Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gaz mi przerywa i nie wiem dla czego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
61 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 października 2007 - 20:34

le skoro na benzynie jest ok to pewnie jest to inna przyczyna



gaz jest bardziej czuly na slaby uklad zaplonowy dlatego na nopb mozesz nawet nie czuc tego problemy.




 


#22 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 października 2007 - 21:20

i Beast dobrze pisze - Johnny THC jesli mialbys zamontowana I lub II gen to takie szarpanie spowodowane "wadliwa pracu ukladu zaplonowego" konczy sie strzalem po ktorym z ukladu dolotu moze pozostac tylko wspomnienie i debet na koncie:
1. Swiec na "oko" nie sprawdzi (jest do tego specjalne urzadzenie) ale przy obecnych cenach swiec nikt nie uzywa tego urzadzenia - wiec wymiana w zwiazku z przebiegem lub w ciemno
2. Przewody mozna sprawdzic:
a. spray za kilkanascie zlotych pryskasz po kablach i jesli jest przebicie izolatora to bedzie to widac nawet w dzien (ladne pioruniki)
b. miernikiem - przez sprawdzenie przewodnosci - opornosci
c. moja ulubiona metoda (zawsze sie sprawdza_ TEST NOCNY) - swiecace kable przy duzym obciazeniu silnika _ CZYLI GAZ W PODLOGE

P.S. Gazownicy kiedys mieli dobra maniere - nie zakladali gazu do samochodu jezeli klient nie zgadzal sie na wymiane kabli i swiec przy montazu.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#23 OFFLINE   Firefox

Firefox
  • 138 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 października 2007 - 21:34

Jawymienilem swiece przewody i cewke, ale niestety to nie rozwiazalo problemu, samochod nadal momentami strzelal, rano sie dlawil, a przy przyspieszaniu mocno drgal praktycznie nie reagujac na pedal gazu. Najgorszy moment byl przy 4 biegu, 80 na godzine a samochod sie trzesie.
2.5 V6 CD automat 170 KM
Before omesia, now firefox

#24 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 października 2007 - 21:41

Bo nie wiadomo czy miales problem z ukladem zaplonowym.
Moj test to 5 bieg 60 - 80 km/h i pedal w podloge - nie ma prawa szrpnac , strzelic itp - moze nie przyspieszac buczec ale motor ma miec zero szarpniec
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#25 OFFLINE   JohnnyThc

JohnnyThc
  • 106 postów
  • Dołączył: 12-08-2007
  • Skąd: B-stok

Napisany 10 października 2007 - 22:15

Bo nie wiadomo czy miales problem z ukladem zaplonowym.
Moj test to 5 bieg 60 - 80 km/h i pedal w podloge - nie ma prawa szrpnac , strzelic itp - moze nie przyspieszac buczec ale motor ma miec zero szarpniec

Czyli jak poz robieniu tego testu szarpie to jest najprawdopodobniej wina ukladu zapłonowego ???
Pozdrawiam

#26 OFFLINE   Firefox

Firefox
  • 138 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 11 października 2007 - 08:05

No u mnie nawet jak stoje w miejscu i nagle wcisne gaz w podloge to zanim zaskoczy mija conajmniej jedna sekunda, ma opoznienie w reakcji nie mowiac ze jak w trasie jade i naciskam gaz to trzesie, dopiero przy jakis 110 km/h przestaje tzresc i moze jechac.

Gazownicy twierdzili ze to wina samochodu, nie instalacji, czasy wtryskow rozjezdzaly sie.
2.5 V6 CD automat 170 KM
Before omesia, now firefox

#27 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 października 2007 - 08:13

Jawymienilem swiece przewody i cewke, ale niestety to nie rozwiazalo problemu, samochod nadal momentami strzelal, rano sie dlawil, a przy przyspieszaniu mocno drgal praktycznie nie reagujac na pedal gazu. Najgorszy moment byl przy 4 biegu, 80 na godzine a samochod sie trzesie.



bo miales za bogata mieszanke na lpg i komp od benzyny próbował ja zubozyc ale na nopb stad problemy z rana




 


#28 OFFLINE   JohnnyThc

JohnnyThc
  • 106 postów
  • Dołączył: 12-08-2007
  • Skąd: B-stok

Napisany 11 października 2007 - 11:30

No u mnie nawet jak stoje w miejscu i nagle wcisne gaz w podloge to zanim zaskoczy mija conajmniej jedna sekunda, ma opoznienie w reakcji nie mowiac ze jak w trasie jade i naciskam gaz to trzesie, dopiero przy jakis 110 km/h przestaje tzresc i moze jechac.

