Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega B FL diesel z jakim silnikiem ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
75 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 czerwca 2010 - 20:00

S320 CDI + CHIP na 238PS 580NM, to ciekawa alternatywa, ale nie zmienia to faktu, że w W220 nagminnie siada elektronika, elementy pneumatyki zawieszenia, czy w końcu najdroższa w naprawie ASB! (a do eSki manuala raczej nie założę)

#42 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 03 czerwca 2010 - 20:25

bo jakość mietka skończyła się wraz z modelem W124

Znaczy się wiesz Damian, jakość zawsze będzie lepsza niż w Omce. Np. drewno w W220 to jest drewno a nie plastik.

#43 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 czerwca 2010 - 21:02

Znaczy się wiesz Damian, jakość zawsze będzie lepsza niż w Omce. Np. drewno w W220 to jest drewno a nie plastik.

no to fakt szwagier w Jeepie z 92 też ma prawdziwe drewno a nie plastik drewno podobny, ale ja miałem na myśli jakoś jednostki napędowej i całej maechaniki.

#44 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 czerwca 2010 - 21:14

Pamiętaj żeby nie patrzeć na 2-3tyś zł, lepiej wziąć porządny sprzęt żeby potem nie żałować. Pozdrawiam i powodzenia życzę.


Z kupnem na pewno nie bede sie spieszyl, póki co jezdzic czym mam. Zaczełem zastanawiac sie nad benzyną + lpg, do taniej ropy jak jest dostęp mam i jest ona z pewnego źródła. Czyli jakby nie patrzec pod względem wydatków na paliwo to mniej wiecej to samo wychodzi. Ale benzyniak z lpg ma plus bo jest tanszy gdy cos padnie. Miałem problem z wyborem silnika diesla, teraz mam jeszcze wiekszy diesel czy benzyna z lpg :jump:

#45 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 czerwca 2010 - 21:44

Miałem problem z wyborem silnika diesla, teraz mam jeszcze wiekszy diesel czy benzyna z lpg

Ja jestem zdania, ze jak kupowac uzywanego diesla to max 5 letniego (chyba, ze jest starszy, ale od taty, czy wujka, dziadka......itp, ktory kupil w salonie i przebieg jest realny)

#46 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 04 czerwca 2010 - 20:13

Jak diesla w omedze to tylko 2.5 DTI, sam przesiadlem sie z omegi B 2.5 TD na BFL 2.5DTI i to zupelnie inny swiat.

Kultura pracy silnika CR przy 6 cylindrach i 2.5 pojemnosci i 24 zaworach to naprawde super sprawa, auto przy takiej masie musi miec 6 cylindrow i odpowiednia pojemnosc (minimum). Do tego mozna zrobic chipa i ma sie ok. 200KM i 400Nm spalanie sie nie zmienia a mocy pod noga jest wystarczajaca ilosc a wyprzedzanie to przyjemnosc bez zadngo stresu (nie jest to rakieta ale zadna omega z jakim kolwiek silnikiem nie jest (nie licze omega-lotus)

bardzo polecam 2.5 DTI

#47 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 czerwca 2010 - 21:17

Ja jestem zdania, ze jak kupowac uzywanego diesla to max 5 letniego (chyba, ze jest starszy, ale od taty, czy wujka, dziadka......itp, ktory kupil w salonie i przebieg jest realny)


Tak dobrze niestety nie mam :) Bede szukał u siebie na podlasiu żeby daleko nie jezdzić lub od któregoś klubowicza który bedzie sprzedawał myśle że to bedzie najbezpieczniejsze rozwiązanie :)


Czytałem troche o omkach z lpg i mam kilka pytań ponieważ nigdy z lpg nie miałem doczynienia.
Samochód odpalamy na benzynie a potem przełacza nam sie na gaz przy jakiejś ustalonej temperturze silnika np 30 stopni tak ? Jak to jest ?
I jeszcze jak to wygląda zimą np do szkoły mam 7min jazdy to przy temperaturze na podwórku -15 i na zimnym silniku to dojade tylko na benzynie ? Bo silnik tak szybko sie nie rozgrzeje do tych 30 stopni ?

