Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czyszczenie reflektorów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
100 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 września 2007 - 23:03

Waldek a tobie ta pasta potrzebna do lamp? przeca masz noweczki sztuki :)

#42 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 września 2007 - 23:24

Waldek a tobie ta pasta potrzebna do lamp? przeca masz noweczki sztuki

Nie dla mnie tylko dla znajomego. Poprostu chce mu pomóc w czyszczeniu lamp.

Waldemarz jak juz bedziesz mial paste to przed jej nalozeniem spryskaj lampy woda, naloz na to paste szmatke w reke i do roboty... Woda jest konieczna bo bez niej pasta ciezko sie rozprowadza

Dzięki za radę, bo tej pasty nigdy nie używałem. :piwo:

#43 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 września 2007 - 12:10

I jak tam Waldek, kupiles ta paste?
Ja dzis podjechalem do Myslowic pod adres na tej stronce w dziale dystrybucji i kupilem ta paste, 250ml, cena zabójcza, ale mam nadzieje, ze warto - poprawi sie pogoda troche to sprobuje powalczyc z reflektorami


edit: w sklepie kupiłem za 32zł opakowanie, na stronce mozna zamowic za 35zl chyba, ale znalazlem na Allegro w Wawie po 26zł tubki, mozliwy odbior osobisty, wiec jak masz blisko, to mozesz tam nabyć
http://allegro.pl/it...io_fv_wawa.html

#44 OFFLINE   cygann

cygann
  • 81 postów
  • Dołączył: 28-08-2007
  • Skąd: GRUDZIĄDZ

Napisany 11 września 2007 - 11:55

ja miałem bardzo spałowane lampy aż Żółto - mleczne ...
byłem na weekend w Kołobrzegu u Brata i wrzucił mi lampy na Maszyne polerską bez żadnego matowania papierami wodnymi najpierw Pastą TEMPO potem mleczkiem do Połysku i..... jestem w szoku bo Wyglądają jak Nóweczki !
brat ma warsztat blacharsko lakierniczy , więc jak ktoś ma możliwość to niech spróbuje samą Polerką (maszyną)

Pozdrowienia

#45 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 września 2007 - 14:06

ja miałem bardzo spałowane lampy aż Żółto - mleczne ...
byłem na weekend w Kołobrzegu u Brata i wrzucił mi lampy na Maszyne polerską bez żadnego matowania papierami wodnymi najpierw Pastą TEMPO potem mleczkiem do Połysku i..... jestem w szoku bo Wyglądają jak Nóweczki !
brat ma warsztat blacharsko lakierniczy , więc jak ktoś ma możliwość to niech spróbuje samą Polerką (maszyną)

to zapodaj jakies fotki tych lampek :)

#46 OFFLINE   gitman136

gitman136
  • 87 postów
  • Dołączył: 14-11-2006
  • Skąd: Lublin

Napisany 12 września 2007 - 17:56

do czasu tak wyglądają...

głębokie rysy zostają i po pewnym czasie wyglądają jak przedtem - przerabiałem to

papier 4000 kosztuje 2 zł - 1 arkusz wystarczy

aby zetrzeć najgłębsze rysy potrzeba 5 minut (2 minuty na sucho i 3 na mokro) czyszczenia papierem na jedną lampę - nie trzeba jej wyjmować z auta

więc nakład pieniędzy jak i czasu mały... a różnica jest kolosalna

wszystkich namawiam
żadna alfa nie ma szans przy omedze!

