Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy to czujnik temperatury??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
82 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 17 maja 2010 - 20:39

Czy jest możliwe że może być walnięty czujnik temp ten co na ecu pokazuje.Mam ustawione na 15 stopni żeby przełaczał a jakoś długo musze jechać około 2-3km ciepłe powietrze jurz grzeje a jeszcze się nie przełączy.Gaśnie mi przy wysprzęglaniu.Na mniejszych obrotach jest ok,ale jak 3 tys to zgaśnie.Zauwarzyłem też,że przy zimnym gaśnie a jak się rozgrzeje mocno to jest ok.Co to może być??

#2 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 maja 2010 - 20:57

Problem kombinowany:
1.Moja ulubiona odpowiedź: parownik, a dokładnie zużyte jego membrany - odpowiadało by to na gaśnięcie samoistne, gaśnięcie przy wysprzęgleniu, gaśnięcie przy przełączeniu z benzyny na gaz dodatkowo spotęgowane zimnym parownikiem
2. Złe wpięcie w układ wodny parownika, http://forum.omegakl...ead.php?t=32461
3. Wkład termostatu/termostat do wymiany, przy obecnej temperaturze, ustawione na 30 stopni, po minutowych manewrach z wyjazdem z posesji, zamykaniem bram i garaży na drodze nie robię nawet kilometra.

#3 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 17 maja 2010 - 21:10

Może zrobie jutro zdjęcie jak jest podłączone i zobaczysz.

#4 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 maja 2010 - 22:46

Tak jak kolega napisał może to być wina parownika. Co do czujnika temperatury, może On podawać błędne wartości i dlatego nie przełącza Ci się na gaz. Co do samej Twojej temperatury przełączania to polecam zmienić na 25 stopni bo masz stanowczo za mało. To żadna oszczędność, przy takiej temperaturze spalanie gazu jest znacznie większe, nie jest to zdrowe dla silnika ani dla sond lambda. Także zaoszczędzenie 2 litrów benzyny miesięcznie nie wpływa za dobrze.

#5 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 18 maja 2010 - 14:59

parownik jest nowy.Jak sprawdzić ten czujnik temp do ecu?A jak odłącze przepływomierz to powinien silnik zgasnąć albo jakoś zareagować??Bo na wolnych obrotach odłączyłem i bez zmian silnik chodził

#6 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2010 - 21:47

Nowy parownik a dokładnie jaka marka/model (Stefanelli i Lovtec nie mają dobrej marki)?? Przepływomierz oraz czujnik temperatury silnika do ECU benzyny w przypadku IIgen. nie ma za bardzo wpływu na pracę silnika na gazie, ma wpływ w przypadku sekwencji. Temperatura przełączenia zależy od czujnika wkręconego w parownik i podłączonego do ECU gazu.

#7 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 19 maja 2010 - 15:13

nie wiem jakiej firmy,ale instalacja jest nowa stag 4.Parownik tomasetto a model nie wiem ale z wyglądu jest identyczny jak alaska.A dlaczedo jak odpalam i mi się przełacza na lpg to raz chwileczke musze czekać a nie raz odrazu??Jak sprawdzić ten czujnik temp silnika do ecu benzyny.

#8 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 maja 2010 - 16:38

Aha, czyli kolega ma sekwencję. O chwili przełączenia z benzyny na gaz decyduje czujnik temperatury wkręcony w parownik, czujnik ten występuje albo jako integralna część parownika a wtedy gazownik musi wiedzieć, jaki typ czujnika wybrać w programie; albo jako czujnik z zestawu montażowego, który trzeba wkręcić w parownik i też poprawnie wybrać w programie diagnostycznym - jest łatwiej, bo odpowiednia adnotacja "z zestawu" jest w oknie programu AcGazSynchro.

Opisywany przez Ciebie problem nie dotyczy czujnika temperatury na ECU benzyny i czujnika na zegar, one nie mają związku z chwilą przełączenia się z benzyny na gaz. Pierwszy, dwupinowy z niebieskim złączem jest z tyłu głowicy, na dokręcanej podstawce, drugi, jednopinowy na zegary w jego pobliżu. O ile czujnik na zegary jest dla Ciebie informacją o temperaturze silnika to drugi ma wpływ na spalanie benzyny i gazu w przypadku instalacji sekwencyjnej ale nie ma wpływu na moment przełączenia.

