Zakup Omegi B
#21 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2006 - 18:13
znajmy kupił pół roku temu drążki+ wachacze wachacze do AUDI A4 96. Zamienniki kosztowały tylko 1700zł. Tuleje w tych drążkach/wachaczach są nie wymienne, zmienia się całość. To się nazywa inwestycja.
poniżej zdjecia błotnika z mojej omegi 99 "B", jak widac narożnik jest mocno sfatygowany, ale ocynk nie odpadł i nie ma sladu rdzy. Taki stan utrzymuje się od kwietnia od stłuczki. Dodam, że maska mimo, że też była mocno pognieciona nie nosi śladów rdzy.
Ocynk jest jednostronny, ale daje radę, z pewnością jest lepiej jak w omegach z poczatku produkcji
#22 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2006 - 19:53
#23 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2006 - 20:10
#24 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2006 - 20:35
kurcze, tez mam ome z 99, a pod co poniektorymi wiekszymi odpryskami na masce i blotnikach widac rdze
na drzwiach też mam nini odprysk, i coś tam raz poraz próbuje się pojawić,ale zwalczam to pastą tempo. Po przetarciu pastą nie ma śladu, wsumie praktycznie nie widać obicia.
Musi być małe, ale głebokie to obicie
ps. z tego co wiem, to modele 97 miały już jakiś ocynk, tj te wyprodukowane po 1 września 96r.
#25 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2006 - 21:05
#26 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2006 - 21:19
Omega to super autko-komfort,nienajdroższe utrzymanie ,ładnie w środku,..........itd :mrgreen:
#27 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2006 - 22:58
#28 OFFLINE
#29 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2006 - 08:05
#30 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2006 - 09:06
antykorozyjne po roku 98 za wystarczające
nie są, te samochdy po prostu rdzewieją.....
#31 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2006 - 10:15
#32 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2006 - 10:24
antykorozyjne po roku 98 za wystarczające
nie są, te samochdy po prostu rdzewieją.....
Też tak mi sie wydaje :sad: Obejżyjcie swoje auta dokładnie.... napewno różowo to nie wygląda (bardziej rudo) Moja jest 98 grudzień i np: przy mocowaniu tłumika końcowego już wyłazi ruda :evil: tak samo pod uszczelką na tylnej klapie - minimalnie ale już w jednym miejscu widać :sad: Ale i tak jest o niebo lepiej niż w starszych omesiach :smile:
#33 OFFLINE
#34 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2006 - 11:48
panowie vtrcohe się ośmieszacie, omega ma jakieś tam kąpiele fosforytzujące itp itp, ale ocynku nigdy prawdziwego nie widziała... prawdziwy ocynk jest czynny, czyli... mam gołe blachy bez farby, mają one być złotawe a nie jakieś blaszyste... jak zrobimy ryse gwoździem to ten ocynk ma zalać tą ryse ponmieważ ocynk jest aktywny powierzchniowo.. jeżlie pieprze durnoty to spytajcie siępierwszego lepszego galwanizera... i skończcie juz z tym tematem ocynku w omedze bo mnie to doprowadz do szału.. wo medzie nie było ocynku...
niezgadzam, się to co pokazałem na fotce to jest warstwa ocynku. Co do teorii z zalewaniem sie rys, to miałem pare lat temu audi 80, i jak wiadomo był tam ocynk. Miejscami, gdzie były głębokie uszkodzenia, rysy itp, coś się pojawiało, tj. ruda.
Więc albo to też nie był ocynk, albo teoria z zalewaniem sie rys jest jest w tym przypadku nie auktualna, ponieważ rodzajów ocynku jest kilka, różnią się sposobem nakładania, temp. wytwarzania itp. Rozmawiałem z gościem który pracuje w fabryce maszyn górniczych. Mają też tam galwalizowanie. I problem z ocynkiem aut nie leży po stronie kosztów (to też), ale przedewszystkim rozchodzi się o proces technologiczny. Blachy które są już wytłoczone itp, kiedy są poddawanne ocynkowaniu przechodzą przez różne kąpiele w wysokich temp. I te wysokie temp. powodują odkształcanie oraz osłabianie struktóry blach lub samych zgrzewów itp. Dlatego w motoryzacji nie każdy proces ocynkowania może mieć zastosowanie. (a jest ich sporo).Kolejny problem to nie przyczepność farb do niektórych powłok ocynku.
Jak by to co jest na fotce miało by być gołą blachą, to już dawno było by rude.
ps. Ogladałem Renaunt Megane 2003 po lekkim dzwonie, miał ocynk identyczny jak ten z fotki. (nie był złocisty, tylko blaszany, swoją drogą nie widziałem jeszcze złocistego na aucie)
ps. omega 100 wychodziła od początku 99r
#35 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2006 - 12:40
P.S to w 98 r wychodziła wersja edycja 100?
ps. omega 100 wychodziła od początku 99r
Rocznik 98 GRUDZIEŃ czyli modelowy 99. W oplu rocznik MODELOWY zmienia sie od października.
#36 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2006 - 12:58
P.S to w 98 r wychodziła wersja edycja 100?
ps. omega 100 wychodziła od początku 99r
Rocznik 98 GRUDZIEŃ czyli modelowy 99. W oplu rocznik MODELOWY zmienia sie od października.
ale chyba rocznica przypadała w 99, a nie roku modelowym 99 który zaczyna się już 98 Być może opel już wypuszczał 100ki prędzej,(koniec 98)skoro ty masz taką
#37 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2006 - 17:21
le chyba rocznica przypadała w 99, a nie roku modelowym 99 który zaczyna się już 98 Być może opel już wypuszczał 100ki prędzej,(koniec 98)skoro ty masz taką
No niby rocznica wypada w 99 ale tak jak napisałem moja jest z 98 i jest edition 100. Pewnie chodzi o to żeby od 1 stycznia już stały w salonach. Według VIN-u jest to 99r a naprawde jest 98 grudzień.
#38 OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2006 - 21:23
#39 OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2006 - 07:28
niezgadzam, się to co pokazałem na fotce to jest warstwa ocynku
najprościej będzie Ci po prostu przyznać rację, tak TWoja OMEGA ma ocynk i nie zardzewieje...gdzie taką można kupić?
#40 OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2006 - 13:30
niezgadzam, się to co pokazałem na fotce to jest warstwa ocynku
najprościej będzie Ci po prostu przyznać rację, tak TWoja OMEGA ma ocynk i nie zardzewieje...gdzie taką można kupić?
najprościej będzie Ci poprostu przyznac rację, tak moja omega nie ma ocynku.
To co pokazałem na fotce jest fotomontażem.
ps. zdecyduj się, gdzieś pisałeś, że omy mają ocynk, teraz zapierasz się że nie