Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Łatwy sposób na 20ps w 2.5v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
220 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 maja 2010 - 21:54

ponieważ zanim są szlifowane odkuwane są tą samą sztancą

kurde, troche to dzwine, przeciez jeden numer przypisany jest dla jednej konkretnej czesci wyjsciowej, a nadawany jest wlasnie po to, zeby odroznic (rowniez) tak samo wygladajace czesci...

ogólnie to można zastosować sobie którekolwiek z wałków "A E F G" na dowolnych pozycjach i w dowolnym zestawieniu, można tym sposobem zmieniać charakterystykę pracy silnika...

ja wlasnie ostatnio porownywalem nawet jeszcze J do tego wszystkiego, i wszystkie wydawaly sie identyczne, albo sa tak minimalne roznice, ze nie widac golym okiem...


 


#182 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 maja 2010 - 22:15

różnice są głównie w wysokości krzywek, a nawet nie tyle w wysokości co w ostrości kąta co bezpośrednio przekłada się na czas otwarcia zaworu

Dodany obrazek

jak się przyjrzysz to zrozumiesz o czym piszę
mając taki kątomierz dokładnie określisz który wałek jakie ma parametry:
Dodany obrazek


a wracając do part numer to owszem jest to numer części i każda część z tym numerem może być zastosowana w tym miejscu :D

"J" to pewnie z 2.6 lub 3.2 bo takich jeszcze nie miałem w mackach ;)

#183 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 maja 2010 - 22:31

dzieki za wyczerpujace info :) faktycznie jedyna roznica moze byc w ostrosci kątów, bo krzywki sa wszystkie tej samej wysokosci i tak samo wychylone

bedzie troche wiecej czasu, to przyjrze sie im dokladniej

"J" to pewnie z 2.6 lub 3.2 bo takich jeszcze nie miałem w mackach

3.2 :)


 


#184 OFFLINE   Saracen

Saracen
  • 50 postów
  • Dołączył: 20-11-2009
  • Skąd: Warszaweczka

Napisany 14 maja 2010 - 08:16

To reasumując; potrzeba zmienić wałki ssące i wydechowe czy wystarczy ssące? Czy konieczna jest wymiana tej plastikowej podkładki pod dolot? A czy możliwe jest założenie do 2.5 wałków od 3.2 i co by to teoretycznie dało

#185 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 maja 2010 - 08:19

ssace - wystarczy.




 


#186 OFFLINE   eMdzeJ

eMdzeJ
  • 172 postów
  • Dołączył: 16-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp./Sopot

Napisany 14 maja 2010 - 09:15

ssace - wystarczy.


No chyba że nie chce Ci się rozbierać i wymieniać wydechowych bo przecież Ty będziesz mi to robił :D:D:D

#187 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 maja 2010 - 09:38

No chyba że nie chce Ci się rozbierać i wymieniać wydechowych bo przecież Ty będziesz mi to robił :D:D:D


ja co moge wszytko wymienic nawet silnik na 3.0 :p

ssacy wystarcza - ja tak mialem w swojej na podkladke z 2.5 i smigala




 


#188 OFFLINE   Saracen

Saracen
  • 50 postów
  • Dołączył: 20-11-2009
  • Skąd: Warszaweczka

Napisany 16 maja 2010 - 18:47

Ssące to ja już mam od 2 lat. tylko czy jest różnica z podkładką 3.0 a 2.5 i co do części 2 mojego pytania o wałki 3,2 w 2,5?

#189 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 maja 2010 - 16:47

ile mechanik moze chciec za zmiane wałków ? + - aby nikt nie mial krzywdy ? :) czy wymienic od razu sam pasek rozrzadu ? moj ma 30 tys. Osobiscie poczekam chyba jeszcze na pokrywy od viki i wtedy pokusze sie o zmiane calosci bo wiem ze jak odkrece pokrywy to juz ich nie skrece (bedzie sie lalo).

#190 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 17 maja 2010 - 16:56

okolo 400-500zl za zmiane walkow :)z rozrzadem oczywiscie :) zawsze zmieniam pasek przy kazdorazowym sciagnieciu go, uniknij pekniecia go...
PRacuje obecnie w serwisie mercedesa w berlinie dzialalnosc w polsce zawieszona.....

#191 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 maja 2010 - 17:10

ile mechanik moze chciec za zmiane wałków ? + - aby nikt nie mial krzywdy ? :) czy wymienic od razu sam pasek rozrzadu ? moj ma 30 tys. Osobiscie poczekam chyba jeszcze na pokrywy od viki i wtedy pokusze sie o zmiane calosci bo wiem ze jak odkrece pokrywy to juz ich nie skrece (bedzie sie lalo).


