Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy to czujnik temperatury??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
82 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 maja 2010 - 21:47

Trójnik pomiarowy - na niebiesko - przenieś zaraz przed listwę wtryskową, w miejsce na czerwono. Filtr - na zielono pozostaw tam gdzie jest wpinając go w miejsce po trójniku. Czemu tak?? Ano bo z trójnika wychodzi wężyk z ciśnieniem gazu do PS-01, jeśli pozostawiłbyś sprawę tak jak jest, to mając częściowo zapchany filtr fazy lotnej (FFL) przy dużym obciążeniu silnik nie rozwinie pełnej mocy, mając bardzo zapchany filtr ECU gazu będzie dostawać informację, że ciśnienie gazu jest OK ale tak wcale nie będzie, bo za zapchanym filtrem ciśnienie gazu będzie dużo mniejsze a co za tym idzie, źle dobrane dawki. Trójnik pomiarowy musi być przed samą listwą gazu, za filtrem. W nim też znajduje się czujnik temperatury gazu, potrzebny do wprowadzania korekt dawki gazu względem jego temperatury - dobrze byłoby go obizolowac termicznie pianką tak, aby mierzył temperaturę przepływającego przez niego gazu a nie otoczenia.

Bliskość wkrętek wtryskiwaczom benzynowym, ich równomierne ułożenie, usytułowanie tak, aby wtryskiwały możliwie blisko zawórów ssących, równej długości wężyki od każdego wtryskiwacza gazowego do wkrętki, możliwie jak najkrótsze to gwarancja dynamicznej jazdy na LPG. Można zrobić to wkrętkami a można zastosować tulejki pod wtryskiwacze benzynowe - klik.

Reduktor Tomasetto Alaska, teoretycznie do 100kW/136KM a w znajomego VectrzeB X20XEV miał problemy z wytworzeniem żądanego ciśnienia już powyżej 50%obciążenia silnika a gdzie tu masa i żarłoczność Omegi. Całym sercem polecam Zavoli Zeta N - bo sam już trzeci rok klepię, ale i Scorpion ST, Magic 3 (po lifcie) i inne o realnie dobrej wydajności. Firma AC, producent Staga zaleca Alaskę do aut z silnikami o mocy nie przekraczającej 90KM, do mniejszych aut. I kropka.

Wtryskiwacze polecam w miarę możliwości zamontowac pionowo, dyszami w dół. Czekamy na zrzuty ekranowe z programu AcGazSynchro: Parametry, Mapa, Ustawienia. Doradzimy, polecimy dobre rozwiązania.

Poczytaj też tutaj - dużo dobrych informacji.
Czy gazownik kiepski?? Może nie doinformowany, całe życie się uczymy...

#22 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 25 maja 2010 - 17:37

ja mam tak zamontowane wkrętki jak na zdjęciu(czerwone kropki)A z tym filtrem i trójnikiem oraz wężykami jeden dzień musze zrobić.Dzisiaj zamawiam interfejs.Tylko z kąd program wziąść??A reduktor co ja mam powiedzieć gazownikowi,że ma inny założyć(zavoli zeta N?Mam jeszcze pytanko.Ten czujnik temp co jest przy parowniku jak by był nie wkręcony do końca bo jakieś 1,5 cm wystaje gwintu.Czy może być przyczyną długiego przełaczania na gaz przy odpalaniu na rozgrzanym silniku??

#23 OFFLINE   domel0408

domel0408
  • 69 postów
  • Dołączył: 18-11-2009

Napisany 25 maja 2010 - 17:52

Kolego ja temp. przelaczania na gaz mam 0 i podczas upałów nie chciał się przełączyć na gaz w ogóle a w zime to już nie mówię, tylko jak się zagrzał to się przełączał nie wiedziałem co to gazownik kazał zostawić auto u niego na noc, zrezygowałem i podjechałem do kumpla on od razu wiedział co to. Wyjął parownik i wyjął z niego taka rurkę gdzieś z boku ona poruszała się w drugiej rurce bodajże i było tam pełno jakiejś smoły. Jak był zimny to smoła była twarda i ta rurka nie mogła swobodnie się poruszać natomiast jak tylko się zagrzał to automatycznie smoła się topiła i rurka śmigała. Rozebraliśmy wieć to i wyczyscilismy to w benzynie, złożyliśmy zamontowalismy i jak ręką odjął. Nawet w marcu gdzie noce były zimne odpalał ranno i od razu na gaz chwilke pochodził i jazda bez żadnego gaśnięcia. Pozdrawiam

#24 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 25 maja 2010 - 19:50

Ja mam świeżo założoną nową instalacje.Zamówiłem interfejs.Teraz czy wystarczy śćiągnąć program AcGasSynchro i nic więcej i będzie pykać??Zadnych sterowników?

