Byłem dziś na hamowni i...
#1 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 20:29
#2 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 20:59
No własnie powinien byc nadmuch,wtedy jest realne odzwierciedlenie pracy silnika podczas jazdy. a tak jak sam napisałes przy 2 pomiarze i nagrzaniu sie silnika jak i filtra spadek mocy był widoczny.z tego co wiem powinien być nadmuch powietrza na auto w czasie pomiaru
Fakt jak na 12 lat to i tak wynik ok moim zdaniem,ale gdyby było jak byc powinno to filtr+chip+pucha powinny pokazac lepszy wynik:)
P.S
Jarqz ile taki Avatar kosztuje
#3 OFFLINE
#4 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 21:05
chip od AndrzejMT i tylko tyle?
Jarqz możesz mi łopatologicznie wytłumaczyć co ten chip robi w wolno ssącym silniku benzynowym??
#5 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 21:06
poprostu działa na podswiadomosc własciciela:Dco ten chip robi w wolno ssącym silniku benzynowym
#6 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 21:08
poprostu działa na podswiadomosc własciciela
No właśnie też mi się tak wydaje, ale ludzie to zakładają i dlatego dopytuję co to jest, gdzie się zakłada i co to robi
#7 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 21:21
#8 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 21:21
robi dokladnie to samo, co w doladowanym silnikuJarqz możesz mi łopatologicznie wytłumaczyć co ten chip robi w wolno ssącym silniku benzynowym
a obserwowales wyniki jeszcze innych aut na tej hamowni? wszystkim tak mocno zanizalo?Ale coś na hamowni powinno wyjść...
#9 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 21:24
Nie wiem co myśleć
przede wszytskim - przestać mysleć o duperelach.
1. przewoźne hamownie mają swój błąd pomiaru - a 211KM i 205KM mieści sie w granicach 2-3% bładu pomiarowego, co jest i tak dość dobrym wynikiem dla tego typu hamownii.
2. 6KM odstępstwa od serii w starym aucie to znów bardzo dobry wynik
3. ja tam nie wiem, ale pucha to chyba mocy nie podnosi, a co najwyżej zmienia przebieg krzywej
4. 200PLN to 3 butelki przyzwoitej, jak na polskie warunki, whisky... a ty nie dość, ze se je wydałeś na niemiarodajny pomiar to jeszcze masz z tego powodu rozterki i teraz i tak musisz whisky kupic.
Moja rada, czysto koleżeńska -daj se siana, wypij piwko i ciesz sie dobrze jeżdzącą Omegą...
z Omegi strojonej w niemcowni i tam na hamowni wyszło 248KM (z tego co pamiętam) nie wiem co ona tam miała jeszcze zdłubane,
widzisz - w turbo sprawa jest prosta. W wolnossącym już nie.
Jesli Omega była dłubana (dolot, wydech i kto wie co jeszcze) to pod to mogła być strojona elektronika. Jesli więc nie masz tych modyfikacji mechanicznych u siebie, to elektronika mogła Ci zamiast dodać odjąc te kilka(naście?) koników zabrać, bo nie jest dostosowana do warunków pracy silnika.
To jest jak źle dobrany uklad wydechowy, ktory w niektorych typach silników odbiera moc przy zwiększaniu przepustowości układu
#10 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 21:25
robi dokladnie to samo, to w doladowanym silniku
No w doładowanym bardziej nakręca turbinę, a tu raczej właściciela ;-)
Efekt w sumie w czasie jazdy nieodczuwalny zbytnio. Ale coś na hamowni powinno wyjść...
No właśnie o to mi chodziło, ale na tej hamowni to raczej słabo wyszło :-D
#11 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 21:25
Moze prawda by wyszła na jaw jak bys zrobił jedno badanie z chipem+pucha a drugie bez tych gadzetów...oczywiscie przy uzyciu dmuchawy..no ale w takiej sytuacji mozemy snuc tylko domysły co by było gdyby...Ale coś na hamowni powinno wyjść...
#12 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 21:27
robi dokladnie to samo, co w doladowanym silniku
a obserwowales wyniki jeszcze innych aut na tej hamowni? wszystkim tak mocno zanizalo?
