Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana wkładki stacyjki - problemy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
73 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   JackArs

JackArs

    JackArs

  • 40 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Głogów

Napisany 02 lipca 2010 - 08:02

Witam. Zrobiłem tak jak to napisał kiedyś ''lord_craven'' i wszystko szło dobrze dopóki nie zauważyłem,że końcówka starej wkładki około 1cm została w środku :mad: Pytanie teraz czy można to wyciągnąć z drugiej strony? tzn od lewej strony kierownicy? czy lepiej jakimś gwózdkiem dłuższym i młoteczkiem :) podłubać i wyciągać po kawałeczku? kurcze...poradziłbym sobie z wymianą w 15 min, ale zawsze coś nie wypali:mad:

#2 OFFLINE   _MarcinG_

_MarcinG_
  • 188 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Konin

Napisany 02 lipca 2010 - 08:24

zdejmij kostkę stacyjki i wszystko co zostało z płetwy wypadnie :)
Dodany obrazek


[think]http://marcingokp.mybrute.com[/think]



Alkohol pije się tylko w dwóch przypadkach: z zakąską i bez zakąski

#3 OFFLINE   JackArs

JackArs

    JackArs

  • 40 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Głogów

Napisany 02 lipca 2010 - 08:36

Czyli po lewej stronie...Tak?

#4 OFFLINE   _MarcinG_

_MarcinG_
  • 188 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Konin

Napisany 02 lipca 2010 - 08:48

Dokładnie...
P0 przeciwnej stronie do wkładki :)
Dodany obrazek


[think]http://marcingokp.mybrute.com[/think]



Alkohol pije się tylko w dwóch przypadkach: z zakąską i bez zakąski

#5 OFFLINE   JackArs

JackArs

    JackArs

  • 40 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Głogów

Napisany 02 lipca 2010 - 23:13

Dzięki...już zrobione i śmiga :jump: Mam jeszcze małe pytanko...Jeśli Omcia stała jakieś 1,5 miesiąca bez odpalania to mogło się coś poprzestawiać w kompie? Klemy miałem odłączone...Akum.dobry.

#6 OFFLINE   Daro Daro

Daro Daro
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Koszalinek

Napisany 14 lipca 2010 - 20:49

Witam. Zrobiłem tak jak to napisał kiedyś ''lord_craven'' i wszystko szło dobrze dopóki nie zauważyłem,że końcówka starej wkładki około 1cm została w środku :mad: Pytanie teraz czy można to wyciągnąć z drugiej strony? tzn od lewej strony kierownicy? czy lepiej jakimś gwózdkiem dłuższym i młoteczkiem :) podłubać i wyciągać po kawałeczku? kurcze...poradziłbym sobie z wymianą w 15 min, ale zawsze coś nie wypali:mad:


Siema kolego. pomóż! mi właśnie padła stacyjka a dokładnie wkładka i teraz nie wiem jak wyjąć samą wkładkę bez demontażu całej stacyjki wszystko już rozebrałem-kierownice,poduszkę przełączniki ale sama stacyjka ma śruby zrywalne więc jak to zrobić żebym nie musiał rozwiercać? czy da się wyjąć samą wkładkę?pozdrawiam i czekam na pomoc bo fachowiec liczy sobie 150zł za demontaż i 90zł za naprawę wkładki.

Dokładnie...
P0 przeciwnej stronie do wkładki :)


Kolego a może Ty pomożesz z tą stacyjką? dzięki

#7 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipca 2010 - 20:52

Siema kolego. pomóż! mi właśnie padła stacyjka a dokładnie wkładka i teraz nie wiem jak wyjąć samą wkładkę bez demontażu całej stacyjki wszystko już rozebrałem-kierownice,poduszkę przełączniki ale sama stacyjka ma śruby zrywalne więc jak to zrobić żebym nie musiał rozwiercać? czy da się wyjąć samą wkładkę?pozdrawiam i czekam na pomoc bo fachowiec liczy sobie 150zł za demontaż i 90zł za naprawę wkładki.



Kolego a może Ty pomożesz z tą stacyjką? dzięki


http://forum.omegakl...ead.php?t=12549

"Szukaj" dobrym przyjacielem.....

#8 OFFLINE   Daro Daro

Daro Daro
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Koszalinek

Napisany 15 lipca 2010 - 22:37

http://forum.omegakl...ead.php?t=12549

"Szukaj" dobrym przyjacielem.....


Kolego właśnie w szukajce znalazłem dokładnie tego czego szukałem i już jestem po wymianie i naprawie wkładki dodam że sam ją wyjąłem i włożyłem a fachowiec ją zregenerował za całe 20zł i działa jak ta lala zajęło mi to 20 minut ale bez waszej pomocy nie dał bym rady tak szybko, Pozdrawiam

#9 OFFLINE   mackal

mackal
  • 4 postów
  • Dołączył: 17-07-2010

Napisany 17 lipca 2010 - 14:47

Dołączę się do tematu z zapytaniem, jak wyciągnąć wkładkę, gdy nie ma możliwości przekręcenia kluczyka do pozycji 2.

Wkładka się zablokowała i nie mogę przekręcić kluczyka w żadną stronę.

Będę wdzięczny za pomoc.

OK udało mi się brutalnie wyciągnąć starą wkładkę.