#25 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 maja 2010 - 21:08

Kolego domel0408, gaz w instalacji wtryskowej ma około 30-60°C w rozgrzanym silniku. Gdy powiedzmy reduktor osiągnie temperaturę przełączania to gaz - polecam 30°C - może mieć około 10°C - czyli ciągle na plusie. Masz źle wybrany czujnik temperatury gazu lub/i temperatury reduktora w programie diagnostycznym ("cuda" się dzieją, gdy gazownik wybierze CT-02-2K a podłączy się pod czujnik w MagicJet). To raz. Dwa, rurka w rurce, o której piszesz to trzpień elektrozaworu i faktycznie, wystarczy nieco lepkiego mazutu z gazu aby skutecznie unieruchomić auto na gazie nim sie rozgrzeje lub w ogóle.


karls, co do czujnika temperatury reduktora to możesz go wykręcić i skrócić gwint o tę długość o którą nie chce się wkręcić - sam termorezystor jest zalany w tej podstawce na kluczyk, którym się dokręca czujnik. Dobrze, że to zauważyłeś; w Zavoli Zeta jest wbudowany, pod który się podłączamy i w programie wybieramy "CT-4K5" albo "Zavoli".
Co do reduktora, to polecam zobaczyć ten dokument, AC wyraźnie zaznacza, do ilu koni jest Alaska. I kropka. Jeśli się gazownik zgodzi, to dopłać różnicę w cenie, warto!!
Program do Staga4, nowej 200-tki, 300plus i 300premium. Sterowniki dostaniesz z kablem-interfejsem, ważne, aby po instalacji ustawić interfejs na COM1 w menedżerze urządzeń i w programie AcGazSynchro. Podglądanie parametrów programu nie zostawia śladu w sterowniku lecz zmiana jakiegokolwiek parametru powoduje zapisanie w programie ingerencji, co gazownik może uznać jako utratę gwarancji a więc uważaj/dogadaj się z gazownikiem.

#26 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 26 maja 2010 - 20:57

Jutro jade do gazownika i pogadam z nim o parowniku.Zamieniłem miejscami filtr gazu z tym trójnikiem.A co do tego gaśnięcia to dzisiaj mi zgasł nawet na benzynie więc może to nie gaz??Może silniczek krokowy chociaż wymieniłem na używany orginał.Ciekawe co gazownik powie na zamiane filtra z trójnikiem.Czyli problemy z przełaczaniem mogą być spowodowane tym że ten czujnik nie jest wkręcony do końca??

#27 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 maja 2010 - 00:10

Co do silniczka krokowego to pomoże przepłukanie go np. WD-40 (bardzo dobry rozpuszczalnik) i pędzelkiem, tak kilka razy. Sprawdź drożność "małej odmy" przy okazji oraz czystość przepustnicy: krawędzi i gardzieli w miejscu styku. Sprawdź też błędy - spinaczem wystarczy - pod kątem występowania "Przepływomierz-niskie napięcie". Co do czujnika temperatury reduktora to po prostu, może nieco, naprawdę niewiele zaniżać temperaturę parownika, stopień, góra dwa; wielkich problemów dłuższy czujnik nie powienien stwarzać.

#28 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 27 maja 2010 - 16:27

mam ustawione 25 stopni a musze jechać 4km przy temp powietrza 17 stopni.Myślałem,że może termostat??Jak odpale to mi się te węże od reduktora robią ciepłe a wraz z nimi ten co idzie do chłodnicy u góry ten gruby.Nie powinien być zimny??A gazownik stwierdził,że jest akurat ten reduktor i to bzdury że do 90KM,Ale będe jeszcze negocjował o inny parownik

#29 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 maja 2010 - 17:29

A co ma gazownik powiedzieć, Zestawy z Alaską i Valtekami sa najtańsze, auto jeździć bedzie bo będzie ale przy dużym obciążeniu może "znikać" benzyna a silnik może mieć "chwile zwątpienia" - niezbyt miłe np, przy wyprzedzaniu. Górny wąż może być lekko letni nim się rozgrzeje silnik, ale chwilę otwarcia termostatu powinno się czuć przy 90-92 stopniach na desce. Prześledź, jak masz podpięte węże do parownika: http://forum.omegakl...ead.php?t=32461

