Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gaz mi przerywa i nie wiem dla czego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
61 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   mastah22

mastah22
  • 552 postów
  • Dołączył: 10-04-2008
  • Skąd: Kietrz-opolskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2008 - 10:14

Jak to nie musi byc podlaczona,sonda lambda dla LPG to priorytet... A kwestia wpiecia pozostaje sprawa odrebna,choc w omegach powinno sie ja/je zdecydowanie rozcinać a nie dolutowywac kabel odpowiedzialny za sygnał...

#42 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2008 - 10:39

mastah22 - nie masz zadnego doswiadczenie w tym temacie bo gdybys choc odrobine mial to bys nie pisal bzdur (popatrzyles na kilka schematow i wydaje Ci sie ze juz wiesz wszystko). Pisze o tym dlatego tak ostro bo ktos przeczyta i bedzie mial metlik w glowie.... Ale do rzeczy:
W sekwencyjnym wtrysku gazu, czas wtrysku lpg to rowniez wypadkowa czasu wtrysku benzyny. Wiec przyjmijmy ze sonda nie jest podlaczona: przyklad - mieszanka jest na gazie za bogata (sonda daje sygnal 0,8 v dla sondy 1V)wiec ecu benzyny skraca czas wtrysku benzyny (wtryski bezn sa wylaczone bo jedziemy na gazie) a ecu lpg malpuje to co robi ecu benz i tez skraca czas tyle ze wtryskow gazowych - Czyli korekta o wskazania lambdy jest tyle ze nie jest bezposrednia.... thats all. Pisze ze powinno sie je rozcinac a nie dolutowywac - kolego o co Ci chodzi??? Przeciez to jak ma byc wpieta lambda jest zalezne od typu centrali i to fakt ze w badziewnych II gen trzeba rozcinac tylko po to zeby lambde wpiac w uklad SZEREGOWO i podczas pracy na lpg - ecu benz jest oszukiwany (emulacja lambdy). Dobra II gen juz nie musi byc tak wpieta (np autronic) tylko podlaczasz ja rownolegle. W jednym czasie sygnal z lambdy jest odbieracy przez ecu benz i lpg i jest to prawdziwy sygnal, czyli odczytujac wskazania lambdy podczas pracy na lpg widzimy prawdziwy skld mieszanki. Jest jeden bol - instalka musi byc perfekcyjnie zestrojona bo inaczej bedzie wywalalo blad lambdy a z biegiem czasu juz nie bo ecu silnika zaadaptuje wskazania podczas jazdy na lpg, jednak bedzie wtedy problem z odpalaniem czy jazda na benz. A teraz sekwencja np stag300 zajrzyj na strone producenta w schemacie zobaczysz jakie sa mozliwosci wpiecia lambdy i ze nie jest to zalezne od tego co sobie wymyslil kczech czy ktos inny tylko od tego czy mamy 1 sonde czy 2 , czy jest to pradowa czy napieciowa itd. Doswiadczenie mowi ze sa problemy we wspolpracy lambdy oplowskiej 5V z stagiem 300 w bezposrednim polaczeniu i bez problemu mozna ja odpiac a i tak bedzie korekta o jej wskazania. Oczywiscie ze w II gen podpiecie jest wazne bo cala istota wprowadzenia tej gen polegala na korekcie ilosci gazu o wskazania lambdy, wiec jesli nie bedzie podpieta to krokowy praktycznie bedzie stal w miejscu, jedynie bedzie reagowal na pedal gazu puszczony i wcisniety - czyli o wskazania tps (ale tam jest dwa progi pracy), ufffff.....Nie obrazaj sie kolego tylko nie pisz prosze bzdur, a jesli masz cos ciekawego do napisania to najlepiej wytlumacz to a nie tylko piszesz ze najlepiej rozciac ....... Pozdrawiam.

#43 OFFLINE   mastah22

mastah22
  • 552 postów
  • Dołączył: 10-04-2008
  • Skąd: Kietrz-opolskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2008 - 12:52

Ale ja bzdur zadnych nie napisałem,prawda jest i sam o tym dobrze wiesz bo i piszesz ze wpięcie równoległe sondy generuje bledy w II gen o to chodziło,ciagle bledy i check to wynik.Sekwencja znosi brak sondy bo w odróznieniu od II gen sonda nie jest tak istotnym elementem skłądowym. Nie rozumiem zatem dlaczego sie unosisz??
Nie napisałes niczego z czego nie zdawalbym sobie sprawy... Jednak mnie chodziło o prawidłowa prace kompa lpg do ktorego potrzebny jest sygnał sondy.Wiec niejako odłaczanie jej, pomijanie uwazam za połsrodek... Ale nie rozumiem dlaczego ktoś miałby sie zamotać poprzez ,moją wcześniejszą wypowiedz?? Co było takiego mylącego??

