Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z odpaleniem na ciepło 2.5TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
116 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 09 lipca 2010 - 23:15

mozliwe ze nastawnik swiruje, ja kiedys tez tak miałem, ze nie chciała odpalicna ciepłym ale to doszedł czujnik wału i głowiczka pompy wszystko zostało wymienione ale znow ten sam prplem powrocił a nawet gorzej ale w poniedziałem odbieram fure od znajomego mechaniora i niby ma byc git , zobaczymy, opisze co i jak w razie co po odbiorze auta ;]

#22 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lipca 2010 - 11:48

a ja pokusił bym się i załatwił temat na dłużej wymieniając czujnik temperatury paliwa jaki znajduje się w pompie wtryskowej ten temat już był poruszany i wiem że niektórzy forumowicze robili tan manewr i był spokój bez żadnych urządzeń.

#23 OFFLINE   kamilek

kamilek
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Gorzów

Napisany 12 lipca 2010 - 22:10

a właśnie jaka ma być temperatura paliwa, przy 92st silnika, mi pokazywało 54 albo 56 to dobrze czy źle?

#24 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2010 - 22:13

Koło 70 stopni.

#25 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 13 lipca 2010 - 00:00

Omka już smiga ;] skonczyło sie na wymianie całej pompy wtryskowej i teraz jest git ;]

#26 OFFLINE   caliber21

caliber21
  • 41 postów
  • Dołączył: 27-03-2010
  • Skąd: Kościerzyna

Napisany 13 lipca 2010 - 21:27

Podepne się troche pod temat też mam problem z paleniem na ciepłym musze dość długo kręcić na zimnym pali na dotyk!Rozmawiałem z mechanikiem o tym i on stwierdził że nie długo regeneracja pompy mnie czeka mówi że koszt ok 2,5tys zł!Z mechaniki nie jestem dobry więc pytanie takie bo ktoś mi mówił że na ciepłym paliwo cofa mi się do baku i tak sobie myśle że może dałbym sobie zrobić taki przycisk którym bym sam załaczał pompe żeby zaciągneła i dopiero potem kręcił bym rozrusznikiem myślicie że coś takiego dało by się zrobić?czy może odpiąć lepiej ten czujnik o któym ktoś już wspomniał?czy też kupić to cudo z allegro?chciał bym coś z tym zrobić bo troche siara tak kręcić a po za tym rozrusznik dostaje po *****!

#27 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lipca 2010 - 21:31

Wstaw zaworek zwrotny zaraz po wyjściu przewodu z baku. Do tego mógł byś wymienić czujnik temp w nastawniku. Koszt 60 zł, zdejmujesz kolektor, odkręcasz kapę nastawnika i wymieniasz. Roboty na godzinkę.

#28 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 13 lipca 2010 - 21:32

Podepne się troche pod temat też mam problem z paleniem na ciepłym musze dość długo kręcić na zimnym pali na dotyk!Rozmawiałem z mechanikiem o tym i on stwierdził że nie długo regeneracja pompy mnie czeka mówi że koszt ok 2,5tys zł!Z mechaniki nie jestem dobry więc pytanie takie bo ktoś mi mówił że na ciepłym paliwo cofa mi się do baku i tak sobie myśle że może dałbym sobie zrobić taki przycisk którym bym sam załaczał pompe żeby zaciągneła i dopiero potem kręcił bym rozrusznikiem myślicie że coś takiego dało by się zrobić?czy może odpiąć lepiej ten czujnik o któym ktoś już wspomniał?czy też kupić to cudo z allegro?chciał bym coś z tym zrobić bo troche siara tak kręcić a po za tym rozrusznik dostaje po *****!


odepnij czujnik temp w bloku i pompka bedzie pracowac przy kazdym wlaczeniem zaplonu.
O tym cofaniu sie paliwa to wedlug mnie watpliwa sprawa, bo tak na chlopski rozum to po nocy tez by sie zapowietrzal a sam napisales ze zimny pali ok

#29 OFFLINE   caliber21

caliber21
  • 41 postów
  • Dołączył: 27-03-2010
  • Skąd: Kościerzyna

Napisany 13 lipca 2010 - 21:36

odepnij czujnik temp w bloku i pompka bedzie pracowac przy kazdym wlaczeniem zaplonu.
O tym cofaniu sie paliwa to wedlug mnie watpliwa sprawa, bo tak na chlopski rozum to po nocy tez by sie zapowietrzal a sam napisales ze zimny pali ok



No racja o tym nie pomyślałem!Czyli to nie jest tak że czeka mnie nie długo regeneracja pompy?

