Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy to czujnik temperatury??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
82 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 09 czerwca 2010 - 20:11

Jakieś zdjęcia konkretnie zrobić?

#42 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 czerwca 2010 - 22:35

Jedyne co widać to, że powyżej 4500obr/min leci Ci tylko na benzynie-tak gazownik sprytnie ominął słabość Alaski!!
Nie wesoło z mnożnikiem (chyba 1,8 na pełnym obciążeniu!!)ale zdjęcia felerne. Masz fajnego lapka, aby zrobić zrzut ekranu naciśnij klawisz funkcyjny "Fn"+"Prt Sc" czyli [Print Screen] a następnie otwórz Painta i opcja "Wklej". Taki obrazek zapisz jako plik .jpg w rozdzielczości 640x480 (coś ja czytał w regulaminie, że chyba 800x600 też można). Wszystko wtedy będzie ładnie widać. Daj zakładki Parametry, Mapa, Ustawienia.


A problem późnego przełączenia tkwi najprawdopodobniej w parametrze: "Minimalna temperatura gazu" - zmień na 0°C!! A dodatkowo: Temp. przełączenia 30°C; Próg przełączenia-ja ustawiam 100rpm więcej, niż wykręca rozrusznik po to, aby dopiero po przegazówce się przełączył-pomaga na trzepotanie silnikiem przy odpaleniu gorącego motoru; Przełączenie cylindra-można eksperymentować do 0ms; Min. temp. gazu 0°C; Min. obroty na gazie 600rpm; Max obroty na gazie 6600rpm; Wyłącz przy pierwszym: TAK-po to, abyś słyszał (jak ustawisz max obroty na gazie 6600rpm), że ci pika centralka, bo Alaska nie wyrabia (ach te 180KM na Alasce :)); Ilość cylindrów: 4 cylindry; Ilość cylindrów na cewkę: cewka podwójna; Sygnał obrotów: 9V powinno dawać dobre odczyty. Uff, nóż się w kieszeni otwiera, czekamy na ładne zrzuty ;)

#43 OFFLINE   yogofon

yogofon
  • 97 postów
  • Dołączył: 08-02-2010
  • Skąd: Stargard

Napisany 10 czerwca 2010 - 15:58

Florek jak moge to jeszcze pomecze cie pytaniami,otoz u mnie gdy zostaje gazu na przejechanie okolo 30km to auto strasznie slabe sie robi,czy to normalny objaw,jak jest pelna butla to nie ma takiego zjawiska dopiero gdy zbliza sie do konca tak wlasnie okolo 30-40km,z gory dzieki i pozdrawiam

#44 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 czerwca 2010 - 17:30

Gazownik ustawił zbyt niskie ciśnienie minimalne to raz, dwa, że daj fotkę butli - jej ustawienia względem auta, ustawienia wielozaworu zwłaszcza.

#45 OFFLINE   yogofon

yogofon
  • 97 postów
  • Dołączył: 08-02-2010
  • Skąd: Stargard

Napisany 10 czerwca 2010 - 19:39

Nie mam jak teraz zrobic fotki butli ale jest ona zamontowana patrzac od tylu auta po prawej stronie wzdluz bagaznika,nie standardowo za siedzeniami tylko wlasnie wzdluz auta rownolegle do prawej scianki blotnika,cale te zaworki i ta cala puszka jest z tylu butli czyli z tylu auta,mam nadzieje ze dobrze wytlumaczylem

#46 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 czerwca 2010 - 22:57

No to wielozawór dobrze, teraz pozostaje kwestia ustawień ciśnienia gazu i chyba tylko prawidłowej obróbki końcówek miedzianych rurek. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

#47 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 14 czerwca 2010 - 18:09

Jeszcze jakieś.Musze próbe zrobić i butować na max?

#48 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 czerwca 2010 - 21:33

Zmieniłeś minimalną temperaturę gazu na 0 i dobrze. Zmień teraz maksymalne obroty na gazie z 4500 na 6600 i dopiero "butt" żeby sprawdzić parownik.

