Zakup Omegi B
#1 OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2006 - 18:33
no w koncu ile mozna jezdzic polonezem ktory lata swojej swietnosci mial w
latach 70`tych
Tylko jest jedno ale .... kumpel mechanik mowi zebym sie popukal w glowe
i dal sobie spokoj z tym autem. Powiedzial ze Audi A6 bedzie lepszym rozwiazaniem
bo "cytuje" :
nie rdzewireje
ma lepsze silniki (podobno audi ma wtrysk bezposredni)
mniej pali, trwalszy silnik
lepsze zawieszenie
skrzynia nawet 6-biegowa
itd...
to co w koncu jest lepszego w omedze poza wygladem oczywiscie :-))
poprawilem tytul tematu - bartas
#2 OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2006 - 18:49
ogolnie nie patrz na silnik tylko na to co chcesz miec w aucie. Wyposazeniowe wersje Omegi i Audi to raczej niebo a ziemia. Omega ma wnetrze o wiele ladniejsze niz nowe auta , a co dopiero audi i to A6 w starej kascie...
wybor nalezy do Ciebie
ja kupilem omege bo :
to juz 3 Ci opel w rodzinie i nadal odpukac niezawodny...
bo to MV6 a V6 chodzi masakrycznie ...
duze i wygodne auto
itp itd ...
#3 OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2006 - 19:12
#4 OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2006 - 19:42
1998r
A6 to wydatek od 28tys
OB od 18tys
wyposażenie, moim zdaniem jest lepsze w Omce
ale wykonanie, szczególnie blachy, są lepsze w Audi
wybór i tak należy do Ciebie - ja wybrałem Omke
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#5 OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2006 - 21:17
jakie osiagi ma OB 2,5 TD ?
wiem ze 130 koni okolo 12 sek do 100 km/h
zna ktos przyspieszenia na poszczegolnych biegach ?
III 60-100 km/h
IV 60-100 km/h
V 80-120 km/h
nie moge nigdzie w internecie znalezc tych danych
#6 OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2006 - 21:19
problemów ale ja mam 97 jeszcze przed pełnym ocynkiem i nie mam żadnych śladów korozji
nie było nigdy pełnego ocynku w omegach
#7 OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2006 - 21:28
#8 OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2006 - 22:07
Dobra omega po 98 też nie rdzewieje ale w audi jakoś lepiej to wychodzi :razz:nie rdzewireje
ma lepsze silniki (podobno audi ma wtrysk bezposredni)
mniej pali, trwalszy silnik
Tu napewno audi jest górą (w silnikach diesla 1000 razy)
Może i lepsze pod względem prowadzenie ale niestety droższe w eksploatacji - omega pod tym wzgledem jest napewno tańszalepsze zawieszenie
To jest duży + takiego właśnie szukam i najlepiej jeszcze quatro :twisted:skrzynia nawet 6-biegowa
Poza wyglądem najlepsze są ceny części - audi napewno jest droższe. No i omesia ma jeszcze naped na tył :twisted: dlatego szukam audi quatro :twisted:to co w koncu jest lepszego w omedze poza wygladem oczywiscie
Dokładnie.gutek, to trochę różne połki aut
1998r
A6 to wydatek od 28tys
OB od 18tys
Co do wyposażenia to bym dyskutował. A wykonanie napewno lepsze jest w audi.wyposażenie, moim zdaniem jest lepsze w Omce
ale wykonanie, szczególnie blachy, są lepsze w Audi
#9 OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2006 - 22:17
no,miałem na myśli że po 98 jest ponoć więcej elementów cynkowanych :razz:nie było nigdy pełnego ocynku w omegach
#10 OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2006 - 22:31
ponoć więcej elementów cynkowanych
d.... nie ocynk co udowodniłem kolegom MARO oraz QQ na szrotowisku. Był ocynk to fakt ale jednostronny i to tylko na blachach przykręcanych np maska, drzwi, klapy.
