Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gaz mi przerywa i nie wiem dla czego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
61 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   spool

spool
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 26 marca 2007 - 11:30

Witam. Zaczęło się od silniczka krokowego. Nawalił mi i musiałem go wymienić. Włożyłem od razu nową uszczelkę pod przepustnicę. Skręciłem wszystko tak jak powinno być.... i Silniczek działa w normie, na luzie nie ma problemów, ale za to jak dodaje lekko gazu (wręcz go prawie przytrzymuje, oczywiście na biegu) są momenty dosłownie przez sekunde jak by się czymś zatykał lub dławił. I chyba w zależności od jego humoru czesem takie coś występuje to częściej a czasem rzadziej. Jest to silnik z LPG (sekwencja) 2.0 16 v. Na przeglądzie gazu byłem miesiąc temu. Nie wiem czy ja coś źle zrobiłem wymieniając silniczek, czy może filtr stożkowy coś przydusza (ma 8 miesięcy), a może coś innego. :?: :?: :?: :?:



#2 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 26 marca 2007 - 12:20

Czesc,
z tego co opisujesz wydaje mi sie ze jest problem z potencjometrem przepustnicy.
Mozna sie ratowac zwiekszajac w ustawieniach gazu jego histereze.
Nowy to koszt około 60 zł w ASO, podróbka pewnie dużo taniej.

Jestem z Wrocławia, jeśli chcesz mogę rzucić na to okiem.

#3 OFFLINE   spool

spool
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 26 marca 2007 - 14:58

Czesc. Jak nie będzie to dla Ciebie problem to mogli byśmy się umówić. To jest mój nr 604-966-331 i jak byś miał czas to napisz smsa a ja bym oddzwonił. Dzięki

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 marca 2007 - 16:50

Witam. Zaczęło się od silniczka krokowego. Nawalił mi i musiałem go wymienić. Włożyłem od razu nową uszczelkę pod przepustnicę. Skręciłem wszystko tak jak powinno być.... i Silniczek działa w normie, na luzie nie ma problemów, ale za to jak dodaje lekko gazu (wręcz go prawie przytrzymuje, oczywiście na biegu) są momenty dosłownie przez sekunde jak by się czymś zatykał lub dławił. I chyba w zależności od jego humoru czesem takie coś występuje to częściej a czasem rzadziej. Jest to silnik z LPG (sekwencja) 2.0 16 v. Na przeglądzie gazu byłem miesiąc temu. Nie wiem czy ja coś źle zrobiłem wymieniając silniczek, czy może filtr stożkowy coś przydusza (ma 8 miesięcy), a może coś innego. :?: :?: :?: :?:



Przenosze do LPG




 


#5 OFFLINE   spool

spool
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 26 marca 2007 - 21:25

Czy można przenieść moj post tam gdzie był, poniewż nie chodzi mi o gaz(lpg) tylko o gaz (moc, przyspieszenie), a chciałbym jeszcze dostać jakieś podpowiedzi na ten temat, lecz ten dział to nie ten temat

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 marca 2007 - 21:59

Czy można przenieść moj post tam gdzie był, poniewż nie chodzi mi o gaz(lpg) tylko o gaz (moc, przyspieszenie), a chciałbym jeszcze dostać jakieś podpowiedzi na ten temat, lecz ten dział to nie ten temat



w 1 poscie wyraznie jest napisane ze LPG. tu tez dostaniesz odpowiedz. na benzynie masz tak samo czy jest dobrze ? moze swiece ci sie koncza ?




 


#7 OFFLINE   spool

spool
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 27 marca 2007 - 07:30

Na benzynie tak samo mi przerywa. Świece wymieniałem niecały rok temu więc chyba odpadają.

#8 OFFLINE   kuchar

kuchar
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: strefa slask :)

Napisany 27 marca 2007 - 13:10

a moze przewody WN?
CARPE DIEM

#9 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2 023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 marca 2007 - 21:09

Ja mam podobny problem. Tylko u mnie na benie jest O'k a na gazie jak przyśpieszam dławi się, ale tylko podczas jazdy. Na postoju jest dobrze jak się dodaje gazu. Na wolnych obrotach nierówno pracuje przy gazie.