#44 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2008 - 14:12

bo napisales ze wpiecie sondy to priorytet.... a odpowiedz brzmi:
dla sekwencji - nie
dla II gen i wtrysku gazowego niesekwencyjnego - tak
P.S. Ja mam II gen i podpieta sonde rownolegle - zadnych bledow
Wszystko zalezy od tego jaki typ centralki uzywamy
Peace. pozdro
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#45 OFFLINE   mauuy

mauuy
  • 17 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Kościan

Napisany 11 maja 2008 - 01:03

Widze że koledzy juz sie prawie pokłócili a wiec ja mam sekwencyjny wtrysk gazu i praktycznie nie było różnicy w jeździe po wypięciu sond a wypiąłem je bo musiałem dojechac do domu nie było źle poza tym, że po wciśnięciu pedału w podłogę przy ciepłym silniku cholernie szarpało i na wolnych obrotach auto potrafiło zgasnąć. okazało się ze pierwsza sonda zawiesiła sie na 0,8V naprawa koszt 113zł uniwersalna sonda bosala narazie jest dobrze dzieki za pomoc.

#46 OFFLINE   Snow

Snow

    Piwo to moje paliwo!

  • 84 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 20 lutego 2009 - 21:37

Witam Panowie. Przeczytałem wątek i dochodzę do wniosku, że któraś z podanych przyczyn jest i przyczyną dla mnie, że mi tak gaz rwie. W czym problem... ano w tym że jak wkręcę Omcię na obroty, powyżej 3tys obrotów to są straszne problemy z szarpaniem... poprostu nie jazda... na autostradzie do 120km/h można jechać, ale nie więcej bo szarpania jest nie do zniesienia.

Stąd moje pytanie. Który z klubowiczów jest z Wrocławia i byłby w stanie mi pomóc w tym problemie i sprawdzić co tam pod maską mojej Omci się dzieje?
Ja niestety całymi dniami pracuję, w weekendy się uczę więc jestem w domu zawsze jak jest ciemno.. i nie mam chwili by siąść do Omci i pozaglądać jej w 'serducho'.

#47 OFFLINE   Rafal1981

Rafal1981
  • 19 postów
  • Dołączył: 31-01-2009
  • Skąd: Biskupice Sieradz

Napisany 25 lutego 2009 - 20:59

witam jestem tu nowy jakieś dwa tygodnie temu kupiłem OPLA OMEGĘ B 2.0 16V KOMBI rok 96 posiada gaz.mam taki problem kupiłem ją z komisu jak wracałem do domu zatankowałem gaz wszystko pięknie pracowało nie było problemów drugie tankowanie już w moim mieście na drugi dzień zaczęło się Omega miała problem ruszyć z miejsca tzn. trzeba było ruszać na wysokich obrotach ok 2500tyś na mniejszych zaczynała szarpać a co za tym idzie gasnąć na trasie szarpie ale tylko okazjonalnie minęły dwa dni problem z ruszaniem jest taki sam ale jazda się poprawiła na drugi dzień wszystko wróciło,tzn ruszanie i jazda w trasie.A jeszcze jedno jak jest zimny i odpalam na benzynie silnik pracuje nie równo i potrafi zgasnąć na wolnych obrotach na gazie pracuje ładnie równo przy wrzuceniu na luz także nie gaśnie jaka może być przyczyna czy to jest winna kabli zapłonowych ,świec czy regulacji gazu a może silnik krokowy pomóżcie koledzy

#48 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lutego 2009 - 21:26

Witam nowego forumowicza
Rafal1981 - problem porannego szarpania i ogólnego zmulenia auta oraz problemow z malo stabilna praca silnika jest spowodowany instalacja gazowa. Dokladniej piszac - zla instalka albo zle ustawienia instalki powoduja rozjezdzanie wartosci adaptacyjnych lambdy. to typowy objaw dla Opli (silniki 1,8 16v , 2.0 16V) poniewaz jest tam sonda 5 V i chory uklad sterujacy siemens simtec. ten uklad jest bardzo czuly na wszelkie niewlasciwe parametry czujnikow. Pewnie w Twoim przypadku instalka powoduje zaburzenia parcy sondy , ecu to "widzi" i glupieje i tak na chlopski rozum: uczy sie jazdy na lpg..... Taka sytuacje okresla sie jako rozjezdzanie wartosci adaptacyjnych lub rozjezdzanie map.

Duzo na ten temat znajdziesz w dziale lpg

Jesli chodzi o kable i swiece to ten element przy lpg wymienia sie profilaktycznie a nie jak sie "zepsuje". To nie jest wysoki koszt (unikaj kabli janmor sentech)

pozdrawiam
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#49 OFFLINE   Rafal1981

Rafal1981
  • 19 postów
  • Dołączył: 31-01-2009
  • Skąd: Biskupice Sieradz

Napisany 25 lutego 2009 - 21:41

więc co mam teraz zrobić czy mam wymieniać przewody i świece,czy może udać się do jakiegoś magika od gazu ostatni raz OMEGA była jakieś 40 tys km temu na przeglądzie gazu to co ostatnio zrobili to wymiana filtra lpg spuszczenie osadu z reduktora-parownika,programowanie U.S .omega jeśli chodzi o przyspieszenie to jest ok. najbardziej denerwujące jest ruszanie na gazie potem ładnie pracuje i od czasu do czasu szarpnie a na benzynie to ona nie chce się poruszać pracuję nie równo i szarpie .A jakie przewody polecasz może być BOSCH