(Wiertarka się przydała :) )

Był problem jeszcze z wkładaniem, ale metodą prób i błędów się udało

Pozdrawiam i dziękuję za tutorial autorowi ;)

#10 OFFLINE   marcze83

marcze83
  • 17 postów
  • Dołączył: 04-02-2010

Napisany 26 maja 2011 - 17:26

witam, mam podobny problem ale niestety nie mogę przekręcić kluczyka w pozycję 2, kierownica jest zablokowana, jak więc mam wyjąć tą wkładkę bo w pozycję 2 to za "chiny" go nie przekręcę proszę o pomoc

#11 OFFLINE   mackal

mackal
  • 4 postów
  • Dołączył: 17-07-2010

Napisany 26 maja 2011 - 17:33

U mnie dało się wyciągać kluczyk i skończyło się na użyciu wiertarki.
Wydłubałem całą wkładkę i wsadziłem nową za 60 zł.

Jest minus taki, że muszę jeszcze zakodować immobiliser, a obecnie nadal używam nowego kluczyka do odpalania, a drugiego starego muszę trzymać razem z nowym bardzo blisko całek stacyjki, aby był w zasięg immobilisera, który jest założony na wkładkę stacyjną w formie pierścienia tuż za obudową tapicerki.

#12 OFFLINE   marcze83

marcze83
  • 17 postów
  • Dołączył: 04-02-2010

Napisany 26 maja 2011 - 17:42

u mnie kluczyk wchodzi i wychodzi bez problemu, ale przekręcić go nie idzie, czyli bez wiertarki się nie obędzie?

#13 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 maja 2011 - 17:45

U mnie dało się wyciągać kluczyk i skończyło się na użyciu wiertarki.
Wydłubałem całą wkładkę i wsadziłem nową za 60 zł.

Jest minus taki, że muszę jeszcze zakodować immobiliser, a obecnie nadal używam nowego kluczyka do odpalania, a drugiego starego muszę trzymać razem z nowym bardzo blisko całek stacyjki, aby był w zasięg immobilisera, który jest założony na wkładkę stacyjną w formie pierścienia tuż za obudową tapicerki.


a nie było prościej dorobić nową wkładke pod stary klucz?? koszt dorobienia nowej wkładki pod klucz to ok 30pln;)

#14 OFFLINE   mackal

mackal
  • 4 postów
  • Dołączył: 17-07-2010

Napisany 26 maja 2011 - 17:48

a nie było prościej dorobić nową wkładke pod stary klucz?? koszt dorobienia nowej wkładki pod klucz to ok 30pln;)


Gdzie takie rzeczy robią za takie pieniądze ??


u mnie kluczyk wchodzi i wychodzi bez problemu, ale przekręcić go nie idzie, czyli bez wiertarki się nie obędzie?


Ale czekaj, czekaj - masz kluczyk w pozycji 2, więc wkładka została odbezpieczona (połowa sukcesu). Rozumiem, że po wciśnięciu drutem tajnego przycisku wkładka nie chce wyskoczyć.

W tym temacie masz kilka postów niżej podany tutorial. Jeśli dzięki niemu nie udało się nic zwojować, to wiertarka będzie chyba nieodzowna.

#15 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 maja 2011 - 17:54

ja ostatnio "kradłem"swoją omege w Danii, dojechałelm do domu, kupilłem nowąwkładke i dorobiłem pod klucz. Robią w Szczecinie firma Fenikowski
koszt wkladka +30pln za dorobienie pod klucz.



ps. mozesz jeszcze rozebrać klucz i przelożyć pestke immo.

#16 OFFLINE   mackal

mackal
  • 4 postów
  • Dołączył: 17-07-2010

Napisany 26 maja 2011 - 17:57

Robią w Szczecinie firma Fenikowski
koszt wkladka +30pln za dorobienie pod klucz.



No kurcze 2 koniec Polski po skosie patrząc ;) Musiałbym na 2 tygodnie autko uziemić chyba, bo u mnie nikt takiego czegoś nie robi. W salonie opla robią owszem, ale 800 zł powiedzieli. :D:D:D:D

#17 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 maja 2011 - 18:28

przelożyć pestke immo

A jak w nowym kluczyku nie ma mozliwosci jej zamocowania to mozesz przykleic pestke w obudowie kiery - tylko ze wtedy to immo jest ale jakby go nie bylo.

#18 OFFLINE   waldileg

waldileg
  • 30 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Legnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 01 czerwca 2011 - 16:30

Większość punktów które prowadzą dorabianie kluczy potrafi przerobić nową wkładkę pod stary klucz, koszt około 30 zł.

#19 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 sierpnia 2011 - 18:59

Podkleję się do tematu bo u mnie w niedzielę pojawił się problem w postaci braku możliwości odpalenia autka.Przekręciłem kluczyk a tu kontrolki zaświeciły i nic poza tym dalej się nie działo.Po wyjęciu kluczyka nadal świeciły.Pomyślałem że wysypała się kostka od stacyjki i dziś ją zdjąłem a tam zobaczyłem brak bolca który wychodzi z dalszej części stacyjki.Wyglądało to mniej więcej tak jak na zdjęciu.I teraz pytanie - Czy wymiana samego wkładu zda egzamin czy niestety będę zmuszony wymieniać całą stacyjkę i kombinować z tymi nieszczęsnymi śrubami bez łebków??

Zdjęcie zostało zapożyczone z innego tematu i nie jest mojego autorstwa ale przedstawia również i mój problem
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#20 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 sierpnia 2011 - 20:50

ułamana płetwa stacyjki:D
Stacyjke i tak musisz wyjąć i kupić nowa ale pytanie czy chcesz mieć 2 klucze czy dorobisz u fachowca wkładke pod stary klucz. Koszt to stacyjka + 30-35pln za zrobienie nowej wkładki pod stary klucz. Możesz się pobawić sam o ile zapadki nie są za bardzo wyrobione;)

http://forum.omegakl...ead.php?t=12549
http://forum.omegakl...ead.php?t=10462
http://forum.omegakl...9898#post719898