#30 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 27 maja 2010 - 20:26

Gazownik powiedział,że jest do 140KM i oni nawet zakładają do aut co mają 180KM.Mówi,że mi może dysze rozwiercić czy wymienić.Nie da sobie przetłumaczyć.Mówi,że kto mi takich bajek naopowiadał,i się ktoś nie zna.Odma wyczyszczona przepustnica też Krokowy wymyty.Wcześniej już to zrobiłem

#31 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 maja 2010 - 21:54

Na tej stronie są podane rodzaje minikitów. AC Białystok sprzedaje w minikitach reduktor Tomasetto Alaska. Wszystkie minikity zawierające Tomasetto mają w tabelce "moc silnika..." 90KM, dodatkowo zerkając w ten dokument AC zaleca Alaskę do 90KM. Producent co prawda zapewnia, że Alaska jest przeznaczona do mocy silnika 80-135, ale życie już nie jednego przekonało, że jest inaczej. Jeśli Alaskę zakładają do aut z 180KM to pogratulować, przekraczają moc, o której nawet producent parownika nie wie ;) Jeśli gazownik zna się lepiej (a może nawet testy na hamowni podwoziowej przeprowadzał :) ) niż producent elektroniki i - tu wytknę te 180KM - producent parownika to o czymś świadczy ;)

Ja popełniłem kiedyś błąd: założyłem Tomasetto Artic (teoretycznie 120-240KM), mocniejsza wersję od Alaski, do Omegi 2,5V6 automat 170KM. Parownik z początku sprawował się wyśmienicie aż do zimy, dokonał żywota swego w 10 miesiącu użytkowania... Przed demontażem Stag przerzucał jedną stonę silnika na benzynę już przy muśnięciu pedału gazu. Teperatura przełączania 30 stopni, filtry co 10tyś km zmieniane jak w zegarku.

No cóż, będziesz miał laptopa i interfejs. Jeśli się zdecydujesz podłączyć to w programie AcGazSynchro jest funkcja rejestracji parametrów - oscyloskop. Tam na wykresie są wszystkie dane. Wystarczy, że włączysz nagrywanie i laptop na dywanik i kilka razy pojeździsz ostro depcząc 1-2-3-4-5, będzie widać spadki temperatury, ciśnienia oraz który wtrysk przełączy się znów na benzynę. Możesz też teraz zrobić prosty test: uruchamiasz autko, przełączasz na gaz i wyjmujesz bezpiecznik od pompy paliwa nr 18 (20amper)- pod kierownicą i w drogę. Jesli przy przyśpieszaniu i naprawdę mocnym obciążeniu zacznie przerywać/szarpać - znakiem czego układ chciał przełączyć częściowo na benzynę (której w tej chwili nie bedzie).

#32 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 maja 2010 - 19:16

Jutro zmieniam olej i filtry.A jak mi przyjdzie ten interfejs to zobacze co się dzieje.Gazownik tak się uparł na ten parownik,że jest dobry.Nie da mu sie przetlumaczyć jak by wszystkie rozumy pojadł.I mówi że jest wszystko dobrze podłączone do parownika.Aja musze jechać 3-4 km żeby przełączył.Dawno ciepłe powietrze dmucha a nie przełączy.Ten wężyk cieniutki co idzie do zbiorniczka wyrównawczego jest ciepły i płyn w zbiorniczku tak myśle,że 30 powinien mieć.A węże do reduktora jakieś takie bardziej zimne niż ten cienki.Gdzie się znajduje ten zawór trójdrożny?

