Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Koło dwumasowe z BMW do omegi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   smoku

smoku
  • 43 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Tarnów

Napisany 30 czerwca 2010 - 17:35

Witam mam pytanie czy koło dwumasowe z BMW podejdzie do omegi z tym samym silnikiem bo czytałem trochu i jedni piszą że jest to samo a drudzy że się rożni.

#2 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 01 lipca 2010 - 20:12

Różnica to może być głownie w masie koła (BMW jest cięższe) co tam pośrednio może wpływać na trwałość skrzyni biegów ale pewnie wylezie za 200 - 300 tyś. km :) Trzeba jeszcze zobaczyć czy docisk z omegi będzie pasił........

#3 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 01 października 2012 - 16:37

Różnica to może być głownie w masie koła (BMW jest cięższe) co tam pośrednio może wpływać na trwałość skrzyni biegów ale pewnie wylezie za 200 - 300 tyś. km :) Trzeba jeszcze zobaczyć czy docisk z omegi będzie pasił........


Witam Panowie
Dziś pisałem z producentem LUK w tym temacie dwumasy nr LUK 415 0104 10 i nr BMW 21217512329 podobno nie pasuje ze względu na zamocowanie na wał korbowy.
Czy ktoś tu już to sprawdził i potwierdził wszystkie plotki na temat zastosowania dwumasy LUKa zamiast tej kupowanej w GM i czy że faktycznie jest tak że się różnią od siebie dwumasy do opla i do BMW
Bo jeżeli chodzi tylko o wagę to pojadę do mechanika w trakcie zmiany sprzęgła i zważę tą dwumase oryginalną i porównam z tą w sklepie :)
LUKa zamiennik jak masz dobry rabat w sklepie kupisz za 1500 PLN a nie za 2300PLN w GM :)(jest różnica no nie ) dodam że regeneracja to koszt około 800 - 900 zł. Przecież ktoś dla GM produkuje te dwumasy bo sam GM nie jest producentem części no tak ! Coś mi mówi że to jakaś ściema GMa a klient niech płacze i płaci :D
GREKU

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 października 2012 - 18:05

na zamocowanie na wał korbowy

niech ktos kto ma wał od 3,0 lub 2,5 zmierzy rozstaw śrub i policzy ich ilość i pomierzy tam różne wymiary to możemy porównać do 2,5 dti opla bo taki wał u mnie leży w garażu także pomiar można zrobić szybko, jak by te dwumasy leżały na półkach to bym poprostu z wałem do sklepu wszedł i przymierzył

#5 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 października 2012 - 23:36

Witam.

Na wstępie powiem, że te materiały miałem praktycznie gotowe od marca 2011r , jednak brak czasu i lenistwo spowodowały opóźnienie w załączeniu tego wszystkiego na forum.
Wiem, że nie jest to sprawdzona porada, ale może warto by było umieścić ten post w osobnym temacie i ewentualnie później dodać porady praktyczne od kogoś. -tu zwracam się z sugestią do moderatorów.

To, co poniżej przedstawiam to właściwie bardziej pomysł/porada.:D

Postanowiłem poruszyć chyba najtrudniejszy problem(pod kątem mechanicznym) dotyczący Omegi z motorem Y25DT w wersji z ręczną skrzynią biegów.

Jest kilka rzeczy, które stanowią o rozmiarze problemu, z którym mamy do czynienia.

-Po pierwsze:
CENA
oryginalne koło z ASO sygnowane logiem GM to koszt ok.3800-4200 netto, w zależności od ASO. Trzeba jeszcze doliczyć VAT 23% :masakra:
Jednak jest jedna rzecz, która sprawiła, że postanowiłem poszukać alternatywy:
LOGO „LUK” na „dwumasie” jest wybite jak wół.
Kontakt z LUK (aftermarket) okazał się chybiony. Ani LUK, ani żadna inna firma (Sachs,Valeo)nie ma w swojej ofercie kół dwumasowych do Y25DT.
LUK robi je jedynie na pierwszy montaż i nie daje do obrotu na wolnym rynku. :(
Można je nabyć tylko w ASO z logiem GM. Za to trzeba dopłacić ponad 100% jego wartości. Koło DM do BMW 2.5 D (M57) (2000-2003r) to koszt (1700-2400)
W ASO BMW 2900zł - oczywiście wszystko to także jest LUK.

