Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Magic jet tłokowy czy scorpion gt ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
91 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 grudnia 2010 - 21:23

skoro na gwarancji to się nie przejmuj - ma działać i koniec. Jeśli wymienią na KME silver - to dobry reduktor, trwały ale ponoć trochę za słaby do tego silnika, niektórzy twierdzą że max to 150 KM (mimo że specyfikacja producenta podaje znacznie więcej), inni robią jakieś przeróbki w silverach i wyciskają z nich więcej - ale nie wiem o co chodzi.
Jak usuną usterkę to napisz co się działo

#62 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 01 grudnia 2010 - 22:12

Heh!Właśnie wróciłem do chaty i walnał mi bezpiecznik od gazu ten przy aku :/ i jechałem na benzynie.Jakiś kiepski dzień dzisiaj normalnie :/ W poniedziałek odstawiam także dam znać jak odbiorę.

#63 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 01 grudnia 2010 - 22:49

Dla sprawdzenia proponuję wyjąć tłoczek i cewkę z reduktora . Jeśli działa OK to wymień te elementy na gwarancji i będzie OK lub lepie niech monter dołoży zewnętrzny elektrozawór gazu na d8mm i będzie lepiej . Scorpiony montuje od dawna i poza w/w drobiazgami nie było problemów ,a wymiana membran po 25 kkm to nieporozumienie .

#64 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 01 grudnia 2010 - 22:53

skoro na gwarancji to się nie przejmuj - ma działać i koniec. Jeśli wymienią na KME silver - to dobry reduktor, trwały ale ponoć trochę za słaby do tego silnika, niektórzy twierdzą że max to 150 KM (mimo że specyfikacja producenta podaje znacznie więcej), inni robią jakieś przeróbki w silverach i wyciskają z nich więcej - ale nie wiem o co chodzi.
Jak usuną usterkę to napisz co się działo

kme silver przy tym silniku nie wyrobi na pewno. scorpion GT termicznie i ciśnieniowo w mojej 3.0 automat sprawuje się bardzo dobrze. ostatnio przy trasie 2000km na strzala przy dynamicznej szybkiej jezdzie ani razu nie przelaczyl na benzynie. ma minimalny spadek ciśnienia przy max bucie.
Rada do Colina:
jak chcą wymienić to proszę bardzo, ale na scorpiona GT lub magic 3 + elektrozawór valtek bfc. na moje oko coś możesz mieć popieprzone w instalacji, bo gazownik usterkę reduktora zweryfikuje w pare chwil i szybko usunie problem.

#65 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 01 grudnia 2010 - 22:58

No ja mam tego Scorpiona GT a ten elektrozawór to do czego? No odstawie w poniedziałek to zobaczymy co jest grane. Zwłaszcza,że jeszcze spinol poszedł na instalacji nie wiem czy to wina bezpiecznika bo coś zmieniali i wsadzili 10A bo nie mieli 15.

#66 OFFLINE   DEMON MV6

DEMON MV6
  • 38 postów
  • Dołączył: 05-11-2010
  • Skąd: SULEJÓW

Napisany 01 grudnia 2010 - 23:04

Jeżeli chodzi o Scorpiony zwykłe i te GT to wyszła jakas seria wadliwa tych reduktorów .sam kilka zamontowałem ale nie wzbudzaja te reduktory mojego zaufania .A jeżeli chodzi o silvera to bardzo dobry reduktor.

Ja mam silvera u siebie i moc jaka posiada omega 3.0 silver śmiało obsługuje. pozdrawiam

#67 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 grudnia 2010 - 23:56

ale nie wiem o co chodzi.

Rozwiercają dyszę.

silvera to bardzo dobry reduktor.

Popieram

No ja mam tego Scorpiona GT a ten elektrozawór to do czego?

Otwiera przepływ gazu do parownika. Popatrz w jakiej pozycji jest sytuowany. U mnie na KME silver trzpień w elektrozaworze pracuje poziomo i przycierał się powodując za mały przepływ. Lekki but i znacznie spadało ciśnienie na reduktorze. Trzeba mi było wypolerować trzpień i problem znikł na jakiś czas. Pewnie do momentu aż go wymienię na pracujący w pozycji pionowej.

