Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z odpaleniem na ciepło 2.5TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
116 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 14 lipca 2010 - 20:50

Ja mam podobnie dzisiaj włożyłem drugi rozrusznik bo mój już mi szwankował a ten był w dużo lepszym stanie bo i wirnik bez większego wydarcia, wymieniłem tuleje, szczotki wsadziłem rozrusznik do auta a tu rozrusznik gorzej kręci niż poprzedni tak słychać jak by nie miał siły. Jak przekręcę kluczyk na zapłon to mocno przygasa mi mid jak skończy grzać to trochę się rozjaśni ale długo muszę kręcić zanim zapali. Masa i kable OK, wie może ktoś o co chodzi?
Mój stary rozrusznik to był magneti marelli a teraz założyłem boscha czy to jest rożnica jakaś? Na drugim rozruszniku niema tego napisu bosch ale wygląda identycznie jak te w aukcjach allegro.

#42 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 lipca 2010 - 21:13

czasem cewka (automat) na rozruszniku ma styki w środku wypalone i nie przenosi dobrze napięcia można ją rozlutować i rozgiąć i podczyścić styki ale ..lepiej nową...

#43 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 14 lipca 2010 - 21:20

czasem cewka (automat) na rozruszniku ma styki w środku wypalone


A która to ta cewka bo jest tak stojan, wirnik i elektromagnes jak się nie mylę i gdzie ta cewka?

#44 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 14 lipca 2010 - 21:22

Chodzi o styki w elektomagniesie,ale sprobuj kable.Doloz mase.

#45 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 14 lipca 2010 - 21:24

Chodzi o styki w elektomagniesie,ale sprobuj kable.Doloz mase.


Ok zobaczę z tą masą w piątek bo jutro w pracy będę, a to ten elektromagnes jeszcze spełnia jakieś zadanie poza wypychaniem bendiksa? Dołożyć mase czyli np. jakiś gruby przewód od minusa z aku gdzieś do obudowy rozrusznika?

#46 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 14 lipca 2010 - 21:28

dokladnie tak! A Wypycha bendiks i zalancza rozrusznik.Mase mozesz podpiac gdzies pod silnik bo rozrusznik jest zmasowany z silnikiem.

#47 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 14 lipca 2010 - 21:30

dokladnie tak! A Wypycha bendiks i zalancza rozrusznik.


tak wypycha rozrusznik i załancz go i normalnie kręci ale oma długo musi kręcić zanim zapali i na zimnym i na ciepłym a na starym lepiej paliła chociaż na gorącym miała wielkie problemy, tyle że stary musiałem wymienic bo na gorącym czasami nie wyciągała bendiksu.

#48 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 14 lipca 2010 - 21:34

Wiec sprobuj z kablami na poczatek.

#49 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 16 lipca 2010 - 13:57

Dzisiaj zrobiłem taki pomiar podłączyłem miernik do biegunów aku i bez odpalonego auta zaraz po zgaszeniu na aku było 12,8 V podczas grzania świec jakieś 11.7V a podczas rozruchu (kręcenia) spadło do 8,8V. Wie ktoś jak to powinno być bo nie wiem dla czego tak słabo pali? Zrobiłem trasę taka 15km i zgasiłem auto, postała jakieś 15min i musiałem ją kręcić z 30s że by zapaliła a mam to urządzonko z allegro, potem przejechałem się kawałek i po zgaszeniu kręciłem z 20 s i nie chciała zapalić więc polałem pompę wodą i zapaliła po jakiś 3s kręcenia. Skoro pompa już szwankuje to czemu to urządzonko z allegro nie pomaga?
A oczywiście dodatkowo masę pociągnąłem i wszystkie styki poczyszczone i wypięcie czujnika temp. też nic nie daje?

#50 OFFLINE   2136342

2136342

    pio

  • 34 postów
  • Dołączył: 20-01-2010
  • Skąd: Jasło

Napisany 16 lipca 2010 - 17:03

Pod kolektorem ssącym w okolicy 4-5 cylindra. Spowoduje to grzanie świec na ciepłym silniku i umożliwi rozruch. Dzisiaj jest promocja ale w przyszłości :szukaj2:


czy mogę poprosić o zdjecie miejsca tego czujnika? silnik jest wielki i mało tam miejsca nawet żeby coś dojrzeć. w jaki sposob go najłatwiej wypiąć, tzn. czy są jakieś zapadki etc. z góry dziękuję.

#51 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 16 lipca 2010 - 17:32

czy mogę poprosić o zdjecie miejsca tego czujnika? silnik jest wielki i mało tam miejsca nawet żeby coś dojrzeć. w jaki sposob go najłatwiej wypiąć, tzn. czy są jakieś zapadki etc. z góry dziękuję.


Czujnik jest między 4 a 5 wtryskiem wystaje taka mała czarna kostka z bloku silnika zaraz koło kostki od wtrysku sterującego jak staniesz przodem do auta to po prawej stronie pod kolektorem ssącym. Do zdjęcia tej kostki potrzebne 2 duże śrubokręty i jednym przyciskasz taki drucik a 2 musisz z ciągnąć wtyczkę.