Zdjęcia 640x480 bardzo bym prosił bo ślepawy jestem :)

Napisałeś wcześniej, że masz dysze 2,4mm i ciśnienie 1,1bara i czerwone Valteki a tu MEEEGA mnożnik. Mam nadzieję, że jest to wynik błędnego ustawienia maksymalnych obrotów na gazie bo ciężko mi uwierzyć, że takie dane, jak wyżej napisałem masz. To nie jest normalne, podejrzewam, że gazownik Cię zbył informując, że masz takie a takie ciśnienie i dysze, to praktycznie niemożliwe. Będziemy myśleć. Skasuj mapy i pojeździj, obaczymy co się dzieje po wykresach.

Zobacz tutaj http://forum.omegakl...ead.php?t=35653 temat traktujący o regulacji, dobry początek odnośnie dobierania dysz, ciśnienia i kształtu mnożnika. U Ciebie dysze 2,4mm i 1,1bara i ciężko, aby mnożnik był inny od optymalnego czyli 1,2 na początku (2,5ms) do 1 przy maksymalnym obciążeniu (16ms).

Kolego, poczytaj dokumentację dołączoną do AcGazSynchro i dokonaj aktualizacji firmware sterownika gazu.

#49 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 15 czerwca 2010 - 19:35

Na gazie mam pojeżdzić czy na paliwie.Zapomniałem zmienić ilość cylindrów na cewke.Mam ustawione: 4 cylindry zamiast jak napisałeś: cewka podwójna.To mam skasować mapy i aktualizować firmware sterownika gazu.

#50 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2010 - 20:55

No jak zrobisz Maksymalne obroty na gazie powiedzmy te 6600 to pojeździj na gazie i zobacz, czy przypadkiem nie przełącza się na benzynę. Później zaczniemy dopieszczać układ.

Jak zrobisz aktualizację firmware to mapki zginą, pozostaną dotychczasowe ustawienia, jeśli odpowiesz twierdząco na zapytanie programu, czy po aktualizacji pozostawić bieżące ustawienia.

Nowe mapki, po zmianie parametrów na sugerowane przeze mnie są mi potrzebne aby mniej więcej potwierdzić lub zaprzeczyć informacjom o wielkości dysz, jakie zastosował gazownik i dadzą Ci podgląd w prawidłowość dobranej mieszanki - to się teraz zmieni, tzn wygląd mapek, gdy zwiększysz maksymalne obroty na gazie. Do wyrysowania mapek trzeba pojeździć w podobnych warunkach na benzynie i na gazie - odsyłam do instrukcji Staga.

#51 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 16 czerwca 2010 - 19:20

oki jutro zrobie tak jak mowisz DZIEKUJE

Ustawienia są takie jak mówiłeś żeby ustawić i pojeżdziłem.Wystarczy ci to zdjęcie czy jeszcze jakieś zrobić.Nie wiem jak się zmienia rozdzielczość?No i teraz zaczął się przełaczać na benzyne powyżej 3 tys obrotów jak depne na full,Czyli wizyta u gazownika.Tylko dlaczego wcześniej się nie przełaczał na benzyne?Mam pytanko czy ty zajmujesz się instalacją LPG,że taki obcykany jesteś?Szkoda,że nie mieszkasz bliżej

#52 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2010 - 21:15

Przełącza się bo:
1. Miałeś programowo ustawione przełączenie na benzynę powyżej 4500 obr/min dlatego, że
2. Alaska nie wyrabia w Omedze i gazownik chcąc to ukryć ustawił parametr "maksymalne obroty na gazie" do 4500 obr/min dzięki czemu nawet nie byłeś informowany, że auto jedzie na benzynie - przy takim ustawieniu nawet nie pikał!! On się przełączał zawsze, tyle, że nie informował!!

Informowałem Cię wcześniej - patrz od początku tematu, że przeglądanie parametrów w sterowniku nie powoduje śladów, ale zmiana jakiegokolwiek parametru już tak, w postaci komunikatu na żółtym tle - można utracić gwarancję!! Ciekawe, co na to gazownik??

