Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Łatwy sposób na 20ps w 2.5v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
220 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2009 - 18:23

tez sie zastanawialem, czy nie zapomnial dac znaku zapytania na koncu swojej wypowiedzi :)


ehh musialeś sie odezwac .. liczylem na jakąś błyskotkiwą odpowiedz typu 2,5 ma krótki, a 3,0 długi kolektor ;-) a tak sie pewnie zawstydzi i ... nie powie jaki to magiczny sposob.

#82 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 19 listopada 2009 - 18:47

2.5 ma krótki a 3.0 długi kolektor. Mylę sie?

Aha, nie odpowiadałem 15 minut bo nie siedzę wciąż na forum jak ty. Moja wina...

#83 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2009 - 18:48

hehe, wiedzialem.

ps. tak, mylisz sie.
Długi kolektor montowany był od pewnego rocznika. Poniżej wszystkie mają takie same.

#84 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 19 listopada 2009 - 18:49

Nie wiesz od którego? Nie widziałem nigdy 2.5 z długim kolektorem.

Pamiętam że Beast w temacie o dolocie 2.5 i 3.0 pisał że nie ma 2.5 na długim kolektorze. Teoretycznie możesz napisać że takie wersje wychodziły... ale czy ktoś to naprawdę widział? Naoglądałem sie trochę masek na spotach i nie widziałem ani razu.

#85 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 19 listopada 2009 - 19:54

Hmm wydaje mi się że można poznać aby po cechach na bloku wybita 2,5 bądź 3,0 ewentualnie po wskazaniu przepływomierza 3.0 powinno chyba więcej ssać od 2,5 na wolnych obrotach.................

#86 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2009 - 19:56

Pamiętam że Beast w temacie o dolocie 2.5 i 3.0 pisał że nie ma 2.5 na długim kolektorze. Teoretycznie możesz napisać że takie wersje wychodziły... ale czy ktoś to naprawdę widział? Naoglądałem sie trochę masek na spotach i nie widziałem ani razu.



ale do ktoregoś rocznika (chyba 99) nie ma w ogole długiegho kolektora .. wiec wszytskie roczniki poniżej wyglądają idetycznie. Nie jest więc to cecha ogolna.



Hmm wydaje mi się że można poznać aby po cechach na bloku wybita 2,5 bądź 3,0 ewentualnie po wskazaniu przepływomierza 3.0 powinno chyba więcej ssać od 2,5 na wolnych obrotach.................


Mowa byla "na pierwszy rzut oka"

#87 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 listopada 2009 - 20:03

To rozpętałem III wojnę forumową:tank::D
Ps. w mojej Omie silnik siedzi od nowości, więc jest 3.0:)
Poważnie nie było w 94r. ksenonów? Tzn., że musiał poprzedni właściciel sam zamontować od nowszej?:confused:

#88 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2009 - 20:12

ale do ktoregoś rocznika (chyba 99) nie ma w ogole długiegho kolektora .. wiec wszytskie roczniki poniżej wyglądają idetycznie. Nie jest więc to cecha ogolna.

Do RM98 2.5 i 3.0 miały krótki kolektor. Od 98 3.0 ma długi kolektor.

#89 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 listopada 2009 - 20:16

no i zdaje się, że nic nie stoi na przeszkodzie by do 2,5 założyć długi dolot

#90 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2009 - 20:19

no i zdaje się, że nic nie stoi na przeszkodzie by do 2,5 założyć długi dolot


pewnie, ze nie .. ale wszyscy pozbywają sie długeigo dolotu (vide mantzel) to po co przedłużać go jeszcze samym kolektorem?

Już prędzej zmieniałbym długi w krótki

#91 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2009 - 20:20

no i zdaje się, że nic nie stoi na przeszkodzie by do 2,5 założyć długi dolot

zgadza się,popatrzcie na mój avatar.
Nikt nie odróżni tych silników.

#92 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 listopada 2009 - 20:26

jeszcze jedno - inicjator tej dyskusji rozważa zamianę silnika 3,0 na 2,5 z uwagi na większą trwałość tego drugiego (przypadki urwanej korby w 3,0)
Jednak wydaje mi się, że po założeniu do 2,5 wałków z 3,0 jego trwałość nie będzie wcale wyższa od 3,0.

