Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Byłem dziś na hamowni i...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 20:29

Korzystając z okazji, że jedna z galerii handlowych robiła sobie promocję ala tuning show i zaprosili firmę z hamownią zrobiłem sobie pomiar autka i wyszło... 205,4KM @ 6161RPM i 278,7Nm @ 2687 RPM. Kurdę, trochę rozczarowany jestem, pucha, chip od AndrzejMT i tylko tyle? Mam pytanko, czy wpływ na pomiar mógł mieć brak dmuchawy (z tego co wiem powinien być nadmuch powietrza na auto w czasie pomiaru). Auto wyraźnie się grzało bo drugi pomiar pokazał już tylko 201KM. Do tego mam syfny stożek (zdjął bym ale pojechałem na "rebuild" instalacji gazowej z założonym stożkiem i mi tak reduktor założyli, że teraz seryjnej puszki włożyć nie mogę). Stożek niezbyt wyizolowany od ciepłoty. Generalnie niby wynik jak na 12 letnie auto nie jest zły (była roczna Vectra i 15 koni nie miała :D) ale niedosyt pozostał... Nie wiem co myśleć :/

#2 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2010 - 20:59

z tego co wiem powinien być nadmuch powietrza na auto w czasie pomiaru

No własnie powinien byc nadmuch,wtedy jest realne odzwierciedlenie pracy silnika podczas jazdy. a tak jak sam napisałes przy 2 pomiarze i nagrzaniu sie silnika jak i filtra spadek mocy był widoczny.
Fakt jak na 12 lat to i tak wynik ok moim zdaniem,ale gdyby było jak byc powinno to filtr+chip+pucha powinny pokazac lepszy wynik:)
P.S
Jarqz ile taki Avatar kosztuje :D

#3 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:02

jarqz ile taki avatar kosztuje


200pln:)

#4 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:05

chip od AndrzejMT i tylko tyle?


Jarqz możesz mi łopatologicznie wytłumaczyć co ten chip robi w wolno ssącym silniku benzynowym??

#5 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:06

co ten chip robi w wolno ssącym silniku benzynowym

poprostu działa na podswiadomosc własciciela:D

#6 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:08

poprostu działa na podswiadomosc własciciela


No właśnie też mi się tak wydaje, ale ludzie to zakładają i dlatego dopytuję co to jest, gdzie się zakłada i co to robi

#7 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:21

Cóż, wolnossący to nie doładowany, więc taki chip może dać w sumie niewiele, max kilkanaście koników i tyleż niutków. W chipie był program skopiowany z Omegi strojonej w niemcowni i tam na hamowni wyszło 248KM (z tego co pamiętam) nie wiem co ona tam miała jeszcze zdłubane, zresztą nieważne. Efekt w sumie w czasie jazdy nieodczuwalny zbytnio. Ale coś na hamowni powinno wyjść...

#8 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:21

Jarqz możesz mi łopatologicznie wytłumaczyć co ten chip robi w wolno ssącym silniku benzynowym

robi dokladnie to samo, co w doladowanym silniku :)

Ale coś na hamowni powinno wyjść...

a obserwowales wyniki jeszcze innych aut na tej hamowni? wszystkim tak mocno zanizalo?


 


#9 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:24

Nie wiem co myśleć :/


przede wszytskim - przestać mysleć o duperelach.
1. przewoźne hamownie mają swój błąd pomiaru - a 211KM i 205KM mieści sie w granicach 2-3% bładu pomiarowego, co jest i tak dość dobrym wynikiem dla tego typu hamownii.
2. 6KM odstępstwa od serii w starym aucie to znów bardzo dobry wynik
3. ja tam nie wiem, ale pucha to chyba mocy nie podnosi, a co najwyżej zmienia przebieg krzywej
4. 200PLN to 3 butelki przyzwoitej, jak na polskie warunki, whisky... a ty nie dość, ze se je wydałeś na niemiarodajny pomiar to jeszcze masz z tego powodu rozterki i teraz i tak musisz whisky kupic.

Moja rada, czysto koleżeńska -daj se siana, wypij piwko i ciesz sie dobrze jeżdzącą Omegą...

z Omegi strojonej w niemcowni i tam na hamowni wyszło 248KM (z tego co pamiętam) nie wiem co ona tam miała jeszcze zdłubane,



widzisz - w turbo sprawa jest prosta. W wolnossącym już nie.
Jesli Omega była dłubana (dolot, wydech i kto wie co jeszcze) to pod to mogła być strojona elektronika. Jesli więc nie masz tych modyfikacji mechanicznych u siebie, to elektronika mogła Ci zamiast dodać odjąc te kilka(naście?) koników zabrać, bo nie jest dostosowana do warunków pracy silnika.

To jest jak źle dobrany uklad wydechowy, ktory w niektorych typach silników odbiera moc przy zwiększaniu przepustowości układu

#10 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:25

robi dokladnie to samo, to w doladowanym silniku


No w doładowanym bardziej nakręca turbinę, a tu raczej właściciela ;-)

Efekt w sumie w czasie jazdy nieodczuwalny zbytnio. Ale coś na hamowni powinno wyjść...