#33 OFFLINE   yogofon

yogofon
  • 97 postów
  • Dołączył: 08-02-2010
  • Skąd: Stargard

Napisany 29 maja 2010 - 13:48

Florek widze ze jestes kumaty w tych sprawach,mozesz luknac na moja instalke,mam chyba ten sam zestaw co kolega,po kolei wymienie 1.parownik-napisane na nim auto gaz centrum,w kwitach alaska,2-elektroniczna jednostka sterujaca napisane w kwitach zenit,na urzadzniu tylko jakies daty,3-wstryskiwacz-na kwicie napisane zenit ale jak widzisz po fotkach to czerwone valteki,reszta podzespolow tomasetto,teraz moje pytania,co mozesz po fotkach ocenic,czy dobrze wykonane,drugie pytanie odnosnie tego urzadzonka pomiarowego ktore jak pisales u kolegi powninno byc za filtrem a nie przed,u mnie tego nie ma wogole,nie wiesz czy powinno byc czy nie,na fotkach wtryski leza ale juz je poprawilem i teraz sa pionowo,co jeszcze moznaby tu ulepszyc,pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz

#34 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 maja 2010 - 15:42

Trójnika pomiarowego nie masz, bo z listwy wychodzi króciec ciśnienia - na mapsensor przyczepiony do zbiorniczka wyrównawczego, w króćcu jest czujnik temperatury - na pewno lepsze rozwiązanie niż trójnik. Reduktor to nie Alaska ale Vito do 160KM (jest też wersja Vito Super do 250KM). Jak z wydajnością praktyczną to nie wiem. Jeśli listwę postawiłeś pionowo to w miarę możliwości można skrócić wężyki, ważne, aby wszystkie były równe i miejsca wkręcenia w kolektor w takiej samej odległości od wtryskiwaczy gazowych. Komputer to na pewno Zenith.

#35 OFFLINE   yogofon

yogofon
  • 97 postów
  • Dołączył: 08-02-2010
  • Skąd: Stargard

Napisany 30 maja 2010 - 22:31

Ok Florek dziekuje bardzo za odpowiedz,powiedz mi jeszcze co uwazasz ogolnie o tym zestawie,bedzie to dobrze dzialac,narazie nie mam do instalacji zastrzezen tylko jedno co mnie niepokoi to wydaje mi sie ze duzo benzyny mi idzie,sprawdzalem juz wyjmujac bezpiecznik i jadac na gazie nic sie nie muli,masz jeszcze jakies pomysly,pozdrawiam

#36 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 maja 2010 - 23:26

Zenita widziałem, nie miałem okazji się bawić, jeśli ustawione poprawnie to będzie latać, pożeranie benzyny to kwestia ciśnienia gazu (odpowiedniej wydajności parownika), czujników temperatury, sprawnego termostatu i odpowiedniego wpięcia parownika w układ chłodzenia. Silnik rozgrzewając się zużywa ogromne ilości paliwa ale rozgrzać go trzeba, zawsze lepiej na benzynie.

#37 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 02 czerwca 2010 - 21:40

Ja też zauważyłem że mi jakoś szybko ubywa paliwa.Cały czas czekam na interfejs.Wydrukuje sposób podłączenia parownika gazownikowi bo on mówi że w omegach to z tym obiegiem jest ciężko.Woda w zbiorniczku już jest ciepła od podgrzewania przepustnicy też,a do parownika jakoś taki kiepski.Coś chyba pokręcił.Jestem umówiony żeby jakoś inaczej podłączył i mu wręcze na kartce jak ma to zrobić.Z waszą pomocą bym samemu założył całą instalke:)

#38 OFFLINE   yogofon

yogofon
  • 97 postów
  • Dołączył: 08-02-2010
  • Skąd: Stargard

Napisany 03 czerwca 2010 - 06:58

Florek jeszcze jedno pytanie,jak to jest z tym obkladaniem np wezy czy reduktora,czy mozna np reduktor szczelnie oblozyc,nie bedzie on wtedy sie przegrzewal czy cos takiego,pytam bo na tym zupelnie sie nie znam a chce ta instalacja na maksa poprawic,pozdrawiam

#39 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 08 czerwca 2010 - 21:07

Długo coś idzie ten interfejs.Ino przyjdzie to do dzieła Z regulacją.Mam nadzieje,że Florek pomoże

A jest jakaś różnica z obiegiem płynu w parowniku.Chodzi mi dokładnie o obieg jakbym zamienił węże odwrotnie ma to jakiś wpływ?

#40 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 czerwca 2010 - 21:40

yogofon, nie obkładaj nic, u Ciebie nie trzeba.

karls, no zasadniczo cieplejszą wodę wpuszcza się do parownika jego dolnym wężem ale reguły nie ma. Ważne, żeby wpiąć się trójnikiem przed zaworem trójdrożnym i dać to na zasilanie parownika, a powrót z parownika np. do węża, który leci na gruby wąż zbiorniczka wyrównawczego.