Ktoś mi wytłumaczy jak to wszystko wygląda ? :D

#48 OFFLINE   Quisel

Quisel
  • 215 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 05 czerwca 2010 - 21:27

tak dokladnie tak jest jak mówisz.. ja mam 3 minuty dojazdu do pracy i jade na samej benzynie bo dopiero pod koniec sie włacza lpg.. to ty bedziesz jechał prawdopodobnie połowe na benz i polowe na lpg.. (prawdopodobnie to zależy jeszcze od ustawienia)
a w zimie przy -15*C musze przejechać okolo 5km zeby sie włączył lpg..
Także na takie krótkie trasy prawdopodobnie diesel jednak byłby dla ciebie tańszy w eksploatacji..

#49 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 czerwca 2010 - 21:58

To nie dobrze myslałem ze latem jakos w miare szybko przełączy na gaz bo zima tak jak myslalem ze sama benzyna.

A jak to jest z tą temperatura przy jakiej ma przełaczac na gaz ? Czytałem i ludzie mają poustawiane na różne temperatury od czego to zależy ?

#50 OFFLINE   Quisel

Quisel
  • 215 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 05 czerwca 2010 - 23:11

nie jestem specjalistą od gazu ale wydaje mi się że silnik powinien troche na benzynie chodzić chociażby dlatego żeby utrzymać cały układ wtryskowy w sprawności.. a drugie to gaz ma wyższą temperaturę spalania i prawdopodobnie takie szybsze grzanie silnika mieć wplyw na silnik.. podobno gaz jest suchy...?? podobno wypala film olejowy...??
a ja słyszałem na lekcji OiNPS od nauczyciela w samochodówce że gaz ma mniejszy stopien odparowania i odtłuszczania cylindra niż benzyna?? to ktoś tu kłamie
podobno ma wyższą liczbę oktanową.. co za tym idzie praca silnika powinna być równiejsza..
ja mam kolo 30*C
mój kolega pali tylko na gazie i nawet benzyny nie zalewa i jeździ
a mam kolege któremu włącza się gaz po przygazówce i na opadających obrotach
prawdopodobnie to zależy od życzenia klienta;)

#51 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 06 czerwca 2010 - 10:06

mój kolega pali tylko na gazie i nawet benzyny nie zalewa i jeździ
a mam kolege któremu włącza się gaz po przygazówce i na opadających obrotach
prawdopodobnie to zależy od życzenia klienta


To zależy jaki masz gaz założony bo przy sekwencji na pewno nie odpalisz na gazie a co do temperatury to gazownik ci może ustawić jaką chcesz ale optymalna jest 30*C

#52 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 czerwca 2010 - 18:24

Troche sie rozglądalem, czytałem i odswieżam temat :)

To zależy jaki masz gaz założony bo przy sekwencji na pewno nie odpalisz na gazie a co do temperatury to gazownik ci może ustawić jaką chcesz ale optymalna jest 30*C


To obowiązkowo trzeba temperature 30 stopni, u znajomego w samochodzie odrazu po odpalaniu przełączało na gaz i szybko musiał sie pozbyc samochodu bo silnik padał :)


Powiem że chyba już najbardziej zastanawiam się nad benzyną bo w porownaniu cen czesci do diesla i benzyny to czesci do benzyniaka są duzo duzo tańsze.
Najbardziej myśle o silniku 2.2 bo ma 150 koni i najmniej gazu pali :) ale to zalezy jeszcze nie bede sie na niego sie upierał bo może cos bedzie w super stanie 2.5 czy 3.0. I w eksploatacji benzyny + lpg i wzięciu pod uwage wymiany jakiś częsci to bedzie duzy plus dla benzyny bo bedzie duzo taniej.
I mam pytanie jeszcze jakie są minusy silników w benzynie tzn. jest cos co w wiekszosci omeg pada po jakimś czasie ?
Pytanie jeszcze widzialem a własciwie słyszałem dzwiek paru omeg tylko B i przy przyspieszeniu silnik wydawał dzwiek jakby ktoś garnkami rzucał czego wina ?