Gazownicy twierdzili ze to wina samochodu, nie instalacji, czasy wtryskow rozjezdzaly sie.


Nie no u mnie az tak źle nie jest... U mnie da sie jezdzic z tym tylko ze od czasu do czasu szarpnie i nie moge zawsze ostro przyspieszac, chociarz czasami i moge wcisnac w podloge i dobrze sie wkreca. Dzis sie przejade do warsztatu.

#29 OFFLINE   JohnnyThc

JohnnyThc
  • 106 postów
  • Dołączył: 12-08-2007
  • Skąd: B-stok

Napisany 11 października 2007 - 13:16

OK i po problemie... naprawa mnie kosztowała 90zł... powód: przewody WN.
Pozdrawiam

#30 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 października 2007 - 19:20

JohnnyTHC - A CO ZE SWIECZKAMI, moze jeszcze mechanik ocenil ich stan na oko.......... Wymien swiece (4x10zł) i bedziesz mial z bani swiece na najblizsze 30 000 a kable 60 000 (na bank) - to jest podstawowy blad: wymiana kabli a swiec nie - za chwile sie okaze ze te swiece byly wydojone a to spowoduje w krotkim czasie "zajezdzenie" nowych kabelkow. Posłuchaj doswiadczonych. Jak widac nasze rady i ocena usterki w Twoim przypadku byla strzalem w 10

#31 OFFLINE   JohnnyThc

JohnnyThc
  • 106 postów
  • Dołączył: 12-08-2007
  • Skąd: B-stok

Napisany 11 października 2007 - 21:48

kczech, gazownik sprawdzał mi świece i mówił, że są jeszcze w pozadku, ale skoro tak twierdzisz jak bede mial czas wymienie i swiece.
Pozdrawiam

#32 OFFLINE   mauuy

mauuy
  • 17 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Kościan

Napisany 21 stycznia 2008 - 20:31

Witam podpinam sie do tematu ponieważ mam podobny problem trzęsie buda na gazie a na nopb wszystko ok i jak kolega kczech pisał taka poradę kilka postów wyżej ze na 5 biegu przy 60-80 depnąć pedał w podłoge i nie ma prawa trzęść no i u mnie tak własnie jest kolego ale nie sprecyzowałeś co wtedy? u mnie na kazdym biegu jak depne w podłoge to nie trzęsie a tak to buda jakby miała sie rozleciec

#33 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 stycznia 2008 - 21:16

Witam podpinam sie do tematu ponieważ mam podobny problem trzęsie buda na gazie a na nopb wszystko ok i jak kolega kczech pisał taka poradę kilka postów wyżej ze na 5 biegu przy 60-80 depnąć pedał w podłoge i nie ma prawa trzęść no i u mnie tak własnie jest kolego ale nie sprecyzowałeś co wtedy?

Kolega kszech mial na mysli chyba omege z 2.0 silnikiem, ktora ma krotsze przelozenia.
Niewiem czy ta sama skrzynia jest w 2.5 i 3.0, ale u mnie w 3.0 jadac na 5 ta predkoscia jak wcisne pedal w podloge to go zmuli, ( ale buda nie trzesie ) bo sa za nskie obroty na ten bieg ( przy 60 to max 4 a najlepej 3 bieg ).

Mialem omege 2.0 miala krotsze biegi i to by sie zgadzalo.