Musisz kolego upewnić się jaki masz dokładnie czujnik wkręcony w parownik-na 99,9% "CT-04-2K" i jaki jest wybrany w programie oraz jaką temperaturę przełączania ustawił gazownik - rozsądne 30°C. Jesli zimne, powtarzam zimne auto pomimo prawidłowego wyboru przełącza się od razu lub po baaardzo długim odcinku to: zwarcie kabli czujnika temperatury reduktora to dla sterownika bardzo wysoka temperatura >90°C; a przerwa w obwodzie -45°C.

Daj fotkę tego parownika "jak Alaska" bo jak to bedzie Alaska to nie wróżę miłej jazdy, Alaska jest za mało wydajna!! Jeśli, tak jak napisał kolega, ma ustawione 15 stopni (sić!) a przełącza się po 2-3km tonaprawdę jest coś podejrzanego. Do przejrzenia czujnik reduktora, nastawy (bo niby czemu sekwencja gaśnie!), wpięcie w układ wodny, odpowietrzenie układu.

#9 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 19 maja 2010 - 19:08

tak wygląda mój parownik.mam 15 stopni i jeszcze tak dłudo.Dodam że jak już się przełączy i zgasze to po ponownym uruchomieniu musze chwilke poczekać aż się przełączy.A jak już się rozgrzeje na maxa to przełacza odrazu.Byłem u gazownika i kalibrował od nowa.zobaczymy czy po postoju znowu zacznie gasnąć.A jak się odpowietrza układ??

#10 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 maja 2010 - 20:03

To tak: reduktor na zdjęciu to Tomasetto Alaska, znany i ceniony reduktor, trwały ale przeznaczony teoretycznie do silników o mocy do 100kW/136KM a praktycznie, wg. firmy AC, forumowiczów do 90KM i kropka. Co prawda w lekkim aucie, Astrze z X20XEV może i by wydał (są przypadki, że wystarcza, są świadkowie) może nie, ale Omega to kloc (proszę nie lińczować ;) ), ciężka i majestatyczna, paliwożerna ot co. Alaska, tu koledzy proszę o poparcie, w Omedze to pomyłka.

Układ w X20XEV odpowietrza się automatycznie, czyli lejemy pełno, na maks, uruchamiamy silnik, czekamy, aż się zagrzeje, otworzy termostat/załączy wentylator. W międzyczasie dolewamy płynu, jeśli ubędzie, ważne, aby ciepłego/gorącego, żeby nie nastąpił szok termiczny. Po wystudzeniu dolewamy do Maks na zbiorniczku i tyle. Trudność w autach z LPG polega na tym, że: parownik może być wyżej niż wyrównawczy (ja wiem, prawie się nie da ale majstersztyk widziałem ;) ) i wtedy powietrze nie może wylecieć z parownika albo złe wpięcie, na co lekarstwem jest link kolegi z forum: http://forum.omegakl...ead.php?t=32461 .

Czujnik CT-04-2K to ten czujnik z woreczka z konfekcją na zdjęciu, ta śruba z kabelkiem czarnym i pomarańczowym, powinna być wkręcona w reduktor a i w polu wyboru czujnika temperatury reduktora w programie AcGazSynchro powinien być prawidłowo wybrany.

#11 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 maja 2010 - 20:44

O chwili przełączenia z benzyny na gaz decyduje czujnik temperatury wkręcony w parownik,


uzupełnie tylko, ze posrednio czujnik temp gazu na listwie również moze mieć wpływ na czas przełączania i mimo, ze w isnatallcji ustawia sie temp parownika, to gdy czujnik gazu na listwie będzie uszkodzony - przełączanie na gaz będzie odbywało sie w bardzo dziwnych momentach.

Tak przynajmniej bylo u mnie w KME

#12 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 maja 2010 - 21:40

A uwaga bardzo słuszna, parametr Minimalna temperatura gazu w Stagu tej zimy dała się kolegom we znaki. Jesli domyslnie ustawiona na 0 stopni a czujnik w stanie awarii, pokazuje temperaturę niższą to też następują powroty na benzynę. Zawsze warto sprawdzić stan czujników, ich prawidłowy wybór w programach diagnostycznych oraz ich umiejscowienie-czujnik temperatury gazu z trójnika pomiarowego Staga umieszczony w "przeciągu" będzie pokazywał... temperaturę otoczenia a co za tym idzie korekty dawki gazu będą nieadekwatne do stanu faktycznego-trzeba odizolować termicznie aby czujnik wkazywał faktyczną temperaturę gazu. Wydaje mi się, że w tym przypadku nie będzie powodem problemu choć sprawdzić trzeba.

