czym przekonałem się na własnej skórze- niestety.



To współczuję. A co do artykułu to też czytałem, ale nie pamiętałem w jakiej gazecie:D
Faktycznie dobrze, że się to ukróci:D Niech skończą z tą błazenadą i radarem wystawionym zza krzaka:D

#19 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 października 2010 - 09:58

Niestety ja miałem pecha i wracając z Wiednia dosłownie zaraz za znakiem ograniczenia prędkości do 50 km/h z krzaków wybiegł mi na drogę policjant austryjacki z suszarką, tak że musiałem hamować z piskiem opon. Efekt 200 euro:mad: Następnym razem przejeżdżając prze Austrię, Czechy , Słowację lub Węgry ani razu nie przekroczyłem dozwolonej prędkości więcej niż 10km/h
To nie zmienia faktu że również jestem za likwidacją atrap fotoradarów w Polsce bo one nie zmienią naszej mentalności i nie wymusza przestrzegania przepisów.

To z gór nad morze jechałbym chyba 3 dni!!!! :pokoj: Dwa lata temu trasę Konin - Krynica Górska zrobiłem w 9 godzin!!!! Oczywiście jadąc przeważnie szybciej niż pozwalają znaki (bo większość drogi stałem w korkach). W zeszłym roku do szwagierki w niemcowni (prawie 1000 km) w tym samym czasie. W Niemczech nie łamałem przepisów, i to nie dlatego, że mandaty wysokie tylko NIE MUSIAŁEM!!!! Bo tam nie ma bzdurnych ograniczeń (remont drogi i stoi 80 a u nas remont i stoi 30 albo mniej a do tego z dwa patrole z suszarkami!!)



Tak, tak bzdurne ograniczenia prędkości i stawianie znaków tam gdzie nie trzeba to nasza polska specjalność:D
Mało tego, często drogowcy po zakończonych pracach drogowych zapominają "ściągnąć " znaku i w rezultacie jedziesz 30km/h :|

#20 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 18 października 2010 - 16:58

Zgadzam się z przedmówcą. Dzisiaj zauważyłem jeszcze jedną ciekawą sytaucję, a raczej zachowanie naszych kierowców. Nawet jak przekroczysz o 10 km dozwoloną prędkość tzn. w terenie zabudowanym jedziesz 60, na ograniczeniu do 70 jedziesz 80, a poza zabudowanym lecisz 100, to niektórym tak się spieszy, że albo Cię gotowi rozjechać, albo mało co nie obtrąbią.

Do tego jak mam cb to jeszcze komentarze w stylu: niedzielni kierowcy jadą, mimo, że 0 10-15 przekraczam ograniczenie:(
Od razu widać, że żaden mandatu nie dostał, albo filmiku z sobą w roli głównej nie zobaczył:)

Nie to, żebym się chwalił, czy miał jakieś szczególne osiągnięcia w tym względzie, ale jak ktoś zobaczy auto z silnikiem 1,8 lub więcej to już mu się w głowie przewraca i myśli, że będę za ***** 150 km/h w terenie zabudowanym, albo na wyścigi z nim podaję.

Fakt, że czaserm nasza policja daje mandaty za błahe wykroczenia, ale to inna bajka.