Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Byłem dziś na hamowni i...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:53

No niby tak ale... zawsze jest ale 10% zysk programem na wolnossacym silniku to nie to samo co 30% na turbinie (przykladowo) ale rozumiem co masz na mysli

program w silnikach turbo nie zmienia charakterystyki tylko w zakresie dzialania turbo...

ale tego przyrostu i tak nie zmierzysz w procentach, czy innych jednostkach, turbina dziala 'krotko', a wolnossak ciaaagnie do łuudududududu i dzieki temu potrafi objezdzac 'teoretycznie' mocniejszego diesla :D

to już zupełnie nie wiem na czym opierasz swoją teze, zwlaszcza dodając "zawsze"

w dokumentacji sa wartosci, ktore musi spelnic absolutnie kazde wyjezdzajace z fabryki auto (nawet to, nazwijmy je 'najmniej udane', niezbyt cierpliwie docierane itp.), czyli jest to jakas tam dolna granica tolerancji...

nie wiem o jakich 230KM piszesz, ale nie ważne...

u mnie na puszce wyszlo 225KM

Ja wskazałem tylko, ze 6KM to bardzo niewielka różnica w stosunku do serii, biorąc pod uwage czym to bylo mierzone.

ale przeciez jego setup jest daleki od serii


 


#22 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:54

program w silnikach turbo nie zmienia charakterystyki tylko w zakresie dzialania turbo
...


No to to akurat wiem, ale dalej nie wiem co robi chip w wolnossącym motorku??

#23 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:55

Nie ma ktoś wykresu serii, ciekawy jestem jak krzywe przebiegają, momentu zwłaszcza?

#24 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:57

No to to akurat wiem, ale dalej nie wiem co robi chip w wolnossącym motorku??


jak to co bzyku ? daje to ze wiecej pali :D

Jarqz ->
Dodany obrazek

#25 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:59

Dodam jeszcze, ze testowalem tego chipa od Andrzeja, choc bez puszki, moje wrazenia:

Niskie obroty - silnik przelewany, gorzej sie wkreca niz seria, szczegolnie odczuwalne przy wiekszym obciazeniu
Srednie obroty - zdecydowanie zywsza reakcja na gaz, lecz w przyspieszniu raczej nie odczulem roznicy
Wysokie obroty - czuc wiecej mocy, z pewnoscia lepiej ciagnie, ale to tak gdzies od 5tys obr


 


#26 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2010 - 22:00

Dodam jeszcze, ze testowalem tego chipa od Andrzeja, choc bez puszki, moje wrazenia:

Niskie obroty - silnik przelewany, gorzej sie wkreca niz seria, szczegolnie odczuwalne przy wiekszym obciazeniu
Srednie obroty - zdecydowanie zywsza reakcja na gaz, lecz w przyspieszniu raczej nie odczulem roznicy
Wysokie obroty - czuc wiecej mocy, z pewnoscia lepiej ciagnie, ale to tak gdzies od 5tys obr


Mam bardzo podobne spostrzezenia na tej kosci...

#27 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 22:01

jak to co bzyku ? daje to ze wiecej pali

hehe, albo wrecz przeciwinie - dajesz mniej paliwa, a dostajesz wiecej mocy i mniejsze spalanie - tyle, ze silnik zrobi np 300tys km zamiast 500tys :)


 


#28 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 22:01

testowalem tego chipa od Andrzeja, choc bez puszki, moje wrazenia:


Ja się tak nie wczuwałem ale faktycznie, na wysokich obrotach lepiej idzie...:)

#29 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 20 czerwca 2010 - 22:06

wg mnie cos nie tak
dziwny dolek na wykresie nie powinien byc
druga sprawa ktos sie pytal po raz ktory po co chip do wolnossaka,
ano potrzebny, robilem pomiary afr na seryjnych kosciach i mozecie mi wierzyc jest duzo do poprawienia
przyklad seryjny silnik 3,0v6 po wystrojeniu wstaje lepiej o tysiac obrotow niz seria, wg mnie to ogrom, i nie wierze w jakies chipsy uniwersalne,duzo lepiej wyszlibyscie na zakladaniu ecumastera i wystrojeniu tego jak trzeba
astra v6
serducho gsi irmscher

#30 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 22:12

duzo lepiej wyszlibyscie na zakladaniu ecumastera i wystrojeniu tego jak trzeba

moze lepiej bysmy nie wyszli, bo chipy byly raptem za flaszke dobrej wodki, ale wiadomo, na swince dopiero sie wystroi jak trzeba...

wg mnie cos nie tak
dziwny dolek na wykresie nie powinien byc

dolek jest spowodowany chyba zaworem multiramu, ale na moim wykresie go nie bylo, zaraz znajde wykresik i zarzuce...

jest
http://img12.imagesh...35/hamownia.jpg

edit:
zgadzaloby sie z wykresem, zawor w kolektorze otwiera sie ponownie przy 4100obr, wlasnie wtedy wykres jaqza sie zalamuje...
http://forum.omegakl...ead.php?t=34989

ciekawe, czemu na moi wykresie jest rowno :)


 


#31 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 20 czerwca 2010 - 22:20

chodzilo mi o adekwatnosc nakladu do wynikow
astra v6
serducho gsi irmscher

#32 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2010 - 22:20

dolek jest spowodowany chyba zaworem multiramu, ale na moim wykresie go nie bylo, zaraz znajde wykresik i zarzuce...[/url]


No ale on juz multiramu nie ma :confused: chyba ze mowa o zaworze z tylu w kolektorze ssacym :rolleyes: tak czy siak cos jest nie do konca tak.

#33 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2010 - 22:21

dolek jest spowodowany chyba zaworem multiramu, ale na moim wykresie go nie bylo, zaraz znajde wykresik i zarzuce..

Moze hamowales bez drugiego aku ? > bo nato wyglada

#34 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 22:33

No ale on juz multiramu nie ma chyba ze mowa o zaworze z tylu w kolektorze ssacym

no przeciez, innego on nie ma :)

Moze hamowales bez drugiego aku ? > bo nato wyglada

faktycznie, u mnie mogl byc pomiar bez akumulatora podcisnienia dla zaworu...
ale choc mniej dynamiczne jest otwarcie tej przepustnicy, to jednak ma ono miejsce, a na moim wykresie ani sladu...


 


#35 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 22:56

No ja mam 2 aku podłączone pod tylny zaawór.

#36 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 23:00

No ja mam 2 aku podłączone pod tylny zaawór.

what? rownolegle?


 


#37 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 23:29

No normalnie :) Podciśnienie zamiast prosto do zaworu idzie do aku i z aku do zaworu. Żwawiej się otwiera...

#38 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 23:41

No normalnie Podciśnienie zamiast prosto do zaworu idzie do aku i z aku do zaworu. Żwawiej się otwiera...

ale piszesz, ze masz 2 aku podlaczone do zaworu

miales pewnie na mysli 'drugi', za pierwszy uwazajac ten w podszybiu, ale zabrzmialo, jakbys mial dwa podpiete pod zawor w kolektorze...


 


#39 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2010 - 08:25

Nie dwa, drugi miałem na myśli, tak jak piszesz :)

#40 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2010 - 08:56

Nie dwa, drugi miałem
na myśli, tak jak piszesz

to co Ty odmianów nie znasz? :D sie pisze 2-gi czy cus :p

Kurde, gdyby miec gdzies wtyki na rolkach, to bysmy pohamowali wszelkie mozliwe setupy z puszka, aku, chipami, bylaby wtedy konkretna odpowiedz, jak nalezy grzebac przy V6