Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Łatwy sposób na 20ps w 2.5v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
220 odpowiedzi na ten temat

#201 OFFLINE   pietrozzz

pietrozzz
  • 9 postów
  • Dołączył: 10-01-2010

Napisany 20 maja 2010 - 20:58

Wtajcie , a jak mi zalozyli wszystkie walki z 3.0 to w koncu zle czy dobrze bo juz zgłupiałem....................

#202 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2010 - 20:59

Cena po znajomosci bo normalnie za 500 by to komus zrobil. Skoro walki maja ostrzejsze krzywki tzn ze szybciej i bardziej napelniaja komore ? Cisnienie zwrasta a stopien sprezania pozostaje ten sam ? W 3.0 pojemnosc jest wieksza z racji skoku tloka a nie z racji pojemnosci cylindrow ? Pytam bo az nie chce sie wierzyc ze taki wzrost mocy daja same walki i probuje skumac z kad sie bierze ta moc :) (beast 204 km mial jak pamietam czyli + 34 z puszka) HELP :D

Wtajcie , a jak mi zalozyli wszystkie walki z 3.0 to w koncu zle czy dobrze bo juz zgłupiałem....................

Najlepsza konfiguracja to ssace z 3.0 a wydechowe z 2.5. Jezli masz wszystkie z 3.0 to tez jest ok :)

#203 OFFLINE   pietrozzz

pietrozzz
  • 9 postów
  • Dołączył: 10-01-2010

Napisany 20 maja 2010 - 21:04

Dziekuje bo juz byłem pewny ze zaraz bede gore odkrecal:))) zobaczymy jak sie bedzie zbierał szkoda ze 3.0m padlo ale coz.....co ciekawe zostwilem dlugi dolot....mam nadzieje ze jedno z drugim sie nie pozre

#204 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 maja 2010 - 22:28

Na wałkach z 3.0 zawory mocniej się otwierają dzięki temu silnik łatwiej ma zaciągnąć powietrze do cylindra bo ma większy wlot (mniejsze opory zasysania powietrza)

#205 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 maja 2010 - 22:36

Na wałkach z 3.0 zawory mocniej się otwierają dzięki temu silnik łatwiej ma zaciągnąć powietrze do cylindra bo ma większy wlot (mniejsze opory zasysania powietrza)


po co pisać bzdury... tylko po to, zeby coś napisac?

Wałki 2,5 od 3,0 nie różnią sie wysokością a, jak już wielkokrornie bylo napisane tu i w ogole na forum, różnią sie tylko kątami krzywek.

W 3,0 są 'ostrzejsze' czyli zawory szybciej sie otwierają, ale ich otwarcie jest takie samej jak w 2,5.
Jednak szybkość otwierania zaworów jest tu kluczowa.

ps. jako ciekawostke dodam, ze są silniki, gdzie zawory nie tylko są otwierane krzywkami, ale też zamykane. Nie ma wtedy sprężyn. Efekt jest taki, ze zawór moze być otwarty jeszcze szybciej, bo nie ma sprężyny stawiającej opór. Problem - silnik bardziej skomplikowany, system krzywek trudny w produkcji, serwisowaniu ... a do tego dość kosztowny.

#206 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2010 - 22:39

dzieki cita za wyjasnienie :) ale czy teoretycznie mozna powiedziec ze szybsze otwieranie w jakims minimalnym stopniu wplywa na szybsze zuzycie ? tak na chlopski rozum ? bo jednak walki zmieniaja troche charakterystyke silnika pod tym wzgledem co napisales a tloki pozostaja dalej o krotszym skoku. Cylinder szybciej sie napelnia podnosi sie cisnienie ?

#207 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 października 2015 - 08:10

Odgrzeję kotleta, ale niedługo będę na etapie uszczelniania pokryw i tak się zastanawiam nad wymianą wałków. Powiedzcie posiadacze czy jest aż taka mocno zauważalna różnica po zmianie? Zwłaszcza, że mam automat, będzie to lepiej jechało? Czy dodatkowo będzie trzeba wgrywać nowy soft z 3.0? Jaki byłby orientacyjny koszt zakupu tych wałków bo nie mogę nigdzie znaleźć.

Edytowany przez kaskader83, 19 października 2015 - 08:11.