Dokładnie to samo nie bo takiego samego przyrostu nie osiagniesz a i turbo innaczej stroisz
CIta 200 pln to za mandat w avatarze raczej a nie za pomiar (pewnie 50-100 dał)
Stozek bez izolacji po nagrzaniu silnika mocno go zmula ja bym tutaj tez szukal przyczyny.
#13 OFFLINE
#14 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 21:29
mam gdzies wykres robiony z pucha, jak ktos ma stockowy, to mozemy porownac...3. ja tam nie wiem, ale pucha to chyba mocy nie podnosi, a co najwyżej zmienia przebieg krzywej
200pln to kosztowala fotka do avatara4. 200PLN to 3 butelki przyzwoitej, jak na polskie warunki, whisky... a ty nie dość, ze se je wydałeś na niemiarodajny pomiar to jeszcze masz z tego powodu rozterki i teraz i tak musisz whisky kupic.
hehe, daje wiecej pradu na silniczek w turbinie?No w doładowanym bardziej nakręca turbinę, a tu raczej właściciela
#15 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 21:29
tak samo jak pucha na pajaki bez izolacjiStozek bez izolacji po nagrzaniu silnika mocno go zmula
#16 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 21:30
to akurat zalezy od silnika, ale przeciez nie chodzi tu akurat o wielkosc przyrostu, lecz o sposob jego generowaniaDokładnie to samo nie bo takiego samego przyrostu nie osiagniesz
#17 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 21:35
200PLN to 3 butelki przyzwoitej, jak na polskie warunki, whisky... a ty nie dość, ze se je wydałeś na niemiarodajny pomiar to jeszcze masz z tego powodu rozterki i teraz i tak musisz whisky kupic.
No tyle to bym nie wydał 50 PLN mnie to kosztowało. Tak se dociekam bo nie mam nic lepszego do roboty dzisiaj A z whisky trafiłeś, właśnie sobie saczę
a obserwowales wyniki jeszcze innych aut na tej hamowni?
wszystkim tak mocno zanizalo?
Stary, tam takie padła podjeżdżały, że żal patrzeć było... głównie stare trójki
#18 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 21:37
to akurat zalezy od silnika, ale przeciez nie chodzi tu akurat o wielkosc przyrostu, lecz o sposob jego generowania
No niby tak ale... zawsze jest ale 10% zysk programem na wolnossacym silniku to nie to samo co 30% na turbinie (przykladowo) ale rozumiem co masz na mysli
Ja tez mam kosc od Andrzeja (+ puche zaizolowana bez stozka) i tez na hamownie jade jade i dojechac nie moge. (slizga mi sie 4 przy 3-4 tys obr i obawiam sie ze pomiar bedzie nieadekwatny)
CO tam sie dzieje przy 4 tys obr na tym wykresie ?
#19 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 21:38
jeszcze do tego sie ustosunkuje...1. przewoźne hamownie mają swój błąd pomiaru - a 211KM i 205KM mieści sie w granicach 2-3% bładu pomiarowego, co jest i tak dość dobrym wynikiem dla tego typu hamownii.
211 a 205 ok, ale 211 a 230 juz wychodziloby poza akceptowalny blad pomiarowy
ja bylbym zdania, ze cos nie tak bylo z ta hamownia, tym bardziej, ze niby roczna vectra wykazala 14KM mniej - nowe auta wykazuja zawsze wiecej mocy i Vmax, niz dokumentacja opisuje...
#20 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 21:43
jeszcze do tego sie ustosunkuje...
211 a 205 ok, ale 211 a 230 juz wychodziloby poza akceptowalny blad pomiarowy
ja bylbym zdania, ze cos nie tak bylo z ta hamownia, tym bardziej, ze niby roczna vectra wykazala 14KM mniej - nowe auta wykazuja zawsze wiecej mocy i Vmax, niz dokumentacja opisuje...
nie wiem o jakich 230KM piszesz, ale nie ważne...
Ja wskazałem tylko, ze 6KM to bardzo niewielka różnica w stosunku do serii, biorąc pod uwage czym to bylo mierzone.
A co do
to już zupełnie nie wiem na czym opierasz swoją teze, zwlaszcza dodając "zawsze"nowe auta wykazuja zawsze wiecej mocy i Vmax,