#13 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 maja 2010 - 14:41

rano przy zimnym silniku jak jechałem i się włączył gaz to norma po wysprzęgleniu zgasł.Zauwarzyłem że jak się rozgrzał do ponad 95 stopni to chodził bez zastrzeżeń.nawet schodził ładnie z obrotów przy wysprzęglaniu bo nie raz się zatrzyma na ponad 1 tys i tak stoją a o dziwo dzisiaj super po takim rozgrzaniu.No ale pewnie jutro rano będzie jak zwykle.Co to może być że raz chodzi a raz nie.Jak się tak mocno rozgrzeje to po odpaleniu szybciej się przełączy na gaz a mam ustawione na minimum.Może za niska temp przełaczania??A ten czujnik temp silnika ECU??Mam dysze 2,4 ciśnienie 1,1

no i dzisiaj tak samo jak zimny to gaśnie przy wysprzęglaniu .Po przejechaniu 4 km odziwo nie gasł chodził ładnie

#14 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 maja 2010 - 15:35

Dysze i ciśnienie wzorcowe. Chętnie obejrzymy zrzuty ekranowe z programu diagnostycznego AcGazSynchro z zakładek: Parametry i Mapa oraz fotki silnika z założoną instalacją.

#15 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 maja 2010 - 21:31

jutro zrobie fotki jakieś.No a mapa i parametry nie mam możliwości no ale widziałem i są oki.jak dłużej pochodzi silnik to jak by nie gasła i chodzi super no ale jak zimna .Nie mam pojęcia dlaczego tak??Może jakiś czujnik??

#16 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 maja 2010 - 21:46

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Gdybyś - uprzejmością gazownika bądź własnym fejsem, nie zmieniając żadnego parametru bo tracisz gwarancję, tylko podglądał - zrobił zrzuty, ja i koledzy z forum moglibyśmy znaleźć denerwujący Cię błąd. Zrzut z Parametry, Mapa i Ustawienia + dobre fotki tego, co masz pod maską, pozwolą pochwalić albo zganić działania gazownika. Wierz mi, że diabeł tkwi w szczegółach. Nie chcemy naciągać Cię na wymianę czegokolwiek bez rozsądnej diagnozy, wszysto kosztuje a ewentualny interfejs do gazu może być Twoją dobrą inwestycją.

#17 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 23 maja 2010 - 10:58

To mi się podoba.Jutro prowadze do gazownika no i zobaczymy co wymyśli.A jak nie zrobi to jest u mnie przegrany i patyrak.I wtedy kupuje interfejs i będziemy działać koledzy.

#18 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 24 maja 2010 - 16:30

Fotki.Odebrałem od gazownika i zrobił temp przełaczania 25 stopni.Mówił,że była za mała i teraz jest ok.Jeszcze zmniejszył dawke gazu.Wydaje mi się,że jest teraz bardziej muł.Jechałem na próbe i mi zgasł raz.Gazownik był obok więc mu udowodniłem,że gaśnie.Dziwne,że jak stoje w miejscu to jest wszystko oki,a jak jade to gaśnie przy wysprzęglaniu jak z rana się przełączy na gaz.Jak się nagrzeje to rzadziej ale też potrafi zgasnąć

#19 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 maja 2010 - 17:00

Bingo! Trójnik pomiarowy ma być za filtrem fazy lotnej a nie przed. Wystarczy rozkręcić opaski i zamienić miejscami. Wężyki od listwy do wkrętek nieco za długaśne, listwa leży zamiast stać pionowo celem dłuższej żywotności i nie brudzenia się. Czekamy na zrzuty ekranowe z programu: Parametry, Mapa, Ustawienia. Nie wiem jak z blisko masz wkrętki w kolektor. Co mnie jeszcze martwi to ta Alaska nieśmiało spozierająca na pierwszym zdjęciu - to nie reduktor do X20XEV!!

#20 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 24 maja 2010 - 17:17

zaraz ci wyśle fotke poprzedniej omegi jak był założony

tak było w poprzedniej

gazownik mówił że ten trujnik jest w odpowiednim miejscu.To on chyba jest kiepski!!!!Może doradzisz jaki parownik?A o co chodzi z tymi wkrętkami??