I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#208 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 października 2015 - 09:21

wałki od 3.0 kompa od 3.0 i jest lepiej .Ale lepiej znalezc silnik  3.0 lub 3.2 od vectry C na przykład

3m się



#209 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 października 2015 - 13:55

Koszt silnika i przekładki jest 10 razy większy, więc wałki i komp AF wydaje sie rozsądnym wyborem. Poszukaj tematu starej omegi klubowicza Rafke. Widziałem tam wykresy kiedyś

#210 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 października 2015 - 14:38

To chyba jednak się skuszę. I tak dopiero chyba na wiosnę się za to wezmę bo już zimno, a na razie jeszcze nie ma zadaszonego miejsca gdzie to ogarnę no i wyciek jest ledwie zauważalny, więc może jeszcze te parę miesięcy wytrzyma, a ja będę miał czas na zorganizowanie gratów :)
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#211 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 listopada 2016 - 13:50

Witam

Nie wiem dlaczego tyle czasu nikt tu nie sprostował ze oczywiscie ze wałki x30xe maja inna wysokosc niz x25xe.

wyraznie jest napisane w tis ze wałi x25xe wysokosc i ssace i wydechowe 9,2mm a wałki x30xe wysokosc i ssacych i wydechowych 10mm. mozna zmierzyc to oczywiscie łatwo suwniarka łapiąc na przemian w najszerszym miejscu krzywki a pozniej najwęższym i odejmujac od siebie pomiary. 

Dlatego nie wiem dlaczego lepiej miałoby byc silnikowi x25xe tylko po wymianie ssacych jezeli przy wymianie rowniez wydechowch na 10mm bedzie tez lepszy wydech mieszanki.

Ktos ma jakies wykresy z hamowni? Dwa wałk wymienione kontra cztery? Zapraszam do mnie na hamownie a nie spekulacje. Dziekuje i pozdrawiam



#212 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 listopada 2016 - 01:22

z sintry x30xe też dają skok zaworu 9.2mm



#213 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 listopada 2016 - 13:55

z sintry x30xe też dają skok zaworu 9.2mm

chyba 10 mm  ;)



#214 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 listopada 2016 - 10:23

prosze bardzo, wyrazny opis wałków ,kolorów nie zobaczymy po latach raczej

752frztwk563.jpg

historie ze wymienia sie tylko wałki ssace sa pewnie z zagranicznych forów np calibry gdzie pisza ze wymienia sie tylko ssace a to dlatego ze wydechowe maja w silniku c25xe takie same jak wydechowe w x30xe

natomiast jak wyraznie wynika z tabelki x25xe wydechowe sa oznaczone E co potwierdziło sie przy demontazu

a najlepsze rezultaty daja 2xG + 2xA czyli w x25xe zmieniamy cztery wałki na wałki z x30xe



#215 OFFLINE   Komor

Komor
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-04-2016
  • Skąd: Dęblin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2017 - 13:59

Przeczytałem cały temat, dokładnie każdy post i mam tylko jedno pytanie. Do X25XE mam do kupienia 4 wałki ssace od 3.0. Czy jak je wrzucę to efekt będzie dobry czy lepszy efekt będzie przy 2 wydechowych z 3.0 i 2 ssących z 3.0?

#216 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2017 - 10:47

Przeczytałem cały temat, dokładnie każdy post i mam tylko jedno pytanie. Do X25XE mam do kupienia 4 wałki ssace od 3.0. Czy jak je wrzucę to efekt będzie dobry czy lepszy efekt będzie przy 2 wydechowych z 3.0 i 2 ssących z 3.0?

kolego, najlepiej wymienić cały komplet, tzn 4 wałki od 3.0 - 2x ssące i 2x wydech, podkładkę plastikową pod kolektor z 3.0, eprom w ECU z silnika 3.0 + puszkę na krótki dolot jak ktoś ma taki :)



#217 OFFLINE   Komor

Komor
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-04-2016
  • Skąd: Dęblin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2017 - 14:56

Tak tylko mam do kupienia 4 walki ssace od 3.0 i czy ssące można tez w miejsce wydechowych wrzucić? Puszka juz gotowa leży, czekam tylko na złączki silikonowe, a reszta fantow wpadnie jak tylko gotówka pozwoli :)

#218 OFFLINE   krzysiek87

krzysiek87
  • 23 postów
  • Dołączył: 02-11-2013

Napisany 11 stycznia 2017 - 18:15

Witam.
Mnie zastanawia coś takiego co oznaczają oznaczenia na walkach, np G3 i G72 mam dwa komplety wałków ssących o różnych nr po G jeden komplet ma takie samo oznaczenie drugi jest inny. Wydechowe A jeden komplet A2 i A3 co to znaczy? Czy jak wsadze takie wałki o różnych nr to zadziałają? Jak jest z trwałością wałków awaryjnoscią zużyciem trzymanie parametrów?

#219 OFFLINE   Buchoo

Buchoo
  • 3 postów
  • Dołączył: 23-07-2016
  • Skąd: Jastrzębie-Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lipca 2017 - 20:35

Czy przy wymianie wałków ssących konieczna jest wymiana komputera? Nie chcę się pakować w niepotrzebne koszta kupując komputer, który nic nie zmieni.



#220 OFFLINE   NerwuS13

NerwuS13
  • 214 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: CSW
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 lipca 2017 - 20:40

Wystarczą same wałki