Z powyższego zdjęcia, wcześniejszych oraz po informacji o przełączeniu na benzynę przy "maks bucie" wnioskuję:
A-masz zbyt mało wydajny reduktor (gazownik chcąc to ukryć ustawił instalację tak, że zawsze powyżej 4500 obr/min jechałeś na benzynie nie będąc o tym nawet informowany!!); parownik zmienić na Zavoli Zeta N;
B- Na pewno nie masz dysz przy wtryskiwaczach 2,4mm!! Domyślam się, że mają średnicę około 2mm - to za mało, można kupić wiertło i rozwiercić. Żółta linia mnożnika powinna być niżej, przy czasach wtrysku 2,5ms powinna być na wysokości 1,2 a przy maksymalnym obciążeniu 14-16ms powinna przecinać 1!! Domyślam się, że auto nie jest zbyt dynamiczne na LPG a i cewkom wtryskiwaczy Valtek to szkodzi, po prostu długie czasy wtrysku powodują przegrzewanie cewek, tak ustawiona instalacja w przypadku np. wtryskiwaczy Matrix powodowałaby ciągłe spalanie listwy wtryskowej.

Nie jestem gazownikiem.
Jeśli gazownik nadal będzie się wypinał, np w kwestii parownika/reduktora jedź do innego, dopłać za większy, ustaw jak należy: zaczniesz wtedy oszczędzać, im wcześniej tym lepiej!! Ciężko mi o tym tak pisać, naprawdę bywają wpadki, przypadki, ale Twój problem świadczy źle, bardzo źle o gazowniku z którego usług skorzystałeś. :(

#53 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 16 czerwca 2010 - 21:33

to wystarczy jak przewierce na 2,5.Ale tam nie ma miejsca za bardzo na przewiercenie.Może oddać do innego gazownika bo do tego już nie chce jechać!!A jak już to zrobie to trzeba od nowa mapy zrobić??Nawet jak teraz widze że się przełacza przy około 3 tys to mi nic nie pika

#54 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2010 - 22:00

Aha, czyli nie zamontowano "buzzera" czyli małego głośniczka, dołączonego do zestawu montażowego, który zazwyczaj jest ukryty za przyciskiem benzyna/gaz - no ręce opadają: za mały reduktor (panie, Alaskę do 180 koni montujemy, haha), brak buzzera - pomocnika kierowcy, informującego dźwiękowo o braku gazu, błędach instalacji a jak gazownik ustawi to i o koniecznym przeglądzie instalki-filtrach, instalacja zostawiona z mnożnikiem początkowym w okolicach 2 - błąd w sztuce.

Nie, nie wystarczy rozwiercić dyszy http://www.allegro.p...rix_valtek.html na maksymalnie 2,4mm i nie więcej przy obecnym ciśnieniu gazu!! Musisz założyć parownik/reduktor o wystarczającej wydajności dla Twojego auta. Polecam Zavoli Zeta N. Następnie, po rozwierceniu dysz na 2,4mm!!, tak dokładnie 2,4mm (dysze są wkręcone w listwę wtryskiwaczy i na nie założone są wężyki idące dalej do wkrętek w kolektorze ssącym-patrz zdjęcie z linka do aukcji) i ustawieniu ciśnienia 1,1 bara (u góry po prawo w programie diagnostycznym widać podczas jazdy na LPG jakie jest ciśnienie gazu) na nowym, wydajnym reduktorze (Zavolak, Scorpin, Magic III) przeprowadza się "autokalibrację" na postoju, z zachowaniem zasad opisanych w dokumentacji dołączonej do programu AcGasSynchro i jazdy na benzynie i na gazie w takich samych warunkach drogowych. Następnie, klikając na punkty na linii mnożnika modyfikuje się go tak, aby mapa benzyny i gazu pokryły się ze sobą, wg AC odchyłka parametrów do 10% ale spokojnie, uda się zrobić w granicach 5%. Patrz instrukcja i moje wcześniejsze linki do innego tematu, tam kolega ustawił mnożnik wzorcowo i jeździ zadowolony).