#10 OFFLINE   hipek

hipek
  • 3 postów
  • Dołączył: 24-01-2007
  • Skąd: mlawa

Napisany 29 marca 2007 - 21:12

panowie z tym problemem walczylem w swojej omesi i wszystko sie skonczylo na tym ze kupilem sobie feisik od gazu poczytalem troszke postow o ustawieniu gazu i omesia sie buja jak ta lala ani na gazie ani na bani nic nie rwie a mialem tak samo jak wy poprostu gaziarze nie robio roboty jak nalezy sam jezdzilem do gaziarzy w miesiocu z trzy razy i zawsze mowil ze teraz powinno byc ok ale jak sam posiedzialem poustawialem i teraz omesia chodzi lepiej jak na bani bynaimiej tak mi wydaje choc na bani nic jej nie brakuje jezeli ktos bedzie w okolicach mlawy zapraszam do siebie do warsztatu poprawie wyreguluje i bedzie ok pozdrawiam

#11 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2 023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 marca 2007 - 17:36

hipek, jak na zlot będę jechał mogę zajrzeć do ciebie.

#12 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 marca 2007 - 16:32

Sprawdz przerwe miedzy elektrodami swiec nie powinna przekraczac 0,7 0,8 mm bo bedzie szarpac.

#13 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2 023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 marca 2007 - 19:32

jacekczewa, trafiłeś w 10. 1 i 4 gar maił większą przerwę na świecach. Teraz jest O'k.

#14 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 marca 2007 - 22:29

I wszystko jasne , czasami drobna rzecz a cieszy. Te głupie 0.7 -0.8 mm.

#15 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2007 - 22:43

Panowie cos slabo czytacie posty. O przerwie na swiecach bylo juz w wielu info. Pisal jacekczewa, moja skromna osoba - łącznie z opisem co sie dzieje z iskra przy nie wlasciwej przerwie. Wiecej uwagi . Pozdrawiam
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#16 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 marca 2007 - 22:55

o
Oj tak kolego kczech, wymienia sie pół układu zapłonowego , nawet nowe świece a nikt nie patrzy na przerwe miedzy elektrodami

#17 OFFLINE   spool

spool
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 02 kwietnia 2007 - 18:54

kolego kczew my tu jak dobrze sie przypatrzysz to nie piszemy o problemie przerwy miedzy swiecami a o problemie przerywania mocy w samochodzie. :shock:

#18 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 kwietnia 2007 - 22:28

A TO KOLEGO SPOOL JEST SCISLE ZWIAZANE Z PRZERYWANIEM PRACY, DOŁKIE MOCY, TRUDNOŚCIA ODPALENIA ....... Wydarlem sie bo jak nie kumasz tematu to proponuje najpierw spytac co wspolnego ma przerwa na swiecy z w/w objawami. Krotki wyklad> Plomien powstaly w cylindrze ma miec ksztalt kuli jesli nie to objawy jak wyzej. Ksztalt kuli moze byc zaburzony o słaba iskre, jej chwilowy brak lub zlym dobraniem swiec.
A teraz po ludzku, jesli jest za duza przerwa to iskra przeskoczy ale na kablach ........ (nawet super nowych)
jesli jest za duza to powoduje to wydłuzenie plomienia a przez to nierówna praca
ITd. ITd
Generalnie w ukladach zaplonowych takiego typu jak ma Oma (czyli cewka, kable, swiece), przerwa nie powinna byc wieksza niz 1 mm. Z autopsji wiem ze 0,6 - 0,8 jest cool. To tyle z mojej strony
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#19 OFFLINE   Firefox

Firefox
  • 138 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 kwietnia 2007 - 13:28

Ja mam podobny problem, przy przyspieszaniu samochod dlawi sie i trzesie. Po rozmowie z gazownikami prawdopodobnie jest problem z trzema wtryskiwaczami beznzyny, z ktorych jakis sygnal jest pobierany do wtyskiwaczy gazu. Jesli wiec problem jest na benzynie (niezauwazalny ale jest) to rowniez bedzie na gazie.
2.5 V6 CD automat 170 KM
Before omesia, now firefox

#20 OFFLINE   JohnnyThc

JohnnyThc
  • 106 postów
  • Dołączył: 12-08-2007
  • Skąd: B-stok

Napisany 10 października 2007 - 20:31

hmm... mam ten sam problem. Na benzynie jest ok, a na gazie prawie cały czas przerywa, przy dodawaniu gazu. Przy ostrym dodaniu gazu z małych obrotów się wręcz dusi. Jutro sprawdze świece i tą przerwe między elektrodami, ale skoro na benzynie jest ok to pewnie jest to inna przyczyna ??? Kolega mi mówił, że mogąto również być przewody wysokiego napiecia, że gaz jest poprostu bardziej czuły na te sprawy.
Pozdrawiam