#93 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2009 - 20:27

generalnie z tymi korbami to jest (wg mnie) jakas bzdura.
Jak ktoś daje ostro po garach .. to i w 2,0 8V moze rozwalić korby.

#94 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 19 listopada 2009 - 20:40

Fakt faktem z tego co słyszałem to korby wylatywały przy ostrej jeździe :p z 4 znanych mi przypadków 2 były na autostradzie koło 200 km/h. Mi padło przy 150 z gazem w podłodze na 3 czyli tez wysokie obroty no i kumpla przy 180km/h.

#95 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 19 listopada 2009 - 21:27

..Czytam ten temat i normalnie szok..
..Ludzie jakie padające korby? Jakie 25XE vs 30XE odporniejsze? Ja Pierdziele! Co za brednie!!

..Trzeba najpierw wiedziec co jest przyczyną padania korbowodów itp.. Niech jakis Admin albo Mod zrobi porzadki w tych działach bo aż strach pomyśleć jak nowe teorie tu powstaną, po czym wejdzie tu jakis nowy i załamie sie bo kupił 3.0 itp.. SZOK!!
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#96 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2009 - 21:35

..Czytam ten temat i normalnie szok..
..Ludzie jakie padające korby? Jakie 25XE vs 30XE odporniejsze? Ja Pierdziele! Co za brednie!!

..Trzeba najpierw wiedziec co jest przyczyną padania korbowodów itp.. Niech jakis Admin albo Mod zrobi porzadki w tych działach bo aż strach pomyśleć jak nowe teorie tu powstaną, po czym wejdzie tu jakis nowy i załamie sie bo kupił 3.0 itp.. SZOK!!


wolność wypowiedzi ;-)

Generalnie jednak wlasnie z takich wątków wynika opinia o Omedze jako takiej...

Nic nie poradzisz.

#97 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2009 - 21:38

To Execowi powinny korby wylatywać co dziennie bo depta, lata bokiem, strzela z tłumika i ma lpg. :smiech::smiech::smiech::smiech::lol::ok:

#98 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 listopada 2009 - 21:56

doncortino nie wiem dlaczego ale ciągle jakieś swoje teorie wysnuwasz i przekręcasz moje wypowiedzi, nie chodzi mi tylko o wał w 3.0:-| ale ogólnie, to są na razie rozważania czysto teoretyczne. Myślę że włożenie wałków z 3.0 do 2.5 nie zmienia trwałości, juz przecież pisał ktoś wcześniej że zrobił 40tyś.km na tych wałkach od 3.0 w 2.5 i pracuje wszystko ok.
Im dłużej czytam różne fora Omegi i dochodzę do wniosku, że najbardziej ekonomiczny w eksploatacji jest silnik 2.0 8 lub16V ewentualnie 2.5V6 ale to już "ryzyko".
Generalnie dupowóz wtedy i tyle:) Wiem że zaraz święte poruszenie wywołam pewnie:D

To Execowi powinny korby wylatywać co dziennie bo depta, lata bokiem, strzela z tłumika i ma lpg.

No właśnie, czyli nie taki wilk straszny chyba, przeciez tyle ludzi jeździ V-kami w Omegach:)

#99 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 19 listopada 2009 - 21:57

generalnie z tymi korbami to jest (wg mnie) jakas bzdura.
Jak ktoś daje ostro po garach .. to i w 2,0 8V moze rozwalić korby.


w 2.0 8V jesli jest olej chyba jest to nie mozliwe jak dla mnie silnik mistrzostwo jesli chodzi o bez awaryjnosc i prostote chodz moca nie grzeszy.

#100 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2009 - 21:59

ewentualnie 2.5V6 ale to już "ryzyko".


ale jakie ryzyko?
O czym ty piszesz?

Te silniki (V6) są całkiem udanymi konstrukcjami. Owszem mają kilka wad .. ale nic takiego, co powoduje, ze należy sie bać tych silników.