#68 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2010 - 13:47

Ptaki ćwierkają że faktycznie wyszła wadliwa seria z "poprawionym" tłoczkiem regulacji ciśnienia. Chodzi o jakąś uszczelkę, która to jest zbyt duża i zamiast uszczelniać - zaczyna blokować regulator.
problem z elektrozaworem został poprawiony.
Producent dostał duuuużo telefonów od paru gazowników ale nie kwapił sie z usunięciem wady.
Ostatnio znów zaczęły wychodzić już poprawione reduktory.
wada ta pojawiła sie w reduktorach ok kwietnia do listopada.

tyle z mojego śledztwa.

magic 3 ma jeszcze swoje wady - trzeba poczekać na poprawki zgłaszane przez instalatorów.

#69 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 02 grudnia 2010 - 20:17

witam na razie wszystko ok z MAGIC III wyrabia z cisnienie ale ten z poprawionym podcisnienie poz.:D

#70 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 06 grudnia 2010 - 23:09

No siemka wszystkim.Tak jak pisałem samochód wylądował dzisiaj u gazownika.Wymontowano reduktor i wymieniono w nim jakiś tłoczek który się wygiął i był bardzo zabrudzony.Jak na razie jest OK :) pojeżdżę i zobaczymy jak będzie. Pozdro dla wszystkich zainteresowanych moim problemem:)

#71 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 16 grudnia 2010 - 20:31

No i powracam znowu z moim problemem.Od czasu wizyty u gazownikow moj samochod pali 20l :( zrobilem na calym baku o 100km mniej niz zawsze,normalnie mniesz strzela.Wczoraj zalalem 20l gazu przejechalem 30km wyjezdzalem spod chaty wstawilem mu konkretnie i znowu sygnalizacja ze brak gazu.Po wyłączaneniu i włączeniu działa dzwoniłem do gazowników i mowili ze trzeba bedzie znowu odstawic i znowu mi wspomnial o Silverze a ja go za cholere nie chce.Mowia ze sobie wymyslilem z tym Scorpionem :/ jutro przychodzi kabel do LPG wiec zarzuce jutro pare screenow jezeli sie polapie w tym programie.Mam nadzieje,ze bedzie latwo.

A jeszcze jedno ktos zna moze z Bydgoszczy jakis gazowników godnych polecenia?Bo chce zaczerpnac innej opini.

#72 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 grudnia 2010 - 21:11

zapraszam do Torunia - po umówieniu możliwa naprawa.
jakby co pisz na PM

#73 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 16 grudnia 2010 - 21:36

Pan Pękała z Brzozy - zagazowaliśmy u niego 6 samochodów i nigdy nie było najmniejszych problemów(niestety najtańszy to on nie jest).

#74 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 listopada 2012 - 20:51

co do skorpiona st. niestety mialem dzis z nim nieprzyjemnosc walczyc. reduktor nowy - zamontowany moze miesiac temu u arnixa. problem z falowaniem cisnienia, ciezko ustawic i bo tak sie rozjezdza. dodatkowo przy bucie spadki rzedu 0.6 bar na takim parowniku to zal.pl. gory nie idzie totalnie wystroic bo z 1.28 spada do 0.70 i zapetla wtryski. reduktor na gwarancji wiec wlasciciel musi podjac dezycje czy rzezbic tloczek (utrata gwarancji) czy reklamowac i liczyc na poprawiony albo zwrot $$$.




 


#75 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 28 listopada 2012 - 20:54

A czy usunięty jest elektrozawór i filtr fazy ciekłej z parownika? Scorpiony zachowują się zdecydowanie bardziej stabilnie po tej modyfikacji.

#76 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 listopada 2012 - 20:58

A czy usunięty jest elektrozawór i filtr fazy ciekłej z parownika? Scorpiony zachowują się zdecydowanie bardziej stabilnie po tej modyfikacji.


nie. arnix wsadzil go w serii a ja juz nie mialem czasu na zabawe. jak pisalem - wlasciciel mysli co nim zrobic - czy przerabiac (wywalic elektrozawor- dac zewnetrzny na 8mm z filtrem) czy odeslac i wziasc np ac250 ktory jest pare pln drozszy ale zbiera dobre opinie. zasadniczo mozna by bylo sie z nim pobawic - zmienic miedz na faro, przerobic wielozawor i wymienic elektrozawor - to zwiekszy dostarczanie lpg ale nie zniweluje wszyskich wad tego reduktora np plywajacego cisnienia. obilo mi sie o uszy ze tez potrafia puscic baka w uklad chlodzenia wiec czy jest sens ?




 


#77 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 28 listopada 2012 - 21:09

nie. arnix wsadzil go w serii a ja juz nie mialem czasu na zabawe. jak pisalem - wlasciciel mysli co nim zrobic - czy przerabiac (wywalic elektrozawor- dac zewnetrzny na 8mm z filtrem) czy odeslac i wziasc np ac250 ktory jest pare pln drozszy ale zbiera dobre opinie.

