Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega B FL diesel z jakim silnikiem ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
75 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 czerwca 2010 - 14:52

eliks i omegarules - dalsze wasze uwagi w tym wątku nie mają żądnego wpływu na wyjaśnienie koledze dylematu jaki ma w zakupie - nie piszcie już tutaj tylko sobie na PM wyjaśnijcie

Kolejne jakiekolwiek ale jednego do drugiego skutkuje że obaj otrzymujecie po warnie - bez żadnych dalszych ostrzeżeń



 


#22 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2010 - 13:29

To celuje w 2.5 DTI mam nadzieje, że coś ciekawego znajde, bo narazie zadna mi nie wpadla w oko z tym silnikiem, tylko kilka ładnych 2.2 dti widziałem :)

Dzieki za pomoc :)

#23 OFFLINE   Quisel

Quisel
  • 215 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 02 czerwca 2010 - 20:36

tu kolega ciekawą historie miał z dizelkiem, aiii......
http://forum.omegakl...8134#post508134
a moj szef ma omcie b fl 2.5 dti 150 koni na dwóch wałkach i 2001r.
i ostatnio 4000zl wsypal do silnika bo umarł:-( (ma ok 180 000km przejechane) i już swiszczy turbinka także za niedlugo bedzie kolejna wizyta w warsztacie...
także moim skromnym zdaniem:
jak opel to omega:-D
a jak omega to benzynka ;-)
dla oszczednych: z LPG:-P

#24 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2010 - 20:48

Kolego Quisel tu co podałes w linku to jest inna bajka bo to tyczy się Omegi B, a nie B fl.

a moj szef ma omcie b fl 2.5 dti 150 koni na dwóch wałkach i 2001r.
i ostatnio 4000zl wsypal do silnika bo umarł:-(


Jestem ciekaw co mu sie stalo, że tyle wylożył na naprawe, bo za 4 tys można kupić cały silnik.

#25 OFFLINE   Quisel

Quisel
  • 215 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 02 czerwca 2010 - 21:21

do konradbiker
http://pl.wikipedia....E2.80.932003.29

mam ksiażke do omegi tam to samo pisza

b i bfl do 2001r były 2,5 tds od 2001r byly już dti poprawione jakos przez opla tam pompowtryskiwacze już były, serwis mu wysłał je do sprawdzenia jeden padł do tego dwie świece mu padły i poleciał gwint na jednym gnieżdzie plus upg to juz przy okazji poprawiania gwintu cos jeszcze mówil ale nie pamietam szczegółów nazbierało sie 4000zl i ponad dwa tygodnie bez fury
na koniec opowieści sam sie zapytałem:
szefie nie łatwiej było wstawić drugi silnik?
i to jest 2,5DTI b fl kombi ... kolego;-)

#26 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2010 - 21:31

do konradbiker
http://pl.wikipedia....E2.80.932003.29

mam ksiażke do omegi tam to samo pisza

b i bfl do 2001r były 2,5 tds od 2001r


To że były wiem, ale mnie silniki td i tds nie interesują tylko dti. TD mam teraz :) zebyś przeczytał od początku byś wiedział oco chodzi :)

dwie świece mu padły i poleciał gwint na jednym gnieżdzie


Gwint sam raczej nie padl :)

No na pewno nie ma co skreslać omegi z silnikiem 2.5 dti bo komus sie akurat to trafiło. Z każdą rzeczą jest tak że komuś sie trafi ''słabszy egzemplarz'' :)

#27 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 czerwca 2010 - 21:45

b i bfl do 2001r były 2,5 tds od 2001r byly już dti poprawione jakos przez opla tam pompowtryskiwacze już były

po pierwsze nie przez opla bo to jest silnik BMW o oznaczaniu M57D25 i nie pompowtryskiwacze bo takowych uzywa tylko VAG, w Y25DT jest CR, jest to całkiem inny silnik niz X25DT (bmw M51D25)

i poleciał gwint na jednym gnieżdzie

najczęstszą przyczyną jest za słabe lub za mocne dokręcenie świecy

#28 OFFLINE   Quisel

Quisel
  • 215 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 02 czerwca 2010 - 21:54

pewnie ze nie ma co skreślać tego DTI ale znam taki przypadek ostatnio sie zdarzył więc go opisałem..
wybór należy do ciebie;-)

#29 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 czerwca 2010 - 06:07

Panowie co za spór a ile w nim emocji ;-) ("chłopcze" i "funfel" :-)
zakup omegi w dieslu to wielka loteria, koszt napraw DTI to są poważne sumy (jak zresztą każdego nowoczesnego silnika na ON),
i nie ma co się łudzić że mają niskie przebiegi B fl to już min 7 lat, łatwo można sobie policzyć ile średnio może mieć przebiegu (dla jasności 200 tyś :-)
oczywiście że jak kupić to jak najmłodszy,
2,5 DTI- daje frajdę z jazdy, ale czy warto...

a powracając do silników BMW, to jak uda mi się sprzedać 2,5 td którego mam. to powaznie myśle o BMW albo 2,5 albo 3,0 oczywiście w dieslu
Mechanicy na temat tych silników mówią jedno - są zaje...cie drogie w naprawie, ale jak się ma to już nie chce się zmienić samochodu na inny
i myslę że podobnie będzie z Omegą 2,5 DTI :-)

pewnie ze nie ma co skreślać tego DTI ale znam taki przypadek ostatnio sie zdarzył więc go opisałem..
wybór należy do ciebie;-)


awarie są wszędzie
przykład:
roczny Ranger 3,0 tdci
po 30 tyś padł zawór recyrkulacji spalin
koszt 2,5 tyś zł + dwa dni szukania powodu wywalania błędu silnika

na szczęście auto na gwarancji....