#50 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 lutego 2009 - 21:58

Przewody NGK i świeczki NGK

#51 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lutego 2009 - 23:01

na NGK swiat sie nie konczy.....
Fakt ze cenowo najlepiej wyjda swieczki NGK (zakladasz model VL23 zadnych innych)
natomiast kable : bosch ngk (jak Ci sie uda kupic za dobre pieniadze to bierz BERU)

Co do samej instalki- jesli auto kupiles i taki stan rzeczy juz byl (czyli kulejacy silnik na benie) to nic za bardzo nie zrobisz bo zeby doprowadzic to do normalnosci to trzeba najczesciej zmieniac elelktronike sterujaca instalka. Napisz jaki typ instalacji posiadsz. Najlepiej zczytaj z homologacji lub centralki gazowej ktora masz pod maska (moga byc dwie lub jedna)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#52 OFFLINE   Rafal1981

Rafal1981
  • 19 postów
  • Dołączył: 31-01-2009
  • Skąd: Biskupice Sieradz

Napisany 28 lutego 2009 - 00:12

zobaczymy co będzie kupiłem już przewody i świeczki w sobotę zakładam jak nic się nie poprawi to będę dalej szukał tu pomocy pozdrawiam :D

#53 OFFLINE   Rafal1981

Rafal1981
  • 19 postów
  • Dołączył: 31-01-2009
  • Skąd: Biskupice Sieradz

Napisany 01 marca 2009 - 15:17

założyłem w sobotę nowe przewody i świece i jest super rusza normalnie i nie przerywa ale i tak w poniedziałek skoczę do serwisu na przegląd wynika z karty gwarancyjnej że już dwa lata nie odwiedzał serwisu LPG więc może już czas wielkie dzięki za porady :)

#54 OFFLINE   dzojo33

dzojo33
  • 5 postów
  • Dołączył: 17-08-2009
  • Skąd: legnica-dolnośląskie

Napisany 17 sierpnia 2009 - 13:23

Witam wszystkich,może ktoś mi podpowie co mam robić,ciągle mam problemy z moja v6 3,0:(auto niema mocy,jak ją kupiłem nie chodziła na pierwszy cylinder,oddałem ja na djagnostykę i wymienili mi świece,przewody i cewkę i zaczeła pracować normalnie juz nią tak nie trzepało choć jest to 6 cylindrów ale było odczuc ze nie chodzi na jenen z nich.auto posiadało juz instalacje gazową ale odłączoną.

#55 OFFLINE   arecki33

arecki33
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-04-2011

Napisany 18 czerwca 2011 - 15:31

Niestety u mnie mam ten sam problem czyli szarpie gdy przyśpieszam i nie równo pracuje na wolnych obrotach ,od czasu do czasu strzeli w filtr powietrza i wszysyko co tu radzicie nie pomogło niestety -wymiana świec z ustawieniem przerwy,przewody WN,czujnik położenia wałka rozrządu bo to wydrukowało po podłaczeniu do komputera na benzynie,filtr powietrza,uszczelka pod kolektorem ssącym i nic to samo,nawet zakładałem inny parownik i bez zmian.Jakies pomysły bo tracę nadzieje,że ktoś znajdzie przyczyne na gazowników i mechaników nie moge liczyc albo auto stoi 2 tygodnie i nie maja czasu albo mówia ,że wszystko jest wporządku.Jeszcze dodam,że przestała mi gasnąć przy hamowaniu po czyszczeniu parownika.Pozdrawiam

#56 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 19 czerwca 2011 - 12:29

arecki33, jaka instalacja? sekwencja czy zwykła?

#57 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 czerwca 2011 - 12:34

Jakies pomysły bo tracę nadzieje

ASO z Techem1 i skasowanie wartosci adaptacyjnych a nastepnie poprawne wyregulowanie LPG.

#58 OFFLINE   arecki33

arecki33
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-04-2011

Napisany 19 czerwca 2011 - 17:06

zwykla instalacja ale dzisiaj zrobiło sie jeszcze tak samo na paliwie skacza wolne obroty i też nie bardzo ma siłę tyle że nie strzela i nie przerywa.

ASO z Techem1 i skasowanie wartosci adaptacyjnych a nastepnie poprawne wyregulowanie LPG.


nie bardzo rozumiem co to jest "ASO z Techem1" kolego przybek83

#59 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 czerwca 2011 - 17:24

nie bardzo rozumiem co to jest "ASO z Techem1"

Autoryzowana Stacja Obsługi OPEL posiadająca urządzenie diagnostyczne TECH-1.

------------------------------------------------
Co zrobić żeby nie mieć Kluchy? PORADNIK Klick :mrgreen:

#60 OFFLINE   arecki33

arecki33
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-04-2011

Napisany 19 czerwca 2011 - 17:42

dzięki.