AC R01 250 to przecież to samo co 150tka!! I wcale zbyt dobrych opinii nie zbiera niestety :(

zasadniczo mozna by bylo sie z nim pobawic - zmienic miedz na faro, przerobic wielozawor i wymienic elektrozawor - to zwiekszy dostarczanie lpg ale nie zniweluje wszyskich wad tego reduktora np plywajacego cisnienia. obilo mi sie o uszy ze tez potrafia puscic baka w uklad chlodzenia wiec czy jest sens ?

Jeśli tam jest miedź 8mm to nie widzę sensu zmieniać na Faro. Po usunięciu elektrozaworu ten parownik nie powinien mieć problemu z pływającym ciśnieniem. Przecież nie różni się aż tak bardzo od GT, który u mnie z ciśnieniem nawet nie drgnie mimo bardzo bogatej mieszanki.

A teraz pytanie za 100 punktów - co to auto??

#78 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 listopada 2012 - 21:18

AC R01 250 to przecież to samo co 150tka!! I wcale zbyt dobrych opinii nie zbiera niestety :(


Jeśli tam jest miedź 8mm to nie widzę sensu zmieniać na Faro. Po usunięciu elektrozaworu ten parownik nie powinien mieć problemu z pływającym ciśnieniem. Przecież nie różni się aż tak bardzo od GT, który u mnie z ciśnieniem nawet nie drgnie mimo bardzo bogatej mieszanki.

A teraz pytanie za 100 punktów - co to auto??


no wlasnie duzo osob chwali te reduktory. 250 to mocniejsza wersja 150. i faktycznie nie ma problemow z obsluga 240 km. faro ma wiekszy przeplyw wewnetrzy wiec roznica jest i to duza. 100 punktow dla mnie - omega x30xe w automacie

ps. wlasnie przejrzalem plik z oscyloskopu i redutor potrafi niezle wskoczyc podczas jazdy nawet ponad 2.5 bar :pokoj:a przy cutoff i kolo 3 bar. dodatkowo plywanie cisnienia zalezne jest od temp reduktora. na moje zlom nie reduktor.




 


#79 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 28 listopada 2012 - 21:36

no wlasnie duzo osob chwali te reduktory. 250 to mocniejsza wersja 150. i faktycznie nie ma problemow z obsluga 240 km. faro ma wiekszy przeplyw wewnetrzy wiec roznica jest i to duza. 100 punktow dla mnie - omega x30xe w automacie

Rozbierz sobie oba AC R01 to zobaczysz że 250 to nie jest wcale mocniejsza wersja. Jak nie chcesz demolować, to poczytaj na lpg-forum.pl :D
Miedź 8mm wystarcza w zupełności, więc jeśli już tam jest, to będę się upierał że nie ma sensu wymieniać na Faro. Standardowy wielozawór też jest dostateczny dla naszych aut.

ps. wlasnie przejrzalem plik z oscyloskopu i redutor potrafi niezle wskoczyc podczas jazdy nawet ponad 2.5 bar :pokoj:a przy cutoff i kolo 3 bar. dodatkowo plywanie cisnienia zalezne jest od temp reduktora. na moje zlom nie reduktor.

Przy cutoff'ie to się zgadzam że bez w/w przeróbki potrafi cudować, ale podczas jazdy takich cudów nie widziałem, a też się ostro napociłem ostatnio przy Audi A6 2.8 quattro w inwalidzie żeby zestroić to jakoś.

Z tymi Scorpionami to różnie bywa - kiedyś je chwalili, potem niby były gorsze partie, wróciły do łask, a teraz widzę że znów coś jest nie tak :(

#80 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 listopada 2012 - 21:48

ja miałem w omedze scorpiona ST - z pierwszego wypustu. Działał bez żadnych przeróbek - choć na początku buczał jak krowa, ale wystarczyło lekko przestawić śrubkę ciśnienia by rezonanse znikły i nigdy nie wróciły. Kiedyś zalepił mi się trzpień regulatora ciśnienia - rozebrałem, zeszlifowałem, zamontowałem - jeździł bezawaryjnie.
Jakiś czas temu praktycznie za darmo trafił mi się scorpion GT z nowej serii (plastikowy dekiel), zamontowałem do niego faro 13mm, zrobiłem jakieś 15-20 tys. km i zapomniałem gdzie się on znajduje - nie muszę tam zaglądać.

Scorpion ST kurzy się na półce, choć miałem iście szatański pomysł by zamontować dwa reduktory... Tylko po co skoro GT w zupełności wystarcza