#34 OFFLINE   mauuy

mauuy
  • 17 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Kościan

Napisany 21 stycznia 2008 - 22:03

no dobra ale co bedzie walnięte jessli wczesniej było ok jak nawet jechałem na 5 biegu 60-80 a teraz d*pa trzęsie ze szok

#35 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 stycznia 2008 - 22:19

efekt trzesienia sie silnika (jak zwal tak zwal) to albo za uboga mieszanka albo za bogata lub wadliwa praca ukladu zaplonowego. Te 50 czy 60 to bylo umownie - chodzi o to ze nie koniecznie silnik bedzie ciagnal ale nie ma prawa szarpac. Mauuy - napisz co do tej pory zrobiles, co ze swieczkami i przewodami oraz jak samochod spisuje sie na Pb (czy zaswieca sie check engine)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#36 OFFLINE   mauuy

mauuy
  • 17 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Kościan

Napisany 22 stycznia 2008 - 08:37

nie zaswieca sie check engine na PB wszystko ok nie ma zadnego trzęsienia nic a z wymiany nic nie zrobiłem bo od przeczytania tych wszystkich postów mętlik mi se troche robi i nie wiem co pierwsze a wizyta w warsztacie odpada bo jestem ostatnio spłukany wiec chciałbym sam zrobic

#37 OFFLINE   mauuy

mauuy
  • 17 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Kościan

Napisany 04 maja 2008 - 17:57

Panowie poptrzebuje pilnie pomocy jutro czeka mnie wyjazd na tydzien do wrocławia a auto szarpie jak głupie na gazie i na benzynie wymieniałem w ubiegłym tygodniu czujnik położenia wału korbowego bo był błąd i dalej to samo a w tym miesiącu wymieniłem jeszcze przewody wysokiego napięcia i świece wszystko NGK filtr od gazu tez wymieniłem i dalej podczas jazdy na ciepłym silniku szarpie jak głupi, zadnych błedow komputer nie ma,
nie wiem czy to zbieg okoliczności ale po kazdym tankowaniu gazu na shellu do pełna tak sie dzieje:/ czysciłem ostatnio tez wtryski STP czarnym i nic nie dało juz nie mam pomysłów
Zauważyłem jeszcze ostatnio ze po nagrzaniu sie silnika wskazówka od temperatury silnika zaczyna sobie skakać jak chce

#38 OFFLINE   mastah22

mastah22
  • 552 postów
  • Dołączył: 10-04-2008
  • Skąd: Kietrz-opolskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 maja 2008 - 20:56

ja bym proponowal wykasowac najpierw bledy ktore spowodowal LPG,a tak powaznie to sprawdz czy przypadkiem nei masz przypadlosci ze pobiera oba paliwa na raz,powiedz jeszcze jakie sa obroty na biegu jałowym w przypadku obu paliw??Stabilne czy zdarza sie efekt jakby wypadał zapłon czasem??

#39 OFFLINE   mauuy

mauuy
  • 17 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Kościan

Napisany 10 maja 2008 - 01:07

Więc doszedłem do tego problemem jest sonda lambda jeszcze nie wiem która bo odpiąłem obie na trasie i w korkach nie chciałem zbytnio eksperymentowac jutro sprawdze, ale w kazdym razie po wypięciu silnik nie szarpie. jeszcze jakby ktoś mógł mi konkretnie powiedziec jakie napięcia powinna mieć sonda w V-ce (ponieważ wszystkie wypowiedzi jakie znalazłem na forum nie trzymają się kupy za bardzo).
A co do obu paliw to nie pobiera obu naraz. Kolego jeśli możesz to sprecyzuj może efekt wypadania zapłonu bo na biegu jałowym mam wrażenie jakby coś delikatnie gdzieś przerywało a nie jestem mechanikiem wiec nie wiem.

#40 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2008 - 05:58

jesli chodzi o lambde to jest 1V czyli napiecie ptrzy stalych obrotach powiedzmy 3000 powinno plywac bardzo szybko miedzy 0 a 1V jak bedzie 0,2 - 0,8 tez bedzie ok. Pisalem o tym ze jest duzo przypadkow kiedy podlaczenie instalki lpg w uklad lambdy powoduje ze zawiesza sie ona w pewnym polozeniu. Przy sekwencji nie musi byc lambda podlaczona, przy II gen pasuje ja podlaczyc. Problemem jest jeszcze sposob podlaczenia bo mozna ja wpiac rownolegle (wtedy nie mamy efektu oglupiania - emulowania ecu benzyny) lub w szereg wtedy podczas pracy lpg, ecu benz jest oglupiany idealnym sygnalem choc w rzeczywistosci taki nie musi byc.
zrob pomiary tak jak tu napisalem http://forum.omegakl...ead.php?t=12187