Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Sprężyny obniżające H&R -35mm - pomoc w doborze


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 czerwiec 2010 - 20:37

Rozglądałem się za sprężynami -35mm do swojej Omegi i padło na firmę H&R, przeglądając katalog znalazłem dwa rodzaje sprężyn o oznaczeniu

29972-1 Opel OMEGA B Caravan - Achslast [kg] bis 935 kg VA-Last Farbe blau, Tieferlegung [mm] 35, Baujahr: ab: 04.1994 | Hinweise: 0t5

29972-2 Opel OMEGA B Caravan - Achslast [kg] ab 936 kg VA-Last Farbe blau, Tieferlegung [mm] 35, Baujahr: ab: 04.1994 | Hinweise: 0t5

jeśli dobrze zrozumiałem opisy to wersja z -1 jest do 935kg nacisku na przednią oś, a wersja -2 od 936kg nacisku na przednią oś

może ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć czy dobrze odczytałem, i ewentualnie podpowiedzieć którą wersję zakupić do X25XE??

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#2 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 czerwiec 2010 - 21:56

Wg mnie ab 936 bedzie do V-ek, czyli do ciebie:)

#3 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 czerwiec 2010 - 03:22

jeśli dobrze zrozumiałem opisy to wersja z -1 jest do 935kg nacisku na przednią oś, a wersja -2 od 936kg nacisku na przednią oś


ja, genau:D

#4 OFFLINE   HAIDI

HAIDI
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: WROCLAW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 czerwiec 2010 - 12:31

Rozglądałem się za sprężynami -35mm do swojej Omegi i padło na firmę H&R, przeglądając katalog znalazłem dwa rodzaje sprężyn o oznaczeniu

29972-1 Opel OMEGA B Caravan - Achslast [kg] bis 935 kg VA-Last Farbe blau, Tieferlegung [mm] 35, Baujahr: ab: 04.1994 | Hinweise: 0t5

29972-2 Opel OMEGA B Caravan - Achslast [kg] ab 936 kg VA-Last Farbe blau, Tieferlegung [mm] 35, Baujahr: ab: 04.1994 | Hinweise: 0t5

jeśli dobrze zrozumiałem opisy to wersja z -1 jest do 935kg nacisku na przednią oś, a wersja -2 od 936kg nacisku na przednią oś

może ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć czy dobrze odczytałem, i ewentualnie podpowiedzieć którą wersję zakupić do X25XE??


Wejdą obydwa modele sprężyn do x25xe Omega Caravan. Te pierwsze nie są dedykowane tylko do 3,0 3,2 2,5TD 2,5DT http://cgi.ebay.pl/F...U-/390196975196
Te drugie są dedykowane do każdego Caravana Omegi http://cgi.ebay.ch/H...=item5192b19e5e

I kup sobie odrazu dobre amortyzatory kolego Soseq bo przy naszych drogach to dlugo nie pociągną zwykłe amory na tych sprężynach:D
I tak powiem Tobie na marginesie,że wybierasz najlepsze sprężyny do Omegi,sam mam takie.Nie ma dużego spadku na komforcie,ale za to frajda z jazdy na zakrętach i nietylko
PELEN WYPAS

#5 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwiec 2010 - 18:08

ja, genau

danke :p

Te pierwsze nie są dedykowane tylko do 3,0 3,2 2,5TD 2,5DT

Te drugie są dedykowane do każdego Caravana

a jak to się ma do ich twardości??

I kup sobie odrazu dobre amortyzatory

mam nówki Bilsteiny B4 powinny styknąć :D

i pytanie pomocnicze, czy po zmianie na niższe sprężyny trzeba ustawiać zbieżność??

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#6 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 czerwiec 2010 - 18:41

i pytanie pomocnicze, czy po zmianie na niższe sprężyny trzeba ustawiać zbieżność ??

Ja ustawiam zawsze.

#7 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4617 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwiec 2010 - 18:45

i pytanie pomocnicze, czy po zmianie na niższe sprężyny trzeba ustawiać zbieżność

tak,trzeba ustawiać geometrie.Kąty pochylenia koła reguluję się amortyzatorem.Wiadomo że nie zamontuje się go tak samo jak był.

#8 OFFLINE   HAIDI

HAIDI
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: WROCLAW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 czerwiec 2010 - 19:26

danke :p


a jak to się ma do ich twardości??


mam nówki Bilsteiny B4 powinny styknąć :D


Twardość jest taka sama,różnica jest tylko w wytrzymałości na większy ciężar


Przy normalnych amorach(nawet Bilstein B4 czy B6) skok ich przewidziany jest do normalnych sprężyn z chwilą kiedy założymy krótsze spręzyny amory nadal mają ten sam skok a co za tym idzie złą prace.Przy bardziej dynamicznej jezdzie auto za bardzo wychyla się do góry(a to przez to ze krótsza sprężyna zostaje w pozycji np;-35mm a amortyzator ma jeszcze 35mm do góry)
Jeśli chodzi o zakręty i w miarę niewyboiste nasze poczciwe Polskie drogi to krótkie sprężyny w połączeniu np. z Bilstein B4 czy B6 to naprawdę dobry wybór.
PELEN WYPAS

#9 OFFLINE   Nowak

Nowak
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Żabno (k Tarnowa)

Napisany 30 czerwiec 2010 - 22:26

Teraz kupiłem kolejną omegę MV6 i wydaje mi się (raczej, chyba napewno) że mam oniżone zawieszenie jak to sprawdzic?

#10 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipiec 2010 - 10:09

dzięki wszystkim za pomoc w doborze, sprężyny już zakupiłem wybrałem model H&R 29972-2

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#11 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 09 sierpień 2010 - 11:26

Dobra czyli najlepiej wymienić komplet łącznie z amorami sportowymi. Tylko pytanie jakie na allegro za dużo nie ma np TE tylko marka mi nic nie mówi.

#12 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 sierpień 2010 - 11:56

FK bierz. 50 zł więcej i Bilsteiny B4, ale FK twardsze, więc jak wolisz.