Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Wybór sprężyn obniżających


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
61 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 sierpnia 2010 - 09:21

Nie w tym aucie.

#42 OFFLINE   meush

meush

    V8!

  • 139 postów
  • Dołączył: 22-11-2008
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna/Kraków

Napisany 08 sierpnia 2010 - 13:43

Nie w tym aucie.


to chyba tylko w Twoim:)

gwint kw:

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

a do tego kilka innych sztuk w ktorych sie da:)

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#43 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 sierpnia 2010 - 22:12

Po lewej -50 gwint KONI, po prawej seria. Niedługo wrzucę zdjęcie porównawcze -50 vs. -35 i -35 vs. seria.
Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

#44 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 28 listopada 2010 - 17:49

Panowie może umiecie rozszyfrować czy sprężyny AP o oznaczeniu AP omega B/1/R VA są do omy v6? Mam do kupienia w dobrej cenie, ale nigdzie nie mogę znaleźć tego oznaczenia.
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek

#45 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 listopada 2010 - 18:30

Raczej do R4 >> http://www.omega-fre...-ap-federn.html

#46 OFFLINE   Saqu

Saqu
  • 71 postów
  • Dołączył: 21-08-2010

Napisany 07 grudnia 2010 - 20:17

Witam, a ja takie pytanie całkiem z innej bajki, z tego co mi się wydaje, to sprężyny powinny być inne do kombi i inne do sedana, to jest prawda? Podejdą te z sedana do kombi?
Przeglądając na allegro były oferty "pasuje kombi, sedan" i już zwątpiłem, czy były takie same czy nie?

#47 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 08 grudnia 2010 - 10:28

Też to widziałem. Do kombi są inne bo tył jest cięższy niż sedanie. Zresztą testowałem to na sobie, na springach od sedana (H&R) zamiast -30 było -60 albo i lepiej :)
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek

#48 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2010 - 14:32

ja mam weitecki ( jak dobrze napisałem) i jestem zadowolony miały być -30 ale są -45 ale wszystko jest git jednym słowem jestem zadowolony

#49 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 21 marca 2011 - 20:45

witam. troszke odswieze.

chce zapytac, czy ktos wie, jakie sprezynki obnizaja -20mm/-20mm, lub -25mm/-25mm. jakas konkretna firma, H&R, Weitec, czy jeszcze cos innego. obecnie mam -40mm/-40mm, albo i wiecej, i okazalo sie to duzo za duzo zglebowane jak dla mnie..
a -30mm/-30mm i tak by pewnie zeszlo do okolo -40mm/-40mm, dlatego pytam o takie wymiary.
chyba, ze ktos wie, gdzie dostac oryginaly sprezyny, lub ich odpowiedniki do omegi wersja sport ;) czyli -15mm/-15mm ;)

i czy moglby ktos zrobic foty jakies swoich aut, i podpisac odrazu, ile ma obnizone? to porownam do swojej.

mam -40mm/-40mm i oponki 205/55/16 ;)

#50 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2011 - 10:57

A Ja odgrzeję schabowego ;)
Możecie mi podać wysokość nowych sprężyn, standardowych stojących luzem na asfalcie? Chodzi o dobór sprężyn i porównanie wysokości od innego auta. np. sprężyna seryjna i wzmacniana od Astry F ma wysokość 300mm. Gdyby taką wsadzić do OB xev to wagowo powinna być odpowiednikiem obniżającej od OB. Tył tez można taki założyć :D Kwestia tego jaka jest wysokość i twardość sprężyn. Dla tego jak by ktoś mógł mi napisać jaką mają wysokość sprężyny przednie i tylne to OB w sedanie 2.0 to był bym dźwięczny a ia jak by ktoś mógł to zmierzyć średnicę zewnętrzna oraz grubość drutu to też była by przydatna informacja :)
Z góry dzięki za info :)

#51 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2011 - 13:20

nie mozna tak robic, auto bedzie pływało, co z tego ze siądzie nisko, bo sprezystosc sprezyn od lzejszego auta jest inna, i sie bardziej uginają, a przy zakretach będzie ponton - głupota

#52 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2011 - 16:19

Ale astra F kombi 2.0 ważyła 1300kg a były i cięższe które ważyły do 1600kg i jak damy wzmacniane sprężyny właśnie od takiej astry które są o połowę tańsze to myślisz że wraz będzie za miękko? Moja Oma waży 1480kg więc sprężyny od w/w Asterixa powinny w sam raz utrzymać tą wagę :)

#53 OFFLINE   Wicurek

Wicurek

    jeszcze tu bywam czasem

  • 338 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Brzesko
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 sierpnia 2011 - 06:25

w sedanie z tyłu sprężyny mają 275mm. 250m jest za niskie i nie ustawisz kątów kół na 300mm stoi jak kombi

tak ma się tył a przód nie wiem, bo nie zmieniałem ;)