Łukasz pasek zmieniaj bez zastanowienia, bo ja zmieniałem wałki i został założony stary pasek (niby nie stary, bo 7 tyś km) i kawa fak auto nie jedzie w ogóle, bo po rozmowie z beastem doszliśmy do wniosku, że przestawione sa fazy rozrządu i pomoże jedynie nowy pasek. Co do kosztów to u mnie sprawa wyglądała tek, że ciekły pokrywy, na które mój mechanik dał gwarancje, że będzie piko-belo, al nie było :-D wiec odkręcił pokrywy, a ja rozebrałem obudowę rozrządu i sam zmieniłem wałki. Tak, że koszt był taki, że walnąłem sobie trzy browarki i po obdzierałem rączki, przez ten nieszczęsny napinacz i dojście do niego, bo z boku mam parownik

#192 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 maja 2010 - 17:46

okolo 400-500zl za zmiane walkow :)z rozrzadem oczywiscie :) zawsze zmieniam pasek przy kazdorazowym sciagnieciu go, uniknij pekniecia go...


dobrze to polaczyc a uszczelnieniem pokryw - jedna robota. kosztami cos miejwiecej tyle wychodzi




 


#193 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 maja 2010 - 18:23

ok dzieki Panowie, jak bede zmieniał napewno dam nowy pasek :) teraz zostanie polowanie na pokrywy...

#194 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 maja 2010 - 18:53

bo ja zmieniałem wałki i został założony stary pasek (niby nie stary, bo 7 tyś km) i kawa fak auto
nie jedzie w ogóle, bo po rozmowie z beastem doszliśmy do wniosku, że przestawione sa fazy rozrządu i pomoże jedynie nowy pasek.

łoojezu, to co to za pasek byl, albo co zescie z nim robili? :)


 


#195 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 19 maja 2010 - 22:23

Cytat:
Napisał bzyku_2002
bo ja zmieniałem wałki i został założony stary pasek (niby nie stary, bo 7 tyś km) i kawa fak auto
nie jedzie w ogóle, bo po rozmowie z beastem doszliśmy do wniosku, że przestawione sa fazy rozrządu i pomoże jedynie nowy pasek.

łoojezu, to co to za pasek byl, albo co zescie z nim robili?

oprocz walkow to musi byc tez zalozony dobry pasek inaczej zamiast 20 ps bedzie tylko 15;)

#196 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 19 maja 2010 - 23:37

oprocz walkow to musi byc tez zalozony dobry pasek inaczej zamiast 20 ps bedzie tylko 15

Dobry, czyli jaki? Wałki juz mam (Dzieki serek) Pokrywy od Viki też jeszcze musze kupić dobry rozrząd.Co polecasz Serek?

#197 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 maja 2010 - 04:16

Dobry, czyli jaki? Wałki juz mam (Dzieki serek) Pokrywy od Viki też jeszcze musze kupić dobry rozrząd.Co polecasz Serek?


Ja w takim zestawie G+A mam założony rozrząd Gates i pompe SKF czyli górna półka;)

#198 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2010 - 20:23

Nowe zabawki od kolegi z forum (aurii) :]

Dodany obrazek


Mechanik (jedyny ktoremu moge zaufac - robil mi kiedys rozrzad) chce 300 pln. Co myslicie o tej cenie ? Z drugiej strony tyle sie nasluchalem ze odechcialo mi sie je zakladac (stary silnik, pewnie ma swoje rozszczelnienia, i ze to na moja odpowiedzialnosc zmienia) :( Moj silnik ma prawdziwe 176 tys (swoja omege znam prawie od nowosci) co o tym myslicie ?

P.s przedtem tak czy innaczej wybiore sie na hamownie. Jak + - trzyma serie to chyba sie skusze jak nie to sobie odpuszcze chyba :(

#199 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 20 maja 2010 - 20:50

Nowe zabawki od kolegi z forum (aurii) :]

Dodany obrazek


Mechanik (jedyny ktoremu moge zaufac - robil mi kiedys rozrzad) chce 300 pln. Co myslicie o tej cenie ? Z drugiej strony tyle sie nasluchalem ze odechcialo mi sie je zakladac (stary silnik, pewnie ma swoje rozszczelnienia, i ze to na moja odpowiedzialnosc zmienia) :( Moj silnik ma prawdziwe 176 tys (swoja omege znam prawie od nowosci) co o tym myslicie ?

P.s przedtem tak czy innaczej wybiore sie na hamownie. Jak + - trzyma serie to chyba sie skusze jak nie to sobie odpuszcze chyba :(


Ja bym zakładał a mam 220 tys na liczniku (i nie wiem czy to oryginalny przebieg :D ). Czekam na wyniki i życzę powodzenia ;)

#200 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 maja 2010 - 20:51

ale jak już padło pare koni to może wtedy odzyskasz fabryczną + coś jeszcze. A co do ceny robocizny to wydaje mi się że niewiele 300zł bo za rozrząd wołają więcej a tutaj to samo i do tego wałki dochodzą.