Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Włącza się odrazu drugi bieg wentylatora


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
122 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 września 2012 - 21:50

do sprawdzenia rezystor od wolnych obrotów - taka ceramiczna biała kostka pod akumulatorem

#42 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 września 2012 - 21:54

Wiatraki w x20xev chodza tylko po zaplonie i jak dobrze pamietam to w kostkach od czujnikow sterowanie jest masa. Gorny czujnik teoretycznie odpowiada za 2 bieg a dolny za pierwszy, drugi, chlodzenie puszki ECU i dodatkowo zamyka obwod masy na sprezarke.
Jak mnie pamiec nie myli to w dolnej kostce "pojedynczy" pin to glowna masa a te piny co sa obok siebie to poszczegolne biegi. Jak po zmostkowaniu bedzie nadal tylko 2 bieg to albo rezystor albo ktorys przekaznik uwalony (w sumie od wiatrakow sa ze 4 przekazniki).

#43 OFFLINE   gaultier89

gaultier89
  • 185 postów
  • Dołączył: 14-06-2012

Napisany 20 września 2012 - 22:02

Ja jeździłem zawsze na klimie załączonej (klimatronik) i wentylator na 1szym biegu zawsze chodził i temp była ma 90 i 2kreski, od jakiegoś czasu dochodzi do 100 i załącza się drugi bieg. Ostatnio podnoszę maskę (klima ON) i wiatrak nie chodzi... Myślę sobie że coś się spieprzyło, jadę do domu, wyłączam klimę, załączam z powrotem, patrzę pod maskę i wiatrak chodzi. Co jest przyczyną? Omega czaruje czy coś? Gdzieś coś nie łączy? Dodam że zawsze chodził na Iszym biegu jak klima była załączona, a teraz chodzi jak mu się zachce...

#44 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 21 września 2012 - 15:35

chcę jak najlepiej zrozumieć zasadę działania układu wentylatorów.

To pooglądaj http://forum.omegakl...ead.php?t=60995

rezystor od wolnych obrotów

W 2 litrówce z klimą nie występuje, no chyba że się mylę.

#45 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2012 - 20:57

W 2 litrówce z klimą nie występuje, no chyba że się mylę.

No to mi ręce opadły już.
Jutro walka z wiatrakami. Biorę miernik, browara, fajki i do boju.

#46 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 21 września 2012 - 21:23

No to mi ręce opadły

To czemu?? Zamiast opornika jest drugi wentylator.

#47 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2012 - 08:47

To czemu?? Zamiast opornika jest drugi wentylator.

W każdej Omie B są 2 wentylatory. Które w takim razie posiadają rezystor?

#48 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 22 września 2012 - 10:01

Nie pamiętam dokładnie :confused: Nie ma klimy jest opornik to przy mniejszych pojemnościach, przy którymś z większych silników pomimo klimy jest opornik. Jakoś to tak wyglądało,niestety mój komputer strajkuje:mad:

#49 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2012 - 15:38

Byłem, pozwierałem i tak to wygląda:
Sytuacja taka - zapłon włączony, silnik wyłączony a klimatronic całkiem OFF.
Przy zwarciu górnego 2-pinowego czujnika załączają się oba wentylatory na I-wszy bieg oraz wentylator puszki ECU i przekaźników.
Teraz dolny 3-pinowy czujnik (opis pinów na zdjęciu):
Zwarcie A i B - nic się nie dzieje.
Zwarcie A i C - włączają się oba wentylatory na I-wszy bieg (wentylator puszki ECU się nie włącza).
Zwarcie B i C - włącza się wentylator od strony silnika na II-gi bieg (wentylator od strony grilla stoi).

Termowyłącznik dolny mam nowiutki.

Jak to waszym zdaniem wygląda?

#50 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2012 - 17:32

Jak to waszym zdaniem wygląda?

Ja bym gorny czujnik wymienil ale nie dam sobie nic uciac :p
Ten dolny jakiej firmy wzioles? Najlepiej jakbys dokladne oznaczenie podal.

#51 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 22 września 2012 - 18:07

Ja na początek skorzystał bym z gniazda diagnostycznego. Sprawdza wentylatory i przekaźniki i jeśli jest ok. to pozostają czujniki albo przewody od czujników.

#52 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2012 - 19:00

A mi się wydaje, że mam pozamieniane przewody we wtyczce 3-pinowej. Jutro sprawdzę u szwagra czy ma tak samo.

Przy jakiej temperaturze załącza górny i jaki ma nr GM?

A dolny 3-pinowy mam dokładnie taki:

#53 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2012 - 19:57

dolny 3-pinowy mam dokładnie taki

Prawidlowo dobrany.

U mnie pierwszy bieg startuje jak na blacie jest 95 z bardzo malym plusikiem. Kiedy drugi sie zalacza to nie wiem bo jeszcze nie bylo takiej koniecznosci.

#54 OFFLINE   gaultier89

gaultier89
  • 185 postów
  • Dołączył: 14-06-2012

Napisany 22 września 2012 - 20:59

Prawidlowo dobrany.

U mnie pierwszy bieg startuje jak na blacie jest 95 z bardzo malym plusikiem. Kiedy drugi sie zalacza to nie wiem bo jeszcze nie bylo takiej koniecznosci.


U mnie pierwszy nie działa więc wiem na 100% że 2gi bieg załącza się w okolicy 98stopni+

#55 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2012 - 06:52

Ja na początek skorzystał bym z gniazda diagnostycznego. Sprawdza wentylatory i przekaźniki i jeśli jest ok. to pozostają czujniki albo przewody od czujników.

Ale po co skoro wywołałem każdy stan pracy zwierając styki. Wyeliminowałem w ten sposób wadę przewodów, przekaźników oraz rezystora, którego chyba faktycznie nie ma i nie było w moim aucie.

#56 OFFLINE   gaultier89

gaultier89
  • 185 postów
  • Dołączył: 14-06-2012

Napisany 23 września 2012 - 10:17

Panowie wybaczcie moje pytanie, ale moglibyście mi powiedzieć który czujnik/czujniki odpowiadają za pracę pierwszego biegu?

#57 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 23 września 2012 - 11:02

Przy jakiej temperaturze załącza górny

+ - 95 stopni

który czujnik/czujniki odpowiadają za pracę pierwszego biegu?

Górny, poczytaj temat uważniej:)

#58 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2012 - 11:03

Panowie wybaczcie moje pytanie, ale moglibyście mi powiedzieć który czujnik/czujniki odpowiadają za pracę pierwszego biegu?

Przeczytaj post #49 tego tematu i wywnioskuj sam :)

siuada bez odrazy ale raczej dolny ponieważ górny załącza przy 100stC po czym rozłącza przy 95stC.

#59 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 23 września 2012 - 11:49

Hmm cóż górny ma niższą temperaturę włączenia i z tego też powodu włącza pierwszy bieg, a dolny, popatrz na temperatury działania na zdjęciu które załączyłeś. Oczywiście mogę się mylić.

#60 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2012 - 14:40

Chyba mszę Ci zwrócić honor ponieważ przed chwilką wróciłem od auta i pokombinowałem trochę.
Moje wnioski są takie:
- górny jest odpowiedzialny za włączenie I-go biegu oraz za włączenie wentylatora skrzynki ECU.
- dolny jest odpowiedzialny za włączenie II-go biegu oraz w skrajnie wysokich temperaturach za wyłączenie klimatyzacji (stąd jest w nim styk rozwierny).

Jeśli się mylę to mnie oświećcie.