#52 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 16 lipca 2010 - 18:24

Dzisiaj zrobiłem taki pomiar podłączyłem miernik do biegunów aku i bez odpalonego auta zaraz po zgaszeniu na aku było 12,8 V podczas grzania świec jakieś 11.7V a podczas rozruchu (kręcenia) spadło do 8,8V. Wie ktoś jak to powinno być bo nie wiem dla czego tak słabo pali?


Te wartości są w normie.

#53 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 16 lipca 2010 - 19:32

czyli już nie mam pomysłu co może jej dolegać z tym paleniem, powoli opuszczają mnie siły co do tego auta
W książce '' Sam Naprawiam Opel Omega'' pisali że jeżeli podczas rozruchu napięcie spada poniżej 10V to jest źle?

#54 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 lipca 2010 - 19:48

czyli już nie mam pomysłu co może jej dolegać z tym paleniem, powoli opuszczają mnie siły co do tego auta
W książce '' Sam Naprawiam Opel Omega'' pisali że jeżeli podczas rozruchu napięcie spada poniżej 10V to jest źle?


no ja myślę jak już nie pomaga grzanie świec ..a polałeś pompę wodą i odpaliła to może pierwsze czujnik temperatury paliwa w nastawniku co jest..a drugie to już pompa nie wydala i koniec z nią i czeka wymiana lub regeneracja..

a ja podczas kręcenia mam poniżej 10 V już nie pamiętam dokładnie.

#55 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 16 lipca 2010 - 19:55

no ja myślę jak już nie pomaga grzanie świec ..a polałeś pompę wodą i odpaliła to może pierwsze czujnik temperatury paliwa w nastawniku co jest..a drugie to już pompa nie wydala i koniec z nią i czeka wymiana lub regeneracja..

a ja podczas kręcenia mam poniżej 10 V już nie pamiętam dokładnie.


a te urządzonko z allegro lub wypięcie tego czujnika temp. nie załatwia sprawy z paleniem i czujnikiem temp paliwa? Pompa była regenerowana w Bydgoszczy 2 lata temu są jeszcze na niej plomby tego serwisu i mam rachunki więc co oni zrobili skoro po tak krótkim czasie pompa padła? A czy zły kąt wtrysku może mieć takie objawy złego palenia?
Ile mniej więcej może kosztować taka regeneracja, lub ustawianie konta wtrysku lub też wymiana pompy na drugą bo może warto by było kupić jakąś używkę skoro tak robią te regeneracje?

#56 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 16 lipca 2010 - 19:58

Arczon82 dolej do ropy troche oleju roślinnego tj. tak z 5l OR na 12-15l ON lub zalej bioester z Bliskiej. Jeśli na tym paliwie odpalanie sie poprawi to masz problem z pompą wtryskową. Nie martw się o to czy to paliwo coś zaszkodzi silnikowi bo gwarantuje Ci że po wyjeżdżeniu 20l paliwa nic się nie stanie silnikowi ani pompie.

#57 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 lipca 2010 - 20:02

nawet nie wiecie jak pompy regenerują . sprawdzają dają inny tłoczek i głowiczke i oceniają że da rade jakieś 1,5 roku i wszystko..to takie regeneracje..koszt wymiany pompy to około 200zł..ale bym podjechał jeszcze do speców od pomp i zobaczył co powiedzą..

#58 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 16 lipca 2010 - 20:03

Arczon82 dolej do ropy troche oleju roślinnego tj. tak z 5l OR na 12-15l ON lub zalej bioester z Bliskiej. Jeśli na tym paliwie odpalanie sie poprawi to masz problem z pompą wtryskową. Nie martw się o to czy to paliwo coś zaszkodzi silnikowi bo gwarantuje Ci że po wyjeżdżeniu 20l paliwa nic się nie stanie silnikowi ani pompie.


U mnie w okolicy nie ma bliskiej ale z tym OR spróbuje bo już nie mam pomysłów co może jej być bo jak ją kupiłem w listopadzie to paliła od strzała i na ciepłymi zimnym i tak po 3 miesiącach zaczeły sie kłopoty z paleniem a pompa jest na pewno po regeneracji więc już mnie to wszystko dziwi ale jak polałem wodą na pompę to odpaliła po jakiś 3 s kręcenia.

#59 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 16 lipca 2010 - 20:05

Taaa moja też była po "regeneracji". 60kkm i znów problemy z paleniem.

#60 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 16 lipca 2010 - 20:06

nawet nie wiecie jak pompy regenerują . sprawdzają dają inny tłoczek i głowiczke i oceniają że da rade jakieś 1,5 roku i wszystko..to takie regeneracje..koszt wymiany pompy to około 200zł..ale bym podjechał jeszcze do speców od pomp i zobaczył co powiedzą..


tak tylko musiałbym w mojej okolicy takich speców znaleźć bo jak na razie to nikt się nie chce dotykać do tego silnika ale chętnie bym chciał że by ktoś mi sprawdził dokładnie to pompę bo nie chcę kupować używki na darmo. A to jest możliwe że po regeneracji by padła tak nagle i do tego stopnia że nawet odpięcie czujnika nic nie pomaga?