a wcześniej ktoś napisał że tylko diesel mercedesa
ok, ale tylko nowe auto, używany mercedes to dopiero jest loteria ze wzgędu na przebieg...
5 latki to norma 300 tyś, no chyba że ktoś lubi zaklinać rzeczywistość
Kuba

#30 OFFLINE   Ozma

Ozma

    The Keymaster

  • 195 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Luboń

Napisany 03 czerwca 2010 - 08:05

po pierwsze nie przez opla bo to jest silnik BMW o oznaczaniu M57D25


Po pierwsze to nie silnik BMW, tylko Steyra :D
Wymarzony potworek już jest...

#31 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 czerwca 2010 - 09:22

Po pierwsze to nie silnik BMW, tylko Steyra :D


Mówisz o 2.5 dti ? Z kąd takie informacje ?

#32 OFFLINE   Ozma

Ozma

    The Keymaster

  • 195 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Luboń

Napisany 03 czerwca 2010 - 09:47

Mówisz o 2.5 dti ? Z kąd takie informacje ?


Sorry, nie doczytałem - wbiło mi się, że chodzi o TD :p
Wymarzony potworek już jest...

#33 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 czerwca 2010 - 10:00

Sorry, nie doczytałem - wbiło mi się, że chodzi o TD :p


Ale TD też był produkcji BMW :)

#34 OFFLINE   Ozma

Ozma

    The Keymaster

  • 195 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Luboń

Napisany 03 czerwca 2010 - 10:08

Ale TD też był produkcji BMW :)


Nie. To był silnik Steyra. Sprawdź.

Tak samo, jakbyś mówił, że do BMW wsadzali silnik z Omegi.
Wymarzony potworek już jest...

#35 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 czerwca 2010 - 10:19

No faktycznie Steyr produkował silniki do BMW czyli były i pakowane do omeg :)

DamianSz możesz powiedzieć ile Twój 2.5 DTI Ci pali ?

#36 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 czerwca 2010 - 10:54

M51D25 faktycznie jest robiony na licncji steyer i to jest silnik z maszyny budowlanej, moja złomega pali po moim mieście od 9 do 10 litrów a w trasie zalezy jak jade od 7 do 10

#37 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 03 czerwca 2010 - 12:45

Tutaj kolego wcześniej się pytał jaki plus dla benzyny. Kiedyś się kupowało diesla dla oszczędnośći a teraz.... gdy ON kosztuje 4.40,- i auto pali średnio 8-9l to gdzie ta oszczędność ma być? Rozumiem ze niektórzy maja dostęp do "oszczędności" ale też czasami nie wiadomo co się kupuje.
Mi po mieście nawet jak spali 15l LPG to jest koszt 30zł. Niech teraz 2.5DTI spali 10l to jest koszt 44zł. Ja u siebie o awarię się nie boję bo nawet wymiana ASB czy całego silnika z mojego rocznika nie jest tak kosztowna jak wymiana osprzętu silnika Y25DT.
Teraz pytanie co komu potrzebne i czy wybrać diesla czy benzynke to odwieczny problem. Przyznam sie, ze gdyby jeździł dużo za granicę, ciągał bym lawete czy przyczepę, napewno brał bym 2.5DTI. Robiąc jednak po granicach Polski jak teraz średnio 35 000km rocznie, wolę benz. + LPG bo bardziej mi się opłaca, ba, po 14 miesiacach zwrócił mi się koszt założenia LPG.
Wybór kolego kondrabkiller należy do Ciebie. Pamiętaj żeby nie patrzeć na 2-3tyś zł, lepiej wziąć porządny sprzęt żeby potem nie żałować. Pozdrawiam i powodzenia życzę.

#38 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 czerwca 2010 - 15:51

Odnośnie jakości wykonania Benz-ów...:

http://wyborcza.biz/...od__Sprawa.html

..warto przeczytać ten artykuł. W "Turbo Kamerze" na TVN Turbo co w 4 materiale pokazują jakiegoś Mercedesa. Tak więc wysoką jakość wykonania modeli tej marki można uznać za mit i włożyć między bajki.

P.S.
Sam ostatnio poważnie myślałem nad W220 S400 CDI, ale jak przejrzałem fora internetowe i opinie użytkowników, to mi się szybko odechciało. Auta się sypią jak każe inne, a koszty części zamiennych astronomiczne (głupi amortyzator 2900zł/szt.).

#39 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 03 czerwca 2010 - 16:27

bo najlepszą jednostką jak juz pewnie czytałeś w MB było 320CDI ale w rzędówce, nie w V-ce, dysponujące momentem obr. 500Nm!! Bardzo wytrzymały silnik i również b. ekonomiczny. Akurat często tym jeżdżę więc co do trwałości i spalania mam dużo powiedzenia w tym temacie.

#40 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 czerwca 2010 - 16:34

Mercedesa. Tak więc wysoką jakość wykonania modeli tej marki można uznać za mit i włożyć między bajki.

bo jakość mietka skończyła się wraz z modelem W124