-Po drugie:
DOSTĘPNOŚĆ i alternatywy
Częściowo jest o tym powyżej. Część jedynie jest dostępna w ASO (na zamówienie).
Ponieważ brak jest alternatywy to cena i trudność w zdobyciu koła po okazyjnej cenie może sprowokować chęć pozbycia się auta, a potencjalni nabywcy mogą się tego przestraszyć.
Oczywiście pozostaje regeneracja. Koszt to ok.800zł, ale nie wiem czy to jest rozwiązanie na kolejne np. 250tyś km.
Nie dziwi fakt, że poruszenie tematu jest trudne, bowiem sama naprawa w ASO obejmuje
koło DM i od razu komplet sprzęgła i wysprzęglnik. Cena zaczyna przerażać:
BRRRR!!!:pokoj:
Pozostają jeszcze używane części... Hehehe:jump:
Pomijam trwałość takiego koła. W ciągu 2 lat, (bo tyle mnie męczył ten temat, tzn. chodził mi ten problem po głowie) spotkałem się z używką na znanych portalach ALLEGRO czy EBAY dwa razy. Raz za 400 i raz za 800zł. Wynika to z tego, że OMEGA z 2.5 DTI i manualną skrzynią to auto prawie „niszowe” :) Ilość aut jest niewielka w porównaniu z automatami.

-Po trzecie :
Dużo zachodu nawet dla mechaników. Nie każdy może postawić auto na miesiąc i kombinować. Złożenie wszystkiego do kupy trwa. Na sam demontaż i montaż schodzi 6-8 godzin o ile nie ma po drodze niespodzianek.

Więc co zrobić...Opchnąć auto? Wielu tak zrobi. Jednak ja spróbowałem poszukać odpowiedzi :D
„The truth is out there”:D

Trzeba się oczywiście przyjrzeć dwumasie od BMW nieco bliżej.
Nie każdy ma taką możliwość, ale akurat miałem szczęście i w Choszcznie odnalazłem koło dwumasowe do BMW E46 lub E39 2.5 D, 3.0 D ,tak koło pasuje do obu wersji BMW z lat 2000-2003.

Dodany obrazek

„Dwumasy” są bardzo podobne. Praktycznie są takie same z wyjątkiem kilku szczegółów:

RÓŻNICE:
-Najważniejsza z różnic to średnica bolca (na docisk) W przypadku koła GM - 6 mm ,a średnica bolca w BMW 9,6mm.
WARTO tutaj zwrócić uwagę, że rant w docisku od BMW jest zwyczajnie węższy niż w przypadku Opla- także nie osłabimy elementu modyfikując go. Poza tym te trzpienie są po to by spozycjonować oba elementy. Koło i docisk skręca się przecież śrubami.
-różnicę można zauważyć jeszcze w głębokości miejsca na tarcze sprzęgła. W przypadku GM ok7,9-8mm w przypadku BMW ok. 0.5mm więcej. Jednak ten pomiar zbierałem w pośpiechu. Także możliwe, że są podobne. Tarcza leży idealnie.
-rant obudowy od strony skrzyni jak widać na zdjęciach w przypadku BMW jest deko szerszy.
-różnica w powierzchni, do której przykręcamy docisk nie ma znaczenia. W GM są jakieś śmieszne wycięcia(jakby na dwa palce).Nie wiem, po, co one są. Może to ułatwienie techniczne żeby zdjąć docisk...,albo redukcja masy...