#47 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 17 września 2007 - 14:36

0. nie demontujemy lampy
1 papier 4000 trzemy na sucho okrężnymi ruchami aż pozbędziemy się głębokich zarysowań.
będzie się prószyć z lampy, zmatowi się - ale bez paniki - tak ma być
2. 4000 tym razem często polewając wodą i płucząc sam papier ( by nie zrobić kolejnych zadrapań)
3. na wilgotny reflektor nakładamy pastę polerską i używając maszyny do polerowania (kontowa z regulacją obrotów - mała powierzchnia czyszczenia i pewność że nie przypalimy tworzywa), polewając wodą polerujemy powierzchnie dokładając od czasu do czasu pastę aż będzie gładka jak szkło- woda ma spływać nie zostawiając śladów - jak z wypolerowanego lakieru.
4.ja dałem mocniejsze bezpieczniki i zapodałem niebieskie narva
5. widzimy bez problemów pobocze podczas mijania...


Mam omcię C i "to coś" na reflektorach to plastik. Czy można to też tą pastą potraktować wg. tego "przepisu". Dzieki z góry.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#48 OFFLINE   V6

V6
  • 429 postów
  • Dołączył: 03-07-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 17 września 2007 - 15:06

gitman136 napisał/a:
0. nie demontujemy lampy
1 papier 4000 trzemy na sucho okrężnymi ruchami aż pozbędziemy się głębokich zarysowań.
będzie się prószyć z lampy, zmatowi się - ale bez paniki - tak ma być
2. 4000 tym razem często polewając wodą i płucząc sam papier ( by nie zrobić kolejnych zadrapań)
3. na wilgotny reflektor nakładamy pastę polerską i używając maszyny do polerowania (kontowa z regulacją obrotów - mała powierzchnia czyszczenia i pewność że nie przypalimy tworzywa), polewając wodą polerujemy powierzchnie dokładając od czasu do czasu pastę aż będzie gładka jak szkło- woda ma spływać nie zostawiając śladów - jak z wypolerowanego lakieru.
4.ja dałem mocniejsze bezpieczniki i zapodałem niebieskie narva
5. widzimy bez problemów pobocze podczas mijania


Mam omcię C i "to coś" na reflektorach to plastik. Czy można to też tą pastą potraktować wg. tego "przepisu". Dzieki z góry.


Ten "przepis" zadziała równierz u Ciebie

#49 OFFLINE   TomekSS

TomekSS
  • 167 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 18 września 2007 - 13:17

Witam.

Zawsze można kupić nowe fabrycznie leflektory :twisted:

Odpowiedź z Helli :

W ofercie Helli są reflektory soczewkowe (H1/H7) do samochodów Opel Omega z rocznika 09/1997 do 09/1999.
Nr kat.
lewy 1EL 008 020-251
prawy 1EL 008 020-261
Cena detaliczna brutto za sztukę 940 zł - :smiech: :smiech: :smiech:

Pozdro
Była: Omega B 2.5TD , Aktualnie: Skoda Felicja 1.3

#50 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2007 - 15:26

Cena detaliczna brutto za sztukę 940 zł -

Na Alledrogo trafiłem komplet soczewek Hella za 700 zł. Trzeba szukać cały czas a napewno się trafi.

#51 OFFLINE   cygann

cygann
  • 81 postów
  • Dołączył: 28-08-2007
  • Skąd: GRUDZIĄDZ

Napisany 19 września 2007 - 12:09

są też DEPO 364zł kompl. http://moto.allegro....kowe_nowe_.html

noi czarna soczewka 599zł za kompl.
http://moto.allegro....e_soczewki.html
**BLACK PEARL**
GG - 9436748

#52 OFFLINE   Lelo

Lelo
  • 19 postów
  • Dołączył: 22-09-2006
  • Skąd: Tczew

Napisany 02 października 2007 - 10:20

ten przepis naprawde działa :lol: miałem juz kupowac DEPO z allegro ale najpierw Forum i wyszło na Wasze :peace:

Dzięki
Pozdrowienia
Omega 2,0 16V '96

#53 OFFLINE   cygann

cygann
  • 81 postów
  • Dołączył: 28-08-2007
  • Skąd: GRUDZIĄDZ

Napisany 02 października 2007 - 13:23

ten przepis naprawde działa :lol: miałem juz kupowac DEPO z allegro ale najpierw Forum i wyszło na Wasze :peace:

