Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Nietypowe pytanie o podniesienie Omy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 kwietnia 2007 - 19:13

Mam nietypowy pomysł (tak mi sie wydaje).
Tuż po zakupie Omy też o tym myślałem i nawet napisałem o tym na LOB, ale od razu dostałem zjeby, że się wygłupiam itp..
Wszyscy obniżają swoje Omy, a ja się wciąż zastanawiałem, czy można jakoś podnieść zawieszenie? Pomijam kwestie estetyczne, bo gówno mnie to obchodzi !
Pytanie moje dotyczy kwestii technicznej.
1. Czy wogóle można podnieść Omę?
2. Jeśli tak, to o ile centymetrów można podnieść max?
3. Czy wiąże się to z jakimś zagrożeniem? np. stabilność i bezpieczeństwo wozu, bezpieczeństwo jazdy itp.

Pytanie moje wynika stąd, że potrzebny jest mi samochód taki jak Oma z możliwością krótkich przejazdów po terenie wyboistym. Wiem, że nie zrobię z Omy terenówki, ale być może podniesienie zawieszenia mogłoby "uterenowić" ją.
Przed podjęciem ostatecznej decyzji o zmianie Omy na np. Fronterę chciałbym jeszcze zbadać czy dałoby się jakoś uniknąć na dany moment tej zmiany.
Czy to waszym zdaniem w ogóle jest możliwe i czy to coś da?
Widziałem Polonezy podniesione, i to znacznie.. chyba właśnie dla celów jeżdżenia po buraczanych polach.. ;)
Wiem, że to pytanie może się wydać dziwne, ale nie proszę o komentowanie mojego pomysłu lecz o konsultację fachowo-techniczną.
PS
Aha. Czy w związku z powyższym pomysłem można też jakoś gruntownie zmienić i wzmocnić zawieszenie???



#2 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 02 kwietnia 2007 - 19:18

Widziałem Polonezy podniesione, i to znacznie.. chyba właśnie dla celów jeżdżenia po buraczanych polach.

ale polonez ma sztywny most i resor piórowy,który można kuć jak się chce,nawet dokładać pióra i zwiększać sztywność zawieszenia,a oma ma zawieszenie niezależne i na sprężynie...

#3 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 kwietnia 2007 - 19:19

siema niko

ja ma z tyłu ząłożone sprezyny od kobi... jest z 5 cm wyżej cała dupka... wygląda zjebiście mi się podoba chcociaz łyszałem różne opinie....
nie wiem czy to równeiz powoduje podniesienie omegi(podłogi ponad pozim ale chyba troszkę tak.....
bede w krakowie na długi weekend przez 3 dni można by spaotkanko zrobic moze w sobote po długim weekendzie czyli 5-tego....???

#4 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 kwietnia 2007 - 19:36

Widziałem Polonezy podniesione, i to znacznie.. chyba właśnie dla celów jeżdżenia po buraczanych polach.

ale polonez ma sztywny most i resor piórowy,który można kuć jak się chce,nawet dokładać pióra i zwiększać sztywność zawieszenia,a oma ma zawieszenie niezależne i na sprężynie...

OK.
Ale czy można generalnie przerobić takie zawieszenie (niezależne na sprężynie) tak, aby móc go podnieść powiedzmy o 15-20 cm.???
koszty się nie liczą, tylko czy w ogóle ktoś by się podjął takiej przeróbki

#5 OFFLINE   mazi82

mazi82
  • 361 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2007 - 19:37

niko, tak z szybkich przemyśleń, podnieść się da tak jak Giski pisze, sprężyny od kombolota (na tył), ew. wchodzi w grę wyciągnięcie tych co masz. Co do przodu mozna spróbować od DIESLA wsadzić, powinien pójść w górę.
Co do stabilności to niewiele ale jednak podniesie się środek ciężkości, co będzie odczuwalne na zakrętach.
Możesz pobawić się z nivo, tylko że nie wiem o ile podnosi kluske

#6 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 kwietnia 2007 - 19:41

...Co do stabilności to niewiele ale jednak podniesie się środek ciężkości, co będzie odczuwalne na zakrętach.

rozumiem, że na stabilność twoim zdaniem to nie powinno wpłynąć.
A co do środka ciężkości i odczuwalności tego na zakrętach - czy to będzie jakkolwiek niebezpieczne, czy tylko odczuwalne?

#7 OFFLINE   mazi82

mazi82
  • 361 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2007 - 19:47

A co do środka ciężkości i odczuwalności tego na zakrętach - czy to będzie jakkolwiek niebezpieczne, czy tylko odczuwalne?

może nie musi wykazywać lekka nadsterowność (wynoszenie tyłu na zakręcie), ew. zrob tak jak GISKARD 2 płyty chodnikowe do bagażnika :mrgreen: :twisted:

#8 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 kwietnia 2007 - 20:12

niko, daruj sobie te wątpliwe przeróbki, kupuj Fronterę 3,2v6! A Omega? No cóż, jak nie możesz zostawić, to niestety sprzedaj :cry:

#9 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2007 - 20:18

niko, a jakieś fora o 4x4 przeglądałeś/pytałeś? Moze tam Ci coś podpowiedzą.
Nie wiem czy w Omedze jakieś liftowanie da się zrobić, ale zapytać możesz.

#10 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 kwietnia 2007 - 21:35

ew. zrob tak jak GISKARD 2 płyty chodnikowe do bagażnika

no i tym sposobem kolega sobie załatwił.... ładniuśkie opisy z następnego spota... :hehe:

P.S.
płyty były w zieme jak nie bylo zimówek czyli pzrez 3 dni.... :razz:

#11 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 kwietnia 2007 - 05:47

No dobra, zapytam inaczej.
Koledzy fachowcy, czy znacie jakieś dobre sposoby na zdecydowane wzmocnienie zawieszenia, tak aby usprawnić trochę poruszanie się Omą w terenie pozaszosowym?