NAJWAŻNIEJSZE CECHY WSPÓLNE:
-Grubość obu kół ok.51,3mm
-Ilość zębów 113 na obu kołach
-rozmieszczenie otworów w piaście(mocowanie do wału korbowego) identyczne (8) ich średnica również (12,4mm), odległości miedzy tymi otworami także są identyczne. -na prawdę nie zanotowałem żadnej różnicy. Zresztą czy silniki w BMW i Omedze różniłyby się korbowodami???
-otwory na dokręcenie docisku do dwumasy są identyczne 6,6mm ich rozmieszczenie również
-otwór centralny (od strony sprzęgła) w obu przypadkach 48mm
-otwór centralny po stronie silnika w obu przypadkach 41,6mm
-od strony silnika otwory w piaście maja te same rozmiary oraz ułożenie, przy czym jeden jest
u wlotu szerszy (tak samo jest w przypadku obu kół DM)

Nie wiem czy dobrze to nazwę, ale element stanowiący korpus koła DM (jego główną masę) ma te same numery seryjne-myślę wiec -ze waga obu kół jest bardzo zbliżona.
Nie miałem zbyt wiele czasu by to wszystko razem porównać, jednak starałem się jak najdokładniej przyjrzeć każdemu elementowi.

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Mi wniosek po porównaniu nasunął się taki: :idea:
Jeżeli ktoś będzie miał problem z kołem dwumasowym w Opel OMEGA 2.5 DTI z manualną skrzynią (pisze tak by było łatwo wygooglać).
Powinien ów ktoś najsampierw :)skombinować nawet zdechłe koło od BMW 525 lub 530 e39 za np. 300zł ,rozwiercić otwory na trzpienie w starym docisku (na bank ktoś to będzie umiał precyzyjnie zrobić)od OPLA i spróbować to złożyć.
Otwór jest o 3,6mm mniejszy w przypadku Opla. W związku z tym promień zwiekszy się tylko o 1,8mm- spokojnie rantu wystarczy.
Jak to zagra...to jesteśmy w domu.:up:
Czemu ja tego nie zrobiłem?
Otóż mój Dwu-mas ma się bardzo dobrze, a DM z bejcy była w gorszym stanie.

Na koniec dodam tylko ,że rozmawiałem z mechanikami z ASO oraz z niezależnymi i zgodnie twierdza ,że żeby zajechać dwumas w 2.5 DTI to trzeba się mega-postarać. Koło jest zrobione z duuużym zapasem. Do tego silnik w omie jest przecież osłabiony.

Powyższe spostrzeżenia maja na celu jedynie zasugerowanie możliwości dopasowania koła DM z BMW do OMEGI. Nie obiecuje, ze to się uda. :ksiadz:
Tak tylko przestrzegam...
Można jeszcze pokombinować z wykorzystaniem koła DM i docisku od BMW, ale pojecia nie mam :nie_wiem: jak w tym przypadku będzie z wysprzęglnikiem. Tarcza od BMW nie pasuje-ma inny wieloklin.

Mam nadzieje, że to komuś pomorze. Jeśli moja Omka zdąży mieć problem z DM (przed sprzedażą lub utylizacją)to bankowo sam spróbuje to dopasować.:mrgreen:
Pozdrawiam Wszystkich :tired: :dobranoc:

#6 OFFLINE   survi

survi
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-07-2010
  • Skąd: Jasło

Napisany 12 stycznia 2014 - 15:04

Bardzo dziękuje za ten temat, miałem w tamtym roku wymianę dwumasy razem ze sprzęgłem i dzięki temu zaoszczędziłem samochód :wink:
Dwumasa poszła od BMW bo oczywiście do omegi jest tylko oryginał w aso za 5000, mechanik coś poździurał zrobił otwory i gitara :-)
Także metoda sprawdzona :-)

#7 OFFLINE   slawko1980

slawko1980
  • 106 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 października 2021 - 05:56

Cześć.
Właśnie jestem na etapie wymiany sprzegła. W sieci jest dużo rozbieżnych informacji. Czy może ktoś mi podać nr zestawu sprzęgła(np. Luk, GM, Sachs). Na kilku stronach jest informacja, że powinien pasować zestaw do 2.5td lub wersji benzynowych 2.5 do 3.0. Jak z tym jest?
GSI to było to, ale się sprzedało ;)

#8 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 14 stycznia 2024 - 10:20

Wszystkie koła są niemal identyczne a wyjątkiem tego w 2.5tds(w kole niema rużnicy między oplem a BMW, tarcza ma jedynie inny wieloklin do skrzyni) koło od tds'a ma specjalne kołki wyprasowane od strony silnika pod zewnętrzny czujnik położenia wału. Dlatego dwumas od innych silników fizycznie pasuje ale nie widzi obrotów silnika