Pozdrawiam Konrad

#53 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 czerwca 2010 - 19:16

Troche sie rozglądalem, czytałem i odswieżam temat :)



To obowiązkowo trzeba temperature 30 stopni, u znajomego w samochodzie odrazu po odpalaniu przełączało na gaz i szybko musiał sie pozbyc samochodu bo silnik padał :)


Powiem że chyba już najbardziej zastanawiam się nad benzyną bo w porownaniu cen czesci do diesla i benzyny to czesci do benzyniaka są duzo duzo tańsze.
Najbardziej myśle o silniku 2.2 bo ma 150 koni i najmniej gazu pali :) ale to zalezy jeszcze nie bede sie na niego sie upierał bo może cos bedzie w super stanie 2.5 czy 3.0. I w eksploatacji benzyny + lpg i wzięciu pod uwage wymiany jakiś częsci to bedzie duzy plus dla benzyny bo bedzie duzo taniej.
I mam pytanie jeszcze jakie są minusy silników w benzynie tzn. jest cos co w wiekszosci omeg pada po jakimś czasie ?
Pytanie jeszcze widzialem a własciwie słyszałem dzwiek paru omeg tylko B i przy przyspieszeniu silnik wydawał dzwiek jakby ktoś garnkami rzucał czego wina ?

Pozdrawiam Konrad


2.2 nie jest dobrym wyborem (poczytaj o kampaniach ktore opel wypuscil wraz z wyjsciem tego silnika) a spalanie bedzie podobne do v6.




 


#54 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 14 czerwca 2010 - 19:29

Najbardziej myśle o silniku 2.2 bo ma 150 koni i najmniej gazu pali


tu się mylisz jak kolega Beast ci napisał, litr gazu lub benzyny nie zrobi ci różnicy a masz o wiele więcej mocy przy tym samym spalaniu. Wszystko zależy ile jeździsz ale gaz na pewno wyjdzie ci taniej i tak jak pisałeś mniejsze koszta napraw

#55 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 czerwca 2010 - 21:17

Macie racje pare groszy mnie nie zbawi, a 20 koni pod maską więcej jak bym wybrał silnik 2.5 v6. Ma on jakies wady ? W 3.0 raczej nie chce sie bawić bo bedą mi wyliczac potem nie wiadomo jakie oplaty za ubezpieczenie z powodu młodego wieku.
beast możesz podesłać mi jakiegos linka z info dotyczacym kampanii z silnkiem 2.2 ? Bo nic nie moge znalezc.

#56 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 15 czerwca 2010 - 10:36

beast możesz podesłać mi jakiegos linka z info dotyczacym kampanii z silnkiem 2.2 ? Bo nic nie moge znalezc.

Beastowi chodziło o to, ze do tej wersji wprowadzono najwięcej "pakietów naprawczych". Chociaż zauważyłem że posiadacze 2.2 (bo jest ich tutaj trochę) chwalą sobie ten silnik.

#57 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 15 czerwca 2010 - 14:41

Macie racje pare groszy mnie nie zbawi, a 20 koni pod maską więcej jak bym wybrał silnik 2.5 v6. Ma on jakies wady ? W 3.0 raczej nie chce sie bawić bo bedą mi wyliczac potem nie wiadomo jakie oplaty za ubezpieczenie z powodu młodego wieku.
beast możesz podesłać mi jakiegos linka z info dotyczacym kampanii z silnkiem 2.2 ? Bo nic nie moge znalezc.


I nie ma 150 KM tylko 144 KM

#58 OFFLINE   Ozma

Ozma

    The Keymaster

  • 195 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Luboń

Napisany 15 czerwca 2010 - 14:49

I nie ma 150 KM tylko 144 KM


Lub 147.
Wymarzony potworek już jest...

#59 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 czerwca 2010 - 16:44

Ok dzieki wszystkim za pomoc :) mam nadzieje że cos ładnego znajde w manualu bo narazie co fajniesza kluska to w automacie :mad:

#60 OFFLINE   dora2470

dora2470
  • 243 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Bialystok

Napisany 15 czerwca 2010 - 18:12

Ok dzieki wszystkim za pomoc :) mam nadzieje że cos ładnego znajde w manualu bo narazie co fajniesza kluska to w automacie :mad:



słabo szukasz,możne nie wiesz czego szukasz:D