Możesz się przejechać do montażysty: za mały reduktor!!, potajemnie ustawiona praca na benzynie powyżej 4500 obr.min, instalacja ustawiona na przekór prawie wszystkim wytycznym producenta elektroniki i jednocześnie konfekcjonera zestawów montażowych. Sama praca na benzynie powyżej 4500 obr/min podchodzi mi za "towar niezgodny z umową", jak jadę na gazie to będąc zadowolonym i w każdych warunkach. Gazownik mógł co prawda uprzedzić, że instalacja z prospektu reklamowego będzie nieodpowiednia i trzeba dopłacić za większy reduktor/parownik ale tego nie zrobił.

#55 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 17 czerwca 2010 - 21:17

Dzisiaj jechałem kupić wiertło 2,4 i przypadkiem spotkałem gazownika co mi zakładał więc zaatakowałem go,że ten co to zakładał(jego pracownik)zabardzo nie miał pojęcia co robił ,bo teraz takie jaja się dzieją i,że byłem u innego gazownika i zmienił ustawienia i teraz się przełacza przy 3 tys.Nie mógł uwierzyć.Powiedział u jakiego głupka ja byłem(z ryjem na mnie)Ja się zapytałem jakie dysze mam i że powinny być 2,4,a on że są 2,0 i są dobre.A gadałem z jego pracownikiem to mówił,że moge rozwiercić do 2,6 i będzie chodził.To jest firma.No to ja sobie pomyślałem,że nie ma co z nim gadać.W końcu to on jest najmądrzejszy.W poniedziałek zaprowadze do innego mówili też że to mogą być dysze.I zakładają przeważnie inne parowniki do omeg 2.0 16v.Ale mówił że ten też powinien śmigać bo 136KM ma dopiero przy 6 tys obrotów.Powiedziałem,że chce inny niż ten.Jutro jade jeszcze raz się umówić dokładnie.A teraz jak bym rozwiercił na 2,4 to by się przełaczał na benzynzyne przy 3 tys?JESTEŚ MISTRZEM!!!

#56 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 czerwca 2010 - 21:38

Gdy rozwiercisz to ulżysz pracy wtryskiwaczom, teraz są na najlepszej drodze, aby spalać cewki; auto będzie miało lepszą dynamikę - ale po rozwierceniu konieczna jest autokalibracja - możesz to zrobić sam.

Dopiero, gdy zmienisz parownik (tu naprawdę polecam Zavoli Zeta N - naprawdę dobry i stabilny parownik, stabilne ciśnienie, odpowiednia wydajność na X20XEV) na odpowiednio wydajny auto zacznie jeździć do odcinki na gazie!! Oczywiście gazownik podłączając czujnik z Zavolaka musi zmienić typ czujnika temperatury reduktora w ustawieniach programu. Reduktor Alaska sprzedaj na Allegro, kup Zavoli - kupisz spokój.

Trafiłem z rozmiarami dysz jakie masz :) 2,4mm i nie więcej!! Ciśnienie gazu około 1,1 bara - gazownik lub Ty po zrobieniu autokalibracji za naszą pomocą ustawisz sobie sam.

#57 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 20 czerwca 2010 - 20:06

To jak rozwierce dysze to autokalibracje musze zrobić.A po zmianie reduktora też trzeba autokalibracje zrobić?Może lepiej żeby gazownik rozwiercił dysze i odrazu wymienił parownik

#58 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:47

Zasadniczo, gdy ciśnienie pracy nowego reduktora (1,1 bara) ustawisz jak obecne to autokalibracji robić nie trzeba (z resztą to trwa minutę). Na rozwierconych dyszach, obecnym reduktorze i po autokalibracji nie usiłuj korygować linii mnożnika bo na nowym reduktorze linia gazu będzie rysować się inaczej. Mam nadzieję, że tak jak sugerowałem w jednym z pierwszych postów trójnik pomiarowy dałeś za filtrem gazu. Jeśli gazownik podejmie się wymiany reduktora i dopasowania dysz to potem podpowiem jak ustawić linię mnożnika - nie będziesz musiał jeździć na korekcje, bo zasadniczo nawet po najdokładniejszym ustawieniu na montażu po 1000 km robi się korektę. Wynika to z warunków gwarancji i czystego rozsądku.