#12 OFFLINE   Twaróg

Twaróg
  • 378 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Kobyłka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 kwietnia 2007 - 12:31

nie znam sie dokładnie ale można trochę spręzyne utwardzić i ewentualnie ją troche rozciągnąć lub dowiedzieć sie od czego by jeszcze podpasowała sprężyna i do tego twardsze amorki i wszystko sie da zrobić. Podjedź gdzieś do jakiegoś większego warsztatu gdzie robią zawieszenia i sie dopytaj sądze że Ci pomogą
pozdro

#13 OFFLINE   anubisms

anubisms
  • 4 postów
  • Dołączył: 19-10-2006
  • Skąd: Legionowo

Napisany 11 kwietnia 2007 - 07:05

Niko tak jak napisał Twaróg sprężyny można rozciągnąć - o jakieś 7-8 cm (bezpieczna granica bo mogą szybko pękać), jestem zapalonym wędkarzem i z racji hobby podnosiłem OMĘ. Sprężyny rozciągnięte o 7 cm i amorki gazowe ALKO, mi na polne nadrzeczne drogi wystarcza dołki bierze "prawie" jak Froncia. Tylko jak wyżej rozciągnięcie sprężyn w zakładzie który ma trochę bladego pojęcia o tym bo inaczej można je tylko zniszczyć.
PZDR

#14 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 kwietnia 2007 - 07:24

OK, dzięki.
A czy nie da się zastąpić Omegowskich sprężyn jakimiś innymi (większymi), zamiast rozciągać Omegowskie?

#15 OFFLINE   SzoFFer

SzoFFer
  • 322 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Kielce

Napisany 11 kwietnia 2007 - 14:43

kupujesz takie gumy (5zl sztuka w kazdym moto sklepie) do sprezyny, podkaldasz pod sprezyne i wio, d*pa 4cm wyzsza, ja tak zrobilem, bo mnei wkur.. ze tre o wszystko
2.0 8v twin turbo +mokry wtrysk podtlenku LPG
:lol: :piwo:

#16 OFFLINE   seba76

seba76
  • 3 postów
  • Dołączył: 12-03-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 12 kwietnia 2007 - 21:16

kupujesz takie gumy (5zl sztuka w kazdym moto sklepie) do sprezyny, podkaldasz pod sprezyne i wio, d*pa 4cm wyzsza, ja tak zrobilem, bo mnei wkur.. ze tre o wszystko


Szofer chodzi o bezpieczne rozwiązanie, a nie o gumy które wypadaja nie wiadomo kiedy. Może bys podjechał do jakies firmy co robi spręzyny i by ci coś dorobili pod twoje potrzeby.

#17 OFFLINE   SzoFFer

SzoFFer
  • 322 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Kielce

Napisany 13 kwietnia 2007 - 22:38

te gumy sa wlasnie do tego, zakladalem sam, wiem jak sie trzymaja (nakreca sie na sprezyne) ponad 3 lata juz chulaja i nawet spekale nie sa :)

wiec smialo moge polecic 9 co dzien przez rok wozily po 400-500kg i nic sie nie dzialo :)
2.0 8v twin turbo +mokry wtrysk podtlenku LPG
:lol: :piwo:

#18 OFFLINE   newton

newton
  • 4 postów
  • Dołączył: 05-05-2007
  • Skąd: WITNICA

Napisany 05 maja 2007 - 19:38

witam,
dziś założyłem gumy, o których mówił jeden z kolegów,
auto siedzi wyżej o jakieś 5 cm.
nie ma szansy, zby wypadły, jak mówił ktoś wcześniej,
wkręca się je w zwoje sprężyny /co wcale nie jest łatwe/,
poza podniesieniem jest jeszcze ta zaleta, że auto jest nieco sztywniejsze :mrgreen:
poprzednio szorowałem nawet na koleinach na asfalcie,
pojezdżę i zobaczę jak będzie.

jeśli okaże się za mało to wpadłem na pomysł większego podniesienia
podczes zakładania gum zauważyłem, że w górnej części sprężyna siedzi
na gumowym czopie średnicy około 4-5 cm i długości około 10 cm.
jest tu miejsce na podkładkę gubiści jakieś 4, może 5cm,
bez obawy o bezpieczeństwo.

ale to później ...
pozdro


:mrgreen:

#19 OFFLINE   roberth78

roberth78
  • 81 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: Orzesze

Napisany 06 maja 2007 - 09:27

tylko pamietaj ze moze ci przy okazji peknac sprezyna w czasie jazdy :peace:
www.mmt.xu.pl TUNING OD A DO Z
www.s-t-s.pl Tuning, drifting, motoryzacja
www.szkoladriftu.pl
www.driftingo.pl Najwiekszy w Europie portal o drifcie

#20 OFFLINE   newton

newton
  • 4 postów
  • Dołączył: 05-05-2007
  • Skąd: WITNICA

Napisany 12 maja 2007 - 22:10

witam,
jeżdżę już na gumach kilka dni,
więc podziele się spierwszymi wrażeniami.

1.auto siedzi trochę wyżej lub dużo wyżej,
w każdym razie, tam, gdzie kiedyś zachaczałem teraz nie szoruję, jest ok

2. wóz jest sztywniejszy, kiedyś na zakrętach próbował przewrócić się na zewnątrz,
teraz przeszło mu. przy czym nie stracił na komforcie.
efekt niezamierzony, ale bAAArdzo poprawił własciwości auta,
nawet żona mówi, że jeżdzi dużo lepiej

generalnie polecem

newton