Dzięki
Pozdrowienia



no szkoda że nie miałem fotek moich lamp przed Polerowaniem.... niewiem czy ktoś miał takie spałowane klosze jak moje :guns: .. niedość że mleczne , to jeszcze jak Oszczane wyglądały ....
i po 10 min. Polerką elektryczną na lampe .. i są Piękne :peace:
wajnie że ci się Udało

Pozdrowienia
**BLACK PEARL**
GG - 9436748

#54 OFFLINE   jokero

jokero
  • 1 postów
  • Dołączył: 13-10-2007
  • Skąd: SZYDLOWIEC

Napisany 13 października 2007 - 14:47

jak wyjac przednie lampy zeby je wyczyscic od wewnatrz?

#55 OFFLINE   marasao

marasao
  • 19 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 03 marca 2009 - 23:03

dzieki chlopaki ogolnie zmodyfikowalem troche przepis uzylem papieru wodnego 2000 troche roboty to kosztowalo ale potem pasta rempo puszek na wiertarke 15 min polerowania na kazda lampe i swieca jak nowki :) a juz chcialem sie zabierac za czyszczenie od srodka :)

#56 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 marca 2009 - 10:06

dzieki chlopaki ogolnie zmodyfikowalem troche przepis uzylem papieru wodnego 2000 troche roboty to kosztowalo ale potem pasta rempo puszek na wiertarke 15 min polerowania na kazda lampe i swieca jak nowki :) a juz chcialem sie zabierac za czyszczenie od srodka :)


Pewnie zeszlifowałeś warstwę ochronną na reflektorze. Spowoduje to ponowne ale i szybsze matowienie.

#57 OFFLINE   lukass

lukass
  • 33 postów
  • Dołączył: 26-02-2009
  • Skąd: Głogów

Napisany 04 marca 2009 - 11:38

czyli jak wypoleruje lampy to i tak musze zbierać kase na nowe???

#58 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 marca 2009 - 13:12

Dziwi mnie to, ze ludzie tak radosnie pisza o efektach polerki tylko nikt nie wspomina co sie dzieje po roku czasu lub, ze "szklo" wyglada jak "oszczane" przez brak warstwy ochronnej.
Plastik ma na sobie kilka warstw. W srodku jest elastyczny plastik ale on jest wrazliwy na UV i inne warunki. Pokrywany jest wiec z obu stron twarda powloka ktora go chroni. Warstwa ochronna jest twarda wiec peka i schodzi. Szlifowanie daje efekt, ale niestety krotkotrwaly.

Moze jest mozliwosc nalozenia ponownie takiej warstwy, ale nigdzie sie z tym nie spotkalem.

#59 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 marca 2009 - 13:20

Dziwi mnie to, ze ludzie tak radosnie pisza o efektach polerki tylko nikt nie wspomina co sie dzieje po roku czasu lub, ze "szklo" wyglada jak "oszczane" przez brak warstwy ochronnej.
Plastik ma na sobie kilka warstw. W srodku jest elastyczny plastik ale on jest wrazliwy na UV i inne warunki. Pokrywany jest wiec z obu stron twarda powloka ktora go chroni. Warstwa ochronna jest twarda wiec peka i schodzi. Szlifowanie daje efekt, ale niestety krotkotrwaly.

Moze jest mozliwosc nalozenia ponownie takiej warstwy, ale nigdzie sie z tym nie spotkalem.


robilem polerka u siebie rok temu na wiosne i na dzis wyglada normalnie - bez zadnego zmatownienia czy czegos tam




 


#60 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 marca 2009 - 13:29

A ja moge pokazac min 3 Omegi gdzie matowieje i to mocno. Najszybciej ryflowane, ale przezroczyste tez matowieja. Moze jesli zetrzesz tylko delikatnie to wytrzyma dluzej, ale raczej trudno okreslic jak dlugo czyscic.