#30 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 13 lipca 2010 - 21:39

ja odpialem ten czujnik rowny rok temu i tak sobie jezdze. z odpalaniem nie ma problemu. Tak wiec jak pokombinujesz to pojezdzisz jeszcze "chwile"
tylko zdajesz sobie sprawe ze po odpieciu tego czujnika klima Ci sie nie zalaczy... o ile ja posiadasz

#31 OFFLINE   caliber21

caliber21
  • 41 postów
  • Dołączył: 27-03-2010
  • Skąd: Kościerzyna

Napisany 13 lipca 2010 - 21:44

Klimą się nie przejmuje w poprzednich autach nie miałęm to i tu moge nie mieć bardziej zależy mi na normalnym odpalniu ok dzięki za pomoc

#32 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 13 lipca 2010 - 22:26

jesli masz troche smykałki do mechanikowania to da rade zrobic to taniej niz 2,5tys zł , pompe mozna kupic juz od 500 do 800zł w bardzo dobrym stanie uzywaną, a wymiana to pikus ;]

#33 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 lipca 2010 - 08:15

caliber21 było pisane o tym zamontuj to i klima działa..
http://allegro.pl/it...dti_vw_tdi.html

#34 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 14 lipca 2010 - 18:25

caliber21 było pisane o tym zamontuj to i klima działa..
http://allegro.pl/it...dti_vw_tdi.html


Potwierdzam i zrobilem juz z tym 80tys\km i nadal jezdze,wiec to chyba nie jest na chwilke.

#35 OFFLINE   neoknight

neoknight
  • 106 postów
  • Dołączył: 08-03-2008
  • Skąd: Gliwice

Napisany 14 lipca 2010 - 18:54

dopinam się do tematu.
Mianowicie też mam problem z odpalaniem na ciepłym silniku z tym że pompy się na razie nie czepiajmy (w styczniu była sprawdzana i uszczelniana był założony też nowy nastawnik ale to już inna historia. Paliła w tedy od kopa i na zimnym i na ciepłym).
Od pewnego czasu jak się zagrzeje (zaznaczam że im cieplej na dworze tym gorzej) strasznie ciężko kręci czasami nawet lampki na tablicy mi przygasają i tak muszę go kręcić z 30 sek zanim załapie (prościej mówiąc nie ma tego kopa przy rozruchu tylko takie łułu łułłu łułu). Od razu mówię że aku jest nowy (kupiony w styczniu) a parę dni temu dolałem wody i naładowałem go. Ale dalej to samo rano bez problemu po rozgrzaniu problem i to spory.
Zastanawiam się czy to kable czy rozrusznik.
Co o tym myślicie??

#36 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 lipca 2010 - 19:00

zapodaj rozrusznik do regeneracji albo sam powymieniaj tulejki i resztę szczotki można bendix i masz nówkę za około 150 zł w tym dodam że bendix to koszt 80 zł około czasem nawet cewka na rozruszniku daje popalić...a pierwsze najlepiej sprawdź połączenia na kablach do rozrusznika co dochodzą

#37 OFFLINE   neoknight

neoknight
  • 106 postów
  • Dołączył: 08-03-2008
  • Skąd: Gliwice

Napisany 14 lipca 2010 - 19:14

No kable nie są w najlepszym stanie szczególnie masa. Więc może najpierw powymieniam kable.
Potem zajmę się rozrusznikiem.
Mam nadzieje że to któryś z tych dwóch problemów bo nie mam zamiaru wydawać kasy na pompę :p
Aczykolwiek po rozgrzaniu zlałem pompę i głowiczkę zimną wodą (lałem tak parę minut)
i dalej ciężko zapalał. (zrobiłem tak bo słyszałem że po ostudzeniu pompy jak odpali to znaczy ze głowiczka)
Nic porobię najpierw tańsze rzeczy i się zobaczy :D

#38 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 lipca 2010 - 19:18

Zobaczysz jak zajmiesz się rozrusznikiem to będzie ok..ale weź jeszcze aku zmierz pod obciążeniem specjalnym przyrządem jakiś elektryk sam. powinien to mieć bo aku nowy i może być lipa a to już u ciebie 6 miesięcy ma ..

#39 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 14 lipca 2010 - 19:21

No kable nie są w najlepszym stanie szczególnie masa. Więc może najpierw powymieniam kable.
Potem zajmę się rozrusznikiem.
Mam nadzieje że to któryś z tych dwóch problemów bo nie mam zamiaru wydawać kasy na pompę :p
Aczykolwiek po rozgrzaniu zlałem pompę i głowiczkę zimną wodą (lałem tak parę minut)
i dalej ciężko zapalał. (zrobiłem tak bo słyszałem że po ostudzeniu pompy jak odpali to znaczy ze głowiczka)
Nic porobię najpierw tańsze rzeczy i się zobaczy :D


Mialem tak samo myslalem ze aku mi pada.No ale na cieplym? Dalo mi do myslenia.Dolozylem dodatkowa mase i pali od kopa.Sprawdz wlasnie te przewody.

#40 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipca 2010 - 19:59

Mialem tak samo myslalem ze aku mi pada.No ale na cieplym?

Większa temp, większy opór :) Stąd mniejszy przepływ prądu przez przewody na ciepłym.