Włącza się odrazu drugi bieg wentylatora
#41 OFFLINE
Napisany 20 września 2012 - 21:50
#42 OFFLINE
Napisany 20 września 2012 - 21:54
Jak mnie pamiec nie myli to w dolnej kostce "pojedynczy" pin to glowna masa a te piny co sa obok siebie to poszczegolne biegi. Jak po zmostkowaniu bedzie nadal tylko 2 bieg to albo rezystor albo ktorys przekaznik uwalony (w sumie od wiatrakow sa ze 4 przekazniki).
#43 OFFLINE
Napisany 20 września 2012 - 22:02
#44 OFFLINE
Napisany 21 września 2012 - 15:35
To pooglądaj http://forum.omegakl...ead.php?t=60995chcę jak najlepiej zrozumieć zasadę działania układu wentylatorów.
W 2 litrówce z klimą nie występuje, no chyba że się mylę.rezystor od wolnych obrotów
#45 OFFLINE
Napisany 21 września 2012 - 20:57
No to mi ręce opadły już.W 2 litrówce z klimą nie występuje, no chyba że się mylę.
Jutro walka z wiatrakami. Biorę miernik, browara, fajki i do boju.
#46 OFFLINE
Napisany 21 września 2012 - 21:23
To czemu?? Zamiast opornika jest drugi wentylator.No to mi ręce opadły
#47 OFFLINE
Napisany 22 września 2012 - 08:47
W każdej Omie B są 2 wentylatory. Które w takim razie posiadają rezystor?To czemu?? Zamiast opornika jest drugi wentylator.
#48 OFFLINE
Napisany 22 września 2012 - 10:01
#49 OFFLINE
Napisany 22 września 2012 - 15:38
Sytuacja taka - zapłon włączony, silnik wyłączony a klimatronic całkiem OFF.
Przy zwarciu górnego 2-pinowego czujnika załączają się oba wentylatory na I-wszy bieg oraz wentylator puszki ECU i przekaźników.
Teraz dolny 3-pinowy czujnik (opis pinów na zdjęciu):
Zwarcie A i B - nic się nie dzieje.
Zwarcie A i C - włączają się oba wentylatory na I-wszy bieg (wentylator puszki ECU się nie włącza).
Zwarcie B i C - włącza się wentylator od strony silnika na II-gi bieg (wentylator od strony grilla stoi).
Termowyłącznik dolny mam nowiutki.
Jak to waszym zdaniem wygląda?
#50 OFFLINE
Napisany 22 września 2012 - 17:32
Ja bym gorny czujnik wymienil ale nie dam sobie nic uciacJak to waszym zdaniem wygląda?
Ten dolny jakiej firmy wzioles? Najlepiej jakbys dokladne oznaczenie podal.
#51 OFFLINE
Napisany 22 września 2012 - 18:07
#52 OFFLINE
Napisany 22 września 2012 - 19:00
Przy jakiej temperaturze załącza górny i jaki ma nr GM?
A dolny 3-pinowy mam dokładnie taki:
#53 OFFLINE
Napisany 22 września 2012 - 19:57
Prawidlowo dobrany.dolny 3-pinowy mam dokładnie taki
U mnie pierwszy bieg startuje jak na blacie jest 95 z bardzo malym plusikiem. Kiedy drugi sie zalacza to nie wiem bo jeszcze nie bylo takiej koniecznosci.
#54 OFFLINE
Napisany 22 września 2012 - 20:59
Prawidlowo dobrany.
U mnie pierwszy bieg startuje jak na blacie jest 95 z bardzo malym plusikiem. Kiedy drugi sie zalacza to nie wiem bo jeszcze nie bylo takiej koniecznosci.
U mnie pierwszy nie działa więc wiem na 100% że 2gi bieg załącza się w okolicy 98stopni+
#55 OFFLINE
Napisany 23 września 2012 - 06:52
Ale po co skoro wywołałem każdy stan pracy zwierając styki. Wyeliminowałem w ten sposób wadę przewodów, przekaźników oraz rezystora, którego chyba faktycznie nie ma i nie było w moim aucie.Ja na początek skorzystał bym z gniazda diagnostycznego. Sprawdza wentylatory i przekaźniki i jeśli jest ok. to pozostają czujniki albo przewody od czujników.
#56 OFFLINE
Napisany 23 września 2012 - 10:17
#57 OFFLINE
Napisany 23 września 2012 - 11:02
+ - 95 stopniPrzy jakiej temperaturze załącza górny
Górny, poczytaj temat uważniej:)który czujnik/czujniki odpowiadają za pracę pierwszego biegu?
#58 OFFLINE
Napisany 23 września 2012 - 11:03
Przeczytaj post #49 tego tematu i wywnioskuj samPanowie wybaczcie moje pytanie, ale moglibyście mi powiedzieć który czujnik/czujniki odpowiadają za pracę pierwszego biegu?
siuada bez odrazy ale raczej dolny ponieważ górny załącza przy 100stC po czym rozłącza przy 95stC.
#59 OFFLINE
Napisany 23 września 2012 - 11:49
#60 OFFLINE
Napisany 23 września 2012 - 14:40
Moje wnioski są takie:
- górny jest odpowiedzialny za włączenie I-go biegu oraz za włączenie wentylatora skrzynki ECU.
- dolny jest odpowiedzialny za włączenie II-go biegu oraz w skrajnie wysokich temperaturach za wyłączenie klimatyzacji (stąd jest w nim styk rozwierny).
Jeśli się mylę to mnie oświećcie.