No właśnie o to mi chodziło, ale na tej hamowni to raczej słabo wyszło :-D

#11 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:25

Ale coś na hamowni powinno wyjść...

Moze prawda by wyszła na jaw jak bys zrobił jedno badanie z chipem+pucha a drugie bez tych gadzetów...oczywiscie przy uzyciu dmuchawy..no ale w takiej sytuacji mozemy snuc tylko domysły co by było gdyby...

#12 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:27

robi dokladnie to samo, co w doladowanym silniku :)


a obserwowales wyniki jeszcze innych aut na tej hamowni? wszystkim tak mocno zanizalo?


Dokładnie to samo nie bo takiego samego przyrostu nie osiagniesz a i turbo innaczej stroisz :)

CIta 200 pln to za mandat w avatarze raczej a nie za pomiar (pewnie 50-100 dał) :)

Stozek bez izolacji po nagrzaniu silnika mocno go zmula ja bym tutaj tez szukal przyczyny.

#13 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:27

ciesz sie dobrze jeżdzącą Omegą...

no własnie :)

#14 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:29

3. ja tam nie wiem, ale pucha to chyba mocy nie podnosi, a co najwyżej zmienia przebieg krzywej

mam gdzies wykres robiony z pucha, jak ktos ma stockowy, to mozemy porownac...

4. 200PLN to 3 butelki przyzwoitej, jak na polskie warunki, whisky... a ty nie dość, ze se je wydałeś na niemiarodajny pomiar to jeszcze masz z tego powodu rozterki i teraz i tak musisz whisky kupic.

200pln to kosztowala fotka do avatara :)

No w doładowanym bardziej nakręca turbinę, a tu raczej właściciela

hehe, daje wiecej pradu na silniczek w turbinie? :D


 


#15 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:29

Stozek bez izolacji po nagrzaniu silnika mocno go zmula

tak samo jak pucha na pajaki bez izolacji

#16 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:30

Dokładnie to samo nie bo takiego samego przyrostu nie osiagniesz

to akurat zalezy od silnika, ale przeciez nie chodzi tu akurat o wielkosc przyrostu, lecz o sposob jego generowania


 


#17 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:35

200PLN to 3 butelki przyzwoitej, jak na polskie warunki, whisky... a ty nie dość, ze se je wydałeś na niemiarodajny pomiar to jeszcze masz z tego powodu rozterki i teraz i tak musisz whisky kupic.


No tyle to bym nie wydał :) 50 PLN mnie to kosztowało. Tak se dociekam bo nie mam nic lepszego do roboty dzisiaj ;) A z whisky trafiłeś, właśnie sobie saczę :)

a obserwowales wyniki jeszcze innych aut na tej hamowni?
wszystkim tak mocno zanizalo?


Stary, tam takie padła podjeżdżały, że żal patrzeć było... głównie stare trójki :D

#18 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:37

to akurat zalezy od silnika, ale przeciez nie chodzi tu akurat o wielkosc przyrostu, lecz o sposob jego generowania


No niby tak ale... zawsze jest ale 10% zysk programem na wolnossacym silniku to nie to samo co 30% na turbinie (przykladowo) ale rozumiem co masz na mysli ;)

Ja tez mam kosc od Andrzeja (+ puche zaizolowana bez stozka) i tez na hamownie jade jade i dojechac nie moge. (slizga mi sie 4 przy 3-4 tys obr i obawiam sie ze pomiar bedzie nieadekwatny)

CO tam sie dzieje przy 4 tys obr na tym wykresie ?

#19 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:38

1. przewoźne hamownie mają swój błąd pomiaru - a 211KM i 205KM mieści sie w granicach 2-3% bładu pomiarowego, co jest i tak dość dobrym wynikiem dla tego typu hamownii.

jeszcze do tego sie ustosunkuje...
211 a 205 ok, ale 211 a 230 juz wychodziloby poza akceptowalny blad pomiarowy

ja bylbym zdania, ze cos nie tak bylo z ta hamownia, tym bardziej, ze niby roczna vectra wykazala 14KM mniej - nowe auta wykazuja zawsze wiecej mocy i Vmax, niz dokumentacja opisuje...


 


#20 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:43

jeszcze do tego sie ustosunkuje...
211 a 205 ok, ale 211 a 230 juz wychodziloby poza akceptowalny blad pomiarowy

ja bylbym zdania, ze cos nie tak bylo z ta hamownia, tym bardziej, ze niby roczna vectra wykazala 14KM mniej - nowe auta wykazuja zawsze wiecej mocy i Vmax, niz dokumentacja opisuje...


nie wiem o jakich 230KM piszesz, ale nie ważne...
Ja wskazałem tylko, ze 6KM to bardzo niewielka różnica w stosunku do serii, biorąc pod uwage czym to bylo mierzone.

A co do

nowe auta wykazuja zawsze wiecej mocy i Vmax,

to już zupełnie nie wiem na czym opierasz swoją teze, zwlaszcza dodając "zawsze"