Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Rezonator x20xev


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 30 czerwca 2010 - 11:37

Patrząc na puchy w V6 wpadłem na pomysł żeby zrobić taki sam do x20xev. Można by wziąć wymiary z rezonatora od VB silnik niby ten sam. Viki ma puchę a łomega nie :o
http://allegro.pl/it..._8_2_0_2_0.html
Może ma ktoś dojścia do takiego rezonatora i mógł by zobaczyć jak jest jego objętość gdzie jest dokładnie podłączony.

#2 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 czerwca 2010 - 12:01

Jeszcze nie słyszałem o czymś takim.

#3 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 czerwca 2010 - 12:05

Zróbcie zrzutkę i zakupcie celem wiwisekcji. Drogi nie jest :)

#4 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 czerwca 2010 - 12:07

Powerrezonator (bo pewnie to masz na myśli) do 2.0 16v to w zasacie cały kolektor ssący, który wkładasz na głowicę zamiast seryjnego a nie jakiś tam wytłumiacz - rezonator plastikowy w dodatku.

#5 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 30 czerwca 2010 - 13:22

Powerrezonator (bo pewnie to masz na myśli) do 2.0 16v to w zasacie cały kolektor ssący, który wkładasz na głowicę zamiast seryjnego.


Coś takiego http://www.dbilas-dy.../db01020095.jpg

#6 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 czerwca 2010 - 15:02

tu masz do 2.0:

http://forum.omegakl...7&postcount=420

#7 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 30 czerwca 2010 - 22:13

W sumie to jest to samo co dbilas 2.0 16V 100kw/136ps możliwy przyrost do 19kw/25ps
no i cena 1500€. Niema nic od Mantzel do x20xev http://www.mantzel.de/neu/Powerbox

#8 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 czerwca 2010 - 22:21

a od viki B nie podejdzie?

#9 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 30 czerwca 2010 - 22:29

Podejdzie bo to ten sam silnik ale cena nie taka za 1500€ to ja kupie silnik 3.2 i rezonator :) A tylko znalazłem to dbilas dynamic ma taki kolektor.

#10 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 czerwca 2010 - 22:36

za 1500€ to ja kupie silnik 3.2 i rezonator

umówmy się, ze przewalić u znajomego w warsztacie silnik 3.0 z wiązkami będzie korzystniejsze niż zakładać rezonator za taką kasę do 2.0

Albo jak już po całości to zapakować V8 z bavary na zasadzie wytnij - delete i dalej, wytnij - wklej

#11 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 30 czerwca 2010 - 22:42

umówmy się, ze przewalić u znajomego w warsztacie silnik 3.0 z wiązkami będzie korzystniejsze niż zakładać rezonator za taką kasę do 2.0

Albo jak już po całości to zapakować V8 z bavary na zasadzie wytnij - delete i dalej, wytnij - wklej


Wiadomo ale chciałem się dowiedzieć czy nie ma możliwości skopiowania takiej puchy a nie wiedziałem że tu za puchę robi kolektor

#12 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 czerwca 2010 - 23:37

Tak nawiasem mówiąc to takie kopiowanie puchy to sobie można w tyłek wsadzić. Warto zastanowić się i zagłębić w istocie działania Mantzla. Sama nazwa rezonator daje już sporo wskazówek do przemyśleń i osobiście uważam, że wytworzenie odpowiedniego rezonansu powietrza naszym puszkom na pająki nie wychodzi najlepiej. Jedyne co można zyskać to zmniejszenie słupa powietrza co w przypadku 2.0 nie ma miejsca i uzyskanie jakoby rezerwuaru powietrza przy pierwszym depnięciu co z kolei w 2.0 taka pucha go zlikwiduje, ponieważ seryjny ssący jest dość pojemny. A zjawisko rezonansu w naszych puszkach znają pająki gdy wpadamy w dziurę bądź z większą prędkością przelatujemy przez torowisko.

#13 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 lipca 2010 - 12:10

może się mylę ale hasło rezonator kojaży mi się ze słowem magnetyzer i ceramizer ;)

a cały tajnik puchy w V'kach to po prostu dostarczenie zimniejszego powietrza z mniejszym oporem...

chciał bym jeszcze kiedyś sprawdzić jak chodziła by V'ka z termoizolowanym seryjnym sprawnym multiram'em :)

#14 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 lipca 2010 - 12:44

chciał bym jeszcze kiedyś sprawdzić jak chodziła by V'ka z termoizolowanym seryjnym sprawnym multiram'em


Przebiegu momentu bys raczej ALI nie zmienil, dalej przepustnica dawala by "kopa" powyzej 4 tys, a ponizej tego mułłłłł :p

#15 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 01 lipca 2010 - 21:58

Panowie a gdzie ten multiram się znajduje w Vkach ?? To zobaczę sobie w drugiej omie jak to wygląda (wiem tyle że to jest niby druga przepustnica). W sumie to dzisiaj wywaliłem tą trąbkę z przed chłodnicy i prawie nic się nie zmieniło może lekko zrobiła się bardziej elastyczna ale to naprawdę nie wielka różnica. Postaram się jeszcze wywalić podgrzewanie przepustnicy ;)

#16 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lipca 2010 - 10:09

Panowie a gdzie ten multiram się znajduje w Vkach ?? To zobaczę sobie w drugiej omie jak to wygląda (wiem tyle że to jest niby druga przepustnica). W sumie to dzisiaj wywaliłem tą trąbkę z przed chłodnicy i prawie nic się nie zmieniło może lekko zrobiła się bardziej elastyczna ale to naprawdę nie wielka różnica. Postaram się jeszcze wywalić podgrzewanie przepustnicy ;)


Multiram to caly dolot (od fitra az po kolektor ssacy). Przepustnice sa w polowie drogi. Teraz to ok ale przed zima radze z powrotem podpiac podgrzewanie przepustnicy :)

#17 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 02 lipca 2010 - 11:18

Multiram to caly dolot (od fitra az po kolektor ssacy). Przepustnice sa w polowie drogi. Teraz to ok ale przed zima radze z powrotem podpiac podgrzewanie przepustnicy :)

Gdzieś czytałem że ktoś ma odpięty (chyba Exec) i nie narzeka w zimie. W sumie na upartego też można było by odizolować wszystkie rurki od powietrza w 2.0 16V.
Stosował ktoś uszczelki które nie przewodzą ciepła . Czytałem na drift forum że można je wykonać z teflonu ale wydaje mi się że taki teflon po tys.km się rozpłynie

#18 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 19 października 2010 - 19:31

hm