Gaz mi przerywa i nie wiem dla czego
#41 OFFLINE
Napisany 10 maja 2008 - 10:14
#42 OFFLINE
Napisany 10 maja 2008 - 10:39
W sekwencyjnym wtrysku gazu, czas wtrysku lpg to rowniez wypadkowa czasu wtrysku benzyny. Wiec przyjmijmy ze sonda nie jest podlaczona: przyklad - mieszanka jest na gazie za bogata (sonda daje sygnal 0,8 v dla sondy 1V)wiec ecu benzyny skraca czas wtrysku benzyny (wtryski bezn sa wylaczone bo jedziemy na gazie) a ecu lpg malpuje to co robi ecu benz i tez skraca czas tyle ze wtryskow gazowych - Czyli korekta o wskazania lambdy jest tyle ze nie jest bezposrednia.... thats all. Pisze ze powinno sie je rozcinac a nie dolutowywac - kolego o co Ci chodzi??? Przeciez to jak ma byc wpieta lambda jest zalezne od typu centrali i to fakt ze w badziewnych II gen trzeba rozcinac tylko po to zeby lambde wpiac w uklad SZEREGOWO i podczas pracy na lpg - ecu benz jest oszukiwany (emulacja lambdy). Dobra II gen juz nie musi byc tak wpieta (np autronic) tylko podlaczasz ja rownolegle. W jednym czasie sygnal z lambdy jest odbieracy przez ecu benz i lpg i jest to prawdziwy sygnal, czyli odczytujac wskazania lambdy podczas pracy na lpg widzimy prawdziwy skld mieszanki. Jest jeden bol - instalka musi byc perfekcyjnie zestrojona bo inaczej bedzie wywalalo blad lambdy a z biegiem czasu juz nie bo ecu silnika zaadaptuje wskazania podczas jazdy na lpg, jednak bedzie wtedy problem z odpalaniem czy jazda na benz. A teraz sekwencja np stag300 zajrzyj na strone producenta w schemacie zobaczysz jakie sa mozliwosci wpiecia lambdy i ze nie jest to zalezne od tego co sobie wymyslil kczech czy ktos inny tylko od tego czy mamy 1 sonde czy 2 , czy jest to pradowa czy napieciowa itd. Doswiadczenie mowi ze sa problemy we wspolpracy lambdy oplowskiej 5V z stagiem 300 w bezposrednim polaczeniu i bez problemu mozna ja odpiac a i tak bedzie korekta o jej wskazania. Oczywiscie ze w II gen podpiecie jest wazne bo cala istota wprowadzenia tej gen polegala na korekcie ilosci gazu o wskazania lambdy, wiec jesli nie bedzie podpieta to krokowy praktycznie bedzie stal w miejscu, jedynie bedzie reagowal na pedal gazu puszczony i wcisniety - czyli o wskazania tps (ale tam jest dwa progi pracy), ufffff.....Nie obrazaj sie kolego tylko nie pisz prosze bzdur, a jesli masz cos ciekawego do napisania to najlepiej wytlumacz to a nie tylko piszesz ze najlepiej rozciac ....... Pozdrawiam.
#43 OFFLINE
Napisany 10 maja 2008 - 12:52
Nie napisałes niczego z czego nie zdawalbym sobie sprawy... Jednak mnie chodziło o prawidłowa prace kompa lpg do ktorego potrzebny jest sygnał sondy.Wiec niejako odłaczanie jej, pomijanie uwazam za połsrodek... Ale nie rozumiem dlaczego ktoś miałby sie zamotać poprzez ,moją wcześniejszą wypowiedz?? Co było takiego mylącego??
#44 OFFLINE
Napisany 10 maja 2008 - 14:12
dla sekwencji - nie
dla II gen i wtrysku gazowego niesekwencyjnego - tak
P.S. Ja mam II gen i podpieta sonde rownolegle - zadnych bledow
Wszystko zalezy od tego jaki typ centralki uzywamy
Peace. pozdro
[B]
#45 OFFLINE
Napisany 11 maja 2008 - 01:03
#46 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2009 - 21:37
Stąd moje pytanie. Który z klubowiczów jest z Wrocławia i byłby w stanie mi pomóc w tym problemie i sprawdzić co tam pod maską mojej Omci się dzieje?
Ja niestety całymi dniami pracuję, w weekendy się uczę więc jestem w domu zawsze jak jest ciemno.. i nie mam chwili by siąść do Omci i pozaglądać jej w 'serducho'.
#47 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2009 - 20:59
#48 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2009 - 21:26
Rafal1981 - problem porannego szarpania i ogólnego zmulenia auta oraz problemow z malo stabilna praca silnika jest spowodowany instalacja gazowa. Dokladniej piszac - zla instalka albo zle ustawienia instalki powoduja rozjezdzanie wartosci adaptacyjnych lambdy. to typowy objaw dla Opli (silniki 1,8 16v , 2.0 16V) poniewaz jest tam sonda 5 V i chory uklad sterujacy siemens simtec. ten uklad jest bardzo czuly na wszelkie niewlasciwe parametry czujnikow. Pewnie w Twoim przypadku instalka powoduje zaburzenia parcy sondy , ecu to "widzi" i glupieje i tak na chlopski rozum: uczy sie jazdy na lpg..... Taka sytuacje okresla sie jako rozjezdzanie wartosci adaptacyjnych lub rozjezdzanie map.
Duzo na ten temat znajdziesz w dziale lpg
Jesli chodzi o kable i swiece to ten element przy lpg wymienia sie profilaktycznie a nie jak sie "zepsuje". To nie jest wysoki koszt (unikaj kabli janmor sentech)
pozdrawiam
[B]
#49 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2009 - 21:41
#50 OFFLINE
#51 OFFLINE
Napisany 27 lutego 2009 - 23:01
Fakt ze cenowo najlepiej wyjda swieczki NGK (zakladasz model VL23 zadnych innych)
natomiast kable : bosch ngk (jak Ci sie uda kupic za dobre pieniadze to bierz BERU)
Co do samej instalki- jesli auto kupiles i taki stan rzeczy juz byl (czyli kulejacy silnik na benie) to nic za bardzo nie zrobisz bo zeby doprowadzic to do normalnosci to trzeba najczesciej zmieniac elelktronike sterujaca instalka. Napisz jaki typ instalacji posiadsz. Najlepiej zczytaj z homologacji lub centralki gazowej ktora masz pod maska (moga byc dwie lub jedna)
[B]
#52 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2009 - 00:12
#53 OFFLINE
Napisany 01 marca 2009 - 15:17
#54 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2009 - 13:23
#55 OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2011 - 15:31
#56 OFFLINE
#57 OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2011 - 12:34
ASO z Techem1 i skasowanie wartosci adaptacyjnych a nastepnie poprawne wyregulowanie LPG.Jakies pomysły bo tracę nadzieje
#58 OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2011 - 17:06
ASO z Techem1 i skasowanie wartosci adaptacyjnych a nastepnie poprawne wyregulowanie LPG.
nie bardzo rozumiem co to jest "ASO z Techem1" kolego przybek83