to co Ci po tym że masz z zewnątrz drzwi kryte a od wewnątrz już nie... nic.. tak jakby go nie było.. i dlatego wcina...
ostatnio miałęm z pewnym gościem do czynienia który miał w omie bodajże 98 bądź 99 lekką krakse w d... na wypadek któej odprysła farba. Mówie gościowi ot tak... ach te omegi to szroty od razu nie ma farby, dobrze podkład nie zszedł a już rdza się pojawia... a on na to.... no tak... ale to przeciez ocynk, aż tydzień już tak jeżdże :mrgreen:
prawdziwy ocynk nie rdzewieje
#11 OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2006 - 22:32
#12 OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2006 - 22:43
ponadto, a6 czy 100... omega A i Omega B... to są takie same samochodziki klepane w milionach egzemplarzy dla ludzi i mało się zmieniają w ciągu tych lat oprócz estetycznej oprawy i bajerów za które płacimy, jak się nawet popatrze na te komputery centralnego zamka któe są wielkości mojej szafy to mnie na śmiech zbiera.... zobaczciie ile potrafią nasze komórki a taki komputer z samochodu klocek potrafi tylko sterować ryglami... żałosne..... i np... żeby audi było nawet i najnowsze a6 i miało piękny silnik V6, to jak popatrze na te kielichy amortyzatorów rodem z cygara to normalnie..... fuuuu
ocynk... zapomnijmy już w audi o pełnym ocynku, jest zanurzana buda tylko i wyłącznie do wysokości listew, prawdziwy ocynk w audi skończył się na modelu 80 i cygaro 100.
Audi panowie rdzewieje, rudy wyłazi z pod uszczelek szyb itd... no bo oszczędności...
inna sprawa... na jak długo kupujemy auto? dla mnie omega to hobby więc sprzedarz odpada, ale przecietny użytkownik nie jeździ autem używanym dłużej niż 3 lata, sprzedaje i kupuje następne.... nie dość że traci sie na cenie to jeszcze idzie kasy w części... dla mnie wybór jest prosty..... różnice komfortu czuje dopiero BMW 7.
#13 Guest_sunnychris_*
Napisany 09 sierpnia 2006 - 10:46
#14 OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2006 - 20:59
Ale ogladałem omege C 2002 rok, bita była z przodu, i tam nie było żadnego ocynku.(maska) Widać było tylko farbę i rdzę.
Już sam nie wiem co o tym myśleć.
#15 OFFLINE
#16 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2006 - 14:49
#17 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2006 - 10:49
Audi Bmw i Mercedes sa o wiele drozsze i przy zakupi i w utrzymaniu.
Rozmawialem z mechanikiem i wymiana jednej strony zawieszenia w audi to koszt okolo 1000 tys >> bo sa elementy aluminiowe>>
Do tego zawiecha sypie sie bardziej niz ta w omie, po prostu to jest zawieszenie na dobre drogi a nie takie szutry i dziury jak u nas, jedna dobra dziura i mozesz cos rozpieprzyc.
zawieszenie w omie jest trwalsze lepiej znosi nasze dziury i jest tansze duzo tansze !
A co do komfortu to tez bez przesady przeciez Omega jest bardzo komfotowa i cicha <pod warunkiem ze ma pod macha silnik V6 >> no moze na + jest to Quatro w Audi, ale jak sie cos posypie to tez trzeba gruba kasa dysponowac.
kupic to nie problem , ale utrzymac to pozniej
#18 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2006 - 10:57
Opel zawsze bedzie Oplem i dlatego jest fajny
#19 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2006 - 15:19
#20 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2006 - 16:17
przeciez nikt nikogo nie zmuszał do kupienia Omegi, ja miałem zamiar kupić Vectre B ale omega bardziej mi sie podobała a rodzinne auto ma być duże, a audi czy vw w tej cenie to raczej ciężko kupić
249 Nm przy 4951 obr/min