#54 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 sierpnia 2011 - 14:45

w sedanie z tyłu sprężyny mają 275mm. 250m jest za niskie i nie ustawisz kątów kół na 300mm stoi jak kombi

tak ma się tył a przód nie wiem, bo nie zmieniałem ;)


Zaraz zaraz, to jest tylko -25mm mniej i jest za nisko a +25mm to jak kombi, jak się daje sprężyny -35 to siedzi niżej a -50mm to wtedy pisza że za nisko, czegoś ja tu nie rozumie hmmmm O co chodzi?
Mówisz moze o normalnej miękkości sprężyny? Czy o utwardzanych? Czy jak by dac od innego auta?

#55 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 sierpnia 2011 - 15:37

zakladanie sprezyn wzmacnianych z astry do omegi to moim zdaniem glupota

wzmocnienie sprezyn z zamiennika nie polega na zwiekszeniu twardosci materialu a na dodaniu do sprezyny dodatkowego zwoju

auto bedzie plywalo napewno bo i tak beda za miekkie

#56 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 sierpnia 2011 - 16:19

Wez nie kombinuj. Jedynie zamiennie mozesz poszukac od E36 touring chyba. Tam sa takie same na tyle.
I ile bys zaoszczedzil biorac takie od astry, w stosunku do omegi? Komplet obnizajacych uzywek to circa 300zl, a z astry?

#57 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 sierpnia 2011 - 17:18

spoko spoko, skoro takie opinie to nie będę kombinował :) Widzę że nie warto, nie znam się więc pytam :) Myślałem że może dało by radę coś wykombinować :) Ale pewnie jak by dało to już by tu o tym głośno było hehehe :)

#58 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 sierpnia 2011 - 19:07

Sypus jak zwykle trafny komentarz ;)

Student nie kombinuj bo się przejedziesz. Są pewne rzeczy, które muszą być dedykowane do danego auta lub są takie same w innym aucie (np. tuleje wahaczy w omedze i E34). Wtedy można zakładać itp. Ale sprężyny to element, który ma duży wpływ na prowadzenie się auta a tym samym na bezpieczeństwo jazdy. To nie czasy maluchów, gdzie co poniektórzy "mądrzy" obniżali auto ucinając zwoje sprężyn. Tak jak napisał Dave, używki można wyrwać za 300zł a jak dobrze poszukasz lub poczekasz trafią się za mniejsze pieniądze :)
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#59 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 sierpnia 2011 - 19:27

I komentarz nie jest trafny tylko obraźliwy, nie tylko dla mnie, ale dla wszystkich coś zmieniających w swoich autach.
Ja wszystko rozumie, że można kupić urzywki bo pewnie takie kupię, ale pytać chyba można :) poza tym mówiłem o spręzynach utwardzanych od asterixa wersji kombi gdzie waga osylowała pomiedzy 1300 a 1600kg więc była przyblizona do wagi omegi :) Tomuś - I kto powiedział że nie pasują takie sprężyny tak jak tuleje od bmki??
nie mówię o najlzejszym 3 drzwiowym co ważył niespełna 1000kg bo to bez porównania :) Każda zmianka i założenie czegos od czegoś do innego auta jest juz nie bezpieczne pomimo że większoścui się tak wydaje.
nie mówie tylko o wysokości spręzyny, ale o ilości zwojów, o średnicy sprężyny i o grubości uzwojenia to przecież loginczne że nie założe sprężyny z połową zwojów , i z 1cm srednicą uzwojenia bo strzeli po opuszczeniu auta :)
Sorki poniosło mnie ale tekst typu "nie ośmieszaj się" jest nie na miejscu, jak ktoś coś kombinuje, myśli to się ośmiesza? Taki tekst to powinien sypnąć do Tuska za kolejne podniesienie cen paliw i zganianie tego na UE ;)
Ale odchodzimy od tematu ;) Z resztą po co cokolwiek pisać o swoich pomyśle jak i tak się zostanie zjechanym przez takich ludzi "wielce myślących" jak wy.

#60 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 sierpnia 2011 - 19:42

Co nie michal? :D:D:D


moja wina ze do dwojki szesnastki nie robią tak niskich sprezyn jakie chciałem? , miałem chyba wszystkie modele na probe i lipa, musiałem obnizające sprezyny K.A.W dodatkowo obnizyc... swoją norme sprełniały bo były obnizające, twarde, tylko skrocone, auto zachowywało sie bardzo dobrze, dodatkowo były amory KONI z regulacją twardosci w połaczeniu miałem mega niski przod ktory uginał sie tylko na oponie ale to juz zasługa mega twardych amorów... ale auto sie trzymało i wygladało...

Dodany obrazek

Dodany obrazek