#59 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 czerwca 2010 - 21:13

byłem u innego gazownika powiedziałem mu o dyszach i parowniku i,że chce zavoli zeta N.On zadzwonił gdzieś i powiedział mi,że 500zł żeby to jakoś chodziło.Zwariowal czy co!!!podziękowałem mu.Zajechałem na serwis Bocha i mi chcieli podpinać pod laptopa ja mówie że nie chce bo jest wszystko ustawione tak jak powinno i że sam moge sobie podpiąć.Parownik bym musiał sam zakupić i do tego mi powiedział,że cały silnik prawie trzeba wyjąć żeby podłączyć tak jak mówie.Pomyślałem ,,Szuka idioty,,I zwinąłem się z tamtąd.Stwierdziłem,że sam sobie zrobie z FLORKA pomocą:D.Tak trójnik pomiarowy dałem za filtr wtryski poprawiłem.Są prawie idealnie (pionowo)Jutro zrobie foto.Najpierw rozwierce dysze.Odrazu na 2,4?

#60 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2010 - 22:27

No widzę, że wykazujesz się czujnością :) Powinno się rozwiercać - mając ustalone ciśnienie - aby po autokalibracji mnożnik ustawił się na początku na około 1,2 a na największym obciążeniu (czasy wtrysku podpowiem na 16 ms) na 1. Możesz zacząć od 2,2-2,3 mm ale podejrzewam, że na 2,4 mm skończysz.
Ponieważ Zavoli (od 160zł) nie posiada wbudowanego elektrozaworu z filtrem (60zł) trzeba będzie go dokupić, przykładowe aukcje: http://www.allegro.p...ncja_slask.html i http://www.allegro.p..._akcesoria.html a żeby fajnie połączyć parownik i elektrozawór można dokupić nypelka http://www.allegro.p...ktor_filtr.html. Jeśli by się tak nieszczęśliwie złożyło, że rurka miedziana doprowadzona do poprzedniego parownika była za krótka zawsze można kupić metr rurki i mufkę/złączkę http://www.allegro.p...ej_6mm_6mm.html. Gdyby okazało się, że poprzedni parownik jest źle wpięty w układ wodny to aby nie kupować węża można tego rozciętego naprawić złączką - przykładowy rozmiar http://www.allegro.p...597_aukcja.html. Jako, że przeczuwam, że nie miałeś zbyt dużo do czynienia z instalacjami LPG znajdź życzliwego kolegę, może któryś znajomy miał więcej z gazem do czynienia, może masz sąsiada "złotą rączkę" - niech się chociaż patrzy jak coś robisz, co dwie głowy to nie jedna ;). Aha i najważniejsze, pianka do wykrywania nieszczelności: http://www.allegro.p..._poj_400ml.html.

Wszystkie wyżej wymienione aukcje podałem celem podpowiedzi nie zaś jakiego sprzedawcę wybrać. Reduktor, elektrozawór z filtrem, nypelek i tester szczelności musisz nabyć, reszta zależy od sytuacji.

Ech, w V-ce dwa MagicIII założyłem na prawej podłużnicy, tylko zdjąłem wyrównawczy i filtr, w X20XEV to też zbiorniczek wyrównawczy i filtr powietrza trzeba zdjąć i jest mnóstwo miejsca na manewry :)

Że tak zapytam, co z problemem z tytułu tematu?? Po zmianie parametru: Minimalna temperatura gazu na 0 stopni problem z późnym przełączeniem ustąpił??